Batting Inlagd Maj 18, 2022 Dela Inlagd Maj 18, 2022 53 minuter sedan, skrev C-dude: Skulle ta en macka på jobbet,, Hur faen lyckas man? Fick dom ingen uppfostran i hemmet som små?? C;D Var jobbar du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Maj 18, 2022 Dela Inlagd Maj 18, 2022 1 timme sedan, skrev Batting: Var jobbar du? Tydligen på ett kontor som har hämtat folk från samhall. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 18, 2022 Dela Inlagd Maj 18, 2022 9 minuter sedan, skrev C-dude: Tydligen på ett kontor som har hämtat folk från samhall. Är det nåt speciellt med "folk från Samhall?" (annat än att de kanske hyvlar ostbiten i mitten) Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Maj 18, 2022 Dela Inlagd Maj 18, 2022 50 minuter sedan, skrev Amigo: Är det nåt speciellt med "folk från Samhall?" (annat än att de kanske hyvlar ostbiten i mitten) Nja,, fel o fel.. Kallas väl för begåvningsreserven av någon anledning. C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Maj 18, 2022 Dela Inlagd Maj 18, 2022 2 timmar sedan, skrev C-dude: Tydligen på ett kontor som har hämtat folk från samhall. C;D Aha...kontor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Maj 19, 2022 Dela Inlagd Maj 19, 2022 On 2022-05-18 at 14:38, skrev C-dude: Skulle ta en macka på jobbet,, Hur faen lyckas man? Fick dom ingen uppfostran i hemmet som små?? C;D En klassisk "Kälkbacke" som man säger i Småland / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 19, 2022 Dela Inlagd Maj 19, 2022 6 minuter sedan, skrev SatanG: En klassisk "Kälkbacke" som man säger i Småland / SatanG Nä nä nä kälkbacke är upp sen ner. Detta är en offpist hafe tube. Höger vänster höger vänster😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 19, 2022 Dela Inlagd Maj 19, 2022 On 2022-05-17 at 21:28, skrev Tommy: Har haft min centimeterstock (Som en tumstock, utan tum) i 9 år, minst. Idag lånade en av kockarna den i några minuter, och nu har jag 2st, en på 102cm och en på 98cm... Magiskt??? MVH Inte speciellt höga odds på det där. Har blivit av med ett flertal på samma sätt. 🤔 Kan nog vara en affärsidé att tillverka tumstockar av gummi till thailändarna. Dessutom kanske gummipriserna skulle öka lite. Win win. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Maj 19, 2022 Dela Inlagd Maj 19, 2022 Har en tum/mm stock å varje gång jag använder den så blir det stort intresse, men insåg snart att ingen fattar vad det är iaf trots förklaringar.😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Maj 19, 2022 Dela Inlagd Maj 19, 2022 14 minuter sedan, skrev berlitz: Har en tum/mm stock å varje gång jag använder den så blir det stort intresse, men insåg snart att ingen fattar vad det är iaf trots förklaringar.😁 Man ska inte underskatta skillnaden i utbildningsnivå i Sverige och Thailand. Frugan är ju från landet, och var mäkta förundrad över att solen "aldrig" gick ner i Sverige. Hennes första besök var på sommaren. Efter pedagogiska (?) förklaringar förstod hon varför, hon har ju ändå gått i någorlunda vettig skola. Efter det har vi båda försökt förklara detta i byn, och även i Fiskebyn, och INGEN förstår eller tror på det. Så vissa saker har jag gett upp att förklara för släkt i Los...🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 19, 2022 Dela Inlagd Maj 19, 2022 49 minuter sedan, skrev apknug: Nu för tiden så verkar det svårt att hitta en tumstock med tum, och millimeter. Man vill ha tum när man mäter bildskärm och "TV". Ytterst irriterande.... För att mäta MPR-dasen så är dock centimeterstock att föredra för mäter man med en tumstock så kan aldrig drulen bli mer än 12 tum, efter det så är det en fot. enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 Det där jävla hyllandet av olika gangsterrappare hela tiden av SR och annan media 🤬 https://www.expressen.se/noje/flickvannens-hyllning-till-einar-pa-grammisgalan/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 20, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2022 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev Enis: För att mäta MPR-dasen så är dock centimeterstock att föredra för mäter man med en tumstock så kan aldrig drulen bli mer än 12 tum, efter det så är det en fot. enis Är det inte bättre att mäta i liter? Känns så förlegat med längdmått Edit: Ett vulvmått kan t.ex vara ”4 famnar djup” eller i volym ”9 kannor” Ändrades Maj 20, 2022 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 On 2022-05-18 at 09:38, skrev C-dude: Skulle ta en macka på jobbet,, Hur faen lyckas man? Fick dom ingen uppfostran i hemmet som små?? C;D Varför inte köpa färdigskivad ost, blir inget spill? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 Att bli bollad mellan företag.... Köpte lister på Byggmax.se Betalade. Väntade en månad, inget hände. Ringer kundtjänst. De säger att de inget ser eller vet. Skriver till Byggmax. Svaret är att de inget vet eller kan se. Efter 5 veckor får jag ett brev "Leverantören har tappat bort godset. De har en månad på sig att finna det. Hör av dig om du vill häva köpet." Jag hör av mig och vill ha pengar tillbaka. "Inga problem" blir svaret. Meddela Walley.se att köpet är hävt så får du pengar tillbaka. Meddelar Walley.se. De svarar "Vi kan inte se att köpet är hävt, detta måste du fixa med Byggmax först (fattar du väl)." Åter till Byggmax. Inget händer. Inget händer igen. Sedan meddelar Byggmax att köpet är hävt (igen?) och att Walley sätter tillbaka pengarna. Därefter får jag en avi om att jag har lister att hämta på lokala butiken. Äsch tänker jag, jag hämtar inte ut det, har ju inte betalat. Några dagar senare står grejorna på min altan. Utkörda av posten. Jag tänker fa...n inte ringa några fler samtal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 21 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Att bli bollad mellan företag.... Köpte lister på Byggmax.se Betalade. Väntade en månad, inget hände. Ringer kundtjänst. De säger att de inget ser eller vet. Skriver till Byggmax. Svaret är att de inget vet eller kan se. Efter 5 veckor får jag ett brev "Leverantören har tappat bort godset. De har en månad på sig att finna det. Hör av dig om du vill häva köpet." Jag hör av mig och vill ha pengar tillbaka. "Inga problem" blir svaret. Meddela Walley.se att köpet är hävt så får du pengar tillbaka. Meddelar Walley.se. De svarar "Vi kan inte se att köpet är hävt, detta måste du fixa med Byggmax först (fattar du väl)." Åter till Byggmax. Inget händer. Inget händer igen. Sedan meddelar Byggmax att köpet är hävt (igen?) och att Walley sätter tillbaka pengarna. Därefter får jag en avi om att jag har lister att hämta på lokala butiken. Äsch tänker jag, jag hämtar inte ut det, har ju inte betalat. Några dagar senare står grejorna på min altan. Utkörda av posten. Jag tänker fa...n inte ringa några fler samtal. Gratis grejer är väl inte fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 22 timmar sedan, skrev rolba: Inte speciellt höga odds på det där. Har blivit av med ett flertal på samma sätt. 🤔 Kan nog vara en affärsidé att tillverka tumstockar av gummi till thailändarna. Dessutom kanske gummipriserna skulle öka lite. Win win. Kostar att ligga på topp! Köpte en ny cm-stock på JULA igår, i morse hittade ja den i 2 delar... Kocken har snickrat lite på Thaihouse, nu har vi 4st! 19.90SEK är ju hyfsat billigt, tar och köper ett 5-pack i morgon! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 Precis nyss, skrev Tommy: Kostar att ligga på topp! Köpte en ny cm-stock på JULA igår, i morse hittade ja den i 2 delar... Kocken har snickrat lite på Thaihouse, nu har vi 4st! 19.90SEK är ju hyfsat billigt, tar och köper ett 5-pack i morgon! MVH Ja men du tjänar väl grovt på att låta en kock snickra, så det är väl där grund-problemet ligger. Annars finns det ju snickare tänker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 5 timmar sedan, skrev ThailandNovise: Gratis grejer är väl inte fel Det hände nåt märkligt idag på Willys i Partille... Jag köpte lite grejer till restaurangen och valde själv-utcheckningen. När jag scannat in mina varor och valde kort-betalning, så såg jag att "willys-plus medlemskap redan var registrerat, märkligt, kort terminalen sa att jag skulle trycka på Ja, för att acceptera köpet, jag tänkte att jag måste ha kommit nära nog till kortläsaren för att "Blippa", så köpet var klart, kollade kvitto, "Mastercard" OK men lite konstigt... En av dagens första gäster var ingen jag kände igen och han Swishade. Med tanke på de nya fusk-swish-apparna som är ute nu, så kollade jag på mobilbanken och såg att gästens betalning gått in på kontot, allt väl? MEN jag såg också att morgonens köp hos Willys INTE fanns med i Bankkontot, varken som genomförd eller väntande transaktion, kollade kvittot, 326kr, mastercard, men då såg jag att de 4 sista siffrorna på kortet som betalat inte var vårt... Nån annans kort hade betalat mitt inköp... Tack? Har aldrig sett nåt liknande. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 14 minuter sedan, skrev Nicholas: Ja men du tjänar väl grovt på att låta en kock snickra, så det är väl där grund-problemet ligger. Annars finns det ju snickare tänker jag. Kocken är rätt händig, och kostar typ 135 kr/timme, en snickare kostar typ 600 kr/timme plus framkörning och vill knappast Pyssla när det stör gästerna så lite som möjligt. @Issanbonde känner kocken! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 Swish jävulens påfund! Ägare storbankerna.. Nu finns det appar att tanka hem som lurar hela systemet!!! Våga vägra swish. Slår hårdast mot 123 konton Ica här hemma 12.000 back på 4 dagar. Lidl 6.000 på 3 dagar. Ingen gafanti från bankerna som vallar in oss alla i detta vansine! Pengar är guld värt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 (ändrad) 2 minuter sedan, skrev Tommy: Kocken är rätt händig, och kostar typ 135 kr/timme, en snickare kostar typ 600 kr/timme plus framkörning och vill knappast Pyssla när det stör gästerna så lite som möjligt. @Issanbonde känner kocken! MVH Köp en metallrulle åt Eat!! 😉 Han fixa 3 st på en vecka när han hjälpe oss med huset Ändrades Maj 20, 2022 av Issanbonde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 1 timme sedan, skrev Tommy: Kocken är rätt händig, och kostar typ 135 kr/timme, en snickare kostar typ 600 kr/timme plus framkörning och vill knappast Pyssla när det stör gästerna så lite som möjligt. @Issanbonde känner kocken! MVH skojar du nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 Eftersom jag tillhör den skaran där cm är lättare än inches (tum) så får man oavbrutet sitta med översättningsprogram. kan tillägga att många överdriver 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 20, 2022 Dela Inlagd Maj 20, 2022 1 timme sedan, skrev Tommy: Kocken är rätt händig, och kostar typ 135 kr/timme, Du måste skämta? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu