audirs2 Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 2 timmar sedan, skrev born41: Vi vanliga dödliga kan vanligtvis inte få någon avgångsersättning. Säger man upp sig själv så går man miste om A-kassan under 3 månader.Varför skall politiker som säger upp sig få avgångsersättning? Jämlikhet i sin yttersta konsekvens! För att vi vanliga dödliga är just det! Politruckerna får ju sina ansikten inmejslade i Östersund på den höga bergssidan typ som Faraonerna gjorde och USA! Dom är Gudar! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 2 timmar sedan, skrev born41: Vi vanliga dödliga kan vanligtvis inte få någon avgångsersättning. Säger man upp sig själv så går man miste om A-kassan under 3 månader.Varför skall politiker som säger upp sig få avgångsersättning? Jämlikhet i sin yttersta konsekvens! Det borde ju med rätta kunna vara tvärsom. Dom har ju liksom haft en hög lön som kompensation för att dom tydligen anses ha lätt att bli av med jobbet. Inte ens det stämmer ju. Dom blir inte sällan erbjudna att sitta med i styrelser, eller t.o.m. ambassadörsjobb. När jag sade upp mig och hade lite åsikter om arbetsplatsen så frös min julklapp in... 🤣😂🤣😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 att Engelska skolans grundare Barbara Bergström har tjänat närmare en miljard kronor på sin skolverksamhet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 6 timmar sedan, skrev Batting: Det borde ju med rätta kunna vara tvärsom. Dom har ju liksom haft en hög lön som kompensation för att dom tydligen anses ha lätt att bli av med jobbet. Inte ens det stämmer ju. Dom blir inte sällan erbjudna att sitta med i styrelser, eller t.o.m. ambassadörsjobb. När jag sade upp mig och hade lite åsikter om arbetsplatsen så frös min julklapp in... 🤣😂🤣😂 Hög lön... skojar du eller... Skitlön för det jobbet de har. Ett enormt ansvar och alltid granskade och pressade i precis allt de gör, både yrkesmässigt och privat. Finns inte en person i näringslivet som skulle jobba under de premisserna för de småpengarna. Dessutom med vetskapen från början att du kanske bara blir kvar i fyra år... om du har tur. Det klagas ofta på politiker att de är så dumma och korkade. Kanske för att vi betalar alldeles för dåligt för att få någon med mer kompetens. Omställningsstödet på 1 årslön är inte heller särskilt bra. Vem vill anställa en föredetting till sosse som varit politiker i 20-30år? Okay för Persson å Löfven som är "kändisar" men de andra okända? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 1 timme sedan, skrev samet: Hög lön... skojar du eller... Skitlön för det jobbet de har. Ett enormt ansvar och alltid granskade och pressade i precis allt de gör, både yrkesmässigt och privat. Finns inte en person i näringslivet som skulle jobba under de premisserna för de småpengarna. Dessutom med vetskapen från början att du kanske bara blir kvar i fyra år... om du har tur. Det klagas ofta på politiker att de är så dumma och korkade. Kanske för att vi betalar alldeles för dåligt för att få någon med mer kompetens. Omställningsstödet på 1 årslön är inte heller särskilt bra. Vem vill anställa en föredetting till sosse som varit politiker i 20-30år? Okay för Persson å Löfven som är "kändisar" men de andra okända? Nu handlade det väl om just sådana som Löfven m.fl. och de jämfördes väl med Svenne Svensson och inte med de ännu mer groteskt överbetalda näringslivstopparna. Då måste du väl ändå medge att de har bar betalt och goda villkor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 23 minuter sedan, skrev Batting: Nu handlade det väl om just sådana som Löfven m.fl. och de jämfördes väl med Svenne Svensson och inte med de ännu mer groteskt överbetalda näringslivstopparna. Då måste du väl ändå medge att de har bar betalt och goda villkor? Glöm nu inte att Löfvén hade chansen att jobba som svetsare, innan han blev fackpamp och senare statsminister, där kunde han ju jobbat tills han blir 67 (?) som andra arbetare, och håvat in flera tusen kronor i månaden i några år till... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 31 minuter sedan, skrev Batting: Nu handlade det väl om just sådana som Löfven m.fl. och de jämfördes väl med Svenne Svensson och inte med de ännu mer groteskt överbetalda näringslivstopparna. Då måste du väl ändå medge att de har bar betalt och goda villkor? Det är fritt för alla att försöka bli överbetald politiker / näringslivstopp. Förstår inte varför så många ödslar sin tid på Mpr när de uppenbart är ”politikerämnen” Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 4 timmar sedan, skrev Alarik: att Engelska skolans grundare Barbara Bergström har tjänat närmare en miljard kronor på sin skolverksamhet. Jag vet inte det......... Engelska skolan ligger allt som oftast högst i kunskapsmätningar trots att de har precis samma pengar att röra sig med som en kommunal skola.... Kanske att "ramaskrien" i media om vinster i privata välfärdsbolag, kanske skulle bytas ut mot: "Varför gör vi förluster inom kommunal förvaltning, när privata företag gör vinst på sin verksamhet, trots samma slutresultat"??..... Jag menar bara att om Barbara Bergström tjänar grova pengar på sin skolverksamhet med samma pengar som kommunala skolor har, ligger då inte problemet inom den kommunala förvaltningen?? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 31 minuter sedan, skrev Tommy: Glöm nu inte att Löfvén hade chansen att jobba som svetsare, innan han blev fackpamp och senare statsminister, där kunde han ju jobbat tills han blir 67 (?) som andra arbetare, och håvat in flera tusen kronor i månaden i några år till... MVH Tänkte inte på dä.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 27 minuter sedan, skrev M33: Det är fritt för alla att försöka bli överbetald politiker / näringslivstopp. Förstår inte varför så många ödslar sin tid på Mpr när de uppenbart är ”politikerämnen” Jag är absolut inget politikerämne, å andra sidan så andra jag att finns gott om politiker/näringslivstoppar som inte skulle göra sig speciellt väl på verkstadsgolvet. Det är väl rimligheten i lönsekillnaderna/förmånerna vi diskuterar här? Du tycker uppenbarligen att det var rätt att faraoner bars fram i guldstol av trälar. Det är ju det som det handlar om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 10 minuter sedan, skrev Batting: Jag är absolut inget politikerämne, å andra sidan så andra jag att finns gott om politiker/näringslivstoppar som inte skulle göra sig speciellt väl på verkstadsgolvet. Det är väl rimligheten i lönsekillnaderna/förmånerna vi diskuterar här? Du tycker uppenbarligen att det var rätt att faraoner bars fram i guldstol av trälar. Det är ju det som det handlar om. Sett till vad du anser om politiker, så anser jag att du absolut är ett ämne. Löneskillnad / förmåner, ja det kommer med högre tjänster. Ser inte problemet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 3 timmar sedan, skrev samet: Hög lön... skojar du eller... Skitlön för det jobbet de har. Ett enormt ansvar och alltid granskade och pressade i precis allt de gör, både yrkesmässigt och privat. Finns inte en person i näringslivet som skulle jobba under de premisserna för de småpengarna. Dessutom med vetskapen från början att du kanske bara blir kvar i fyra år... om du har tur. Det klagas ofta på politiker att de är så dumma och korkade. Kanske för att vi betalar alldeles för dåligt för att få någon med mer kompetens. Omställningsstödet på 1 årslön är inte heller särskilt bra. Vem vill anställa en föredetting till sosse som varit politiker i 20-30år? Okay för Persson å Löfven som är "kändisar" men de andra okända? Jaså, det är vad de har i lön som har betydelse för deras engagemang. Småpengar? Ja, kanske för bankdirektörer och gangsterrappare men inte för en stor del av den arbetande delen av Sveriges befolkning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 5 minuter sedan, skrev M33: Sett till vad du anser om politiker, så anser jag att du absolut är ett ämne. Löneskillnad / förmåner, ja det kommer med högre tjänster. Ser inte problemet? Det kom ju en undersökning just nu i dagarna som tydligen fastslår att Sverige kar de största lönsekillnaderna i hela världen. Då antar jag att de jämför med likvärdiga länder. Du tror inte att det är ett problem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 1 minut sedan, skrev Batting: Det kom ju en undersökning just nu i dagarna som tydligen fastslår att Sverige kar de största lönsekillnaderna i hela världen. Då antar jag att de jämför med likvärdiga länder. Du tror inte att det är ett problem? När du nämner det. Jo vi har för många lata jävlar. Det är alldeles för enkelt att bli överbetald, sjukt att inte alla orkar ta det sista steget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 14 minuter sedan, skrev M33: När du nämner det. Jo vi har för många lata jävlar. Det är alldeles för enkelt att bli överbetald, sjukt att inte alla orkar ta det sista steget. Det känns som om det alltid ska vara de svaga som ska tryckas ner och de staka ska höjas upp. Klassklyftan ska alltså vidgas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 3 minuter sedan, skrev Batting: Det känns som om det alltid ska vara de svaga som ska tryckas ner och de staka ska höjas upp. Klassklyftan ska alltså vidgas? Om de lata låter det hända, så ja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 22 minuter sedan, skrev M33: Om de lata låter det hända, så ja. Det svåra är att veta vilka som är lata och vilka som faktiskt behöver få vara lata. Du vet, vi är inte alla stöpta i samma form. Sedan så finns det ju givetvis de som ren kriminellt tar sig fram, men dem kan vi väl låta rättsväsendets ta hand om? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 13 timmar sedan, skrev Batting: Det borde ju med rätta kunna vara tvärsom. Dom har ju liksom haft en hög lön som kompensation för att dom tydligen anses ha lätt att bli av med jobbet. Inte ens det stämmer ju. Dom blir inte sällan erbjudna att sitta med i styrelser, eller t.o.m. ambassadörsjobb. När jag sade upp mig och hade lite åsikter om arbetsplatsen så frös min julklapp in... 🤣😂🤣😂 2 timmar sedan, skrev Batting: Det svåra är att veta vilka som är lata och vilka som faktiskt behöver få vara lata. Du vet, vi är inte alla stöpta i samma form. Sedan så finns det ju givetvis de som ren kriminellt tar sig fram, men dem kan vi väl låta rättsväsendets ta hand om? Men får de ett annat jobb styrelseuppdrag minskas ju avgångsvederlag krona för krona. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 För lite läkare på akuten... ingen skitsak direkt... men djävligt irriterande "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Engelska skolan ligger allt som oftast högst i kunskapsmätningar trots att de har precis samma pengar att röra sig med som en kommunal skola.... Menar du att de ligger högst i som du sa kunskapsmätningar eller ligger de högst i betyg/nationella prov Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 Att thailändskor inte ser skit och stök under knänivå.... jaja iaf min. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 10, 2021 Dela Inlagd December 10, 2021 2 minuter sedan, skrev HighWai: Att thailändskor inte ser skit och stök under knänivå.... jaja iaf min. Ja, det må i så fall vara din thailändska. Annars är det väl det vanliga att thailändskor inte ser skit och stök över knänivå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 (ändrad) 11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Jag vet inte det......... Engelska skolan ligger allt som oftast högst i kunskapsmätningar trots att de har precis samma pengar att röra sig med som en kommunal skola.... Kanske att "ramaskrien" i media om vinster i privata välfärdsbolag, kanske skulle bytas ut mot: "Varför gör vi förluster inom kommunal förvaltning, när privata företag gör vinst på sin verksamhet, trots samma slutresultat"??..... Jag menar bara att om Barbara Bergström tjänar grova pengar på sin skolverksamhet med samma pengar som kommunala skolor har, ligger då inte problemet inom den kommunala förvaltningen?? Deras elever har nog högre betyg men det behöver inte betyda att dom har högre kunskap. Betyg och kunskap är inte riktig samma sak. "Friskoleelever har högre betyg i gymnasiet – men klarar sig sämre i högskolan än elever från kommunala skolor." https://www.altinget.se/artikel/friskoleelever-klarar-sig-samre-paa-hogskolan?ref=newsletter&refid=2321&SNSubscribed=true&utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=e-mail&utm_campaign=altingetse "Glädjebetyg Elever vid friskolor presterar sämre vid externa bedömningar i gymnasiet än vad elever från kommunala skolor gör." https://www.arbetsvarlden.se/gymnasieelever-fran-friskolor-samre-vid-extern-bedomning/ Ändrades December 11, 2021 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 13 timmar sedan, skrev Alarik: att Engelska skolans grundare Barbara Bergström har tjänat närmare en miljard kronor på sin skolverksamhet. Kan man få så mycket över och ändå bedriva en bra undervisning så tyder det väl mera på att alla andra gör fel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 11, 2021 Dela Inlagd December 11, 2021 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev rolba: Kan man få så mycket över och ändå bedriva en bra undervisning så tyder det väl mera på att alla andra gör fel. Läs inlägget från @Fritz. Ändrades December 11, 2021 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu