Surin P3 Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 2 minuter sedan, skrev Alarik: Var skrev jag att det var Paludan som kostat pengar? Misstolkade kanske ditt initiella inlägg där du namngav Paludan. Hade du istället skrivit "bråkiga muslimer", så hade nog denna diskussion sett annorlunda ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 2 minuter sedan, skrev Surin P3: Misstolkade kanske ditt initiella inlägg där du namngav Paludan. Hade du istället skrivit "bråkiga muslimer", så hade nog denna diskussion sett annorlunda ut. Nej, varför det? Otroligt att man måste förklara sånt för vuxna människor... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 59 minuter sedan, skrev Tallviking: Vad hade kostnaden blivit om Paludans koranbränning inte fått tillstånd ? Hur mycket pengar kan sparas på att inte ha allmänna val? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 (ändrad) 23 minuter sedan, skrev Surin P3: Om Paludan eldat upp Kalle Anka serietidningar, biblar, He-Man dockor, sina trädgårdsmöbler eller vad som helst som han själv äger, så hade kostnaderna varit noll. Men tydligen så kan eldande av biblar och Kalle Anka serietidningar inte anses som hets mot folkgrupp, men koranen och dess följare, de kräver skydd av staten. Och deras olagliga handlingar tillåts sedan pga detta. Konstigt... Sen får man ju självklart tycka att Paludan kostat pengar. Men i slutändan så vet ju alla att det är den faktiska skadegörelsen som kostat. Inte Paludans demonstrationer. Jag håller i stort med dig i denna fråga, det handlar som så ofta var gränsen för yttrandefrihet, eller snarare gränsen för hur man uttrycker den, går. Det Paludan gör är beräknande och är på det stora hela ett rätt genomuselt beteende, men är det förbjudet enligt lag? Tveksamt. Ska det vara det? Klart tveksamt, för en klassisk liberal i alla fall. För bilbrännarna finns inget försvar ur ett yttrandefrihetsperspektiv, olagligt oaktat om Paludans koranbränningar och övriga aktiviteter bedöms som olagliga eller inte. Ändrades Augusti 15, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 Om vi vänder lite på detta... Tallviking eldar upp en av sina biblar. Jag blir arg och slår sönder en polisbil. Att det ens finns diskussionsunderlag om vem som kostat pengar är ganska intressant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 4 minuter sedan, skrev Surin P3: Om vi vänder lite på detta... Tallviking eldar upp en av sina biblar. Jag blir arg och slår sönder en polisbil. Att det ens finns diskussionsunderlag om vem som kostat pengar är ganska intressant. Du skulle inte känna till det då han står på sin bakgård på den skånska myllan och utför det i sin eldningstunna. Om nu inte @Tallviking lägger ut det i vad gör du just nu (Bildtråd) då förstås. Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 52 minuter sedan, skrev Enis: Du skulle inte känna till det då han står på sin bakgård på den skånska myllan och utför det i sin eldningstunna. Om nu inte @Tallviking lägger ut det i vad gör du just nu (Bildtråd) då förstås. Enis Men om jag som MPR-journalist får nys om det och kommer till bakgården, fotar, filmar, rapporterar. Lägger ut på MPR och mitt scoop sprids raskt till Thaisnack och andra stora medier. Är hela händelsen då hux flux medias fel, har vi i branschen förstorat upp det hela och lagt en grund för att TV kan bränna biblar varje vecka och få cred för det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Vad hade kostnaden blivit om Paludans koranbränning inte fått tillstånd ? Vad hade kostnaden blivit om vi fört en sund invandringspolitik de senaste decennierna? Och nej, du behöver inte skriva att jag är en nazirasistfacist, det räcker att du bara svarar på frågan... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 51 minuter sedan, skrev spooncreek: Men om jag som MPR-journalist får nys om det och kommer till bakgården, fotar, filmar, rapporterar. Lägger ut på MPR och mitt scoop sprids raskt till Thaisnack och andra stora medier. Är hela händelsen då hux flux medias fel, har vi i branschen förstorat upp det hela och lagt en grund för att TV kan bränna biblar varje vecka och få cred för det? Vi får förbjuda journalister helt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 2 timmar sedan, skrev Surin P3: Nej, de är inte noll. Självklart. Men de är kostnader som ingår i vårt samhällskontrakt. Att begå olagligheter är extra kostnader. Otroligt att man måste förklara sånt här för vuxna människor... Du har grova filterglasögonen på idag märker jag....... Livet blir lite tydligare om man fäller upp svetshjälmen...... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 3 timmar sedan, skrev Tallviking: Misstänkte att du skulle slingra dig ur den frågan...... Många anser och vill hindra honom bränna koranen eftersom det kan klassas som hets mot folkgrupp och därmed vara olagligt Utan koranbränning inga demonstrationer. Ganska elementär matematik..... ”Många” är det dig inkluderat? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 Irriterar på hur vissa personer tolkar saker, så allt ska bli så jävla PK-rätt. Om det skulle vart tvärtom, hur uthängd hade inte den mannen blivit och kallad en och annan sak. Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 4 minuter sedan, skrev Nerike: Irriterar på hur vissa personer tolkar saker, så allt ska bli så jävla PK-rätt. Om det skulle vart tvärtom, hur uthängd hade inte den mannen blivit och kallad en och annan sak. Hon är ju modig och öppensinnad. Tvärtom är man gris. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 1 minut sedan, skrev Amigo: Hon är ju modig och öppensinnad. Tvärtom är man gris. Och vissa okunniga personer skulle även kalla det pedovarning, gubbsjuk, egoist samt skulle han ta henne till svedala skulle nån/några till och med kalla det människohandel Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 Irriterar mig på det som jag betecknar som integration till ett mångkulturellt samhälle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 15, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 15, 2022 4 timmar sedan, skrev Tallviking: Vad hade kostnaden blivit om Paludans koranbränning inte fått tillstånd ? Om koranen hade varit förbjuden i Sverige så hade Paludan varit den som är skyldig då han hade torskat för innehav. Då skyller vi således på Morgan Johansson som inte har förbjudit denna bok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 4 timmar sedan, skrev Tallviking: Vad hade kostnaden blivit om Paludans koranbränning inte fått tillstånd ? Hade polisen skött sitt jobb och bussat ut dessa motdemonstranter till en avlägsen plats, precis som dom gör med fotbollshuliganer hade kostnaden garanterat blivit lägre. 10st bussar och lite bensinpengar. Det finns en lösning på problemet som polisen har använt i 20 årstid med framgång, men av någon anledning så väljer dom att backa istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 Det som förundrar mig lite grand är att så fort poliser tvingas göra en insats så kostar det X antal extrapengar. Har dom inget betalt då dom inte gör speciella insatser? Att en uppbränd polisbil kostar pengar förstår jag, men en polis har väl även lön när han/hon sitter och äter Wienerbröd i polisbilen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 Med hänvisning till siffror från Kammarkollegiet var Polisens kostnader för skadade fordon 2019 drygt 69 miljoner, och för 2020 nästan 100 miljoner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 5 minuter sedan, skrev Alarik: Med hänvisning till siffror från Kammarkollegiet var Polisens kostnader för skadade fordon 2019 drygt 69 miljoner, och för 2020 nästan 100 miljoner. I min ungdom fick vi själv betala det vi förstörde! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 21 minuter sedan, skrev Batting: Det som förundrar mig lite grand är att så fort poliser tvingas göra en insats så kostar det X antal extrapengar. Har dom inget betalt då dom inte gör speciella insatser? Att en uppbränd polisbil kostar pengar förstår jag, men en polis har väl även lön när han/hon sitter och äter Wienerbröd i polisbilen? Polisens kostnader i samband med Rasmus Paludans turné i Sverige, som kostat skattebetalarna i region Väst miljontals kronor, hade polisen hellre velat lägga på annat. – Naturligtvis hade jag önskat och velat använda pengarna på ett annat sätt, säger Mats Bergström, tf biträdande regionpolischef till P4 Göteborg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 8 minuter sedan, skrev Amigo: I min ungdom fick vi själv betala det vi förstörde! Ja, om du ertappades. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 33 minuter sedan, skrev Batting: men en polis har väl även lön när han/hon sitter och äter Wienerbröd i polisbilen 4 minuter sedan, skrev Alarik: Polisens kostnader i samband med Rasmus Paludans turné i Sverige, som kostat skattebetalarna i region Väst miljontals kronor, hade polisen hellre velat lägga på annat. – Naturligtvis hade jag önskat och velat använda pengarna på ett annat sätt, säger Mats Bergström, tf biträdande regionpolischef till P4 Göteborg. Wienerbröd... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 3 minuter sedan, skrev Alarik: Polisens kostnader i samband med Rasmus Paludans turné i Sverige, som kostat skattebetalarna i region Väst miljontals kronor, hade polisen hellre velat lägga på annat. – Naturligtvis hade jag önskat och velat använda pengarna på ett annat sätt, säger Mats Bergström, tf biträdande regionpolischef till P4 Göteborg. Jo visst, men själva insatsen kan ju inte ha blivit så värst mycket mer kostsamt än om dom skulle ha ätit Wienerbröd. Och sedan så har jag alltid undrat vad polisen prioriterar? Det spelar ju ingen roll vad folk anmäler, ärendena läggs ner p.g.a. att ärendena är lågprioriterade, eller brist på bevis. Om folk så kommer med nytagna filmer på brottslingarna så finns det enligt polisen inga bevis. Det enda jag kan komma på som prioriteras är hastighetskontroller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 20 minuter sedan, skrev Batting: Och sedan så har jag alltid undrat vad polisen prioriterar? Det spelar ju ingen roll vad folk anmäler, ärendena läggs ner p.g.a. att ärendena är lågprioriterade, eller brist på bevis. Det enda jag kan komma på som prioriteras är hastighetskontroller. Jo, förutom hastighetskontroller så är till exempel festivaler, fotbollsmatcher, demonstrationer, koranbränning och skyddande av rondellhundstillverkare högprioriterat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu