Enis Inlagd Juni 20, 2022 Dela Inlagd Juni 20, 2022 Frugans kok i köket ibland enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Juni 20, 2022 Dela Inlagd Juni 20, 2022 2 timmar sedan, skrev Batting: "Studio Ett" som just diskuterat det höga elpriset. Dom vänder och vrider på ämnet och verkar ha väldigt svårt att komma på orsaken. Är dom dumma i huvudet, eller vågar man inte säga som det är? Det levereras/köps mindre gas från Ryssland till den Europeiska kontinenten. Sverige använder ingen sådan gas, men ändå så får det elpriset att höjas här. Säg, vad kan det bero på Kan det bero på marknadskrafterna? Det kan nog delvis bero på marknadskrafterna,, eller att vi inte är självförsörjande av just el,, C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juni 20, 2022 Dela Inlagd Juni 20, 2022 34 minuter sedan, skrev C-dude: Det kan nog delvis bero på marknadskrafterna,, eller att vi inte är självförsörjande av just el,, C;D Vi är netto leverantör av just el. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juni 20, 2022 Dela Inlagd Juni 20, 2022 2 timmar sedan, skrev Enis: Frugans kok i köket ibland enis Jag skulle ha mycket svårt att äta det där. Jag har märkt att det där om att "Man äter lika mycket med ögonen" inte verkar gälla i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juni 21, 2022 Dela Inlagd Juni 21, 2022 Flugjävlar som har så fantastiskt lätt att hitta in genom en lite fönsterglipa, men absolut inte kan hitta ut genom ett vidöppet fönster. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 21, 2022 Dela Inlagd Juni 21, 2022 Konstgt att när man ringer till nån har dom altid högtalar telefon på, Jag ringer till en viss person inte hela familjen. Dom orkar inte hålla i telefonen i 15 min, skit. Thaidamerna som var här förut ringde Thai och hade på högtalarna i telefon , varför, vi andra prata som vanligt och var inte intreserade av vad dom snaccka om. Nu svenskar, mina vänner har ju annanmat det, dom lägger i från sej telefonen på bordet och då pratar jag med hela familjen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Juni 21, 2022 Dela Inlagd Juni 21, 2022 2 minuter sedan, skrev Boa52: Konstgt att när man ringer till nån har dom altid högtalar telefon på, Jag ringer till en viss person inte hela familjen. Dom orkar inte hålla i telefonen i 15 min, skit. Thaidamerna som var här förut ringde Thai och hade på högtalarna i telefon , varför, vi andra prata som vanligt och var inte intreserade av vad dom snaccka om. Nu svenskar, mina vänner har ju annanmat det, dom lägger i från sej telefonen på bordet och då pratar jag med hela familjen Du är väl populär, alla vill prata med dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 21, 2022 Dela Inlagd Juni 21, 2022 Precis nyss, skrev ThailandNovise: Du är väl populär, alla vill prata med dig. Ha Ha tror jg inte, Ok ringer jag min kompisar, Ok men gillar inte att dom kör högtalartelefon. Ringer jag till min jaktkompis Tomas vill jag prata med han inte familjen Det kan jag göra när jag hälsar på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 21, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 21, 2022 51 minuter sedan, skrev Boa52: Konstgt att när man ringer till nån har dom altid högtalar telefon på, Jag ringer till en viss person inte hela familjen. Dom orkar inte hålla i telefonen i 15 min, skit. Thaidamerna som var här förut ringde Thai och hade på högtalarna i telefon , varför, vi andra prata som vanligt och var inte intreserade av vad dom snaccka om. Nu svenskar, mina vänner har ju annanmat det, dom lägger i från sej telefonen på bordet och då pratar jag med hela familjen Själv brukar jag försöka gå undan lite när jag pratar i telefon så jag håller med dig helt att det är lite konstigt att dra igång högtalartelefonen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Juni 21, 2022 Dela Inlagd Juni 21, 2022 1 timme sedan, skrev Boa52: Thaidamerna som var här förut ringde Thai och hade på högtalarna i telefon Nu framgår det inte vad var det för samtal, inte roligt att titta på polarens öra om det är en videosamtal. Utan hörlurar är det svårt höra vad motparten säger utan högtalaren på, om man vill se varandra samtidigt.. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 22, 2022 Dela Inlagd Juni 22, 2022 Kör alltid med högtalaren på högsta volym när jag pratat med jobb/kunder. Mest för att ha händerna fria och kunna anteckna. Pratar jag privat så viskar jag nog mera... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 22, 2022 Dela Inlagd Juni 22, 2022 Hoppas Boa 52 % startar ett eget thaiforum, typ Pen Mais Rai, då kommer jag söka direkt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juni 22, 2022 Dela Inlagd Juni 22, 2022 1 timme sedan, skrev Esspe: Dom gör det ju i offentliga miljöer med så hela omgivningen kan höra allt om familjeproblemen. Ja, det är ju inte alla som har facebook. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 22, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 22, 2022 1 timme sedan, skrev Esspe: Dom gör det ju i offentliga miljöer med så hela omgivningen kan höra allt om familjeproblemen. Ja, ett märkligt fenomen. Det är ju typ som att stå i kön på McD och prata högt med doktorn om den vanskliga analklådan man har, helt ogenerat. Vad är det för fel på folk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 22, 2022 Dela Inlagd Juni 22, 2022 9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Ja, ett märkligt fenomen. Det är ju typ som att stå i kön på McD och prata högt med doktorn om den vanskliga analklådan man har, helt ogenerat. Vad är det för fel på folk? Felet är väl att man står i kön på McD... Vill man ha bra burgare finns det bättre alternativ. Sist jag beställde på BK så tog det 9 minuter att få en halvdassig burgare. Tar hellre en pizza, en kvart + en öl om jag är lat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 22, 2022 Dela Inlagd Juni 22, 2022 18 minuter sedan, skrev apknug: Två öl, eftersom den första är slut efter en kvart! Så sant, men oftast 3 st eftersom det alltid finns en thai räv på haket som vill diskutera senaste resan😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 22, 2022 Dela Inlagd Juni 22, 2022 15 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Själv brukar jag försöka gå undan lite när jag pratar i telefon så jag håller med dig helt att det är lite konstigt att dra igång högtalartelefonen. Thai damerna gör det hela tiden, vi hade middag hos oss förra helgen. Två damer pratade i telefon hela tiden, inte video så vi var två extra gäster vid bordet,blev ett dj kacklande Men som jag skrev svenska gubbar gör likadant när man ringer dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 22, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 22, 2022 8 timmar sedan, skrev Boa52: Thai damerna gör det hela tiden, vi hade middag hos oss förra helgen. Två damer pratade i telefon hela tiden, inte video så vi var två extra gäster vid bordet,blev ett dj kacklande Men som jag skrev svenska gubbar gör likadant när man ringer dom Jag har faktiskt inte varit med om att svenskar gör det samma. Men det kanske är på gång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 22, 2022 Dela Inlagd Juni 22, 2022 9 timmar sedan, skrev Risifrutti: Felet är väl att man står i kön på McD... Vill man ha bra burgare finns det bättre alternativ. Sist jag beställde på BK så tog det 9 minuter att få en halvdassig burgare. Tar hellre en pizza, en kvart + en öl om jag är lat. Analklådan är given, men inte mc Donald's? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 22, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 22, 2022 12 minuter sedan, skrev Nicholas: Analklådan är given, men inte mc Donald's? Så länge man bara står i kö så är det ju ingen fara. Värre om man beställer något. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 23, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2022 2 timmar sedan, skrev Esspe: Så länge man bara står beställer så är det ju ingen fara. Värre om man äter något. Ja, då är det riktigt illa. Personligen har jag börjat okynnesköa. Jag och ett gäng brukar dra oss in till Arlanda och köa till de olika attraktionerna som finns, så som bagdrop och de manuella diskarna. Efter en stund flyttar vi oss till säkerhetskontrollen och köar där. När vi är färdiga med det så brukar vi okynnesringa diverse myndigheter, kundservice och dra till polisstationen och ta en massa kölappar till passutlämningen. En ny hobby där vi även går till McD. Det kostar inte en krona att stå i kö. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Juni 23, 2022 Dela Inlagd Juni 23, 2022 17 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Ja, då är det riktigt illa. Personligen har jag börjat okynnesköa. Jag och ett gäng brukar dra oss in till Arlanda och köa till de olika attraktionerna som finns, så som bagdrop och de manuella diskarna. Efter en stund flyttar vi oss till säkerhetskontrollen och köar där. När vi är färdiga med det så brukar vi okynnesringa diverse myndigheter, kundservice och dra till polisstationen och ta en massa kölappar till passutlämningen. En ny hobby där vi även går till McD. Det kostar inte en krona att stå i kö. Köa, det nya sättet att slå ihjäl dötid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Juni 23, 2022 Dela Inlagd Juni 23, 2022 När grisar flyger Jag har också noterat att en del använder högtalare när de pratar i mobilen oftast är eller verkar det vara ehrm vad ska vi kalla det ? Nysvenskar ? Invandrare eh vad heter det numera? . Det är som med städerska som blev lokalvårdare som böev golvårdskonsulent . Sen ville WHO byta namn på apkoppor för det hade inte så mycket med apor att göra och var nervärderande oc därför olämpligt. Men vi hade för lite mer än tio år sedan en pandemi orsakad av H1N1 som kallades svininfluensa men är väl egentligen fågelinfluensa. FLAx flax på er grisarna....🤭☢ (Nu höll jag på att skriva något dumt om Tavelsjö men jag avstår) Man har i varje fall slutat att kalla olika sjukdomar efter platser Hongkong Ebola mf.l. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juni 23, 2022 Dela Inlagd Juni 23, 2022 Folk som får revolverdörrar att tvärnita. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 23, 2022 Dela Inlagd Juni 23, 2022 13 minuter sedan, skrev Batting: Folk som får revolverdörrar att tvärnita. Revolverdörr? Är det vanlig benämning? Har aldrig hört. Revolving door = svängdörr antar jag att du avser? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu