Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har en relativt nyinköpt BT högtalare om det saknas en.

Denna är mestadels till för faranger som vill överrösta thailändarna.

Bra grejer som jag inte orkar släpa till Sverige

Hehe. Inte högtalaren som var problemet, utan farangen...

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
13 minuter sedan, skrev frogfish:

Hehe. Inte högtalaren som var problemet, utan farangen...

Det är alltid farangen som är problemet. 
Därför köpte jag en BT högtalare så farangen kan vara ett högljutt problem. 

Dela på andra sajter

Dagens lyxproblem, värmerelaterat...

Är ute med frugan och äter och dricker gott. Men det är fett varmt, och varenda vindpust känns som en frälsning. Då blir frun glad och kärvänlig, och ska kramas och sitta nära. Tröjan (min) klibbar fast sig under skinnet...

Kanske har det rätt bra om det är dagens problem...🐸

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev frogfish:

Hur j*vla svårt kan det vara? Varenda gång... Inte konstigt ACn måste gå dygnet runt...

20220411_135809.thumb.jpg.0548a47f6c6b44fe2c7259216e753ac3.jpg

Och medan jag skriver händer detta, WTF🐸

20220411_140044.thumb.jpg.99996392241b680c6960a753c2f809b6.jpg

Skjut över elräkningen så kommer det upphöra bums. 

Dela på andra sajter

On 2021-12-13 at 00:54, skrev Enis:

Fucking tinitus

låter i hela skallen som vibrationerna av en lastbil på tomgång ute på gatan

djävligt irriterande 

enis

Nu är skiten tillbaka igen... kan de sluta köra med 50 ångvältar på gatan...

och min djävla hörselnedsättning gör ju inte livet roligare när man skulle få 360 spacial sound demat... hör du fågelkvittret som flyger runt... hörde inte ett skit...

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Enis:

Nu är skiten tillbaka igen... kan de sluta köra med 50 ångvältar på gatan...

och min djävla hörselnedsättning gör ju inte livet roligare när man skulle få 360 spacial sound demat... hör du fågelkvittret som flyger runt... hörde inte ett skit...

Enis

Tillbaka igen, jag har levt med skiten dygnet runt sedan 1993, det ända som hjälper för mig är tysthet eller alkohol men dagen efter är det ännu mer oväsen när alkoholen ska ut ur kroppen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev frogfish:

Nä, det är frun. Och kidsen är likadana. Sen klagas det högt om hög elräkning nu, men det verkar vara helt omöjligt att förstå varför (har försökt förklara i 14 år nu...).

Tydligen en thaigrej. När man var ung och glömde bastudörren en gång, det gjorde man inte igen. Kanske ska börja med hårdare tag här...

Frugan är tvärtom, eftersom det är hon som betalar räkningarna har hon också försökt förklara många gånger men det verkar omöjligt att lära gamla hundar sitta. Ibland har jag frågat om hennes mamma verkligen är hennes mamma :-)

Svärmor är dock riktigt grym på käk så hon får stanna kvar ett tag till.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Bristen på hyfs hos byfolk. Nu började virket ta slut, och det brukar ta ett tag att organisera nytt inköp. Då vaknar en av kärringarna till och fyller sin medhavda biodrickabehållare med sista litern cola. WTF.

EN sak jag kommer irritera mig på kommande 4v. Finns fler redan i närminnet...🐸

Dela på andra sajter

Jag har en till.

Vad är det med folk som använder istången för att röra om i groggen, för att därefter lägga tillbaka den i ishinken? WTF!

Dela på andra sajter

Irriterar mig lite på mig själv då jag beställt paneng ”groda” av frugan imorgon.

Nu måste jag tydligen äta allt😐😐😐😐

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Irriterar mig lite på mig själv då jag beställt paneng ”groda” av frugan imorgon.

Nu måste jag tydligen äta allt😐😐😐😐

Skratta du @Kötthandlarn 🤣🤣🤣🤣

Ska vi byta?

8EE14B20-81B6-4C6D-92E2-C9E2E9E7FAB5.thumb.jpeg.27105e3192ef85e092e3b32796e3886a.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Skratta du @Kötthandlarn 🤣🤣🤣🤣

Ska vi byta?

8EE14B20-81B6-4C6D-92E2-C9E2E9E7FAB5.thumb.jpeg.27105e3192ef85e092e3b32796e3886a.jpeg

Aldrig på livet......🤪

Skyll dig själv som valt att gifta dig med en thai.....:ironi: :rotfl: :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Börjar numrera för resan, har en känsla att det kommer fler. Hoppar in på:

#5: Att jag nog aldrig kommer lära mig hantera klimatet i april/maj. Fan blöt från man vaknar tills man lägger sig. Ungefär som songkran.

Hemmedicinerar med kall dryck🐸

Dela på andra sajter

att det finns människor i vårt underbara land som kan begå sådana oerhörda brott.

Här måste myndigheterna med kraft lägga resurser på att stävja sådan olat.

Enligt lag ska man vara folkbokförd på den fastighet där man är att anse som bosatt, och med bosatt menas där man "regelmässigt tillbringar sin dygnsvila". Flyttar man så ska det anmälas till Skatteverket inom en vecka.

Men det finns undantag. Den som ska bo på en annan fastighet under en på förhand bestämd tid men högst ett år – exempelvis vid studier eller kortare anställningar – behöver inte göra någon flyttanmälan.

Frågan är dock om undantaget gäller när man bara testbor ett tag hos en pojk- eller flickvän? Nej, konstaterar Högsta domstolen (HD) i ett nytt avgörande.

Fallet gäller en man som under ungefär en månad provbodde hos sin flickvän, utan att ändra adress. HD anser att han var skyldig att anmäla flytten till Skatteverket, då det när man på prov flyttar in hos någon man har en relation med är oklart om och i så fall när man återvänder till sitt tidigare boende.

"Ett sådant provboende kan därför inte ses som ett tillfälligt avbrott i personens bosättning enligt undantagsbestämmelsen", skriver HD i sin dom.

Påföljden efter mannens provflytt och brott mot folkbokföringslagen blir dagsböter.

Dela på andra sajter

On 2022-04-11 at 14:04, skrev frogfish:

Hur j*vla svårt kan det vara? Varenda gång... Inte konstigt ACn måste gå dygnet runt...

20220411_135809.thumb.jpg.0548a47f6c6b44fe2c7259216e753ac3.jpg

Och medan jag skriver händer detta, WTF🐸

20220411_140044.thumb.jpg.99996392241b680c6960a753c2f809b6.jpg

Min erfarenhet är den exakta motsatsen. I frugans fall är det mest här i byn hon är jävligt noga med att alla nätdörrar ska hållas stängda; mest för att undvika mygg och andra kryp. För Svärmor är det närmast en religion; inte bara ska dörrar hållas stängda men det är som att hon har ett sjätte sinne som signalerar att någon lämnat ett rum där en fläkt står på. Inte bara ska fläkten omedelbart stängas av, kontakten ska dras ur också.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev frogfish:

Jag har en till.

Vad är det med folk som använder istången för att röra om i groggen, för att därefter lägga tillbaka den i ishinken? WTF!

Lika de som dubbeldippar chipsen

Dela på andra sajter

Att försöka sluta snusa (fått trasigt tandkött) - har haft yrsel hela dagen. 

Hoppas första 24h är värst...

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev M33:

Att försöka sluta snusa (fått trasigt tandkött) - har haft yrsel hela dagen. 

Hoppas första 24h är värst...

Eh!?

Kör underläpp fram tills tandköttet har blivit återställt. 
Jag har slutat snusa 3 gånger och kan meddela att det var helt onödigt. 
Extremsport är inget för mig. 

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Eh!?

Kör underläpp fram tills tandköttet har blivit återställt. 
Jag har slutat snusa 3 gånger och kan meddela att det var helt onödigt. 
Extremsport är inget för mig. 

Kört i 35 år och ca 1000st stockar på höger sida, kanske 3 dosor på vänster sida. Så jag kör på samma ställe eller inte alls. Just nu väljer jag inte alls före eventuell tandlossning.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev M33:

Kört i 35 år och ca 1000st stockar på höger sida, kanske 3 dosor på vänster sida. Så jag kör på samma ställe eller inte alls. Just nu väljer jag inte alls före eventuell tandlossning.

Vad ska du med tänder till? De är bara dyra när du blir äldre🐸

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev frogfish:

Vad ska du med tänder till? De är bara dyra när du blir äldre🐸

Sant. Kan nog göra mig av med en hel del kroppsdelar.

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Alarik:

att det finns människor i vårt underbara land som kan begå sådana oerhörda brott.

Här måste myndigheterna med kraft lägga resurser på att stävja sådan olat.

Enligt lag ska man vara folkbokförd på den fastighet där man är att anse som bosatt, och med bosatt menas där man "regelmässigt tillbringar sin dygnsvila". Flyttar man så ska det anmälas till Skatteverket inom en vecka.

Men det finns undantag. Den som ska bo på en annan fastighet under en på förhand bestämd tid men högst ett år – exempelvis vid studier eller kortare anställningar – behöver inte göra någon flyttanmälan.

Frågan är dock om undantaget gäller när man bara testbor ett tag hos en pojk- eller flickvän? Nej, konstaterar Högsta domstolen (HD) i ett nytt avgörande.

Fallet gäller en man som under ungefär en månad provbodde hos sin flickvän, utan att ändra adress. HD anser att han var skyldig att anmäla flytten till Skatteverket, då det när man på prov flyttar in hos någon man har en relation med är oklart om och i så fall när man återvänder till sitt tidigare boende.

"Ett sådant provboende kan därför inte ses som ett tillfälligt avbrott i personens bosättning enligt undantagsbestämmelsen", skriver HD i sin dom.

Påföljden efter mannens provflytt och brott mot folkbokföringslagen blir dagsböter.

Lägga tid på mord, misshandel och våldtäkter och andra oväsentligheter när det finns sådana här oerhörda brott att koncentrera sig på.

Dela på andra sajter

Jag irriterar mig på den gigantiska kulturkrocken vi lutheranska svenskar brottas med i Thailand idag. Ska vi sitta och lyssna på dyster klassisk musik och äta ägg eller ska vi glädja oss åt den största festardagen i den thailändska kalendern och supa oss fulla till Morlam och billig sprit?

Nja, efter mycket religiösa bryderier har jag bestämt mig för att gå native.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Atom:

Jag irriterar mig på den gigantiska kulturkrocken vi lutheranska svenskar brottas med i Thailand idag. Ska vi sitta och lyssna på dyster klassisk musik och äta ägg eller ska vi glädja oss åt den största festardagen i den thailändska kalendern och supa oss fulla till Morlam och billig sprit?

Nja, efter mycket religiösa bryderier har jag bestämt mig för att gå native.

Ditt inlägg triggar till lite information om Songkran (13,14 och 15 april), som ligger vid samma tid som vår påsk.

Songkran dag 1:

Old peoples day (60+)

Songkran dag 2:

Family day. Family member meat together.

Songkran dag 3:

Big Songkran day, thai new year (med morlam och allmän fylla).

Morlam är den där dansen med handviftning.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...