frogfish Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 35 minuter sedan, skrev Nineteen68: Frugans blodtrycksmedicin håller på att ta slut,receptet. I samma veva passade jag på och lista frugan på samma vårdcentral som herr'n. Ringer för att boka tid till henne, enkelt då hennes svenskakunskaper inte riktigt håller måttet för en bokning till läkare. Blir idi*tförklarad av en sirpa-lisa i andra änden - varför hon inte ringer själv!! Då jag förklara "åvan" för henne lugnar hon ner sig. Men någon tid till läkare finns först i januari -22 (bäst å tillägga). Ehh ja ha...!?Men hennes piller tar slut om 3 veckor.. Man skäms över svensk primärvård... Säger som Leif Östling - vad fan får man för pengarna? Kanske inte någon skitsak, när jag tänker efter.... Borde gå att lösa om du förklarar för antingen den gamla VC eller den nya. Ibland kan det vara lite fyrkantigt, men min erfarenhet är att de ofta är lösningsinriktade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 Tjosan alla! Jo det går nog att lösa, tror dom kan skriva ut ett temporärt recept så frun inte går tom...😀 Får ringa sirpa-lisa imorgon igen, nu känner hon igen mig😃 Det som gör mig bedrövad är att det är sådan väntetid, på ett enkelt ärende. Hon har lämnat blod, urinprov samt kollat sitt blodtryck. Men att träffa en läkare på denna sida nyår var inte enkelt.. Varför vi var listade på olika vårdcentraler misstänker jag beror på att hon var olistad. Men efter ett akutbesök på Sös så vart hon listad per automatik på en annan än min... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 12, 2021 Dela Inlagd December 12, 2021 Fucking tinitus låter i hela skallen som vibrationerna av en lastbil på tomgång ute på gatan djävligt irriterande enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 On 2021-12-12 at 09:57, skrev rolba: Kolla med @Enis, han kanske har något tips. förstår inte vad du menar @rolba 🤨 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 21 timmar sedan, skrev Nineteen68: Tjosan alla! Jo det går nog att lösa, tror dom kan skriva ut ett temporärt recept så frun inte går tom...😀 Får ringa sirpa-lisa imorgon igen, nu känner hon igen mig😃 Det som gör mig bedrövad är att det är sådan väntetid, på ett enkelt ärende. Hon har lämnat blod, urinprov samt kollat sitt blodtryck. Men att träffa en läkare på denna sida nyår var inte enkelt.. Varför vi var listade på olika vårdcentraler misstänker jag beror på att hon var olistad. Men efter ett akutbesök på Sös så vart hon listad per automatik på en annan än min... Frugan har hostat för jävligt en månad nu, hon ringde vårdis, en svensk som svarade!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sedan fick hon göra ett video samtal dagen efter med någon från Turkiet! Fick i alla fall sin hostmedusin till slut! Heja Sverige! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 (ändrad) On 2021-12-11 at 12:02, skrev apknug: Fast man kan vara öppen med varifrån de 1 miljard i vinster kommer ifrån, riskkapital, inte skatter till skolan. Annars blir man inte tagen på allvar. Då man inte far med sanningen.... Sanningen var det ja. Det hon sålde för över 900 miljoner till ett riskkapitalbolag är en skola uppbyggd av svenska skattebetalares surt förvärvade pengar. Ändrades December 13, 2021 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 Friskolor med vinstintresse. Intressant är att Lomma, en kvarts resa från både Malmö och Lund, har elevresultat på en nivå som många andra kommuner bara kan drömma om. Enligt moderate kommunalrådet Robert Wenglén råder det 100 procent konsensus bland Lommapolitikerna, oavsett parti, att kommunen sköter skolan bäst själv. – Om man som politiker inte tror på sin egen förmåga att ansvara för skolan ska man lägga ut verksamheten på friskolor. Men om man har en tanke kring hur man skapar likvärdiga skolor med hög kvalitet, då ska man hålla i ansvaret, säger han bestämt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 att det sker en markant ökning av inbrott i bilar under julhandeln. Stölderna sker oftast i närheten till köpcentrum och när vi lämnar paketen i bilen för att fortsätta jakten på ytterligare klappar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 10 minuter sedan, skrev apknug: 900 miljarder, hon måste vara rikare än Bill Gates. Förstår inte problemet. Om ett riskkapitalbolag vill betala kärringen massor för några skolbänkar så är det väl deras problem. Vi som skattebetalare har inte betalat några 900 miljarder till kärringen, det var väl typ han Vilhem Agrell eller vad han heter han i Cevian, och det är hans loss. Oj, du satte väl inte kaffet i vrångstrupen? Jag har nu ändrat beloppet i mitt inlägg till 900 miljoner så nu kan du fortsätta med ditt kaffe i lugn och ro ta gärna en pepparkaka till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 1 timme sedan, skrev apknug: Du missar förvisso poängen, oavsett belopp är det inte skattebetalarna som betalar. Jag dricker Leo, och de kostar heller inte skattebetalarna några pengar. Ska se om jag kan få nån riskkapitalist att bjuda på nån öl så sparar jag 55 baht i alla fall. och "Det tragiska i allt detta är att barnens och ungdomarnas bästa åsidosätts. Elever från vinstdrivande friskolor får betydligt högre betyg än elever från kommunala skolor, men klarar sig märkbart sämre i sina högskolestudier. Som tur är för Bergström har hemligstämplandet av friskolornas betygsstatistik gjort det omöjligt för föräldrar och forskare att följa upp och rapportera ytterligare om denna utveckling. En annan tragisk sak som står att finna är att koncernens lärarkår, vilken av tradition är kvinnodominerad, får nöja sig med några av skolsektorns lägsta löner." Tommie Petersson, universitetslärare och doktorand i utbildningssociologi vid Uppsala universitet samt legitimerad gymnasielärare i filosofi, historia och religionskunskap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 att som Barbara Bergström påstå att kritik mot kösystemet är ”bullshit” Nu är Barbara Bergström nervös. Socialdemokraterna arbetar för att förbjuda vinstuttag ur skolan. Liberalerna vill reglera det kösystem som gör att IES kan handplocka högpresterande elever. Moderate kommunalrådet Robert Wenglén i Lomma har formulerat en övertygande borgerlig kritik mot marknadsskolan. Trots intensiv lobbyism är svenska folket emot vinstuttag ur skolan. På sikt kan det gå att samla en riksdagsmajoritet för att befria Sverige från aktiebolagsskolorna. Hon och maken Hans Bergström äger fortfarande delar av IES och arbetar för koncernen som bara vill en sak: expandera. Imperiedrömmarna betalas helt av skattepengar och leder till havererade skolbudgetar för svenska kommuner, segregation, betygsinflation och usel arbetsmiljö för svenska lärare. Den svenska skolan vilade en gång på en övertygelse om att alla människor har rätt till kunskap. Tillgången till kunskap skulle inte vara förbehållet etablissemanget, utan alla barn. Daniel Swedin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 42 minuter sedan, skrev apknug: Jag pratar fortfarande om att skattebetalarna har inte köpt eller betalat några pengar för kärringens aktier. Tag av dig blindbocksbindeln och inse fakta! Svenska skattebetalare byggde skolan och köpte allt material, som "nästan skänktes" till kärringen av några kommunalpolitiker, som var förblindade av sin ideologi. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 18 timmar sedan, skrev Enis: Fucking tinitus låter i hela skallen som vibrationerna av en lastbil på tomgång ute på gatan djävligt irriterande enis Gör som ungdomarna,sätt på dig ett par hörlurar som spelar musik,skall vara anpassad av en audionom, så stör musiken ut hjärntjutet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 2 timmar sedan, skrev apknug: Du kan googla upp och citera hur mycket du vill. Jag pratar fortfarande om att skattebetalarna har inte köpt eller betalat några pengar för kärringens aktier. Ja, det kan jag. Tag av dig blindbocksbindeln och inse fakta! Svenska skattebetalare byggde skolan och köpte allt material, som "nästan skänktes" till kärringen av några kommunalpolitiker, som var förblindade av sin ideologi. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 13, 2021 Dela Inlagd December 13, 2021 22 timmar sedan, skrev Enis: Fucking tinitus låter i hela skallen som vibrationerna av en lastbil på tomgång ute på gatan djävligt irriterande enis Det kan jag hålla med om, har haft det i 28 år. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 14, 2021 Dela Inlagd December 14, 2021 När folk (?) sitter på andra sidan jorden och spyr ur sig galla om hur katastrofalt det är i Sverige nu under pandemin. Vi som bor här (Sthlm) skulle knappt märka av skiten om det inte var i media 24/7, och det ska enligt samma media vara en av världens hårdast drabbade områden. idi*ti....😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd December 14, 2021 Dela Inlagd December 14, 2021 10 timmar sedan, skrev stefan5300: Det kan jag hålla med om, har haft det i 28 år. Hej. Min bror har dragits med skiten i 20 år, efter vi som unga o odödliga gjorde massa skit jobb utan att alltid (aldrig) tänka på skyddsutrustning. Han fick tid till en audiolog, och fick sen en liten nästintill osynlig knapp i höger öra, alltså en apparat som filtrerar bort vitt brus och tydligen är det mycket bättre. Sen hade audiologen sagt en sak som fick mig att undra lite men det dtämmer tydligen med, nämligen att man ska se till att örongången är ren, tydligen förvärrar för mycket vax symptomen. Så revaxör o spola till att börja med. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 14, 2021 Dela Inlagd December 14, 2021 51 minuter sedan, skrev Koh Changer: Hej. Min bror har dragits med skiten i 20 år, efter vi som unga o odödliga gjorde massa skit jobb utan att alltid (aldrig) tänka på skyddsutrustning. Han fick tid till en audiolog, och fick sen en liten nästintill osynlig knapp i höger öra, alltså en apparat som filtrerar bort vitt brus och tydligen är det mycket bättre. Sen hade audiologen sagt en sak som fick mig att undra lite men det dtämmer tydligen med, nämligen att man ska se till att örongången är ren, tydligen förvärrar för mycket vax symptomen. Så revaxör o spola till att börja med. Jag fick inte min tinnitus av att jag inte använde skyddsutrustning, jag sprängde min rörmokarbil och då blev det småsmulor av det som sitter i inneörat, det fanns ingen hjälp att få sa läkaren. Det hjälper att supa sig full men då är det mer oväsen dagen efter. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd December 14, 2021 Dela Inlagd December 14, 2021 13 minuter sedan, skrev stefan5300: Jag fick inte min tinnitus av att jag inte använde skyddsutrustning, jag sprängde min rörmokarbil och då blev det småsmulor av det som sitter i inneörat, det fanns ingen hjälp att få sa läkaren. Det hjälper att supa sig full men då är det mer oväsen dagen efter. Gasläcka? Fy satan vilket smäll det måste varit, hela taket är ju uppfläkt. 😳 Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd December 14, 2021 Dela Inlagd December 14, 2021 29 minuter sedan, skrev Koh Changer: Gasläcka? Fy satan vilket smäll det måste varit, hela taket är ju uppfläkt. 😳 Drivgasen i en sprayburk kom utredarna fram till, det finns mer bilder och text på forumet i andra trådar. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 14, 2021 Dela Inlagd December 14, 2021 On 2021-12-13 at 00:54, skrev Enis: Fucking tinitus låter i hela skallen som vibrationerna av en lastbil på tomgång ute på gatan djävligt irriterande enis 18 timmar sedan, skrev stefan5300: Det kan jag hålla med om, har haft det i 28 år. 7 timmar sedan, skrev Koh Changer: Hej. Min bror har dragits med skiten i 20 år, efter vi som unga o odödliga gjorde massa skit jobb utan att alltid (aldrig) tänka på skyddsutrustning. Han fick tid till en audiolog, och fick sen en liten nästintill osynlig knapp i höger öra, alltså en apparat som filtrerar bort vitt brus och tydligen är det mycket bättre. Sen hade audiologen sagt en sak som fick mig att undra lite men det dtämmer tydligen med, nämligen att man ska se till att örongången är ren, tydligen förvärrar för mycket vax symptomen. Så revaxör o spola till att börja med. Det är svårt att förklara Tinnitus för folk som inte har en susning... "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 15, 2021 Dela Inlagd December 15, 2021 1 timme sedan, skrev apknug: Fast Engelska skolan startades INNAN friskolereformen. Engelska skolan är vad jag vet ingen avknoppning eller utförsäljning av kommunal verksamhet. Friskolereformen genomfördes i Sverige 1992 av regeringen Bildt. Internationella Engelska Skolan (IES) grundades 1993 av Barbara Bergström. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 15, 2021 Dela Inlagd December 15, 2021 I dag slogs ett nytt rekord för mig när det gäller skitsaker som jag irriterar mig på. Efter en heldag i Jomtien med kortspel och god mat så drog jag hemåt och när jag passerade den sista 7/11 gled jag in för att stödköpa en flaska Gilbeys Gin och några burkar Tonic. Dessvärre fanns inget Gin men däremot hade dom en flaska Gilbeys Vodka om jag var intresserad vilket jag naturligtvis var och slog till. Flaskan åkte ner i en påse tillsammans med groggvirket men när jag kom hem så upptäckte jag att Vodkaflaskan var ju öppnad och någon hade tydligen smygsupit på jobbet. Ja hej och hå så det kan gå. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 15, 2021 Dela Inlagd December 15, 2021 18 minuter sedan, skrev Fritz: I dag slogs ett nytt rekord för mig när det gäller skitsaker som jag irriterar mig på. Efter en heldag i Jomtien med kortspel och god mat så drog jag hemåt och när jag passerade den sista 7/11 gled jag in för att stödköpa en flaska Gilbeys Gin och några burkar Tonic. Dessvärre fanns inget Gin men däremot hade dom en flaska Gilbeys Vodka om jag var intresserad vilket jag naturligtvis var och slog till. Flaskan åkte ner i en påse tillsammans med groggvirket men när jag kom hem så upptäckte jag att Vodkaflaskan var ju öppnad och någon hade tydligen smygsupit på jobbet. Ja hej och hå så det kan gå. Lite mänskligt även om det var enerverande! 😀🤟 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 16, 2021 Dela Inlagd December 16, 2021 Tiden som det tar en kvinna att göra sig i ordning på morgonen. I vanliga fall har vi oftast olika tider på morgonen men när man bor på hotell ihop så blir det uppenbart. Vi vaknade båda 08.00, klockan är nu 9.27 och hon är förfarande inte klar. Själv har jag varit klar i 1timma och 20 minuter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu