Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev uptoyou:

ökning och manligt kön är de vanligaste riskfaktorerna.

Då får jag fan reklamera eftersom landets främsta experter inom lungsjukdomar och lungtransplantationer har vilseledd mig i 14 år. Får ta upp det med dem nästa gång, och säga att MPR:s expertis har talat!

Man vet ju att mycket beror på dåliga levnadsvaror, som rökning och alkohol men det finns faktiskt även såna sjukdomar som inte beror på dem. Tex. är det svårt att förklara orsak för lungcancer när det drabbar en icke rökare.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev M33:

Många som förhandlat dåligt 😜 Självklart har man kvar sin betalda övertid, trots chefsposition. 

Självklart gör man det på ett sånt sätt. 
Grundlönen ska vara så pass bra att man inte behöver övertid. Vid övertid så blir det ordentlig bonus. 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev M33:

Många som förhandlat dåligt 😜 Självklart har man kvar sin betalda övertid, trots chefsposition. 

Har f*n inte fått någon löneökning på 20 år... 😉

I stort sätt en ny chef vid varje löneförhandling, -:Vi lär känna varandra först, har inte hunnit satt mig in i ditt arbete ännu.

-: Du var ju chef förut och ligger redan redan skapligt till

/Enis Nu mera innehavande of master's degree i pilla navelsudd mellan 08.00-16.00

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Grundlönen ska vara så pass bra att man inte behöver övertid. Vid övertid så blir det ordentlig bonus. 

Lönen ska vara så pass bra så man kan träffa sina barn varje dag. 

Om man nu har några. 

Kunna åka till Thailand när man vill. 

Pattaya

Dela på andra sajter

Det jag irriterar mig på är att det kommer upp så förbannart mycket neger klipp på min FB 😡 hur fan blir man av med dom 😠

//matz

Dela på andra sajter

Sällan övertid normalt men hade beredskap rätt ofta. 3500:- för en vecka och vid varje utryckning 1000 spänn och min 3 timmar + övertidstillägg  och ledig fredag efteråt 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det viktiga är trots allt siffran på lönebeskedet.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Stoneys:

Lönen ska vara så pass bra så man kan träffa sina barn varje dag. 

Om man nu har några. 

Kunna åka till Thailand när man vill. 

Lönen ska alltså vara så pass bra att det håller med att jobba som jultomten, 1 gång per år. 
Jag håller helt klart med. Tråkigt nog är jag inte där. 
Flexibelt arbete, där man kan göra lite som man vill, är väl den kompromissen man får göra innan man blir anställd som jultomte. 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
37 minuter sedan, skrev Fredman:

Det viktiga är trots allt siffran på lönebeskedet.

Ja, när man ställer sig frågan ”Vems telefonnummer är det här och varför skickar dom det till mig?” Då är man nära på att bli glad. 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Lönen ska alltså vara så pass bra att det håller med att jobba som jultomten, 1 gång per år. 
Jag håller helt klart med. Tråkigt nog är jag inte där. 
Flexibelt arbete, där man kan göra lite som man vill, är väl den kompromissen man får göra innan man blir anställd som jultomte. 

Jobbar så) om) jag hade barn skulle vem kunna natta dom varje natt. Jultomten? Vem tror på han? 

Dåligt avtal i Sverige moste ut i andra länder för att tjäna pengar, 😉

Pattaya

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Stoneys:

Jobbar så) om) jag hade barn skulle vem kunna natta dom varje natt. Jultomten? Vem tror på han? 

Dåligt avtal i Sverige moste ut i andra länder för att tjäna pengar, 😉

Nu är ju ditt inlägg luddigare än luddigast. 
Men ja, några större pengar har jag inte att hämta i Sverige, däremot så betalar jag nog mer skatt än vad du mäktar tjäna brutto (med tanke på att du knappt klarar av att generera ett vettigt inlägg). 
Att jag sedan har haft 3,5månader jobb från hemmakontor i Thailand är nog trevligare än att komma hem trött och sur från jobbet varje dag och knappt ha tid till mer än annat att natta barnet. 

Dela på andra sajter

Jobba minemalt,tjäna Maximalt, skatta minemalt. Omgås med familj MAXIMALT (OM sån fins) är väl OK. Slippa (hora) runt för försörja familjer i Sverige och utomlands, tycker jag obs tycker Jag är ganska dålig. 

Min åsikt.i en demokrati 😀

Ändrades av Stoneys
Fel

Pattaya

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 minuter sedan, skrev Stoneys:

Jobba minemalt,tjäna Maximalt, skatta minemalt. Omgås med familj MAXIMALT (OM sån fins) är väl OK. Slippa (hora) runt för försörja familjer i Sverige och utomlands, tycker jag obs tycker Jag är ganska dålig. 

Min åsikt.i en demokrati 😀

Helt enig!

Skulle man även kunna klämma in några lektioner i skrivandets konst så skulle det vara bra. Jag rekommenderar dig åk 4-6. Några år på mellanstadiet skulle göra under för dina inlägg. 

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev andrejsdenruskige:

Helt enig!

Skulle man även kunna klämma in några lektioner i skrivandets konst så skulle det vara bra. Jag rekommenderar dig åk 4-6. Några år på mellanstadiet skulle göra under för dina inlägg. 

He he, kul, klockan är lite sent här i Thailand, får skylla på det. Ta hand om dig och dina barn när du ser dem. 

Pattaya

Dela på andra sajter

Att den ca 30cm långa gummiremsan som man hängde bak på kofångaren som gjorde att man inte blev åksjuk inte modellanpassas och saluförs idag. 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Stoneys:

He he, kul, klockan är lite sent här i Thailand, får skylla på det. Ta hand om dig och dina barn när du ser dem. 

Jag sitter och ser på TV med yngsta dottern. 
Jag jobbar från tisdag till strax efter lunch på torsdagar varvat med hela veckor hemmavid. 

Du behöver inte bekymra dig för varesig mig eller min familj. Det räcker nog att du tar hand om dina egna problem då även det verkar vara knepigt nog för din del.  

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag sitter och ser på TV med yngsta dottern. 
Jag jobbar från tisdag till strax efter lunch på torsdagar varvat med hela veckor hemmavid. 

Du behöver inte bekymra dig för varesig mig eller min familj. Det räcker nog att du tar hand om dina egna problem då även det verkar vara knepigt nog för din del.  

Nu ringer Boa52 socialjouren om att ditt barn inte sover. 😉

Och du inte ser dom varje dag. 

Gonatt från Pattaya. 

Pattaya

Dela på andra sajter

Trevligt att komma hem nu efter några öl i Stockholm centrum fullt pådrag blåljus över allt ock helikopter som snurrar. Tydligen skjutning i Bandhagen bredvid där också dottern bor som tur är jobbar fram till 22:00. Hon kommer förhoppningsvis hem utan skråma

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Mankan:

Trevikt att komma hem nu efter några öl i Stockholm centrum fullt pådrag blåljus över allt ock helikopter som snurrar. Tydligen skjutning i Bandhagen bredvid där också dottern bor som tur är jobbar fram till 22:00. Hon kommer förhoppningsvis hem utan skråma

Och en mamma med ett barn i Eskilstuna,,,

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

Trevligt att komma hem nu efter några öl i Stockholm centrum fullt pådrag blåljus över allt ock helikopter som snurrar. Tydligen skjutning i Bandhagen bredvid där också dottern bor som tur är jobbar fram till 22:00. Hon kommer förhoppningsvis hem utan skråma

Jag jobbar där. Härom dagen sprängde några kulturberikare en smällare bredvid en kvinna där. Jag trodde någon blev skjuten och såg några berikar som sprang. Kärringen kom springande efter dom . Hon var inte glad.

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Allt mitt jobb är övertid. Det ska löna sig att jobba.

Dela på andra sajter

Skitsaker som irriterar mig: Att folk bara slänger in en "allmän angklagelse" utan att definera vem eller vilka man syftar. Typ Moderaterna är si eller så. Och det gäller här på MPR och i verkliga livet.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...