Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Jag är irriterad på mig själv och mina känslor för Thailand.

Från att vara mitt drömland för massor med år sedan och som gjorde att jag flyttade dit, till att nu vara ett av mina största irritationer.

Korruption, falskhet, pengahunger o.s.v. Vart tog den där känslan av att vara i paradiset vägen? Irriterande att den efter så många år har försvunnit.

Ändrades av Tamdai
Dela på andra sajter

På att den där tjocksmoken PILOTEN inte svarar när man ringer :haha:  :haha: 

Jag ser ju nummret 55555

För mycket är lagom

Dela på andra sajter

Förbannat irriterad på thailändska företag som annonserar ut saker på hemsidan som dom ej har! Vilket visar sig vara ren lögn när man ringer upp dom.

Har nästan byggt klart en spolbil nu i Bangkok. Dock är det svårt att få tag på grejor. Trots att det mesta finns enligt hemsidorna.

Spoldysor är nu på väg från Sverige.

Man kan fråga sig varför man annonserar om varor man ej säljer?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

De idi*tiska klistermärkena de ska tvunget sätta på varje äpple som säljs.

Håller med, kan inte förstå dom som köper skiten.

Apple-logo-650x400.jpg

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Idag e jag skit förbannad på 2 skitsaker...

Jade Travel

och telefonbolaget 3.

Jade pga att dom just nu har en kampanj med Air France till Thailand. ( ekonomi 4900 kr & PE 7800 kr)

Jag skickade mail till dom i måndags (för dom svarade inte på telefon under dom 2 timmar jag försökte)

men fick inget svar.

Så jag åkte in till stan och besökte dom.

Fick då reda på att trotts reklamen jag fått så hade dom aldrig haft några biljetter den 16/jan i PE (kampanjen skulle börja gälla ifrån 16/jan)

Så jag kollade efter biljetter den 17/jan. Slutsålt (dom hade fått 1 PE biljett den dagen)

Istället ville dom få mig att köpa PE med Thai för det "låga" priset 19490 kr.

3 är jag förbannad på för att dom gör en "går det så går det" pryl.

Jag skaffade ett mobil/surf (15 GB surf) abonnemang till M.L.S när hon kom hit i juli.

på Augusti fakturan så fanns det ett extra belopp på 490 kr. Detta var för "datatrafik inom Sverige".

Jag gick till försäljningsstället och klagade.

- OJ så det kan bli sa försäljaren, det ska du ju naturligtvis inte behöva betala. så vi räknade ut rätt belopp efter att han kontaktat 3´s huvudkontor.

Rätt summa betalades in.

Septemberfakturan dök upp. Samma jävla g-d-s-g-d fuling igen... 512 kr denna gång.

Ny vända till butiken...

-OJ så det kan bli sa försäljaren, det ska du ju naturligtvis inte behöva betala.. mera telefon till 3´s huvudkontor...

2 veckor senare kommer en PÅMINNELSE om den första räkningen på 490 kr..

Tillbaka igen till 3 butiken.

-OJ det måste ha blivit nått fel. säger försäljaren..Den ska du ju naturligtvis inte behöva betala.

Igår kom så den väntade räkningen för oktober...GISSA om det fanns "datatrafik inom Sverige med på den"???

Naturligtvis fanns det det. PLUSS för augusti OCH september och med dröjesmålsränta..

Nu vill dom alltså att jag ska betala in närmare 2000 kr.

När jag var på butiken idag så säger säljaren följande...

-Hade jag varit du så hade jag betalat in och sedan fått pengarna krediterade senare...

Själv sa jag bara att vi ses i Allmänna reklamations nämnden.

jag VÄGRAR betala in pengar och jag kommer att fightas ända till Bryssel om det ska behövas.

ps. det slutade denna gång med samma resultat som förut, en ny faktura ifrån butiken med löfte om att det NU ska vara fixat och att allt nu fungerar korrekt. D.s

Behöver jag säga att jag har sagt upp mitt avtal med 3 ?? (gjordes direkt när jag kom hem ifrån butiken)

och att jag hoppas vid alla gudar och allt vad som är heligt att INGEN annan anlitar detta skitföretag NÅGONSIN !!!

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Jag retar mig på när nästan alltid plastremsan går av vid kapsylen när jag ska oppna vattenflaskan, en skitsak men jäkligt irriterande

attachicon.gif013.JPG

Pröva nyp till hårt om kapsylen med plasten kvar på och vrid till.

Plasten borde följa med kapsylen av.

Som jag minns det.

Dela på andra sajter

Jade Travel

och telefonbolaget 3.

Jade pga att dom just nu har en kampanj med Air France till Thailand. ( ekonomi 4900 kr & PE 7800 kr)

Jag skickade mail till dom i måndags (för dom svarade inte på telefon under dom 2 timmar jag försökte)

men fick inget svar.

Fick då reda på att trotts reklamen jag fått så hade dom aldrig haft några biljetter den 16/jan i PE (kampanjen skulle börja gälla ifrån 16/jan)

Så jag kollade efter biljetter den 17/jan. Slutsålt (dom hade fått 1 PE biljett den dagen)

Jag skaffade ett mobil/surf (15 GB surf) abonnemang till M.L.S när hon kom hit i juli.

på Augusti fakturan så fanns det ett extra belopp på 490 kr. Detta var för "datatrafik inom Sverige".

- OJ så det kan bli sa försäljaren, det ska du ju naturligtvis inte behöva betala. så vi räknade ut rätt belopp efter att han kontaktat 3´s huvudkontor.

Rätt summa betalades in.

Septemberfakturan dök upp. Samma jävla g-d-s-g-d fuling igen... 512 kr denna gång.

Ny vända till butiken...

-OJ så det kan bli sa försäljaren, det ska du ju naturligtvis inte behöva betala.. mera telefon till 3´s huvudkontor...

-OJ det måste ha blivit nått fel. säger försäljaren..Den ska du ju naturligtvis inte behöva betala.

Igår kom så den väntade räkningen för oktober...GISSA om det fanns "datatrafik inom Sverige med på den"???

Naturligtvis fanns det det. PLUSS för augusti OCH september och med dröjesmålsränta..

-Hade jag varit du så hade jag betalat in och sedan fått pengarna krediterade senare...

jag VÄGRAR betala in pengar och jag kommer att fightas ända till Bryssel om det ska behövas.

ps. det slutade denna gång med samma resultat som förut, en ny faktura ifrån butiken med löfte om att det NU ska vara fixat och att allt nu fungerar korrekt. D.s

Behöver jag säga att jag har sagt upp mitt avtal med 3 ?? (gjordes direkt när jag kom hem ifrån butiken)

och att jag hoppas vid alla gudar och allt vad som är heligt att INGEN annan anlitar detta skitföretag NÅGONSIN !!!

Har haft samma problem med dem och jag har sagt upp allt och bett dom fara så långt in i h-vete dom kan komma.Vilket skitbolag  :girl_dev:  :focus:

Måne

Dela på andra sajter

Jade Travel

och telefonbolaget 3.

men fick inget svar.

Rätt summa betalades in.

Ny vända till butiken...

Igår kom så den väntade räkningen för oktober...GISSA om det fanns "datatrafik inom Sverige med på den" :huh:

Har du kollat på Air France egen sida ?

post-3485-0-15692200-1414008293_thumb.jp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Jade Travel

och telefonbolaget 3.

men fick inget svar.

Råkade ut för samma grej fast datumet var 23 januari, fick förslag på en ekonomibiljett för 7500 sv Kr.

Born41

Dela på andra sajter

Behöver jag säga att jag har sagt upp mitt avtal med 3 ?? (gjordes direkt när jag kom hem ifrån butiken) och att jag hoppas vid alla gudar och allt vad som är heligt att INGEN annan anlitar detta skitföretag NÅGONSIN !!!

Lycka till med uppsägningen. Jag sa upp mitt avtal med 3-4 månader kvar, o vid telefonkonversation med 3 sas det då att jag skulle betala för tiden som va kvar. Inga konstigheter med det då jag valt avsluta

abonnemanget i förtid. Kommer inte ihåg - men tror det va ca 900-1000kr som jag skulle betala för att köpa ut mig. Loggade nån dag senare in på mitt konto hos 3, där fanns då en faktura på 9700kr.

Kommer inte riktigt ihåg detaljerna, men vet att jag var i kontakt med dom 3-4 ggr, o dom skulle givetvis ändra det - men inget hände. När förfallodatum närmade sig så betalade jag in 9700kr efter att ytterligare ha snackat med kundtjänst, dom lovade mig då att dom skulle föra över pengarna till mittt konto asap. Kontaktade dom ca 1 vecka senare då det inte hade återbetalats något till mittt konto, då sa dom helt plötsligt att ngn överföring till mitt bankonto inte lät sig göras, utan dom skulle då skicka ett utbetalningskort istället. Fick till slut oxå ett utbetalningskort(avi), insåg då att det skulle kosta mig en slant(tror det va 50kr) för att få ut pengarna.

Kan säga att det telefonsamtalet jag då hade med 3:s kundtjänst inte gick i en trevlig ton, kommer ihåg att jag mer eller mindre skrek i luren att dom var några jävla ockrare som hade lånat +8500kr av mig som jag sen fick betala för att få tillbaka.. Dom 50 kronorna skiter jag egentligen ett stort stycke i, men om jag personligen gjort ngt fel mot ngn annan så är det isåfall jag som får stå för merkostnaden - inte den drabbade.

Så, aldrig mer 3, o kan jag få ngn annan att inte välja dom så är jag nöjd!

Dela på andra sajter

Från att vara mitt drömland för massor med år sedan och som gjorde att jag flyttade dit, till att nu vara ett av mina största irritationer.

Korruption, falskhet, pengahunger o.s.v. Vart tog den där känslan av att vara i paradiset vägen? Irriterande att den efter så många år har försvunnit.

Har du flyttat till sverige igen? Samma känslor för mig här i Dalarna

Mvh

Amja

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Tycker inte det ar en skitsak egentligen, mer en riktig iaktagelse om vilken riktning landet tagit efter att ha exploaterats som turistparadis.

Var kommer pengahungern ifran om inte farangerna strott pengar omkring sig. Alla vill ha en del av kakan!

Korruptionen ar historiskt erkannd, dock har den tagit astronomiska skutt uppat istallet for att beivras.

Falskheten ar val en kombination av ovan och det leende man visar upp istallet for "loseface".

Jag har inte bott lika lange som du, men under de ar jag bott har tycker jag mig sett svulsterna spridit sig utat fran de omraden de florerat i tidigare, turistorterna och storstaderna, till landsidyllerna, mycket troligt pa grand av mobiliteten hos vissa yrkesskaror, t.ex alla byggarbetare som lamnat bylivet for storstaden och till detta kommer den irriterande faktorn, skrytet, "jag har en farang som ger mig 10 000 i manaden"    " OK, men jag har en som ger 100 000 i manaden", alla ljuger mer eller mindre for ingen vill eller kan vara samst i klassen, det irriterar mig som fan, och varst av allt, de flesta verkar tro pa skitpratet!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Pröva nyp till hårt om kapsylen med plasten kvar på och vrid till.

Plasten borde följa med kapsylen av.

Som jag minns det.

Om man är aningen svetttig/fuktig i händerna...då kan då hålla på hur länge som helst med de där. :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Jade Travel

och telefonbolaget 3.

men fick inget svar.

Rätt summa betalades in.

Ny vända till butiken...

Har suttit i samma båt som du.och fick ett tips om denna site: Fairshopping.se  

Gå in o kolla.skriv ett inlägg..3-5 dagar så är det löst.

För mig så löste dom allt på 3 dagar.och bad om ursäkt.

Lycka till

Thaifiskaren

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Dela på andra sajter

Rivit ur hela packningen och gått igenom den i jakten på dosan till nordeakortet, när det slår mig att jag valde att lämna den hemma.

Irriterad på mig själv. Först tänker jag till hemma, ska ju inte betala räkningar med nordeakortet (det skall avslutas istället) och tappar jag bort den andra dosan så kan jag betala med nordea.

Och sen bli nojjig över var dosan tagit vägen... :52:

Jösses...

ทีรัก

Dela på andra sajter

Rivit ur hela packningen och gått igenom den i jakten på dosan till nordeakortet, när det slår mig att jag valde att lämna den hemma.

Irriterad på mig själv. Först tänker jag till hemma, ska ju inte betala räkningar med nordeakortet (det skall avslutas istället) och tappar jag bort den andra dosan så kan jag betala med nordea.

Jösses...

Ladda ner mobilt bank id så behöver du inte dosan
Dela på andra sajter

Jösses...

Vilken typ av dosa har du?

Denna?

post-3210-0-15296900-1414071391.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Tycker inte det ar en skitsak egentligen, mer en riktig iaktagelse om vilken riktning landet tagit efter att ha exploaterats som turistparadis.

Var kommer pengahungern ifran om inte farangerna strott pengar omkring sig. Alla vill ha en del av kakan!

Korruptionen ar historiskt erkannd, dock har den tagit astronomiska skutt uppat istallet for att beivras.

Falskheten ar val en kombination av ovan och det leende man visar upp istallet for "loseface".

Jag har inte bott lika lange som du, men under de ar jag bott har tycker jag mig sett svulsterna spridit sig utat fran de omraden de florerat i tidigare, turistorterna och storstaderna, till landsidyllerna, mycket troligt pa grand av mobiliteten hos vissa yrkesskaror, t.ex alla byggarbetare som lamnat bylivet for storstaden och till detta kommer den irriterande faktorn, skrytet, "jag har en farang som ger mig 10 000 i manaden"    " OK, men jag har en som ger 100 000 i manaden", alla ljuger mer eller mindre for ingen vill eller kan vara samst i klassen, det irriterar mig som fan, och varst av allt, de flesta verkar tro pa skitpratet!

Du glömde att tillägga att du bor i Udon Thani, rödskjortornas högborg. Kan det spela någon roll?

Dela på andra sajter

Du glömde att tillägga att du bor i Udon Thani, rödskjortornas högborg. Kan det spela någon roll?

Bara en inbicill katastrof till manniska skulle kunna dra den slutsatsen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Vilken typ av dosa har du?

Denna?

attachicon.gifnordea-dosa_74578945.jpg

Japp, så jag lämnade lite prylar hemma åxå utifall att.

Fast jag tror att jag har kortet med - blir jag av med det så är det ju kört i alla fall.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Japp, så jag lämnade lite prylar hemma åxå utifall att.

Fast jag tror att jag har kortet med - blir jag av med det så är det ju kört i alla fall.

Jag har tre dosor, vill du ha en så kan jag skicka?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Jag har tre dosor, vill du ha en så kan jag skicka?

Det är lugnt, men tack för erbjudandet. Sitter ju i kambodja och kom på att jag medvetet lämnat dosan hemma.

Det är minnet som sviktar ibland, förra turen var den nämligen med. Men vad skall jag med flera dosor till på resande fot kom jag på när jag packade för denna tur. 

Kör med pinkoden så jag kan se saldot och det räcker.

Räkningar som dyker upp hemma kollar polaren upp och skickar mig OCR, pg och summa så betalar jag dom oavsett var jag befinner mig.

Det är ett av skälen till att jag har en dosa med mig, det andra är för att kunna fylla på korten så dom är normalt sett ganska tomma.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...