Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Kötthandlarn
30 minuter sedan, skrev M33:

Går inte igång på byråer.

Varför då, jobbar du inte med möbler??....:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Varför då, jobbar du inte med möbler??....:giggle:

Kan man tro, styr idi*ter är väl mer korrekt. 

Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev M33:

Kan man tro, styr idi*ter är väl mer korrekt. 

När det är som värst så brukar jag hävda att jag har upp till ärmhålorna med medelmåttor och idi*ter. 😎

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

När det är som värst så brukar jag hävda att jag har upp till ärmhålorna med medelmåttor och idi*ter. 😎

Låter som en bra dag för mig 😜

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Amigo:

Tänkte bara hur Du försvarade vakterna, men en världsmästare är Du väl iallafall!

Hur tänkte du nu? När har jag påstått det?

Nu tycker jag faktiskt att du får förklara dig. Det känns mer som du bara vill vara spydig då du inte klarar av att föra en diskussion då du inte har några vettiga argument. 

Om du går tillbaks och läser inläggen (jag vet, dom var långa) så kan du se exakt hur mycket jag försvarar ordningsvakterna. Jag skrev att det självklart fanns undantag (alltså ordningsvakter som gör fel) men att merparten som blev avvisade nog förtjänade det och inte bara luktade lite alkohol (ordningsvakter som gör rätt). 

Jag rekommenderade dig att skaffa fakta genom att arbeta några nätter i SL trafiken istället för att basera dina åsikter på ett underhållningsprogram. Vidare rättade jag vissa felaktiga uppgifter du skrev men jag skrev också att min information kunde vara inaktuell. (Vilket är exakt vad en världsmästare skulle göra, heller hur?)

Det hade alltså inte så mycket att göra med att försvara några ordningsvakter (jag skrev ju att vissa gjorde fel och vissa rätt) utan var mer att du borde basera påståenden på fakta istället för undermåliga källor. Detta gäller det mesta i livet. Till exempel, om man ska teckna ett abonnemang med bindningstid så tar man reda på fakta innan man skriver under. Att man, efter att man själv brustit i att ta reda på fakta sitta och påstå att ordningsvakterna är si och den leverantören är så och myndigheten är både si och så känns mest patetiskt. 

Jag kommer troligtvis inte svara eller bemöta dig mer då dina sista svar varit ganska fattiga.

Jag väntar dock med spänning på vad jag är i nästa inlägg. Vakt och världsmästare, undrar om det kommer fortsätta börja på v.....

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Jolo:

Hur tänkte du nu? När har jag påstått det?

det är en vits efter Matti Nykänen, han var på väg till krog i Finland och dörrvakten sa till honom att inte idag, kanske i morgon. Så han svarade till honom, hör ru Du må vara vaktmästare, men jag är åtminnstone världmästare.  Jag ref till ditt VAKTmästare (En dörrvakt kallas i Finland även vaktmästare ibland)

Men nu släpper vi  saken, faan har inte ens hunnit ta min dagliga "power nap"  God natt och ha de skönt.

Ändrades av Amigo

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
6 minuter sedan, skrev M33:

Låter som en bra dag för mig 😜

#Metoo..... :rotfl:

Fy fan va mycket idi*ter jag möter i vardagen som har höga positioner men inte kan ett skit mer än att ha tungan så långt upp i brunhålet på närmaste chef att rektoskopi hade varit en småsak........:giggle:

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

#Metoo..... :rotfl:

Fy fan va mycket idi*ter jag möter i vardagen som har höga positioner men inte kan ett skit mer än att ha tungan så långt upp i brunhålet på närmaste chef att rektoskopi hade varit en småsak........:giggle:

Märks knappt att du numer befinner dig på ”golvet” 😝

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jolo:

Jag vet inte var du får din information ifrån.

Jag är inte vakt, ordningsvakt, säkerhetsvakt, skyddsvakt, biljettkontrollant, parkeringsvakt, trygghetsvärd, inte ens VAKTmästare......

Vart tog dina grymma bilder vägen?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Fan, vet inte om man skal ta en öl till eller en kaffe! DET är irriterande!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jolo:

Jag vet inte var du får din information ifrån.

Jag är inte vakt, ordningsvakt, säkerhetsvakt, skyddsvakt, biljettkontrollant, parkeringsvakt, trygghetsvärd, inte ens VAKTmästare......

Aha, du är dörrvakt eller entrévärd som det också kallas.

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Alarik:

Ja dörrar har man stulit förut så dom måste man nog vakta annars dyker dom upp i P.......n!:lipa:

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev audirs2:

Ja dörrar har man stulit förut så dom måste man nog vakta annars dyker dom upp i P.......n!:lipa:

Ja, det är absolut ett viktigt arbete.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Alarik:

Precis, jag vaktar min lägenhetsdörr så fort jag är hemma och när jag inte kan vakta dörren så låser jag fast den i dörrkarmen så den inte kan rymma och en bra värd försöker jag alltid vara då jag har besök :haha: 

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev audirs2:

Vart tog dina grymma bilder vägen?

Om du menar min gamla tråd med lite simpla bilder så har den legat i malpåse i flera år. Det händer inte så mycket spännande i livet sedan Covid kom. Samma jobb, samma hem, inga resor..... Jag får se om jag kan fu tummen ur och börja fota Hellofreshlådan, SL bussen och Willys besöket :haha: 

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
18 minuter sedan, skrev M33:

Märks knappt att du numer befinner dig på ”golvet” 😝

Nä du, men ja é inte bitter.......:rotfl:

Men jag är inte skitglad över att den fina arbetsmiljö (som fanns tidigare), som jag hjälpte till att utveckla på ett positivt under min tid som planerare, stoppades av skitnödiga och egenkära mellanchefer som har fått sin makt via nepotism.....🤬

Dela på andra sajter

Kanske inte en bra bild , Men testade o köra en typ schwine hake ..köpte en färdigrimmad lägg  , varmrökt i 4 timmar förr en vecka sen vaccat o nu i kväll i ugnen typ upp till  72 grader. Själv när jag rimmar kött så ligger jag på mellan 8 till tio procent salt appråpå fettet i köttet o då kör jag 50/50 vanligt salt o nitritsalt  8 procent på älghjärta o typ tio på sidfläsk . Men denna var typ på gissningsvis  över 15 procent gick knappt att äta , Varför gör vissa köttproducenter så man knappt kan äta deras produkter ,, Du får ursäkta köttis inte alls menat till dig .... 20220122_204501.thumb.jpg.bbc56346e04c5832a9c0b08b86420081.jpg 

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev wavis:

Kanske inte en bra bild , Men testade o köra en typ schwine hake ..köpte en färdigrimmad lägg  , varmrökt i 4 timmar förr en vecka sen vaccat o nu i kväll i ugnen typ upp till  72 grader. Själv när jag rimmar kött så ligger jag på mellan 8 till tio procent salt appråpå fettet i köttet o då kör jag 50/50 vanligt salt o nitritsalt  8 procent på älghjärta o typ tio på sidfläsk . Men denna var typ på gissningsvis  över 15 procent gick knappt att äta , Varför gör vissa köttproducenter så man knappt kan äta deras produkter ,, Du får ursäkta köttis inte alls menat till dig .... 20220122_204501.thumb.jpg.bbc56346e04c5832a9c0b08b86420081.jpg 

Helt rätt.

Fick tag i en julskinka som var ettersalt.

Dela på andra sajter

Nu ska man inte skjuta alla över en kant .. Inköp till jobbet  gör jag på ett grossistföretag o då träffar man kockar krögare inne i kylrummet o får bra tips vilka produkter de föredrar , Bra kompetens som jag tar åt mig o finns mycket bra närodlat..

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Men jag är inte skitglad över att den fina arbetsmiljö (som fanns tidigare), som jag hjälpte till att utveckla på ett positivt under min tid som planerare, stoppades av skitnödiga och egenkära mellanchefer som har fått sin makt via nepotism.....🤬

Tänk att en riktig fulfurutrappa kan bidra med en sådan lång och vacker konversation.

Att den sen slutar eller fortsätter med ”proppmätta” mellanchefer gör ju saken inte sämre.

Men är på din sida genom hela striden.

Dela på andra sajter

Det retar mej att de korkade jävla norrbaggarna flyger ner till Afghanistan och hämtar talibananerna för att hålla en konferens i Norge mer eller mindre för att få veta hur många miljarder de vill ha samtidigt som de håller befolkningen som gisslan!!

Kan inte övriga av Nordens länder hålla en folkomröstning så att vi kan utesluta baggarna ur Norden??

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Att jag inte har någon "sport equipment", kan jag låna av någon? Man vill ju liksom använda allt...

Screenshot_20220125-064248_Finnair.jpg.66b7925e0add15e72f557529f229c5f9.jpg

Kan jag låna några armar också för att bära/dra alltsammans?

Ändrades av samet
.
Dela på andra sajter

On 2022-01-22 at 21:04, skrev Kötthandlarn:

Ja dom där jävla mellancheferna. 
Jag vet att dom inte har något lätt jobb. dom har ju liksom också en chef.
Oftast en chef som inte har en susning om hur arbetsvillkoren egentligen är, men då kan man kanske som mellanchef vara lite smidig och inte lyda varje lite vink från The Boss, och agera paragrafryttare.
Jag undrar hur många tjänstemän som snart kommer att vara övertaliga.
Operatören ska ju nu sköta alla kringuppgifter själv.
Tjänstemännen behöver ju faktiskt inte längre infinna sig på arbetsplatsen, men de ska givetvis fortfarande ha bäst betalt.  :24:

Dela på andra sajter

Nu när man blivit äldre så börjar allt fler småkrämpor krypa sig på, men är det någon mening att söka vård?
Jag hade ju magproblem i flera år, och sökte hjälp på sjukhus 4 till 5 gånger men blev alltid upplyst om IBS.
Sedan brast tarmen, och jag fick fara ut och in på sjukhuset innan de fick ordning på mig.
Det som irriterar mig är att man måste gå sönder innan det händer något.
När man väl gått söner så får man ju ganska god vård och undersöks uppifrån, ner, in och utvändigt.
Tänk om man kunde få den där undersökningen innan man går sönder.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...