Benriach Inlagd April 15, 2022 Dela Inlagd April 15, 2022 10 minuter sedan, skrev apknug: För eventuella nytillkomna läsare så kan man tillägga att Songkran infaller vid samma tidpunkt som vår påsk i år. Songkram oxå, tydligen... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 15, 2022 Dela Inlagd April 15, 2022 #6: Att allt ska göras i klunga i byarna. Skulle bara in till city och ta ut lite stålar, men sista moppen hade dottern snott. Då tog vi bilen istället, och nu är vi 7 st.... De hade inget ärende, men iom att farangen skulle ta ut pengar passar ju en sväng till marknaden perfekt... Skulle fixat stålar imorgon istället🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 15, 2022 Dela Inlagd April 15, 2022 16 timmar sedan, skrev Alarik: Lägga tid på mord, misshandel och våldtäkter och andra oväsentligheter när det finns sådana här oerhörda brott att koncentrera sig på. Det döljer sig ekonomisk brottslighet bakom. Folk flyttar isär på pappret, får dubbla bidrag hyr ut den andra lägenheten svart. Så inte läge att raljera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd April 15, 2022 Dela Inlagd April 15, 2022 Att en hamburgare aldrig blir riktigt riktigt god.. Köpt eller hemmagjord. Ger mig inte men det blir aldrig bra liksom dött kött mellan två trista brödbitar. Och något slags slafs imellan. på lokal smakar de bara socker. Och sen var vinet inte gott heller men allt kan ju tvingas ner. Men iofs det är ju årets deppigaste dag långfredagen då ska ju inget igentligen vara bra sa min mormor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 15, 2022 Dela Inlagd April 15, 2022 14 minuter sedan, skrev Rillex: Att en hamburgare aldrig blir riktigt riktigt god.. Köpt eller hemmagjord. Ger mig inte men det blir aldrig bra liksom dött kött mellan två trista brödbitar. Och något slags slafs imellan. på lokal smakar de bara socker. Och sen var vinet inte gott heller men allt kan ju tvingas ner. Men iofs det är ju årets deppigaste dag långfredagen då ska ju inget igentligen vara bra sa min mormor. Jag minns i min ungdom när långfredan var lååång. Allt var stängt utom någon enstaka biograf där dom visade samma filmer varje år. Så det är betydligt enklare att göra vad man vill idag. Ang hamburgare tycker jag du har rätt. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd April 15, 2022 Dela Inlagd April 15, 2022 7 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Jag minns i min ungdom när långfredan var lååång. Allt var stängt utom någon enstaka biograf där dom visade samma filmer varje år. Så det är betydligt enklare att göra vad man vill idag. Ang hamburgare tycker jag du har rätt. Luxury, där jag växte upp var långfredagen så tråkig att det inte fanns vitt på den svartvita TV,n! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 15, 2022 Dela Inlagd April 15, 2022 43 minuter sedan, skrev Rillex: Att en hamburgare aldrig blir riktigt riktigt god.. Köpt eller hemmagjord. Ger mig inte men det blir aldrig bra liksom dött kött mellan två trista brödbitar. Och något slags slafs imellan. på lokal smakar de bara socker. Och sen var vinet inte gott heller men allt kan ju tvingas ner. Men iofs det är ju årets deppigaste dag långfredagen då ska ju inget igentligen vara bra sa min mormor. Burgaren behöver en bättre ost (halloumi är salt och äckligt), och 3-4 skivor bacon! Slafset bör vara färska skivade tomater, lite lök, smörgåsgurka, syltad rödlök är gott (sallad är överskattat) och en bra dressing. Själva köttet skall aldrig ha varit fryst, frysta burgare blir lite sega och smakar "fryst" Brödet skall absolut INTE vara sött, typ Brioche... Sen finns det en massa bra varianter på burgare, olika ostar och och dressing, till exempel. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 15, 2022 Dela Inlagd April 15, 2022 4 timmar sedan, skrev Nicholas: Det döljer sig ekonomisk brottslighet bakom. Folk flyttar isär på pappret, får dubbla bidrag hyr ut den andra lägenheten svart. Så inte läge att raljera. Att det skall anmälas till Skatteverket inom en vecka verkar, i mitt tycke, vara att ta i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd April 15, 2022 Dela Inlagd April 15, 2022 3 timmar sedan, skrev Tommy: Burgaren behöver en bättre ost (halloumi är salt och äckligt), och 3-4 skivor bacon! Slafset bör vara färska skivade tomater, lite lök, smörgåsgurka, syltad rödlök är gott (sallad är överskattat) och en bra dressing. Själva köttet skall aldrig ha varit fryst, frysta burgare blir lite sega och smakar "fryst" Brödet skall absolut INTE vara sött, typ Brioche... Sen finns det en massa bra varianter på burgare, olika ostar och och dressing, till exempel. MVH Ja du provat det mesta med en eller fler köttbit som är hackade i all sköns riktning vissa ska liksom pressa de små bollarna med en järnpress också..? Fint ? Nä men viktigt? Sen mellan två brödbitar blir liksom aldrig riktigt bra. Även om man tillsätter picklade grönsakerna eller en smält ost, dressing mm. För mig en konstig fluga helt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 4 timmar sedan, skrev Rillex: Ja du provat det mesta med en eller fler köttbit som är hackade i all sköns riktning vissa ska liksom pressa de små bollarna med en järnpress också..? Fint ? Nä men viktigt? Sen mellan två brödbitar blir liksom aldrig riktigt bra. Även om man tillsätter picklade grönsakerna eller en smält ost, dressing mm. För mig en konstig fluga helt enkelt. Jag har gjort en snabbanalys av din burgare och ringat in problemen: INGEN salgurka ska få gå nära en burgare. Det är lika illa, om inte till och med värre, som att lägga ananas på pizza. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 1 timme sedan, skrev spooncreek: Jag har gjort en snabbanalys av din burgare och ringat in problemen: INGEN salgurka ska få gå nära en burgare. Det är lika illa, om inte till och med värre, som att lägga ananas på pizza. Annanas på pizzan... Det är minis favorit... Blev en sådan på ZIP sent igår kväll, pappa fick Kebab... Inte lätt att driva nått i Pattis nu, 22-tiden och öde på både Zip och Harrys, väldigt lite folk i rörelse överhuvudtaget på "gatan"... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 1 timme sedan, skrev samet: Annanas på pizzan... Det är minis favorit... Blev en sådan på ZIP sent igår kväll, pappa fick Kebab... Inte lätt att driva nått i Pattis nu, 22-tiden och öde på både Zip och Harrys, väldigt lite folk i rörelse överhuvudtaget på "gatan"... Trist för många som satsat en del. Verkar som de flesta som är i byn håller till i "nya" Tree town. En hel del tryck där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev samet: Annanas på pizzan... Det är minis favorit... Blev en sådan på ZIP sent igår kväll, pappa fick Kebab...😎 Inte lätt att driva nått i Pattis nu, 22-tiden och öde på både Zip och Harrys, väldigt lite folk i rörelse överhuvudtaget på "gatan"... 1 timme sedan, skrev frogfish: Trist för många som satsat en del. Verkar som de flesta som är i byn håller till i "nya" Tree town. En hel del tryck där. Zip får väldigt bra kritik för sin ganska nya (3-4 månader) a la carte meny. Det har anställt en kock som förr jobbade på News Steak vid Thappraya Road. Vissa kvällar också rätt bra med folk som kommer och käkar. Jag var ute och rumlade runt i torsdags. Tree Town var ok med folk, annars rätt så lugnt. Det var ju dock ett större slagsmål på soi LK efter midnatt så det finns trots allt de som roar sig sent. 😎 Ändrades April 16, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 Jag åt en sån där Kebab Special Pizza på Zip i förra veckan. Den får toppbetyg.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 7 timmar sedan, skrev spooncreek: Jag har gjort en snabbanalys av din burgare och ringat in problemen: INGEN salgurka ska få gå nära en burgare. Det är lika illa, om inte till och med värre, som att lägga ananas på pizza. Saltgurka? Är du född på 30 talet? Jag kan förstås ha fel men jag förmodar att de är någon typ an ättikinlagd gurka. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 Det här är absolut ingen skitsak för de som drabbas men jag lägger den här ändå. För 3 år sedan flyttade frugans kusin och hans fru hit hennes brorsdotter från Ubon för att hon skulle få gå i ett bättre gymnasium. I tre år har hon pluggat stenhårt och gick ut med det näst högsta betyget i hela provinsen för en månad sedan. När det var dags för entrance exams för Chula och Thammasat var hon dock helt chanslös; det var matte och engelska på en nivå hon aldrig varit i närheten av i sina kommunala skolor. Så nu blir det ett ”no-name University” ute i provinserna och en framtid i kassan på Big C. Inte så konstigt att många unga ger upp när chanserna att komma någon vart nästan är helt stängda utan ordentliga ekonomiska resurser. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 36 minuter sedan, skrev Atom: Det här är absolut ingen skitsak för de som drabbas men jag lägger den här ändå. För 3 år sedan flyttade frugans kusin och hans fru hit hennes brorsdotter från Ubon för att hon skulle få gå i ett bättre gymnasium. I tre år har hon pluggat stenhårt och gick ut med det näst högsta betyget i hela provinsen för en månad sedan. När det var dags för entrance exams för Chula och Thammasat var hon dock helt chanslös; det var matte och engelska på en nivå hon aldrig varit i närheten av i sina kommunala skolor. Så nu blir det ett ”no-name University” ute i provinserna och en framtid i kassan på Big C. Inte så konstigt att många unga ger upp när chanserna att komma någon vart nästan är helt stängda utan ordentliga ekonomiska resurser. Bara genom att ändra några namn och platser har vi exakt samma upplevelse, trots toppbetyg kommer inte en själ från vår (fattiga) del av landet åt dessa platser. Helt klart en misshushållning nationellt sett. Nu hade plastdottern (21 år) tur ändå som lyckades få en praoplats på ett nationellt stort företag och där fick fina lovord så vips blev hon ansvarig för ekonomi på en av de mindre enheterna, men lönen blir ju därefter. En viss tröst ändå att slippa kassan på Lotus. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Mankan: Saltgurka? Är du född på 30 talet? Jag kan förstås ha fel men jag förmodar att de är någon typ an ättikinlagd gurka. Same shit, different name. Så länge de håller sig borta från mina burgare får de kalla dem vad de vill. 😎. En QP Cheese på McDonalds har alltid två, som givetvis måste plockas bort innan konsumtion. Ändrades April 16, 2022 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 36 minuter sedan, skrev Baa: Bara genom att ändra några namn och platser har vi exakt samma upplevelse, trots toppbetyg kommer inte en själ från vår (fattiga) del av landet åt dessa platser. Helt klart en misshushållning nationellt sett. Nu hade plastdottern (21 år) tur ändå som lyckades få en praoplats på ett nationellt stort företag och där fick fina lovord så vips blev hon ansvarig för ekonomi på en av de mindre enheterna, men lönen blir ju därefter. En viss tröst ändå att slippa kassan på Lotus. I vårt fall så gäller det Chachoengsao, en av Thailands rikaste provinser och bara en timme från Bangkok, men ändå är det nästan helt kört. Jobbar de hårt och är smarta kan de kanske ta sig upp från arbetarklass till undre medelklass men där går nog gränsen. På 90- och 00-talet fanns fortfarande en hygglig chans att göra en hyfsad klassresa om man var riktigt smart och ambitiös. De riktigt bra jobben fanns aldrig inom räckhåll med de ganska bra jobben ökade i mängd och gick ändå att drömma om. Numera minskar antalet ganska bra jobb och de bevakas intensivt av den klassen som redan har dem så kassan på Tesco Lotus eller ett enklare redovisningsjobb på lokala företaget är vad som finns efter 4 år på lokala universitet. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 En bra burgare finns inte längre Mamma mos bakom Frimurna i Bollnäs hon var så satan så bra. Bussen från Vemdalen till Stockholm hade alltid paus där i min yngre tid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 2 timmar sedan, skrev Mankan: Saltgurka? Är du född på 30 talet? Jag kan förstås ha fel men jag förmodar att de är någon typ an ättikinlagd gurka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 41 minuter sedan, skrev spooncreek: Same shit, different name. Så länge de håller sig borta från mina burgare får de kalla dem vad de vill. 😎. En QP Cheese på McDonalds har alltid två, som givetvis måste plockas bort innan konsumtion. Är det inte enklare att säga "Ingen gurka tack!" när du beställer? Så får du en färsktillagad burgare också! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 1 minut sedan, skrev Tommy: Är det inte enklare att säga "Ingen gurka tack!" när du beställer? Så får du en färsktillagad burgare också! MVH Testat. Inte enklare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 #7: Engelskanivån i landet. Är i Buriram, systerdottern har hemma 10-12 pers, allt är kul och det spelas pool. Men när farangen vill vara med är det helt omöjligt att kommunicera. 1 betyder inte ens 1. De är livrädda att prata. Fan, det här kommer hålla Thailand som ett u-land forever...🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd April 16, 2022 Dela Inlagd April 16, 2022 8 timmar sedan, skrev Atom: Det här är absolut ingen skitsak för de som drabbas men jag lägger den här ändå. För 3 år sedan flyttade frugans kusin och hans fru hit hennes brorsdotter från Ubon för att hon skulle få gå i ett bättre gymnasium. I tre år har hon pluggat stenhårt och gick ut med det näst högsta betyget i hela provinsen för en månad sedan. När det var dags för entrance exams för Chula och Thammasat var hon dock helt chanslös; det var matte och engelska på en nivå hon aldrig varit i närheten av i sina kommunala skolor. Så nu blir det ett ”no-name University” ute i provinserna och en framtid i kassan på Big C. Inte så konstigt att många unga ger upp när chanserna att komma någon vart nästan är helt stängda utan ordentliga ekonomiska resurser. Fy fan vad jag känner igen mig. Utan min "terminator" = gammel farmor så hade vi aldrig klarat det. La nog ner 2 årslöner samtidigt som pengarna från baren gick oavkortat till dottern så hade vi aldrig klarat det. 5 år sedan så tog hon studenten och är idag försäljningschef på ett multiföretag. Klart det lönar sig!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu