biker Inlagd Oktober 2, 2021 Dela Inlagd Oktober 2, 2021 Hej JAG IRRITERAR MIG på följande. När man på offentliga toaletter monterar varmlufts handtorkar resp. pappershanddukshållare i axelhöjd, eller högre. Detta innebär att de nyvaskade händerna måste lyftas över axelhöjd innan någon avtorkning kan ske. Vad händer då? Jo, vattnet från händerna rinner in under skjortärmarna, ner mot armhålorna. Synnerligen obehagligt. Ska det vara på det här viset? Är inte sådant här reglerat i några byggnormer? Detta har hänt mig ett flertal gånger, senast på ett Biltema varuhus och en thairestaurang nära mig. Överväger att i fortsättningen medtaga egen handduk. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 2, 2021 Dela Inlagd Oktober 2, 2021 4 minutes ago, biker said: Hej JAG IRRITERAR MIG på följande. När man på offentliga toaletter monterar varmlufts handtorkar resp. pappershanddukshållare i axelhöjd, eller högre. Detta innebär att de nyvaskade händerna måste lyftas över axelhöjd innan någon avtorkning kan ske. Vad händer då? Jo, vattnet från händerna rinner in under skjortärmarna, ner mot armhålorna. Synnerligen obehagligt. Ska det vara på det här viset? Är inte sådant här reglerat i några byggnormer? Detta har hänt mig ett flertal gånger, senast på ett Biltema varuhus och en thairestaurang nära mig. Överväger att i fortsättningen medtaga egen handduk. mvh biker Inte för att vara otrevlig men är du 25cm hög? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 2, 2021 Dela Inlagd Oktober 2, 2021 6 minuter sedan, skrev biker: Hej JAG IRRITERAR MIG på följande. När man på offentliga toaletter monterar varmlufts handtorkar resp. pappershanddukshållare i axelhöjd, eller högre. Detta innebär att de nyvaskade händerna måste lyftas över axelhöjd innan någon avtorkning kan ske. Vad händer då? Jo, vattnet från händerna rinner in under skjortärmarna, ner mot armhålorna. Synnerligen obehagligt. Ska det vara på det här viset? Är inte sådant här reglerat i några byggnormer? Detta har hänt mig ett flertal gånger, senast på ett Biltema varuhus och en thairestaurang nära mig. Överväger att i fortsättningen medtaga egen handduk. mvh biker Jag brukar skaka av både penis och händerna innan jag gör något mera med dom. Penis för att inga dyra droppar ska komma där de inte ska vara. Händerna för att med mängder av vatten på dom så tar det en evighet för dom att bli torra under en handtork. Det kan även vara för att jag är så lång (1731) att jag aldrig behöver hålla upp händerna speciellt högt. Däremot har jag många ggr funderat varför man inte får hörselskydd när man kommer in i lokalerna där dessa vrålande djävulsmaskiner sitter monterade på väggarna! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Oktober 2, 2021 Dela Inlagd Oktober 2, 2021 9 minuter sedan, skrev 65Selander: Inte för att vara otrevlig men är du 25cm hög? Jag förstår inte din fråga? Jag är 180cm. Du kanske läste ankelhöjd, inte axelhöjd? Nåväl, tyckte jag förklarade problematiken väldigt tydligt. Inte för att vara otrevlig, men inte tydligt nog för en del. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Oktober 2, 2021 Dela Inlagd Oktober 2, 2021 2 minuter sedan, skrev Wangthong: Jag brukar skaka av både penis och händerna innan jag gör något mera med dom. Penis för att inga dyra droppar ska komma där de inte ska vara. Händerna för att med mängder av vatten på dom så tar det en evighet för dom att bli torra under en handtork. Det kan även vara för att jag är så lång (1731) att jag aldrig behöver hålla upp händerna speciellt högt. Däremot har jag många ggr funderat varför man inte får hörselskydd när man kommer in i lokalerna där dessa vrålande djävulsmaskiner sitter monterade på väggarna! Ja, du pekar här på ytterligare problematik i den offentliga toalettmiljön. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 .....att jag skall behöva vänta över 10 år innan jag kan köpa nya Bondrullen....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 Att det blir så jävla lång väg till nästa nivå/märke. @Surin P3 borde förklara hur man kan tjäna och vad har detta för syfte. Lär ta tid innan jag får 2 300 karma!!!!!!!!!!!! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 1 timme sedan, skrev Amigo: Att det blir så jävla lång väg till nästa nivå/märke. @Surin P3 borde förklara hur man kan tjäna och vad har detta för syfte. Lär ta tid innan jag får 2 300 karma!!!!!!!!!!!! Knappt värt att vara med längre ju. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 39 minuter sedan, skrev apknug: Så är det. Den som har mest likes / karma när han dör vinner! Dubbelposta ftw !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 On 2021-10-02 at 12:53, skrev andrejsdenruskige: Du är solklart en homofob Kan du precisera? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 On 2021-10-02 at 13:02, skrev apknug: Du är troligen inte alls homofob @Batting du kanske bara inte gillar bögar? Tja det ligger något i det där. Jag gillar inte konstlade människor som gör sig till. Där får jag erkänna att jag tycker att bögar verkar överrepresenterade, men en hetero som flaxar omkring och gör sig till skulle jag ju inte heller gilla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 3 minuter sedan, skrev Batting: Tja det ligger något i det där. Jag gillar inte konstlade människor som gör sig till. Där får jag erkänna att jag tycker att bögar verkar överrepresenterade, men en hetero som flaxar omkring och gör sig till skulle jag ju inte heller gilla. Och inte så många andra heller vad det verkar. And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 Banken öppentider. Nu ska det väl sägas att de inte längre behövs till så mycket, men när man bytt mobil så behövs de för att fatta över Bank ID. Ja jag klarade iallafall inte av att göra det på egen hand via digitala banken (Men jag är ju förstås enligt er osedvanligt dum). Nu var jag ändå tvungen att anlita dem och eftersom jag hade ett ärende upp på stan vid 9.00 så tänkte jag att jag skulle kunna gå till banken samtidigt. Då visar det sig att de öppnar vid 10 snåret. Vad är detta för arbetsplats, öppnar vid 10.00 och stänger klockan 15.00?! Sedan antar jag att de behöver lite lunch, hur mycket blir det kvar till att serva kunderna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 7 minuter sedan, skrev Batting: Banken öppentider. Nu ska det väl sägas att de inte längre behövs till så mycket, men när man bytt mobil så behövs de för att fatta över Bank ID. Ja jag klarade iallafall inte av att göra det på egen hand via digitala banken (Men jag är ju förstås enligt er osedvanligt dum). Nu var jag ändå tvungen att anlita dem och eftersom jag hade ett ärende upp på stan vid 9.00 så tänkte jag att jag skulle kunna gå till banken samtidigt. Då visar det sig att de öppnar vid 10 snåret. Vad är detta för arbetsplats, öppnar vid 10.00 och stänger klockan 15.00?! Sedan antar jag att de behöver lite lunch, hur mycket blir det kvar till att serva kunderna? Det är en bank. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 1 minut sedan, skrev M33: Det är en bank. Ja? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 (ändrad) 16 minuter sedan, skrev Batting: Banken öppentider. Nu ska det väl sägas att de inte längre behövs till så mycket, men när man bytt mobil så behövs de för att fatta över Bank ID. Ja jag klarade iallafall inte av att göra det på egen hand via digitala banken (Men jag är ju förstås enligt er osedvanligt dum). Nu var jag ändå tvungen att anlita dem och eftersom jag hade ett ärende upp på stan vid 9.00 så tänkte jag att jag skulle kunna gå till banken samtidigt. Då visar det sig att de öppnar vid 10 snåret. Vad är detta för arbetsplats, öppnar vid 10.00 och stänger klockan 15.00?! Sedan antar jag att de behöver lite lunch, hur mycket blir det kvar till att serva kunderna? Kunde du inte ta en fika eller uträtta nåt annat ärende till banken öppnade ? Men annars är det väl inte direkt ovanligt att inrättningar typ banker och Systembolaget inte öppnar förrän kl 10. Ändrades Oktober 7, 2021 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 4 minuter sedan, skrev Fritz: Kunde du inte ta en fika eller uträtta nåt annat ärende till banken öppnade ? Men annars är det väl inte direkt ovanligt att inrättningar typ banker och Systembolaget inte öppnar förrän kl 10. Jodå jag uträttade andra saker under tiden, men nu var inte det poängen Och visst det finns andra inrättningar som öppnar vid 10, men stänger dom 15.00 äter lunch i en timme och är i stort sett en serviceinrättning? Varför undrar du vad jag hade för mig, hör det verkligen hit? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 13 timmar sedan, skrev Naam kaeng: .....att jag skall behöva vänta över 10 år innan jag kan köpa nya Bondrullen....... Borde komma på SF Anytime snart vah? Eller så kommer Nacka / Värmdö maffian å hälsar på dig! Vi måste bara bli av med manförkylningen först! Jag menar 149.- delat på tre,,,,,! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 4 timmar sedan, skrev Amigo: Att det blir så jävla lång väg till nästa nivå/märke. @Surin P3 borde förklara hur man kan tjäna och vad har detta för syfte. Lär ta tid innan jag får 2 300 karma!!!!!!!!!!!! Du får slanta lite som vi andra, jag skickar han 5 lax varje månad! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 (ändrad) 34 minuter sedan, skrev Batting: Jodå jag uträttade andra saker under tiden, men nu var inte det poängen Och visst det finns andra inrättningar som öppnar vid 10, men stänger dom 15.00 äter lunch i en timme och är i stort sett en serviceinrättning? Varför undrar du vad jag hade för mig, hör det verkligen hit? Du förstår nog inte riktigt skillnaden mellan vad som krävs i arbetsinsats av en anställd när man köper en kvarting renat på Systembolaget jämfört med vad som krävs för att t.ex dokumentera och säkerställa ett köp av fondandelar, dokumentera lånehandlingar på en bank. Men annars undrar jag inte alls vad du har för dig, det har du missuppfattat helt. Ändrades Oktober 7, 2021 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 55 minuter sedan, skrev Batting: Ja? Du undrade vad det är för arbetsplats. Det är en bank. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 27 minuter sedan, skrev Fritz: Du förstår nog inte riktigt skillnaden mellan vad som krävs i arbetsinsats av en anställd när man köper en kvarting renat på Systembolaget jämfört med vad som krävs för att t.ex dokumentera och säkerställa ett köp av fondandelar, dokumentera lånehandlingar på en bank. Men annars undrar jag inte alls vad du har för dig, det har du missuppfattat helt. Du har helt rätt, jag har inte en susning om vad som krävs för att klara av de där knapptryckningarna, det är klart att någon som sköter ett sådant tangentbord behöver betydligt längre vila än någon som hela dagen stått vid t.ex. en simpel svarv. Jag skäms och döljer mitt anlete i skam. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 23 minuter sedan, skrev M33: Du undrade vad det är för arbetsplats. Det är en bank. Ha, ha, ha, kunde inte komma på något annat va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 7, 2021 Dela Inlagd Oktober 7, 2021 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Batting: Banken öppentider. Nu ska det väl sägas att de inte längre behövs till så mycket, men när man bytt mobil så behövs de för att fatta över Bank ID. Ja jag klarade iallafall inte av att göra det på egen hand via digitala banken (Men jag är ju förstås enligt er osedvanligt dum). Nu var jag ändå tvungen att anlita dem och eftersom jag hade ett ärende upp på stan vid 9.00 så tänkte jag att jag skulle kunna gå till banken samtidigt. Då visar det sig att de öppnar vid 10 snåret. Vad är detta för arbetsplats, öppnar vid 10.00 och stänger klockan 15.00?! Sedan antar jag att de behöver lite lunch, hur mycket blir det kvar till att serva kunderna? Har du koll på hur mycket pengar de har att kontrollräkna? Tänk också på att det räcker inte att kontrollräkna en gång på eftermiddagen, nä flera ggr med flera kontrollanter. Sedan igen på morgonen så att inte musarna tagit sig in och kalasat på våra pengar under natten! Det är ett stort ansvar att förvalta våra pengar. Fast det kommer att bli mycket mindre nu när polisen gjort tillslag mot Thaimassagen i väst. Glömde länken till faktasidorna Ändrades Oktober 7, 2021 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Oktober 8, 2021 Dela Inlagd Oktober 8, 2021 Ja, apropå bankerna. Hur i hela helvetet kan det ha blivit på det viset att bankerna har fått så stark ställning att de får agera myndigheter. Det har åtminstone jag inte gått med på och gett mitt godkännande. Inte bara att de kör utfrågningar på DINA pengar, men egentligen en annan, och allvarligare sak är bank-id:ET. Överallt ska du logga in med bank-id och det duger till allt. Däremot t. ex skatteverkets e-leg funkar inte alls på samma sätt, och godkänns inte i samma utsträckning. Jag kör hellre Freja-id i så fall, bankerna ska inte få samla in all info om vad jag gör eller vilka myndigheter, vårdbolaget etc. jag besöker. För den dagen kommer i framtiden när bankdirektören säger: Goddag Svensson, vår it-avdelning har upptäckt att du bokar tider ofta på sjukhuset, är det något vi ska oroa oss för, kanske höja Premier, eller banken känner att vi bör säga upp lånen. För tittar man på alla lagar som stiftas senaste 20 åren, så har de skrivits på ett sätt som ger utrymme för sk. ändamålsglidning, alltså lagen stiftas för en sak, men ger utrymme för att användas på helt annat sätt. FRA, kameraövervakningen, hastigetskamerorna som i början var till för ta bild på fortkörare, nu bevakas det med medelhastighetsbevakning, d.v.s tiden som det tar passera mellan kamerorna. (1600 kr snabbvinst, tack) mm. Så att lita på pappa staten är galenskap. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu