Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Detta är ju egentligen inte en skitsak, men är nödgad att ta upp detta. Alla ni med blåställ och fickorna fulla med montageskruv, kan ni inte tömma fickorna på dessa skruvar där ni tog dom ifrån ( troligtvis från en pappkartong som innehåller likadana skruvar ) istället för att tömma dessa på gatan innan ni sätter er i bilen? Det e faaaaen inte roligt o hitta dessa i däcken. Förb,, nade jäv,a skitstövlar.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Batting:

Banken öppentider.
Nu ska det väl sägas att de inte längre behövs till så mycket, men när man bytt mobil så behövs de för att fatta över Bank ID.
Ja jag klarade iallafall inte av att göra det på egen hand via digitala banken (Men jag är ju förstås enligt er osedvanligt dum).
Nu var jag ändå tvungen att anlita dem och eftersom jag hade ett ärende upp på stan vid 9.00 så tänkte jag att jag skulle kunna gå till banken samtidigt.
Då visar det sig att de öppnar vid 10 snåret.
Vad är detta för arbetsplats, öppnar vid 10.00 och stänger klockan 15.00?! 
Sedan antar jag att de behöver lite lunch, hur mycket blir det kvar till att serva kunderna?

Jag tror inte går att flytta över ett bank ID från en mobil till en annan. Man skaffar ett nytt på den nya mobilen och om man inte ska ha gamla mobilen kvar kan det vara lämpligt att spärra det gamla.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag tror inte går att flytta över ett bank ID från en mobil till en annan. Man skaffar ett nytt på den nya mobilen och om man inte ska ha gamla mobilen kvar kan det vara lämpligt att spärra det gamla.

Jo jag fick hjälp av banken att flytta över mitt mobila Bank-ID. 
Jag har samma inloggning nu som på den gamla, så då får man väl anse att det är samma gamla ID?
Däremot så kan inte Mobilförsäljaren hjälpa till med det. 
Dom kan hjälpa till med att flytta över allt annat förutom Bank-ID och Svish.

Ändrades av Batting
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev apknug:

Mobilförsäljaren kan inte hjälpa till att flytta bankID just för att det inte KAN flyttas. Det är av säkerhetsskäl. BankID är en legitimation. Det skulle vara som att göra en kopia på ditt körkort, typ.

Banken har hjälpt dig att ladda ner och installera ett nytt BankID på din nya telefon. (Och högst troligen spärrat ditt gamla BankID). 

Du har valt samma kod / inloggning som tidigare och märker ingen skillnad.

Man ska ju tydligen kunna göra det själv på Internetbanken, men det var något som jag inte lyckades med.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Batting:

Man ska ju tydligen kunna göra det själv på Internetbanken, men det var något som jag inte lyckades med.

Det kan man göra, bara man gör det innan man raderar gamla mobiltID. Eller ser till att man kan logga in på internetbanken med dosa, kontrollnummer eller kort etc.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Amigo:

Det kan man göra, bara man gör det innan man raderar gamla mobiltID. Eller ser till att man kan logga in på internetbanken med dosa, kontrollnummer eller kort etc.

Ja jag försökte med dosa, men måste ha fått tag på fel inloggningsnummer.

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev apknug:

Till din tröst kan jag säga att det, oftast, inte är helt lätt. Man bör vara lite av en hobbyhacker. Det är massa olika fönster appar och enheter, faktiskt inte helt lätt trots att man försöker följa instruktionerna. 

De kanske beror på vilken bank man har. Med Nordea är det skitlätt så länge man har ett fungerande bank-ID. Inte mycket svårare än att signera en räkning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

De kanske beror på vilken bank man har. Med Nordea är det skitlätt så länge man har ett fungerande bank-ID. Inte mycket svårare än att signera en räkning.

Samma med SWB.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Mankan:

Exakt, och byter jag mobil så ser jag till att installera Bank-ID på den nya med hjälp av den gamla innan jag kasserar den gamla.  Men nu är det ju IllBattingen som diskuteras och då är ingenting lätt och allting nån annans fel...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Att jag inte kan gå och handla käk utan att bli antastad.

Är det inte tiggare från Rumänien, Bulgarien eller annorstädes, så är det numer även välgörenhetsorganisationer som vill man ska teckna avtal eller butiken själva som kör en drive för att locka oss att använda deras handskanners.

Lämna mig för guds skull ifred, innan jag vräker ur mig något ogenomtänkt!

-"Far ända in i baljan! exempelvis

Dela på andra sajter

Ingen småsak, utan jävla procedur att ansöka visum till Thailand, Coe, e-visa, karantän, sandbox. 500 THB extra avgift vid anskomst.

Förr tog man sin väska efter man hade bokat biljetten och åkte iväg. (det löste alltid med visa där nere sen på plats)

Dela på andra sajter

3 minutes ago, Amigo said:

Ingen småsak, utan jävla procedur att ansöka visum till Thailand, Coe, e-visa, karantän, sandbox. 500 THB extra avgift vid anskomst.

Förr tog man sin väska efter man hade bokat biljetten och åkte iväg. (det löste alltid med visa där nere sen på plats)

varför ska du ska ha e-visa. 

Ska du stanna länge? 

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nicholas:

varför ska du ska ha e-visa. 

Ska du stanna länge? 

Tre månader, så är planen men två månader och då enl thaievisa sidan krävs TS visa. Och enda möjligheten att söka visa är just e-visa som är så jävla strulig o otydlig.

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev born41:

Får man fortfarande 45 dagars turistvisa vid ankomst eller har dom minskat till 30?

Bara 30dagar numera, sen kan man ju förlänga ytterligare 30 dagar på immigration för 1 900 THB; det var förr iallafall + vissa document. (60 dagar säger vissa men den bekräftar jag inte)

Dela på andra sajter

Hittade igen min avstängning från fejjan, säkerligen en bot från kina som fick mig 24h i utv båset. Kina däremot kan bete sig hur som helst, nu skall de ju snart kväsa Taiwan enl ledningen. Vet att här har USA gett sin support till Taiwan.Screenshot_20211010-194622_Facebook.thumb.jpg.ccdd589fce3300462955b6c7e9c1d792.jpg

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Amigo:

Bara 30dagar numera, sen kan man ju förlänga ytterligare 30 dagar på immigration för 1 900 THB; det var förr iallafall + vissa document. (60 dagar säger vissa men den bekräftar jag inte)

Gäler stämpeln från Phil på 19 dagar - minus 14 i BKK. Blir krångligt om man måste ta en dubbel karantän.

Dela på andra sajter

Rockklassiker är bra att lyssna på förutom på helger när en en viss Nina Söderkvist håller låda! Var annat ord hon säger är: Nina Söderkvist bl a bla bla! Blir så trött på det och byter kanal!

Hon är tydligen känd i England för något, vete fan vad hon sjöng där? 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev audirs2:

Rockklassiker är bra att lyssna på förutom på helger när en en viss Nina Söderkvist håller låda! Var annat ord hon säger är: Nina Söderkvist bl a bla bla! Blir så trött på det och byter kanal!

Hon är tydligen känd i England för något, vete fan vad hon sjöng där? 

Jag tycker hon håller låda jämt och ständigt.

Lyssnar också på rockklassiker i bilen utom när jag är i Stockholm då lyssnar jag på bandit rock. Nyheterna kan slinka in iband också.

Dela på andra sajter

Att svensk politik återigen bara verkar handla om SD. Efter 8 år av "Vi ska göra tvärtemot SD"-svar, så hade jag (jag vet, naivt som fan) stora förhoppningar att nu kommer politiken handla om sakfrågor och hur de ska lösas. Men, men, det gick ju i diket direkt. Jag ger mig f*n på att om SD gick fram med att de skulle prioritera cancersjuka, så skull MP (och deras talibanfruar S) gapa, "Nä fy f*n, att bota cancer är nazistiskt, SD vill ju göra det.....".....

Nu ska tilläggas att jag aldrig har, och troligtvis aldrig kommer rösta SD. Men jag blir bara så trött på när högt betalda människor inte gör sitt jobb, utan bara tjafsar i sandlådan.

Jag skulle önska att det var löneavdrag på att säga vad man INTE vill göra. Bättre att säga vad man VILL göra (eller hålla käften)...

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Att svensk politik återigen bara verkar handla om SD. Efter 8 år av "Vi ska göra tvärtemot SD"-svar, så hade jag (jag vet, naivt som fan) stora förhoppningar att nu kommer politiken handla om sakfrågor och hur de ska lösas. Men, men, det gick ju i diket direkt. Jag ger mig f*n på att om SD gick fram med att de skulle prioritera cancersjuka, så skull MP (och deras talibanfruar S) gapa, "Nä fy f*n, att bota cancer är nazistiskt, SD vill ju göra det.....".....

Nu ska tilläggas att jag aldrig har, och troligtvis aldrig kommer rösta SD. Men jag blir bara så trött på när högt betalda människor inte gör sitt jobb, utan bara tjafsar i sandlådan.

Jag skulle önska att det var löneavdrag på att säga vad man INTE vill göra. Bättre att säga vad man VILL göra (eller hålla käften)...

Dagens politiker ligger nämligen långt efter verkligheten.

Folket ser verkligheten och sanningarna innan de så småningom med egendomlig långsamhet, går upp för folkets valda ombud.

Om verkligheten skiljer sig från politiken, anser politikerna att politiken gäller.

Ian Wachtmeister

1992

Dela på andra sajter

On 2021-10-10 at 10:36, skrev Alarik:

Att baconskivorna blir allt tunnare och tunnare.

Jo, det är kass...

Men det finns ett bra bacon att köpa på Willys, deras eget märke "Eldorado" lite billigare och mycket bättre än Scan eller Tulip, för att nämna ett par tunna varianter...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Köpte Willys kaviar med dill, Garant heter väl deras märke. Inget vidare

Däremot deras smörgåsgurka o rödbetor, Eldorado, helt okey,

fra_willys.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...