Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Intressant med apoteket.
Sist som jag passerade Apotek Hjärtat inne på ICA så kom det ut en sur djävel och svor ve och förbannelse över att det inte fanns några jodtabletter.
 "Ryssarna måste fälla några atombomber först innan vi får några jodtabletter, typiskt Sverige!", röt han till och fortsatte i samma stil.
 "Bjäbb, bjäbb, bjäbb, men det får man väl inte säga! Bjäbb, det här jävla landet", o.s.v...
Visst är kriget otäckt, men så långt som att fundera på jodtabletter har jag inte kommit. :slow: 

Dela på andra sajter

Har inte ändrat mig sen sist...

Putin.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

kungchristian

Djävligt irriterande att åka hem på söndag....2 månader här är som en vecka hemma

Christian 

Dela på andra sajter

lite smått irriterande att efter en ca en vecka upptäcka att någon har ställt in burken med Frugans fisksåsmarinerade råa blåkrabba för som tam i skafferiet i stället för i kylskåpet

lite äcklig odör...

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Vad ska man säga?

Diesel, 2021-03-11 "15,87" SEK

Diesel, 2022-03-09 "27,97" SEK

Bensin 95, 2021-03-12, "15,64" SEK

Bensin 95, 2022-03-09 "23,09" SEK

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

On 2022-03-09 at 17:06, skrev Amigo:

PostNord, en pålitlig partner. Ska det ta en vecka att leverera ett brev från grannkommunen? Luleå - Piteå. Viktigt intyg som ska till FK

Tydligen räcker inte ens en vecka, var tvungen att kontakta mottagningen på Sunderby sjh och be dem skicka en kopia direkt till Försäkringskassan. Beställde en bildel från autodoc, som levererar från Polen samma dag, den kom i onsdags. Därifrån trodde man har problem att leverera pga  läget i Ukraina och ökat trafik.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Amigo:

Vad ska man säga?

Säg som det är

"Kan bara glädja miljöpartister".

Dela på andra sajter

Koh Changer
12 minuter sedan, skrev Batting:

Att det är så många här som inte förstår skämt.

Humor, speciellt i form av ironi, är en balanskonst att lyckas med. 

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Batting:

Så du börjar förstå,varför du inte förstår.Det går framåt vill jag säga.

Dela på andra sajter

Koh Changer

Att jag unga pojken har fått en jävla blodpropp i benet. Har gått o haft ont en 10-12 dagar, så visade den idag i samband med att jag var och tog lite prover,och då sa doktorn att det var en ytlig blodpropp, inte en djupt i venen. Så förutom den grabbanäven med piller som jag måste svälja varje dag fick jag ytterligare en, samt nån hästliniment som ska lösa upp den. Vete fan, tror det är dags att tunna ut det med ädel dryck. Som mormor sa: om inte sprit, tjära och bastu hjälper så är det dödlig sjukdom. 

Ändrades av Koh Changer
Autocorrecthelvetet

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev berlitz:

Så du börjar förstå,varför du inte förstår.Det går framåt vill jag säga.

Var det ett skämt...nja jag får väl erkänna att jag inte riktigt lärt mig än, eller påbjuder detta en förvirrad gubbe symbol?
På det viset verkar man ju kunna ge fingret åt någon utan att behöva stå för något.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Det är en sak jag undrat över hur länge som helst men man behöver bara vara ute bland ”folk” för att förstå att humor inte är deras starka sida ..

Dela på andra sajter

CircleK i Sandviken

4F4B71C5-C395-4386-A072-ADCC4F64D37C.thumb.jpeg.5ffb1acc8002cd77980570845559ffaf.jpeg

de har den eminenta servicen tvätta ruta, fylla vatten och kolla lufttryck…. Bakom hänglås

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

CircleK i Sandviken

4F4B71C5-C395-4386-A072-ADCC4F64D37C.thumb.jpeg.5ffb1acc8002cd77980570845559ffaf.jpeg

de har den eminenta servicen tvätta ruta, fylla vatten och kolla lufttryck…. Bakom hänglås

enis

Tydligen snos det en del i Sandviken har jag hört.

Dela på andra sajter

DSC_0561.thumb.JPG.4404e6fb1c3a3969deaf367e97fe955f.JPGOrkar inte leta efter kottis tråd om felplacerade muggpappershållare så här kommer en bild på en som jag irriterar mig på

Den sitter så nära så knät sitter som fastgjutet i pappeullen, dessutom är den monterad upp och ner 😃

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Amigo:

Vad ska man säga?

Vid samma tid(igår) här i söder så kostade dieseln 24:45 och Bensin 95 21:14.

Med tanke på att ni nästan har gratis el i norr så kunde ni gärna få betala en tia till för soppan, transporterna till norr subventioneras ju av oss i söder enligt lag till skillnad mot el...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Egentligen borde ju maten vara dyrare i Norrland också. 120 kr för en limpa vore väl rimligt?

Absolut, vi får väl försöka dra ihop en lista och skicka till regeringskansliet!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Egentligen borde ju maten vara dyrare i Norrland också. 120 kr för en limpa vore väl rimligt?

Vi behöver nog inte vänta länge så gör det det! Jämlikt över landet.

Dela på andra sajter

On 2022-03-11 at 20:44, skrev Rillex:

Det är en sak jag undrat över hur länge som helst men man behöver bara vara ute bland ”folk” för att förstå att humor inte är deras starka sida ..

Ja, och här kan man ju skriva något helt oförargligt.
Bara en fundering och så bemöts man med en förvirrad gubbe nere i högra hörnet.
Det är ju som någon slags omogen mobbing från mellanstadiet.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Ja snurrig gubbe det verkar farligt att få! Värsta dödsdomen!

Har sett många som gått i taket för att de fått en snurrig gubbe.

Ja här betyder ju det att, "Titta vilken förvirrad krake, ha ha ha!", eller hur?
Om man gång på gång blir utpekad som en virrpanna av någon som inte ens behöver förklara sig så är det klart man tröttnar.
Förstår du inte det?
Vem fan har talat om någon "Dödsdom", men man blir helt klart trött.
Det är ju många gånger som man tvekar inför att ta upp något p.g.a. att man kan bli påklistrad sådana där överdrifter.

Dela på andra sajter

Två inlägg här ovanför så har ni just ett exempel på två omogna mobbare, som inte vågar så för sina åsikter.
Två Mesproppar!

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Batting:

Två inlägg här ovanför så har ni just ett exempel på två omogna mobbare, som inte vågar så för sina åsikter.
Två Mesproppar!

Ett av de två inläggen är ju ditt   😀

Ändrades av Alarik

Dela på andra sajter

On 2022-03-13 at 18:41, skrev Alarik:

Ett av de två inläggen är ju ditt   😀

Kände du dig nobbad?

Dela på andra sajter

On 2022-03-14 at 08:52, skrev apknug:

Då ska du ge dem var sin snurrgubbe! Då ska du se att de blir helt till sig, som det vare värsta förbannelsen! De är jätte rädda för snurrgubbar! 

Lycka till! 

Inte riktigt min stil. Jag brukar säga vad jag tycker.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...