Surin P3 Inlagd September 30, 2021 Dela Inlagd September 30, 2021 8 timmar sedan, skrev Enis: Vadå enklare den har suttit där uppe sedan år 1845 typ, neadertalhjärnan är inprogramerad enis Du kan ändra i inställningarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd September 30, 2021 Dela Inlagd September 30, 2021 att de nordiska kultur- och idrottsministrarna har skrivit till Internationella handbollsförbundet (IHF) att bikinitvånget i beachhandboll måste bort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 30, 2021 Dela Inlagd September 30, 2021 5 minuter sedan, skrev Alarik: att de nordiska kultur- och idrottsministrarna har skrivit till Internationella handbollsförbundet (IHF) att bikinitvånget i beachhandboll måste bort. Tror det blir ett jäkla liv om de börjar spela nakna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 (ändrad) Skämt åsido så är det vidrigt att man måste hålla på så här, kommer ihåg när damfotbollen försökte ändra klädsel från tradionell till något som hyrbilskläder Ändrades Oktober 1, 2021 av 65Selander Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 5 timmar sedan, skrev rolba: Tror det blir ett jäkla liv om de börjar spela nakna. Finns väl inte så många på det här forumet som skulle protestera....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 Finns mer för Sveriges kultur- och idrottsminister Amanda Lind (MP) och de övriga nordiska kultur- och idrottsministrarna att klaga på..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 Amanda Lind ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 On 2021-09-29 at 06:49, skrev andrejsdenruskige: Om det känns obehagligt så… 1. Kör du för fort 2. Har inte riktigt koll på bilens bredd En lastbil är åtminstone 50 cm bredare än din bil. Jag gissar att även lastbilarna tar sig fram vid vägbyggen och dessutom har en del marginal. Du har 50cm extra i marginal. Vi har ju fått läsa här att det är meningen att vara obehagligt. Vad vore det annars för mening, men nu vet vi ju att du är en man som inte backar för obehagligheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 On 2021-09-29 at 07:09, skrev Wangthong: Att de står där är för att de just är farthinder. Oturligt nog för dig så finns det andra bilister som inte håller fartgränserna. Både jag och Andrejs hör till dom, finns några till här på forumet skulle jag tro. Det fina med vägarbeten är ju att de fixar till så att vi får bättre vägar. Och då tycker jag också att vägarbetarna är värda en fika, kanske lite lunch och ledighet emellanåt också. Däremot har jag svårt för alla jäkla sleeping polismen som står där det inte förekommer arbete. Vissa städer har pippi på att bygga sådana gupp. Kan det vara nyttigt för miljön. När man har lite bråtom, tvärnitar, burnar, underredet slår i och när du fått upp farten är det dags för nästa tvärnit osv. Ja här där jag bor har de byggt in många sleeping polismen i vägarna. Dom försöker göra dom lite konstnärliga och snygga genom att delvis bygga dem med kullerstenar. Visst jag kan tycka att det är snyggare än en vanlig asfaltsknöl, men problemet är att det sipprar in vatten mellan stenarna. Regnvattnet sipprar ner och undergräver och urholkar det hela. Resultatet blir lätt en kulle med förrädiska potthål i. Vad tycker ni om Thailands variant då, en asfaltssträng rakt över vägen. Det kan väl iofs tillfälligt sänka hastigheten, men de brukar lämna en liten glipa i strängen lagom stor för ett skoterhjul. Resultatet blir ju att alla laddar och siktar på just den där lilla glipan. Ibland känns det lite farligt när föraren missbedömer det hela. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 On 2021-09-28 at 22:08, skrev Alarik: Helt onödigt enligt Battingen. Han håller hastighetsbegränsningarna och behöver inga farthinder. Jag tror att du missförstått begreppet väg skylt, och iofs allt annat också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 (ändrad) . Ändrades Oktober 1, 2021 av Rillex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 13 timmar sedan, skrev Alarik: Finns mer för Sveriges kultur- och idrottsminister Amanda Lind (MP) och de övriga nordiska kultur- och idrottsministrarna att klaga på..... Skillnaden är dock att friidrottarna har möjlighet att välja sin egen klädsel utan större regelverk och utefter vad de själva de vill tävla i ....... I Beachhandboll och Beachvolleyboll finns dock regler om hur kvinnor skall klä sig (väldigt lättklätt) och det kan jag tycka är konstigt, när samma regler inte gäller män i samma sorts sporter...... Det skall ju dock sägas att jag går igång på, typ det brasilianska landslaget i beachhandboll (vuxna kvinnor)...... Men när 14, 15, 16, 17:åriga flickor skall tvingas till detta regelverket om minimala bikinis, blir jag bara illamående........🤬 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 1, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 1, 2021 29 minuter sedan, skrev Batting: Vi har ju fått läsa här att det är meningen att vara obehagligt. Vad vore det annars för mening, men nu vet vi ju att du är en man som inte backar för obehagligheter. Nja, man tillämpar ”darwinism” och hoppas på att värdelösa förare stannar hemma och helst av allt säljer bilen och åker kollektivtransport. Det finns ju även de som bromsar in till 75km/h när det blir enkelbiljett och wireräcke även om det är 110-väg. Som sagt, får en lastbil plats så har du ganska goda marginaler. Tunnelseendet kan du kanske få hjälp med på närmaste ögonklinik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 (ändrad) . Ändrades Oktober 1, 2021 av Rillex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Rillex: . Och vilket inlägg tänkte du göra innan du ångrade dig min käre vän?.... Ändrades Oktober 1, 2021 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Nja, man tillämpar ”darwinism” och hoppas på att värdelösa förare stannar hemma och helst av allt säljer bilen och åker kollektivtransport. Det finns ju även de som bromsar in till 75km/h när det blir enkelbiljett och wireräcke även om det är 110-väg. Som sagt, får en lastbil plats så har du ganska goda marginaler. Tunnelseendet kan du kanske få hjälp med på närmaste ögonklinik. nä det finns nog vissa bruna tunnlar som jag undviker utan varningstrianglar och ögonkliniker. Hur har du det själv, vore det inte angeläget med en optiker? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 21 minuter sedan, skrev Batting: nä det finns nog vissa bruna tunnlar som jag undviker utan varningstrianglar och ögonkliniker. Hur har du det själv, vore det inte angeläget med en optiker? Bruna tunnlar? Nu triggar du mig till snuskiga tankar där varningstrianglar skulle göra stor skada, stoppa in ett öga där så en ögonklinik behövs? ja ja, du är för sjuk! There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 1, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 1, 2021 33 minuter sedan, skrev Batting: nä det finns nog vissa bruna tunnlar som jag undviker utan varningstrianglar och ögonkliniker. Hur har du det själv, vore det inte angeläget med en optiker? Så det är din homofobi som spökar när det blir vägbyggen och skyltar inte placeras ute i skogen? Homofobi verkar ju vara en allvarlig åkomma. Man verkar ju bli utsatt för klaustrofobi när man är ute på vägarna. Vilka fler följdsjukdomar uppstår? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Och vilket inlägg tänkte du göra innan du ångrade dig min käre vän?.... Att Batting är en Homofob Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Och vilket inlägg tänkte du göra innan du ångrade dig min käre vän?.... Hade ett grymt inlägg som jag skulle dubbelcitera och allt gick åt pipan. Allt blir inte så roligt så som det rör sig i ens huvud och att få ner det på pränt. Blir stor risk att det missuppfattats och det blir inte så där festligt och klatschigt. Men jag kan iallafall flina åt det och det är huvudsaken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 1, 2021 Dela Inlagd Oktober 1, 2021 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Enis: Att Batting är en Homofob Enis Tragiskt egentligen för en person som verkar rätt juste ska lida av att vara det. Trauma någon gång kanske Jag själv ogillar vissa. Vad dom är sexuellt skiter jag faktiskt i. Men det är jag det. Just det. Det är inte Trafikverket i detta fall själva som sätter ut skyltarna vid vägarbeten. Det är entreprenören som själv ska göra jobbet som i sin tur har en godkänd trafikanordingsplan som skall godkännas av väghållaren som skall sätta ut skyltar och avstängningar. Om denna inte följs kan väghållaren erhålla ett vite. Och vissa väghållare har inte de resurser eller kompetenser att se att det fuskas lite överallt. Man har sett många exempel på detta och sen ska entreprenören som själva utför sitt arbete veta vad som gäller det finns i deras kontrakt de skrivit med väghållaren. Det är ju för deras säkerhet de gör detta. Men det fuskas med detta rätt rejält. Sen får väghållaren skit för att det blir fel som i sin tur går på entreprenören som i sin tur går sin underentreprenör och neråt. Och vill det så illa får företaget en bot och en smäll på fingret. bifogar en länk om man vill fördjupa sig gäller generellt alla kommuner också med vissa undantag som man får kontrollera med den kommunen man ska göra jobb i. https://www.trafikverket.se/for-dig-i-branschen/Arbetsmiljo-och-sakerhet/Arbete-pa-vag/Trafikanordningsplaner/ Ändrades Oktober 2, 2021 av Rillex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Oktober 2, 2021 Dela Inlagd Oktober 2, 2021 12 timmar sedan, skrev Enis: Att Batting är en Homofob Enis Jag tror att jag har skrivit det förr. Jag skiter fullständigt i vad andra gör i sina sovrum, men om dom springer omkring fjantar på stan eller öppet skryter om sina avvikelser här på nätet så får man väl finna sig i att det kommenteras. Jag ska ju tydligen finna mig i att hela tiden bli söndertjatad för fullkomligt normala ting. Nä jag är inte homofob! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 2, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 2, 2021 1 timme sedan, skrev Batting: Jag tror att jag har skrivit det förr. Jag skiter fullständigt i vad andra gör i sina sovrum, men om dom springer omkring fjantar på stan eller öppet skryter om sina avvikelser här på nätet så får man väl finna sig i att det kommenteras. Jag ska ju tydligen finna mig i att hela tiden bli söndertjatad för fullkomligt normala ting. Nä jag är inte homofob! Du är solklart en homofob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Oktober 2, 2021 Dela Inlagd Oktober 2, 2021 1 timme sedan, skrev Batting: Jag tror att jag har skrivit det förr. Jag skiter fullständigt i vad andra gör i sina sovrum, men om dom springer omkring fjantar på stan eller öppet skryter om sina avvikelser här på nätet så får man väl finna sig i att det kommenteras. Jag ska ju tydligen finna mig i att hela tiden bli söndertjatad för fullkomligt normala ting. Nä jag är inte homofob! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 2, 2021 Dela Inlagd Oktober 2, 2021 16 timmar sedan, skrev Batting: Ja här där jag bor har de byggt in många sleeping polismen i vägarna. Dom försöker göra dom lite konstnärliga och snygga genom att delvis bygga dem med kullerstenar. Visst jag kan tycka att det är snyggare än en vanlig asfaltsknöl, men problemet är att det sipprar in vatten mellan stenarna. Regnvattnet sipprar ner och undergräver och urholkar det hela. Resultatet blir lätt en kulle med förrädiska potthål i. Vad tycker ni om Thailands variant då, en asfaltssträng rakt över vägen. Det kan väl iofs tillfälligt sänka hastigheten, men de brukar lämna en liten glipa i strängen lagom stor för ett skoterhjul. Resultatet blir ju att alla laddar och siktar på just den där lilla glipan. Ibland känns det lite farligt när föraren missbedömer det hela. Vi skulle kanske behöva lite sådana med glipa i Sverige. Här vet ju många bilförare inte var de har hjulen och då är ju glipan bra att träna på. Fast å andra sidan de som egentligen skulle behöva träna dom skatar väl ner till 3kmh och struntar i glipan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu