Batting Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 Det spelar ingen roll hur billiga glasögon optikern annonserar och gör reklam för, i slutänden kommer de ändå kosta bortåt 10.000. "Jaså du vill ha progresiva, och vill ha möjlighet att se åt andra håll än rakt fram? I den där bågen krävs det specialglas! Du kanske bör tänka på att ta de tunnare glasen så att de inte blir så mycket bredare än själva bågen, det sticker ut och ser konstigt ut från sida. Jag vill ju inte att du ska bli missnöjd när du hämtar dina glasögon. Du vill väl att glasen skall vara reflex och repfria? Jaså du vill att de ska bli mörkare i solljus?" Allt detta blir förvånansvärt dyrt med tanke på att den lismande försäljaren påstod att han lämnade rabatt på nästan allt. Tror han att jag är helt dum i huvudet, det är klart att han lämnade rabatt på rena rama överpriser, men vad har man för val? Jag brukar passa på att köpa glasögon i Thailand, men det har ju blivit lite dåligt med resor dit på sistone. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 (ändrad) 799;- med allt! Förra veckan! Ang glasögon!😉 Mer irriterad på tv kanalernas omläggning igen! Fan måste ju skrota min tjocktv😫🤔 Ändrades Oktober 21, 2021 av Issanbonde Tankevurpa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 4 minuter sedan, skrev Batting: Jag brukar passa på att köpa glasögon i Thailand, men det har ju blivit lite dåligt med resor dit på sistone. Jag tycker nog att optikerna i Thailand är jobbigare än de svenska. Där har dom försökt pracka på mig alla de möjliga och omöjliga finesser på glasen, finesser som aldrig nämnts när jag köpt i Sverige. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 42 minuter sedan, skrev Batting: Det spelar ingen roll hur billiga glasögon optikern annonserar och gör reklam för, i slutänden kommer de ändå kosta bortåt 10.000. "Jaså du vill ha progresiva, och vill ha möjlighet att se åt andra håll än rakt fram? I den där bågen krävs det specialglas! Du kanske bör tänka på att ta de tunnare glasen så att de inte blir så mycket bredare än själva bågen, det sticker ut och ser konstigt ut från sida. Jag vill ju inte att du ska bli missnöjd när du hämtar dina glasögon. Du vill väl att glasen skall vara reflex och repfria? Jaså du vill att de ska bli mörkare i solljus?" Allt detta blir förvånansvärt dyrt med tanke på att den lismande försäljaren påstod att han lämnade rabatt på nästan allt. Tror han att jag är helt dum i huvudet, det är klart att han lämnade rabatt på rena rama överpriser, men vad har man för val? Jag brukar passa på att köpa glasögon i Thailand, men det har ju blivit lite dåligt med resor dit på sistone. https://www.smartbuyglasses.se Beställt här 5-6ggr. Gör ett syntest på Synsam, tar en bild på pappret som jag laddar upp. Senast ett par Tom Ford med progressiva glas (valde ej billigaste glasen). +6500kr på Synsam. 3000kr här efter rabattkod och refunder. Dessutom ett gäng poäng till EuroBonus 😎🤑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 21, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 21, 2021 17 minuter sedan, skrev M33: https://www.smartbuyglasses.se Beställt här 5-6ggr. Gör ett syntest på Synsam, tar en bild på pappret som jag laddar upp. Senast ett par Tom Ford med progressiva glas (valde ej billigaste glasen). +6500kr på Synsam. 3000kr här efter rabattkod och refunder. Dessutom ett gäng poäng till EuroBonus 😎🤑 Vafan! Det är ju så att jag måste skaffa glasögon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 (ändrad) 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Vafan! Det är ju så att jag måste skaffa glasögon. Jag glömde säga att jag har perfekt syn… Och de tar Amex 🥰 Ändrades Oktober 21, 2021 av M33 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 2 timmar sedan, skrev Fritz: Jag tycker nog att optikerna i Thailand är jobbigare än de svenska. Där har dom försökt pracka på mig alla de möjliga och omöjliga finesser på glasen, finesser som aldrig nämnts när jag köpt i Sverige. Vad...finns det fler finesser? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 En gång gick jag in till en optiker som utlovade tre par glasögon till ett ganska lågt pris. Man skulle bl.a. få solglasögon i den egna styrkan på glasen o.s.v. Jag insåg ju att priset i vanlig ordning iallafall skulle pipa iväg till en försvarbar summa, men jag funderade på om jag nu bara behövde och ville ha ett par, borde inte det bli billigare? Nä det gick absolut inte för sig! Jo visst kunde jag gå därifrån med bara ett par, men det skulle ju inte bli billigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 1 timme sedan, skrev M33: https://www.smartbuyglasses.se Beställt här 5-6ggr. Gör ett syntest på Synsam, tar en bild på pappret som jag laddar upp. Senast ett par Tom Ford med progressiva glas (valde ej billigaste glasen). +6500kr på Synsam. 3000kr här efter rabattkod och refunder. Dessutom ett gäng poäng till EuroBonus 😎🤑 Det ser ju alldeles lysande ut men hur går det om man inte tycker att bågarna man beställt inte passar lika som man tänkt sig, får man byta eller vad gäller ? Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 1 timme sedan, skrev Batting: Vad...finns det fler finesser? Såndäringa röntgen där man ser igenom snygga fruntimmers kläder skulle jag kunna betala lite extra för... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 21, 2021 Dela Inlagd Oktober 21, 2021 4 minuter sedan, skrev apknug: De finns inte, du ser genom fula kärringars kläder också och karlar. Nä fy fan. Om du betalar extra filtrerar glasögonen bort fula kärringar och gubbar! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 22, 2021 Dela Inlagd Oktober 22, 2021 6 timmar sedan, skrev Fritz: Det ser ju alldeles lysande ut men hur går det om man inte tycker att bågarna man beställt inte passar lika som man tänkt sig, får man byta eller vad gäller ? Minns inte men troligtvis finns den informationen på sidan. Man kan ju för säkerhets skull testa bågarna hos någon annan först. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 22, 2021 Dela Inlagd Oktober 22, 2021 6 timmar sedan, skrev apknug: Synd att du inte köpte hos Synsam då hade du fått ännu mer poäng. Bara om man tecknar abonnemang, hade iofs blivit bra spend med Synsams priser. Synoptik däremot ger poäng på köp genom Everyday. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Oktober 22, 2021 Dela Inlagd Oktober 22, 2021 8 timmar sedan, skrev Fritz: Det ser ju alldeles lysande ut men hur går det om man inte tycker att bågarna man beställt inte passar lika som man tänkt sig, får man byta eller vad gäller ? Jag var hos ögonläkaren i Pattis som sa att om du inte är 100% nöjd med glasögonen som du beställde och de inte ville ändra så du blir nöjd, så skall du lämna affären utan att betala. Man skall vara väldigt kinkig innan man betalar. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Oktober 22, 2021 Dela Inlagd Oktober 22, 2021 ... när passionsfruktshaken är så full så man inte får plats med spriten. 🤬 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 22, 2021 Dela Inlagd Oktober 22, 2021 11 timmar sedan, skrev Benriach: Såndäringa röntgen där man ser igenom snygga fruntimmers kläder skulle jag kunna betala lite extra för... Det är bara bluff och båg...har jag hört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Oktober 23, 2021 Dela Inlagd Oktober 23, 2021 Somaliska pirater i Sverige. Sitter i godan ro och käkar lunch med en polare på https://www.thairung.se/, när jag ser en jävel dra i min hoj utanför. Den är fastlåst i ett cykelställ, men det är väl inget superlås. Självklart springer jag ut och frågar vad fan han håller på med, och får till svar ett tips om att skaffa mig ett bättre lås då detta inte är så bra (enligt somaliern). Bad honom packa och dra och han gick långsamt därifrån. Hade jag inte sett idi*ten, hade jag varit utan hoj. Vilket jävla pack!! Tack för det MP och VPK. Vad nöjd man är att man troligtvis betalar för att den jäveln (och hans släkt) är här oxå..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 23, 2021 Dela Inlagd Oktober 23, 2021 Att reklamen överst på sidan laddar lite långsammare än inläggen så man ”råkar” klicka på den. Värdelöst. Får väl slå på ad-blocker igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 23, 2021 Dela Inlagd Oktober 23, 2021 Einar, Einar, Einar och ännu en gång Einar. Faan, var han "viktig" på nåt sätt? Opionsbildare, förebild eller varför all media tjatar om honom. Vad jag förstått var han en kriminell som lyckades få några stream på Spotify, men rörde sig i kriminella kretsar, trots att han själv var "offer" för kidnappning. Vore inte förvånad om de gör ett staty om honom. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 23, 2021 Dela Inlagd Oktober 23, 2021 1 minut sedan, skrev Amigo: Einar, Einar, Einar och ännu en gång Einar. Faan, var han "viktig" på nåt sätt? Opionsbildare, förebild eller varför all media tjatar om honom. Vad jag förstått var han en kriminell som lyckades få några stream på Spotify, men rörde sig i kriminella kretsar, trots att han själv var "offer" för kidnappning. Vore inte förvånad om de gör ett staty om honom. För att jämföra med något som Mpr förstår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
OlleP Inlagd Oktober 23, 2021 Dela Inlagd Oktober 23, 2021 (ändrad) Har säkert varit med innad men MP måste bort från jordens yta Ändrades Oktober 23, 2021 av OlleP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 23, 2021 Dela Inlagd Oktober 23, 2021 1 minut sedan, skrev OlleP: Har säkert varit med innad men MP måste bort från jornens yta Skål! 🍺 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 23, 2021 Dela Inlagd Oktober 23, 2021 (ändrad) 12 minutes ago, M33 said: .... Ändrades Oktober 23, 2021 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 23, 2021 Dela Inlagd Oktober 23, 2021 2 minuter sedan, skrev Nicholas: Nu valde jag två svenska artister. Att hitta någon med fler lyssnare är ju inte svårt om det var din tanke. Även snyggare. Troligtvis även bättre, tänker dock inte lyssna på din favorit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 23, 2021 Dela Inlagd Oktober 23, 2021 1 hour ago, M33 said: Nu valde jag två svenska artister. Att hitta någon med fler lyssnare är ju inte svårt om det var din tanke. Även snyggare. Troligtvis även bättre, tänker dock inte lyssna på din favorit. Jo. Han har varit död i 5år och det kanske inte Ariana varit. Men ja, Sverige är litet, det var poängen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu