Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

14 timmar sedan, skrev navion hispania:

Ingen anning om kaffepriser och kaviar priser  blir kaffeböner hos snabb gross och då handlar kärringen. Där imot kan jag häpna över  Ahlsell rabatter upp till 80%  avdrag på listpris på en del grejer ser jag i fakturorna.  Vet ifan om det är riktigt sunt. Å andra sidan så kan man ju lägga list priset på kunden och stoppa resten i egen ficka.

Ahlsells öppnade en butik, 200 meter från ett Thaihak jag är på varje dag (OK jag har missat att vara där ca 3 dagar detta året, 1 då jag hade Covid samt midsommarafton och Midsommardagen)...

Skaffade kundnummer, för jag ville köpa en klockströmbrytare till vår kylkompressor och de hade en som passade!

Men 1200 spänn för en klockströmbrytare?

Så fan heller, körde 5 minuter bort till JULA och köpte 3st för 49,90 styck (2 i reserv), en liten skitfirma får inga rabatter hos dem, så de kan dra...

Personalen på Ahlsells är stamkunder på Thaihaket, sedan de öppnade för 3-4 år sedan, så allt e OK!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Tommy:

Ahlsells öppnade en butik, 200 meter från ett Thaihak jag är på varje dag (OK jag har missat att vara där ca 3 dagar detta året, 1 då jag hade Covid samt midsommarafton och Midsommardagen)...

Skaffade kundnummer, för jag ville köpa en klockströmbrytare till vår kylkompressor och de hade en som passade!

Så fan heller, körde 5 minuter bort till JULA och köpte 3st för 49,90 styck (2 i reserv), en liten skitfirma får inga rabatter hos dem, så de kan dra...

Personalen på Ahlsells är stamkunder på Thaihaket, sedan de öppnade för 3-4 år sedan, så allt e OK!

MVH

Men du hade ju fått dra av mer moms på Ahlsellprylen. :rotfl:

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Men du hade ju fått dra av mer moms på Ahlsellprylen. :rotfl:

Tänkte inte på det...

Moms...

Påminner mej om när vi köpte en halv-dyr riskokare till restaurangen, 1500kr eller så, på en halvskum grossistfirma i Göteborg, "Hung Fat" (de som fick skit av uppdrag granskning för att de ändrade bäst före-datum för ett par år sedan)...

Betalade 1500, fick kvitto, kollade kvittot.

Där stod "Torra varor 1500Kr", OK, varför inte Riskokare?

Sen såg jag "Moms 12%" (mat moms) Jaha, jag skulle alltså betala 1340 för riskokaren och bara få tillbaka 160 kronor i moms, istället för 1200 efter att ha fått tillbaka 25% moms, 300 kr i moms?

Undrar hur många av deras kunder som åkt på den blåsningen???

Jag fick, efter en stunds diskussion, ett nytt kvitto.

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Tommy:

Tänkte inte på det...

Moms...

Påminner mej om när vi köpte en halv-dyr riskokare till restaurangen, 1500kr eller så, på en halvskum grossistfirma i Göteborg, "Hung Fat" (de som fick skit av uppdrag granskning för att de ändrade bäst före-datum för ett par år sedan)...

Betalade 1500, fick kvitto, kollade kvittot.

Där stod "Torra varor 1500Kr", OK, varför inte Riskokare?

Sen såg jag "Moms 12%" (mat moms) Jaha, jag skulle alltså betala 1340 för riskokaren och bara få tillbaka 160 kronor i moms, istället för 1200 efter att ha fått tillbaka 25% moms, 300 kr i moms?

Undrar hur många av deras kunder som åkt på den blåsningen???

Jag fick, efter en stunds diskussion, ett nytt kvitto.

MVH

Momsen är ett helvete som ställer till det för mig varje dag. Olika moms på div utlägg som taxi, hotel, mat och inhyrd personal.

Chefen skiter väl idet, men när jag uppger brutto pengar så blir det fel i slutändan....Suck - får alltid räkna baklänges när det ska redovisas/faktureras vidare....

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Momsen är ett helvete som ställer till det för mig varje dag. Olika moms på div utlägg som taxi, hotel, mat och inhyrd personal.

Chefen skiter väl idet, men när jag uppger brutto pengar så blir det fel i slutändan....Suck - får alltid räkna baklänges när det ska redovisas/faktureras vidare....

Jag har funderat på att sälja en tidning "Thaihouse News", 100 spänn per blaska, och alla som köper den hittar en värdekupong på förstasidan "En gratislunch per kupong!"...

Vitsen med detta är förstås att Momsen på tidningar är 6%, så där kunde man spara en slant!?

MVH

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag har funderat på att sälja en tidning "Thaihouse News", 100 spänn per blaska, och alla som köper den hittar en värdekupong på förstasidan "En gratislunch per kupong!"...

Vitsen med detta är förstås att Momsen på tidningar är 6%, så där kunde man spara en slant!?

MVH

Haha sälj den till taxi chaffisarna också för dom har garanterat inte 25% moms på sina påslag. Personal är beroende på antal timmar, du fattar vilken cirkus det kan bli vid ett större event när det ska redovisas korrekt, avdrag för mat och dryck över 8 timmar.....Jobbade dom kväll eller dag? OB? sån smörja så man ger fan upp..

Svarta pengar funkade faktiskt rätt bra...

Dela på andra sajter

navion hispania

Alla dess mail hur var din upplevelse hotell etc ? Sist var för PCR testen i Sverige. Ja va  fan skall man svara på det? I brist på lokala  domino horor så får utlopp för mina lustar hos er.

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Fritz:

Retar mig lite på tramset med märkesutdelningen på MPR som spårade ur redan från start. Kopierar in några rader från dagens utdelning. För man muspekaren över utmärkelserna kan man läsa att Tetra fått utmärkelser för medlemskap i en vecka, en månad, ett år och tio år på samma gång. :ahh:

Tetra förtjänade ett märke
Vecka 1 avklarad
3 timmar sedan

En månad senare
3 timmar sedan

Ett år redan
3 timmar sedan

Medlem i 10 år
3 timmar sedan

Mjukvaran är uppbyggd på det viset att den kontrollerar olika saker vid olika tillfällen.

I ditt exempel så kontrolleras hur länge en medlem varit registrerad vid inloggning.

Och de "regler" som får variabeln "sant/falskt" uträttas på önskat sätt.

Alltså i exemplet kontrolleras om medlem varit registrerad i 1 vecka : sant : har medlem fått  "märke" för det redan : falskt =  dela ut märke.

Samma för 1 månad, 1 år, 10 år.

Olika regler kontrolleras vid olika tillfällen på olika sätt.

Inget konstigt och inget att reta upp sig på.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

Mjukvaran är uppbyggd på det viset att den kontrollerar olika saker vid olika tillfällen.

I ditt exempel så kontrolleras hur länge en medlem varit registrerad vid inloggning.

Alltså i exemplet kontrolleras om medlem varit registrerad i 1 vecka : sant : har medlem fått  "märke" för det redan : falskt =  dela ut märke.

I dag har Herr Chang fått ett populärmärke, detsamma Farang som loggade in på MPR senast 2016 samt Gubben4906 senast inne 2017. Jag ligger inte sömnlös för detta men jag tycker det passar in under trådrubriken " Skitsaker som jag irriterar mig på ". Du borde nog kalibrera in "apparaten" så den inte tar med vad tusan som helst när den ger ut sina populariseringar.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

I dag har Herr Chang fått ett populärmärke, detsamma Farang som loggade in på MPR senast 2016 samt Gubben4906 senast inne 2017. Jag ligger inte sömnlös för detta men jag tycker det passar in under trådrubriken " Skitsaker som jag irriterar mig på ". Du borde nog kalibrera in "apparaten" så den inte tar med vad tusan som helst när den ger ut sina populariseringar.

Algoritmerna går nog på antal inlägg. Själv ligger jag som ett ljushuvud och är helt ok med det.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Risifrutti:

Algoritmerna går nog på antal inlägg. Själv ligger jag som ett ljushuvud och är helt ok med det.

Sorry, såg fel. Ligger som en haschplanta och det funkar lika bra😀

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Den är korrekt kalibrerad.

Nog bara du som tror att den ska fungera på ett sätt, men fungerar annorlunda.

I vissa fall får medlem utdelning när karma ges, andra vid inloggning eller antal inlägg/trådar osv...

Enkelt.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

7 timmar sedan, skrev Surin P3:

Tycker att det saknas märken! Borde finnas märken för inspektor av 1'a och andra graden Fritz har passerat dessa grader och borde bli överinspektor på en gång.

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tycker att det saknas märken! Borde finnas märken för inspektor av 1'a och andra graden Fritz har passerat dessa grader och borde bli överinspektor på en gång.

Ska genast skapa ett forumpolis-märke.

Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Stör mig på att jag redan förberett  middag blötlagt fusilin och köpte hem falukorv (blir korv och makaroner till middag idag)

Så blir jag såå sugen på wokat med biff och ris (om det blir med bambuskott eller annat gott får jag se) när jag surfade in här och kollade tråden vad åt ni idag. 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Chrille Columbus:

Stör mig på att jag redan förberett  middag blötlagt fusilin och köpte hem falukorv (blir korv och makaroner till middag idag)

Så blir jag såå sugen på wokat med biff och ris (om det blir med bambuskott eller annat gott får jag se) när jag surfade in här och kollade tråden vad åt ni idag. 

Korv och makaroner.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Ska genast skapa ett forumpolis-märke.

Är du riktigt säker på att Fritz är kvalificerad för ett sådant krävande jobb. Innebär en hel del ansvar att hålla reda på en massa  teamoney.

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Haha sälj den till taxi chaffisarna också för dom har garanterat inte 25% moms på sina påslag. Personal är beroende på antal timmar, du fattar vilken cirkus det kan bli vid ett större event när det ska redovisas korrekt, avdrag för mat och dryck över 8 timmar.....Jobbade dom kväll eller dag? OB? sån smörja så man ger fan upp..

Svarta pengar funkade faktiskt rätt bra...

Hoppas verkligen inte att det finns taxibilar som tar 25% moms då momssatsen på persontransporter är 6%.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Tommy:

MVH

Tråkigt om den går söder vi fel tillfälla bara så dina varor tinar. Men det kanske inte är något problem när man kör men "kvalitetsmärken" Eldorado. 😋

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Mankan:

Tråkigt om den går söder vi fel tillfälla bara så dina varor tinar. Men det kanske inte är något problem när man kör men "kvalitetsmärken" Eldorado. 😋

1. Jo det skulle vara trist.

2. Vad säger att en svindyr strömbrytare aldrig rasar?

3. Vi är där varje dag, risken för att det blir väldigt varmt i det välisolerade kylrummet innan vi ser det är ganska liten.

4. Sug mig, jag skrev i en tråd att Eldorados Bacon är bättre och billigare än lövtunna Scan och Tulip, Eldorados Kaviar på tub slog Kalles och Svennes i testen nån publicerade och kaviar är inget som används på restaurangen, testa själv din fjolla.

MVH

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tommy:

1. Jo det skulle vara trist.

2. Vad säger att en svindyr strömbrytare aldrig rasar?

3. Vi är där varje dag, risken för att det blir väldigt varmt i det välisolerade kylrummet innan vi ser det är ganska liten.

4. Sug mig, jag skrev i en tråd att Eldorados Bacon är bättre och billigare än lövtunna Scan och Tulip, Eldorados Kaviar på tub slog Kalles och Svennes i testen nån publicerade och kaviar är inget som används på restaurangen, testa själv din fjolla.

MVH

Du har uppenbarligen missuppfattat min sexuella läggning men du hittar säkert någon annan snubbe som kan hjälpa dig.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Du har uppenbarligen missuppfattat min sexuella läggning men du hittar säkert någon annan snubbe som kan hjälpa dig.

Det var bara ett förslag...

Har du testat Eldorados Bacon och Kaviar, jämfört dem med de andra fabrikaten jag nämnde, eller vill du bara jävlas?

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Surin P3:

Hur är hårdvaran uppbyggd då? 🤔

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Det var bara ett förslag...

Har du testat Eldorados Bacon och Kaviar, jämfört dem med de andra fabrikaten jag nämnde, eller vill du bara jävlas?

MVH

Jag skulle inte utrycka det som att jag vill jävlas. Snarare en liten spydig kommentar med glimten i ögat men som uppenbarligen inte gick hem hos dig.

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Surin P3:

Den är korrekt kalibrerad.

Nog bara du som tror att den ska fungera på ett sätt, men fungerar annorlunda.

I vissa fall får medlem utdelning när karma ges, andra vid inloggning eller antal inlägg/trådar osv...

Enkelt.

Var hittar man sådan info? 

Och varför? 

Allt onödigt som eventuellt saggar ner forumet är av ondo. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...