Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 5 minuter sedan, skrev ThailandNovise: Nästan rätt. Försök igen. Jag la ju till de som saknades utöver M. Det var ju de som regerade 2006-2014 1 minut sedan, skrev Esspe: för en del patienter är det ingen obetydlig kostnad. Allt är relativt, kanske vissa har byggt och finansierat de sjukhus där de födds? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 2 minuter sedan, skrev Esspe: Det bekostas via skattsedeln så för en del patienter är det ingen obetydlig kostnad. Det är ju ett väldigt lyxigt system för folket som vi borde vara rädda om. Men när vi är färre och färre är med och betalar, så kommer det vartefter att bli problem. Men vi får väl se om VPK och MP har några oändliga skattkistor gömda, det låter så på dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 1 minut sedan, skrev Amigo: Jag la ju till de som saknades utöver M. Det var ju de som regerade 2006-2014 Allt är relativt, kanske vissa har byggt och finansierat de sjukhus där de födds? Trodde vi pratade nutid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 Precis nyss, skrev Esspe: På vilket sätt gör det saken bättre? Fortfarande via skattsedeln så någon obetydlig kostnad är det inte. För de som inte bidrar så mkt spelar det ju ingen större roll, och det är ju oftast de som inte betalar som inte ser kostnaden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Amigo: Jag la ju till de som saknades utöver M. Det var ju de som regerade 2006-2014 Allt är relativt, kanske vissa har byggt och finansierat de sjukhus där de födds? Har du missat vad som hänt efter 2014 med dina skygglappar eller är det de mörkröda glasögonen ? Ändrades Augusti 30, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 15 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Har du missat vad som hänt efter 2014 med dina skygglappar eller är det de mörkröda glasögonen ? Jepp, lite fakta från SCB https://www.scb.se / Asylsökande i Sverige Du tror väl inte att strömmen vänds på samma natt som regeringen bytts? I början av 2000-talet sökte runt 30 000 personer asyl i Sverige årligen. Det ökade runt 2012 och under 2015 var antalet asylsökande det högsta någonsin, med över 160 000 personer. Politiska beslut har sedan påverkat möjligheten att ta sig till Sverige och antalet asylsökande har minskat. Restriktioner under pandemin gjorde att antalet asylsökande minskade ytterligare under 2020 och 2021. Antalet asylsökande under 2021 är det lägsta under hela 2000-talet, drygt 11 000 personer. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 (ändrad) 20 minuter sedan, skrev Amigo: Jepp, lite fakta från SCB https://www.scb.se / Asylsökande i Sverige Du tror väl inte att strömmen vänds på samma natt som regeringen bytts? I början av 2000-talet sökte runt 30 000 personer asyl i Sverige årligen. Det ökade runt 2012 och under 2015 var antalet asylsökande det högsta någonsin, med över 160 000 personer. Politiska beslut har sedan påverkat möjligheten att ta sig till Sverige och antalet asylsökande har minskat. Restriktioner under pandemin gjorde att antalet asylsökande minskade ytterligare under 2020 och 2021. Antalet asylsökande under 2021 är det lägsta under hela 2000-talet, drygt 11 000 personer. Läste du inte den raden "Restriktioner under pandemin gjorde att antalet asylsökande minskade ytterligare under 2020 och 2021" Du missar även alla våldsbrott med dina skygglappar. Dagliga skjutningar, våldtäkter, blåljussabotage, balkonghopp, åldringrån, bedrägerier, klaner, nomgo zoner, ja listan kan göras låååååång. Höga el och bränslepriser som även gör allt annat dyrare. Kom nu inte med det dåliga svepkälet Putin Ändrades Augusti 30, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 Precis nyss, skrev Kenneth4618: Dagliga skjutningar, våldtäkter, blåljussabotage, balkonghopp, åldringrån, bedrägerier, klaner, nomgo zoner, ja listan kan göras låååååång nej jag missar inte det men du verkar inte haja vilka är de som står för de som du listar. En vink, de som kom till Sverige som flyktingar under Reinfelds regerings tid. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 22 minuter sedan, skrev Amigo: nej jag missar inte det men du verkar inte haja vilka är de som står för de som du listar. En vink, de som kom till Sverige som flyktingar under Reinfelds regerings tid. Dom verkade inte leva rövare då, så något har hänt sedan 2014 med S vid rodret. Förresten är 2014 före 2015. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 1 minut sedan, skrev ThailandNovise: Dom verkade inte leva rövare då, så något har hänt sedan 2014 med S vid rodret. Förresten är 2014 före 2015. Det är ju klart att 2015 är före 2014, men Du tror väl inte heller att det ändras på natten då regeringen bytts? Sen kan man ju räkna vilken åldern de hade och vilken åldern de har idag. De har varit 15-16 åriga då, nu är de +8 år Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Amigo: Det är ju klart att 2015 är före 2014, men Du tror väl inte heller att det ändras på natten då regeringen bytts? Sen kan man ju räkna vilken åldern de hade och vilken åldern de har idag. De har varit 15-16 åriga då, nu är de +8 år Ja exakt. S har inte lyckats får ordning på dom (och nyanlända) på 8 år. 8 år är mer än över natten. Ändrades Augusti 30, 2022 av ThailandNovise Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 1 timme sedan, skrev ThailandNovise: Ja exakt. S har inte lyckats får ordning på dom (och nyanlända) på 8 år. 8 år är mer än över natten. Nej inte exact så, hade inte Reinfeld & co släppt in så många hade inte Sverige de problemen idag. Det är en märkligt tankesätt att situationen blir bättre i samma ögonblick när ny regering tar över. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 Precis nyss, skrev Amigo: Nej inte exact så, hade inte Reinfeld & co släppt in så många hade inte Sverige de problemen idag. Det är en märkligt tankesätt att situationen blir bättre i samma ögonblick när ny regering tar över. 8 år inte att anse vara detsamma som i samma ögonblick. De flesta har kommit efter 2014, förresten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 10 minuter sedan, skrev ThailandNovise: 8 år inte att anse vara detsamma som i samma ögonblick. De flesta har kommit efter 2014, förresten. Visa statistik då. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 Precis nyss, skrev Amigo: Visa statistik då. Hitta själv. Och sedan så kan inte S ordna upp detta kaos de skapade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 (ändrad) 34 minuter sedan, skrev ThailandNovise: Hitta själv. Och sedan så kan inte S ordna upp detta kaos de skapade. Okey, från migrationsverket.se Under tiden 2000-2005 beviljades ca 48 400 UT under tiden 2008-2013 93 700 pga asyl, för att jämföra sex års perioder. Ändrades Augusti 30, 2022 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 47 minuter sedan, skrev Amigo: Nej inte exact så, hade inte Reinfeld & co släppt in så många hade inte Sverige de problemen idag. Det är en märkligt tankesätt att situationen blir bättre i samma ögonblick när ny regering tar över. Nej men de har haft 8 år på sig och misslyckats totalt. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 53 minuter sedan, skrev ThailandNovise: Och sedan så kan inte S ordna upp detta kaos de skapade. Det kaos som Reinfeld & co skapade, det tar lång tid att ordna. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 4 minuter sedan, skrev Amigo: Det kaos som Reinfeld & co skapade, det tar lång tid att ordna. Det där förstår dom inte och om dom gjorde vem eller vilken regering ska dom då klaga på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 10 minuter sedan, skrev Amigo: Det kaos som Reinfeld & co skapade, det tar lång tid att ordna. Självklart gör det de. Men att inte göra någonting under 8år talar ett tydligt språk att man inte vill eller klarar av sitt jobb. Du får gärna förklara vad dom gjort för att förbättra situationen under denna tid. Våld och kriminalitet har ju bara ökat under deras tid. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 45 minuter sedan, skrev Amigo: Det kaos som Reinfeld & co skapade, det tar lång tid att ordna. Reinfeldt skapade inget kaos. S orsakar kaos. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 1 timme sedan, skrev Amigo: Okey, från migrationsverket.se Under tiden 2000-2005 beviljades ca 48 400 UT under tiden 2008-2013 93 700 pga asyl, för att jämföra sex års perioder. Varför har du suddat 2015 - 2021? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev ThailandNovise: Varför har du suddat 2015 - 2021? Jag har inte suddat utan i den filen fanns ingen statistik. Har ingen lust att gå igenom ett år i taget per fil. Dessutom framgår ju hur det ligger till i visat statistik. https://www.migrationsverket.se/download/18.39a9cd9514a346077211283/1485556056625/Beviljade uppehållstillstånd 1980-2014 flyktingar m.fl.pdf Ändrades Augusti 30, 2022 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 11 minuter sedan, skrev Amigo: Jag har inte suddat utan i den filen fanns ingen statistik. Har ingen lust att gå igenom ett år i taget per fil. Dessutom framgår ju hur det ligger till i visat statistik. https://www.migrationsverket.se/download/18.39a9cd9514a346077211283/1485556056625/Beviljade uppehållstillstånd 1980-2014 flyktingar m.fl.pdf Om du tittar på antalet ansökningar 2015 och framåt så borde du förstå att det beviljades ett större antal uppehållstillstånd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 30, 2022 Dela Inlagd Augusti 30, 2022 3 minuter sedan, skrev ThailandNovise: Om du tittar på antalet ansökningar 2015 och framåt så borde du förstå att det beviljades ett större antal uppehållstillstånd. Du kan ju rota fram siffror, inte bara påstå nåt som saknar substans. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu