Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Att påsen till Salta Pinnar, oavsett fabrikat ska ha en påse av så dåligt och klent material så att den går sönder åt alla håll bara man försöker att riva sönder den.
Vad beror det på?
Är det fabrikörerna av Salta Pinnar som har gått samman och enats om att Salta Pinnar ska paketeras i spröd plast?

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Batting:

Att påsen till Salta Pinnar, oavsett fabrikat ska ha en påse av så dåligt och klent material så att den går sönder åt alla håll bara man försöker att riva sönder den.
Vad beror det på?
Är det fabrikörerna av Salta Pinnar som har gått samman och enats om att Salta Pinnar ska paketeras i spröd plast?

jag tror @andrejsdenruskige kan göra en instruktion om hur man öppnar en påse salta pinnar.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
6 timmar sedan, skrev Nicholas:

jag tror @andrejsdenruskige kan göra en instruktion om hur man öppnar en påse salta pinnar.

Det skulle jag faktiskt kunna göra. 
Tråkigt nog är det nya tider, så om instruktioner önskas så är det via PM. 
Jag tar Swish och fakturerar dessutom via @Surin P3

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det skulle jag faktiskt kunna göra. 
Tråkigt nog är det nya tider, så om instruktioner önskas så är det via PM. 
Jag tar Swish och fakturerar dessutom via @Surin P3

Kanon. 
Sitter precis i Pattis igen och går igenom förra omgångens fakturor.

Plus att påfyllning är på sin plats...

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Batting:

Vad beror det på?

Här får du svaret helt gratis.

Put on your sexy high-heeled shoes and get started with the sticks.

Dela på andra sajter

Soengsang

Folk som hotar folk med pajaser o sen tror det e glömt!

@husse

Ronny ❤️❤️❤️❤️😥❤️

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Folk som hotar folk med pajaser o sen tror det e glömt!

@husse

Ronny ❤️❤️❤️❤️😥❤️

Eller kallar mig för idi*t när han helt uppenbart inte vet vad han pratar om.
Fyllskallen.

Dela på andra sajter

On 2022-03-11 at 20:28, skrev Amigo:

Vad ska man säga?

Diesel, 2021-03-11 "15,87" SEK

Diesel, 2022-03-09 "27,97" SEK

Bensin 95, 2021-03-12, "15,64" SEK

Bensin 95, 2022-03-09 "23,09" SEK

Håller med dig. 

Diesel 20210503 19 baht ( 5 sek) 

Diesel 20220503 32 baht ( 9 sek) 

Nästan 100% upp, det är för jvligt 😡

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Eller kallar mig för idi*t när han helt uppenbart inte vet vad han pratar om.
Fyllskallen.

Men herre gud du är ju en idi*t, sen vem som skriver det är detsamma, alla tycker det

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Boa52:

Men herre gud du är ju en idi*t, sen vem som skriver det är detsamma, alla tycker det

Tagga ner nu farbror, Jag vill gärna ha dig kvar på forumet, ett tag till!

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Stefan:

Tagga ner nu farbror, Jag vill gärna ha dig kvar på forumet, ett tag till!

//S

Håller med😜Farbrorn blir lite ivrig och uppspelt emellanåt......

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev B747:

Jag känner han lite privat, han är en snäll och en skön lirare, han har dock ibland lite "otur" med sina inlägg. Om man bortser från hans "lite" burdusa stil så är han en riktigt bra vän!

//S 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Stefan:

Jag känner han lite privat, han är en snäll och en skön lirare, han har dock ibland lite "otur" med sina inlägg. Om man bortser från hans "lite" burdusa stil så är han en riktigt bra vän!

//S 

Gillar Boa. Önskar bara att han höll lite på hanen innan han sköt.

@Boa52 in med lite bilder på projekten nu😀

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev frogfish:

Gillar Boa. Önskar bara att han höll lite på hanen innan han sköt.

@Boa52 in med lite bilder på projekten nu😀

Lite problem med det kameran blev tokig i värmen, kan inte lägga in några bilder på datotrn

få se om jag kan fixa det. Tror att Stefan kan lägga in några bilder i bil tråden

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev B747:

Häller med jag blir lite, nåting när några bara hittar på saker och gnäller, allt är fel

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Häller med jag blir lite, nånting när några bara hittar på saker och gnäller,  att allt är fel i Sverige

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Lite problem med det kameran blev tokig i värmen, kan inte lägga in några bilder på datotrn

få se om jag kan fixa det. Tror att Stefan kan lägga in några bilder i bil tråden

Fixat!

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Boa52:

Häller med jag blir lite, nåting när några bara hittar på saker och gnäller, allt är fel

Kork på nu kanske hjälper 

Dela på andra sajter

Folk som uppenbart saknar split vision.
Man måste gå tätt inpå dem innan de förstår att man kanske ska jämka lite och dela utrymme så att båda kan mötas i t.ex. en trång korridor.
Antingen är det avsaknad av split vision, eller så har dom ju ett rent löjligt stort ego.
Numera säger jag till när folk stanna mitt i dörröppningar, eller får för sig att ställa sin kundvagn mitt i gångar och så.
Förresten så är det ju jag som ska vara i vägen nu när jag blivit pensionär!
Nästa gång jag handlar på Lidl så ska jag stanna framför kassörskan, detaljstudera kvittot och ifrågasätta det mesta!
 "Men stod det inte i erat reklamblad att jag skulle få den andra för halva priset?", o.s.v.... 

Dela på andra sajter

Försäkringsbolagen, i överlag. Deras argument för att slippa betala. Nu är det  Svenska läkemedelsförsäkrings AB i fråga.

1. Efter covid-19 vaccin (Pfizer) drabbas bara människor under 40 år av Perikardit/hjärtsäcksinflammation, jag ingår inte i den åldersgruppen.

2. Efter covid-19 vaccin (Pfizer) drabbas man av perikadit inom 2 veckor, inte efter 4 veckor som i mitt fall.

Har skadereglerare glömt att alla är olika, individer som reagerar olika på olika preparat. Har aldrig haft problem med hjärtat, den är dessutom noggrant undersökt ca två år innan jag drabbades av perikardit, inför transplantationen.

Trots MPR attityden mot överklagan (hos vissa) ska jag överklaga även detta beslut. Hittills har mina överklaganden varit framgångsrika 3 av 4 senaste året, en är inne för prövning (fortkörningsboten) och detta blir den femte.

Edit: faan glömde helt o hållet det som står i signaturen!

Ändrades av Amigo

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

On 2022-05-02 at 19:18, skrev Boa52:

Vad gnälde ja på och inte tog smällen, om man blir avstängd på MPR och det blir många

är det väl för att jag och Surin inte har samma åsikter om det mesta. Har man gjort nåt

fel te.x kört för fort eller brytit mot nån annan lag i trafiken är det ens eget fel, betala

böterna och håll tyst

Du lever inte som du lär i alla fall de kan man konstatera. Ska man vara otrevligt och hoppa på folk får man väl acceptera någon dags avstängning. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

On 2022-05-03 at 00:18, skrev Boa52:

Vad gnälde ja på och inte tog smällen, om man blir avstängd på MPR och det blir många

är det väl för att jag och Surin inte har samma åsikter om det mesta. Har man gjort nåt

fel te.x kört för fort eller brytit mot nån annan lag i trafiken är det ens eget fel, betala

böterna och håll tyst

Vadå många blir avstängda?

I år har två korta bänkbiljetter delats ut.

Förra året fick hela tre personer tid på bänken.

Och sen har det inget med åsikter att göra, utan beteende.

Dela på andra sajter

spooncreek
1 timme sedan, skrev Surin P3:

Vadå många blir avstängda?

I år har två korta bänkbiljetter delats ut.

Förra året fick hela tre personer tid på bänken.

Och sen har det inget med åsikter att göra, utan beteende.

Det är förstås en bra utveckling , att beteendet blivit bättre. 

Samtidigt kan man ibland sakna (från den tiden MPR var mer livaktigt) att gå in efter en helg och läsa i tråden "Varningar och bannlysningar", för att se vilka som fyllt på glasen för många gånger framför tangentbord och skärm. Särskilt när det skrevs motiveringar som

- "avstängd för spekulationer om medlemmars fruar."

- "avstängd på obestämd framtid för total avsaknad av empati och normalt sunt förnuft."

- " bannade i 7 dagar för mobbing och osmakligheter mot annan medlem"

- "avstängd en vecka pga av oförskämt inlägg om en medlems mamma"

- "för att tjafsat med andra om vad dom bör och inte bör äta i "vad åt ni idag" tråden"

Fanns hur mycket kul motiveringar som helst, nu när man bläddrade igenom lite gamla inlägg i den tråden.  Som alla MPRare redan vet: Allting var bättre förr   😎 😂

Dela på andra sajter

Dessa kändisar som tror att de kan göra vad som helst.

På en efterfest åt Carola Häggkvist en macaron från efterrättsbuffén.

Hon doppade den i chokladfontänen, tog en tugga från bakverket för att sedan doppa den igen på den sida där hon tagit en tugga tidigare.

Dela på andra sajter

Att vi lade 100000kr i handpenning på en restaurang i centrala Göteborg, där frugan vill köra "Fine dining".

Säljaren hade startat strax innan Covid, men har andra företag som går bra.

Första gången vi kollade den lokalen var i höstas och priset hade sjunkit till nästan hälften, en risktagning, men "alea iacta est", som Caesar sa...

Kan gå hur som helst, men nu slipper jag iaf kolla på 3-4 restauranger varje vecka...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...