frogfish Inlagd Januari 27, 2023 Dela Inlagd Januari 27, 2023 Det här jävla "Line-plinget" som alla thai har på högsta volym. Sjukt irriterande... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 (ändrad) On 2023-01-23 at 11:16, skrev Alarik: Sveriges urskillningslösa bistånd Den ugandiske författaren Kakwenza Rukirabashaija uppmanar flera demokratiska länder, bland annat Sverige, att sluta ge bistånd till Uganda skriver SVT Kulturnyheterna. Författaren har flera gånger fängslats och torterats i Uganda för sina satiriska romaner och regimkritiska Twitterinlägg. – Om Sverige respekterar mänskliga rättigheter, varför ska man gnugga axel med regeringen i Uganda? Sveriges bistånd till Uganda har sedan 1998 vuxit från 80 miljoner kronor till 690 miljoner kronor 2021, enligt SVT. Man skulle dra in biståndet till alla länder som inte är demokratiska eller har en regering som inte har tillkommit genom demokratiska val. Ändrades Januari 28, 2023 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 När jag var ute och promenerade i morse kände jag att det började tränga på ordentligt och jag var nästan säker på att jag inte skulle klara mig hem, men det gjorde jag. När jag väl kom in genom dörren insåg jag att det handlade om sekunder och då hittar jag givetvis inte mobilen. Och när jag väl hittat mobilen så hittade jag inte glasögonen. När de väl var hittade så slängde jag mig in och hade det funnits en kameraman på toaletten, vilket det lyckligtvis sällan finns, så skulle jag kunna lägga upp ett klipp på en tömning från 50 cm höjd och i 45 graders vinkel. Så vad är skitsaken? Jo, att jag, och jag antar ganska många andra, inte längre kan skita utan mobilen. När man riskerar att skita på sig för att få sina 5 minuter med mobilen, då inser man att det kanske är dags för avgiftning. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 5 minuter sedan, skrev Atom: När jag var ute och promenerade i morse kände jag att det började tränga på ordentligt och jag var nästan säker på att jag inte skulle klara mig hem, men det gjorde jag. När jag väl kom in genom dörren insåg jag att det handlade om sekunder och då hittar jag givetvis inte mobilen. Och när jag väl hittat mobilen så hittade jag inte glasögonen. När de väl var hittade så slängde jag mig in och hade det funnits en kameraman på toaletten, vilket det lyckligtvis sällan finns, så skulle jag kunna lägga upp ett klipp på en tömning från 50 cm höjd och i 45 graders vinkel. Så vad är skitsaken? Jo, att jag, och jag antar ganska många andra, inte längre kan skita utan mobilen. När man riskerar att skita på sig för att få sina 5 minuter med mobilen, då inser man att det kanske är dags för avgiftning. Jag har varit med om samma.. Men jag klarade det inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 6 minuter sedan, skrev Atom: När jag var ute och promenerade i morse kände jag att det började tränga på ordentligt och jag var nästan säker på att jag inte skulle klara mig hem, men det gjorde jag. När jag väl kom in genom dörren insåg jag att det handlade om sekunder och då hittar jag givetvis inte mobilen. Och när jag väl hittat mobilen så hittade jag inte glasögonen. När de väl var hittade så slängde jag mig in och hade det funnits en kameraman på toaletten, vilket det lyckligtvis sällan finns, så skulle jag kunna lägga upp ett klipp på en tömning från 50 cm höjd och i 45 graders vinkel. Så vad är skitsaken? Jo, att jag, och jag antar ganska många andra, inte längre kan skita utan mobilen. När man riskerar att skita på sig för att få sina 5 minuter med mobilen, då inser man att det kanske är dags för avgiftning. Trodde du hade QR-kodlås på muggen😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 13 minuter sedan, skrev Atom: När jag var ute och promenerade i morse kände jag att det började tränga på ordentligt och jag var nästan säker på att jag inte skulle klara mig hem, men det gjorde jag. När jag väl kom in genom dörren insåg jag att det handlade om sekunder och då hittar jag givetvis inte mobilen. Och när jag väl hittat mobilen så hittade jag inte glasögonen. När de väl var hittade så slängde jag mig in och hade det funnits en kameraman på toaletten, vilket det lyckligtvis sällan finns, så skulle jag kunna lägga upp ett klipp på en tömning från 50 cm höjd och i 45 graders vinkel. Så vad är skitsaken? Jo, att jag, och jag antar ganska många andra, inte längre kan skita utan mobilen. När man riskerar att skita på sig för att få sina 5 minuter med mobilen, då inser man att det kanske är dags för avgiftning. Prova går ju alltid men tror att det skiter sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 3 minuter sedan, skrev frogfish: Trodde du hade QR-kodlås på muggen😁 Inget så avancerat. Det luriga är att när man kämpat länge så slappnar man, både fysiskt och psykiskt, av när man kommer "hem". Här i Bkk bor vi dock på 15:e våningen så det har blivit ganska många avancerade yogaövningar under den hissfärden genom åren. När man sedan låser upp ytterdörren (ingen QR-kod där heller) så slappnar man av en gång till, och när man nått den nivån vet man att det inte finns någon återvändo. Att då inte hitta mobilen är en jävligt allvarlig skitsak. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 Stor fan av Bolt i Fiskebyn. Men de idi*ter som envisas med att ha den största pickisen som finns borde ju få stryk. Dels är det en halv Himalayaexpedition att ta sig upp i den. Och sen är de alldeles för mjukt fjädrade, så man blir ju sjösjuk på de kassa vägarna, bilen slutar ju aldrig gunga. Pickisar hör hemma på landet. Så det så🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 28, 2023 Dela Inlagd Januari 28, 2023 Bristen på kvinnliga pizza-bagare. Man kan tro man är i Afghanistan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 5, 2023 Dela Inlagd Februari 5, 2023 När man sitter i lugn och ro i Isaan, och grannen anser att det är dags att elda upp dagens plastavfall. Ridå... Körde med förra årets trick och körde utefläktarna mot hans tomt, men då blev han förbannad. Han tyckte det var en bra kväll då det blåste bort från han, att det blåste på oss gick honom förbi. Och där är vi🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 5, 2023 Dela Inlagd Februari 5, 2023 52 minuter sedan, skrev frogfish: När man sitter i lugn och ro i Isaan, och grannen anser att det är dags att elda upp dagens plastavfall. Ridå... Körde med förra årets trick och körde utefläktarna mot hans tomt, men då blev han förbannad. Han tyckte det var en bra kväll då det blåste bort från han, att det blåste på oss gick honom förbi. Och där är vi🐸 Vet man inte vad sophämtning är i den delen av landet? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Februari 5, 2023 Dela Inlagd Februari 5, 2023 7 minuter sedan, skrev UglyFarang: Vet man inte vad sophämtning är i den delen av landet? Man förvånas alltid över saker i den här delen av landet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 5, 2023 Dela Inlagd Februari 5, 2023 6 timmar sedan, skrev frogfish: När man sitter i lugn och ro i Isaan, och grannen anser att det är dags att elda upp dagens plastavfall. Ridå... Körde med förra årets trick och körde utefläktarna mot hans tomt, men då blev han förbannad. Han tyckte det var en bra kväll då det blåste bort från han, att det blåste på oss gick honom förbi. Och där är vi🐸 Det där slipper man till 98% här i det riktiga Thailand. Kan dock känna nån liten rökdoft ibland när man passerar något maja café Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 5, 2023 Dela Inlagd Februari 5, 2023 att ljudfiler från rättegångsförhör med vittnen och anhöriga läggs ut ocensurerat på vad som beskrivs som "Netflix för true crime". Ett "Netflix för true crime". Så beskriver åklagare Lisa dos Santos appen Prime crime, som hon upptäckte i samband med den rättegång som följde efter att hon åtalat tre män för ett uppmärksammat mord på Årstabron i Stockholm 2020. – Jag hittade appen och såg att alla förhören låg där. Och det var inte bara förhören med de tilltalade, det var samtliga anhöriga och vittnen, med namn. Det fanns ingen censur över huvud taget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 6, 2023 Dela Inlagd Februari 6, 2023 4 timmar sedan, skrev Esspe: Och dimmigt kan det väl också bli? Händer flera kvällar i veckan. 🍻 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 Thailändarna och deras svårigheter att servera maten tillsammans så att man får den samtidigt som de andra i sällskapet! Verkar kvitta om det är en femstjärnig resort eller hål i väggen, maten kommer i sprida skurar iallafall….. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 4 minuter sedan, skrev Drik: Thailändarna och deras svårigheter att servera maten tillsammans så att man får den samtidigt som de andra i sällskapet! Verkar kvitta om det är en femstjärnig resort eller hål i väggen, maten kommer i sprida skurar iallafall….. Det är ju perfekt om man får in sin mat sist hinner man ju tjuväta på alla andras 😁🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 29 minuter sedan, skrev Esspe: Ja och det hör ju till kutym i Thailand att alla äter av allt. Inget som är speciellt "ditt", dete är väl därför det inte är så noga när det kommer. Däremot tycker jag det är irriterande att kaffet alltid kommer först när man beställer frukost. Ja alla har vi olika vanor, för mig så e det kaffe som gäller först... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 Spelar väl mindre roll var eller när du äter, drickat kommer de alltid med först, långt därefter kommer de med det matnyttiga - så är det över hela världen verkar det som.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 8, 2023 Dela Inlagd Februari 8, 2023 55 minuter sedan, skrev evert 1: Spelar väl mindre roll var eller när du äter, drickat kommer de alltid med först, långt därefter kommer de med det matnyttiga - så är det över hela världen verkar det som.. Tar gärna en snaps innan maten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Inlagd Februari 10, 2023 Dela Inlagd Februari 10, 2023 Kineser och detta med stå i kö! Denna gång var det en kines/thai brutta från Bangkok som inte var sugen på att stå i kaffekön här på hotellet! Hehe men hon hade inte räknat med att få skäll av en tjej från Isaan nämligen min fru…, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 11, 2023 Dela Inlagd Februari 11, 2023 On 2023-02-08 at 14:34, skrev Esspe: Ja och det hör ju till kutym i Thailand att alla äter av allt. Inget som är speciellt "ditt", dete är väl därför det inte är så noga när det kommer. Däremot tycker jag det är irriterande att kaffet alltid kommer först när man beställer frukost. Kaffet SKA alltid komma först så att man hinner vakna till innan maten kommer och då tar man kaffe #2. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Februari 11, 2023 Dela Inlagd Februari 11, 2023 Att man är helt ruinerad efter en månad i Laos och Thailand. Nä det blir nog billiga Europa hädanefter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 11, 2023 Dela Inlagd Februari 11, 2023 2 minuter sedan, skrev Rillex: Att man är helt ruinerad efter en månad i Laos och Thailand. Nä det blir nog billiga Europa hädanefter. Bokade precis hotell i New York. Executive Suite på Sofitel, kommer bli den dyraste långhelgen i mitt liv 🙈 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 11, 2023 Dela Inlagd Februari 11, 2023 4 timmar sedan, skrev Rillex: Att man är helt ruinerad efter en månad i Laos och Thailand. Nä det blir nog billiga Europa hädanefter. Jag vet vad som hände på din resa och med tanke på de händelserna, så kanske du inte skall vara förvånad över kostnaden...... ❤️ ❤️ ❤️ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu