Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Tandläkare som tycker jag borde byta sida på snusen. Hur jävla lätt är det efter 35år på höger sida… 

Dela på andra sajter

engelsons postorder AB engelsons.se

Beställde vintergängor, jacka, handskar etc för tjejen. Jackan passade inte så fick skicka tillbaka den. Fick en tillgodo på nån hundring som de skulle swisha till mig, till samma tel nr som jag använde vid betalning.

Efter tre veckor, strax före årskiftet skickade jag en förfrågan vart dröjer pengarna? Fick svar att företaget som de anlitat har tekniska problem och kan inte SWISHA Hahahaa, inte tror jag på det, Så jag skickade ett nytt meil där jag bad dem sätta in pengarna på mitt konto traditionellt, som i old school. Det gick inte så de erbjöd att skicka ett utbetalningsavi via Swedbank, och där skulle man kunna fföra över till annat bankkonto ifall man är kund hos annan bank. Ok sa jag onu efter en vecka kom utbet.avin. Blev lite förvånad eftersom det skulle gå automatiskt, eftersom jag har registrerat ett konto hos dem för utbetalningsavierna,  just att det skulle gå automatiskt o utan avgift. (ombuden tar 49 SEK för att lösa, känns onödigt betala eftersom det oftast är högst nån hundring man får via ut.bet.avier nuförtiden)

Ingen fara tänkte jag, loggar in till swedbank o skriver IDK numret som står i avin. Nej avin finns inte i deras system. Matar in IDK flera ggr men nix, samma svar. Då undersöer jag avin lite närmare o upptäcker att de inte har skrivit pers.nr i den. Gissa om jag blir glad. ? Lyckligtvis sk jag till stan i morgon i annat ärende o det finns ett Sparbanks kontor där jag kan lösa ut avin. De fick en sur meil på deras faktura avd, med frågan om de driver eller jävlas med mig? Aldrig mer, dels pga att grejer passar inte eftersom man kan inte prova, o detta med återbetalning ska vara så svårt.

Skrev också att orsak för "tekniskt problem" är i verkligheten bokförings årets slut, ju mer cash på kontot, desto mer aktieutdelning för ägarna.

utbetavi_swed.JPG

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Amigo:

Beställde vintergängor, jacka, handskar etc för tjejen. Jackan passade inte så fick skicka tillbaka den. Fick en tillgodo på nån hundring som de skulle swisha till mig, till samma tel nr som jag använde vid betalning.

Efter tre veckor, strax före årskiftet skickade jag en förfrågan vart dröjer pengarna? Fick svar att företaget som de anlitat har tekniska problem och kan inte SWISHA Hahahaa, inte tror jag på det, Så jag skickade ett nytt meil där jag bad dem sätta in pengarna på mitt konto traditionellt, som i old school. Det gick inte så de erbjöd att skicka ett utbetalningsavi via Swedbank, och där skulle man kunna fföra över till annat bankkonto ifall man är kund hos annan bank. Ok sa jag onu efter en vecka kom utbet.avin. Blev lite förvånad eftersom det skulle gå automatiskt, eftersom jag har registrerat ett konto hos dem för utbetalningsavierna,  just att det skulle gå automatiskt o utan avgift. (ombuden tar 49 SEK för att lösa, känns onödigt betala eftersom det oftast är högst nån hundring man får via ut.bet.avier nuförtiden)

Ingen fara tänkte jag, loggar in till swedbank o skriver IDK numret som står i avin. Nej avin finns inte i deras system. Matar in IDK flera ggr men nix, samma svar. Då undersöer jag avin lite närmare o upptäcker att de inte har skrivit pers.nr i den. Gissa om jag blir glad. ? Lyckligtvis sk jag till stan i morgon i annat ärende o det finns ett Sparbanks kontor där jag kan lösa ut avin. De fick en sur meil på deras faktura avd, med frågan om de driver eller jävlas med mig? Aldrig mer, dels pga att grejer passar inte eftersom man kan inte prova, o detta med återbetalning ska vara så svårt.

Skrev också att orsak för "tekniskt problem" är i verkligheten bokförings årets slut, ju mer cash på kontot, desto mer aktieutdelning för ägarna.

utbetavi_swed.JPG

Köp på välrekommendera butiker i stället. Tex Stadium har vinter jackor nedsatta till 60-70%. Aldrig några problem.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Köp på välrekommendera butiker i stället. Tex Stadium har vinter jackor nedsatta till 60-70%. Aldrig några problem.

Finns eller fanns ett "outlet" här i trakten, köpte en fin kvalitets jacka för 400 SEK Han ska stänga ner butiken så allt ska bort. Blev en bra affär. Det blir sällan bra på postorder, hur man än mäter hemma, men det var en test som inte funkade.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Finns eller fanns ett "outlet" här i trakten, köpte en fin kvalitets jacka för 400 SEK Han ska stänga ner butiken så allt ska bort. Blev en bra affär. Det blir sällan bra på postorder, hur man än mäter hemma, men det var en test som inte funkade.

Stadium Outlet finns på nätet. Använd dom nästa gång. Många fina fynd att göra. Vill tjejen ha märkeskläder så använd någon av dom stora typ Boozt eller liknande så slipper du problem.

Dela på andra sajter

On 2022-01-17 at 06:22, skrev Alarik:

Varje dag spolar svenskarna ner ca 4 miljoner snusprillor eller påssnus. Det blir drygt 1 100 ton snus per år vilket motsvarar 100 normalstora lastbilslass.

Snus är den vanligaste fulspolningen i Sverige och 1100 ton skräp från snus är en stor påfrestning på avloppsreningsverken.

Som om det inte är nog kostar det  Sveriges kommuner och därmed oss skattebetalare 141 miljoner att städa efter snusare som spottar sitt använda snus på trottoarer med mera.

Kan de inte bara ta den där struntsumman, 141 miljoner från skatten på tobak och seda betala tillbaka överskottet?

Om jag (mot förmodan...) skulle spola ner en "kramsnus" på muggen,hur mycket skulle det ställa till det i reningsverken?

Eller ens 2000 prillor kramsnus?

Om alla som däremot tycker att det är en god idé att spola ner kondomer kunde sluta så skulle det nog hjälpa lite (jag har besökt flera reningsverk i Sverige, och kondomer flyter omkring överallt)...
Dags att införa skatt på kondomer?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

utbetavi_swed.JPG

Nu har vi Sveriges sämsta internetlev samt dito postorderföretag!!

Hur lyckas du hitta alla?

Ändrades av Issanbonde
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Nu har vi Sveriges sämsta internetlev samt dito postorderföretag!!

Man får vad man betalar för?

(Oftast)

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Nu har vi Sveriges sämsta imternetlev samt dito postorderföretag!!

Du är bra löjlig! Jag gav feedback, det ska inte ta över en månad att återbetala en strunt summa med dagens system och teknik, dessutom på så sättet att det krävs en personlig besök på bankkontor! En vecka är acceptabelt, särskild när de kan använda SWISH som möjliggör en transaktion på 10 sekunder.

Hur jag hittar alla? Ja kanske är jag en som inte nöjer med dålig behandling? Vet inte. Säg Du som verkar veta?

Precis nyss, skrev Tommy:

Man får vad man betalar för?

Nu var det ingen rea på den jackan, runt 1000 SEK, den var inte passande storlek. Har inte heller klagat på priset, utan hur returen/återbetalningen hanteras. Returfrakten fick jag stå för själv.

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Amigo:

Du är bra löjlig! Jag gav feedback, det ska inte ta över en månad att återbetala en strunt summa med dagens system och teknik, dessutom på så sättet att det krävs en personlig besök på bankkontor! En vecka är acceptabelt, särskild när de kan använda SWISH som möjliggör en transaktion på 10 sekunder.

Hur jag hittar alla? Ja kanske är jag en som inte nöjer med dålig behandling? Vet inte. Säg Du som verkar veta?

Nu var det ingen rea på den jackan, runt 1000 SEK, den var inte passande storlek. Har inte heller klagat på priset, utan hur returen/återbetalningen hanteras. Returfrakten fick jag stå för själv.

Gå och köp din jacka i affären där du kan prova och testa!

Slanta när du är nöjd

Kvitto får du samt kan åka tillbaka när du vill!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Issanbonde:

Gå och köp din jacka i affären där du kan prova och testa!

Det är det som hälsomyndigheterna rekommenderar just i dagarna! Hörde på nyheterna att det varit över 90 000 smittade sen i fredags! Just förra veckan dog en lungtransplanterat kompis i Covid19, i tredje ronden. Tack för rådet, ha en bra kväll.

Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Tommy:

Om jag (mot förmodan...) skulle spola ner en "kramsnus" på muggen,hur mycket skulle det ställa till det i reningsverken?

Eller ens 2000 prillor kramsnus?

Om alla som däremot tycker att det är en god idé att spola ner kondomer kunde sluta så skulle det nog hjälpa lite (jag har besökt flera reningsverk i Sverige, och kondomer flyter omkring överallt)...

I Sverige är ett stort toalettrelaterat problem att vi fortfarande är många som spolar ner en mängd saker som inte alls hör hemma i våra toaletter. Sveriges vanligaste fulspolning är snus. Varje dag spolar svenskarna ner ca 4 miljoner snusprillor eller påssnus. Det blir drygt 1 100 ton snus per år vilket motsvarar 100 normalstora lastbilslass.

– Snus är vad vi kan se den vanligaste fulspolningen i Sverige och 1100 ton skräp från snus är en helt onödig påfrestning på avloppsreningsverken. De är heller inte byggda för att ta hand om farliga ämnen som till exempel kadmium från snus. Kadmium riskerar därför att till slut hamna i naturen, berättar Anna Linusson, VD på Svenskt Vatten.

– Det finns en okunskap och ett beteende som vi vill förändra. Det viktigaste är att ett ändrat beteende kring nedspolat snus kanske också leder till att man funderar ett varv extra och avstår från att ”fulspola” även andra saker som inte heller hör hemma i toaletten, säger Anna Linusson.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Även mängder av bomullspinnar spolas ned i toaletterna.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

I Sverige är ett stort toalettrelaterat problem att vi fortfarande är många som spolar ner en mängd saker som inte alls hör hemma i våra toaletter. Sveriges vanligaste fulspolning är snus. Varje dag spolar svenskarna ner ca 4 miljoner snusprillor eller påssnus. Det blir drygt 1 100 ton snus per år vilket motsvarar 100 normalstora lastbilslass.

– Snus är vad vi kan se den vanligaste fulspolningen i Sverige och 1100 ton skräp från snus är en helt onödig påfrestning på avloppsreningsverken. De är heller inte byggda för att ta hand om farliga ämnen som till exempel kadmium från snus. Kadmium riskerar därför att till slut hamna i naturen, berättar Anna Linusson, VD på Svenskt Vatten.

– Det finns en okunskap och ett beteende som vi vill förändra. Det viktigaste är att ett ändrat beteende kring nedspolat snus kanske också leder till att man funderar ett varv extra och avstår från att ”fulspola” även andra saker som inte heller hör hemma i toaletten, säger Anna Linusson.

Kadmium...

När jag var en liten skitunge stoppade danskjävlarna kadmium i mina LEGO-bitar (som jag misstänktes tugga på), nu stoppar snusfabrikörerna det i mitt snus???

Är alla ute efter mig!!!

Nåja, Kadmium kommer från "naturen" så det är antagligen jättenyttigt!

Så tillbaka till naturen med det!

Får väl äta mera ris, så att jag dör av Arsenikförgiftning innan Kadmiumet kickar in...

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Alarik:

Om man enbart spolar ner en prilla så är det ju ett jäkla slöseri med vatten åxå. Har man lagt en klubba så följer den i alla fall med på köpet. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Om man enbart spolar ner en prilla så är det ju ett jäkla slöseri med vatten åxå. Har man lagt en klubba så följer den i alla fall med på köpet. 

Skall det vara så jävla svårt

Dela på andra sajter

On 2021-12-18 at 14:15, skrev Atom:

Jag håller med. Privatskolor i Sverige drivs med skattemedel och det är väl rimligt att ägaren kan göra en viss vinst på själva driften, men säljer de rörelsen så borde det just bara vara driften, eller "management", som kan säljas; inte själva den fysiska skolan. 

Dessutom är det alldeles för lätt att tjäna pengar på driften då en privatskola inte behöver bry sig om de barn som verkligen kostar; barn med inlärningsproblem, hemspråksundervisning, medfödda handikapp och ungdomskriminella som kostar tjugo gånger så mycket som andra studenter. Politiker och deras betjänter inom förvaltningen är inte mycket till businessmen; de köper dyrt och säljer billigt. Jag tror att skolpengen är minst 30% för hög så att gå med saftig vinst på en privatskola skulle nog även gängse MPR-medlem kunna göra.

Då tycker jag det är ärligare i UK, US eller Thailand; är man inte nöjd med det staten erbjuder får man placera sina ungar i en riktig privatskola, alltså inte någon staten betalar för, och själv stå för fiolerna. 

Privatskolor får dessutom ganska lätt dispens från vissa dyra delar, tex skolbibliotek.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

On 2021-12-19 at 07:32, skrev apknug:

Att friskolor måste regleras upp bättre på flera sett är nog de flesta överens om. 

Det är dock flera storheter som blandas ihop här. Vad jag vet är engelska skolan inte del och någon avknoppning eller utförsäljning. "Skolan" har inte köpts för en spottstyver av kärringen från någon kommun.

Det finns dock tyvärr riktigt dåliga exempel på det när kommunen har sålt ut ex daghem till "de anställda" som sedan sålt vidare efter kort tid med hög vinst.

Senaste exemplet på klantig utförsäljning jag kan komma på är när SMHI sålde i april enheten Sjöfart till en före detta chef till underpris utan budgivning.

I engelska skolans fall så har hon byggt upp en friskolekoncern där intäkterna för löpande verksamheten består av skattemedel, hon har sedan sålt sina aktier i det börsnoterade bolaget till en riskkapitalist.

Det samma med vårdcentraler som sålts till delar av personalen till underpris har ganska snabbt sålts vidare för mycket höga belopp.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

idi*tisk reklam. Hur fan blir det lättare att öppna skåpen på natten? Man måste ju öppna skåpet för att den menlösa belysningen skall tändas. Tacka vet jag taklampa….

800013A3-40CC-4023-A077-FCE393D45E20.thumb.jpeg.66b9411dcf8a92e2d220d5d9602fcf71.jpeg

Dela på andra sajter

Att endast sekundär tumör är hittat, den primära tumören gömmer sig fortfarande för kontraströntgen, magnetröntgen, biopsi-prover och läkare

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Enis:

Att endast sekundär tumör är hittat, den primära tumören gömmer sig fortfarande för kontraströntgen, magnetröntgen, biopsi-prover och läkare

enis

Haft samma helvete i familjen ,, Mor i frågan kämpade på och hade inställningen på att vadå detta fixar jag , Hoppas din darling tänker samma , Bara vara med familj skratta o må bra o lita på läkarna så löser det sig säkert ,,,

1 timme sedan, skrev Tommy:

Dela på andra sajter

On 2022-01-17 at 08:35, skrev Amigo:

Det kan de göra, och avvvisa från tunnelbanana, SL:s lokaler. Utanför har de ingen rätt att ingripa. KOmmer på kanal 5 och kanal 8 Tunnelbana, där deras jobb följs. Vet inte hur jag ska ställa mig i frågan, bra eller dåligt. Ibland avvisas folk lätt, räcker att man luktar alkohol.

Nu ska vi inte sprida osanningar..... SL:s ordningsvakter har visst rätt att ingripa även utanför tunnelbanan och SL:s lokaler. Dom får t. ex. ingripa längst bussarnas (och spårtrafikens) linjenät med närområde vilket ger ett stort geografiskt område där dom har rätt att operera i (om det inte ändrats ganska nyligt).

Det finns alltid undantag men jag tror det är extremt få "normalberusade" personer som blir avvisade om dom uppträder normalt och håller en normal ljudnivå etc.

För att underlätta för dig ta ställning kan jag ju uppmana dig att söka jobb och arbeta några nattpass inom SL trafiken (finns många yrken att välja bland). Du kommer nog inse att det är en ganska påfrestande arbetsmiljö och att merparten av de som avisas faktiskt har förtjänat det även om det inte syns i TV rutan.

Jag har genom dina inlägg här på MPR  förstått att du erfarit att de flesta företag och myndigheter du har kontakt med brukar fara med "osanning" och skapa problem. Med den kunskapen borde man också förstå att produktionsbolaget klipper underhållningsprogrammet för att locka många tittare (det är inte ett fakta program).  Alltså bättre att skaffa lite egen erfarenhet och kunskap så du har "fakta" att basera sina åsikter på.

Man får ju knappast någon gedigen kunskap genom ett underhållningsprogram likväl som man inte blir visumexpert efter att ha frågat folk på ett forum hur man gör......

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Jolo:

Nu ska vi inte sprida osanningar....

Oops, förlåt om Du känner Dig träffat. Jag skrev bara: Vet inte hur jag ska ställa mig i frågan, bra eller dåligt. Ibland avvisas folk lätt, räcker att man luktar alkohol.

Av nån konstigt anledning börjar Du skriva om mig i slutet, istället för saken som inlägget handlar om? Skulle Du kunna förklara varför?

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

Få se vem som hakar på detta?

Att folk inte orkar ta sina sopor till soprummet, som ligger ca 50 m bort över gården/parkeringen. Legat där länge. I början tog jag med mig dem när jag lämnade mina sopor, men det blev en vana att de trodde att nån annan gör det.  Så jag slutade. Hyresvärden har redan låst gemensamma balgonger då soporna lockar till sig fåglar o annat. Nu börjar de lukta i trappuppgången. Var god @Jolo @frogfish @Issanbonde@andrejsdenruskige Det var fler men orkar inte ta upp alla

plan_1.jpg

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Få se vem som hakar på detta?

Att folk inte orkar ta sina sopor till soprummet, som ligger ca 50 m bort över gården/parkeringen. Legat där länge. I början tog jag med mig dem när jag lämnade mina sopor, men det blev en vana att de trodde att nån annan gör det.  Så jag slutade. Hyresvärden har redan låst gemensamma balgonger då soporna lockar till sig fåglar o annat. Nu börjar de lukta i trappuppgången. Var god @Jolo @frogfish @Issanbonde@andrejsdenruskige Det var fler men orkar inte ta upp alla

plan_1.jpg

Bor det bara muppar i huset?

Eller är det Samhalls gruppboende?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...