Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Att hur djävla bred säng man än köper, nog får man ligga ute på kanten och sova

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Oregistrerad
26 minutes ago, Enis said:

enis

Men Enis. Du visar väl var skåpet ska stå?

Dela på andra sajter

John Khonken
7 timmar sedan, skrev Enis:

enis

Samma här

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Enis:

enis

Torsdag, ärtsoppa, vänd ryggen till och se till att täcket sluter tätt. Problem solved. 

Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Hallon med livvakt (nässlor)

Och att jag är sent ute för hallonen dom flesta har skrumpnat bort. 

20210808_122038.jpg

20210808_122048.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Batting:

I stort sett allt jag beställt på nätet.  :yuush:

Du misslyckas tydligen med det mesta.

Dela på andra sajter

Att det finns horder av lapplisor runt området där jag bor och dom flesta ser ut som skäggbarn.

Billigaste p-böterna verkar vara 900 kr.

Det är ett sånt jobb som jag inte skulle göra.

P.S Jag har tillgång till garage om jag behöver parkera så det är inte det.

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Wanchai:

Inte lätt att tillhöra de vänsterblivna!

nej, de blir ofta eftersatta

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

nej, de blir ofta eftersatta

Hur ska botten kunna utmana toppen? Bara hoppas att toppen fortsätter tolerera botten!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Wanchai:

Hur ska botten kunna utmana toppen? Bara hoppas att toppen fortsätter tolerera botten!

Botten upp?

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

När man på tidig morgon kommer till "random" köpcentrum och det finns huuuuuur många parkeringsplatser som helst och jag ställer mig långt ifrån ingången för att vara i fred, så finns det alltid ngn i**ot i en allt för stor SUV som sneparkerar alldeles för nära min bil, så jag knappt kan öppna förardörren........🤬

Trots att det finns ett helt hav av parkeringsplatser, så väljer dårarna att placera sin överdimensionerade bil kloss an till min bil.........🤬

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

När man på tidig morgon kommer till "random" köpcentrum och det finns huuuuuur många parkeringsplatser som helst och jag ställer mig långt ifrån ingången för att vara i fred, så finns det alltid ngn i**ot i en allt för stor SUV som sneparkerar alldeles för nära min bil, så jag knappt kan öppna förardörren........🤬

Trots att det finns ett helt hav av parkeringsplatser, så väljer dårarna att placera sin överdimensionerade bil kloss an till min bil.........🤬

Ja det där är lite knepigt. Jag tror det beror på att det finns skriknysare så som Alarik och Wanchai som inte klarar av att parkera endast med hjälp av en målad ruta. Dom måste liksom kunna sikta och styra in sin bil genom att ha en annan bil som riktmärke. Precis som dom för övrigt måste ha hjälp med det mesta i sina liv. 

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

En av många fördelar med att ha en högerstyrd bil är att ytterst få idi*ter parkerar för nära förardörren på min gamla KIA, då får de ju själva problem att ta sej ur sina bilar!

En fördel med att ha en gammal bil är att om någon trots allt parkerar för nära förardörren, så bryr jag mej väldigt lite om om jag "råkar" repa lacken på min dörr mot den andra bilens dörr, när jag klämmer mej in på förarplatsen, det spelar lixom väldigt liten roll, för mej...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

... allt!

Over and out

Enis has left this life

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

On 2021-08-07 at 23:04, skrev rolba:

Torsdag, ärtsoppa, vänd ryggen till och se till att täcket sluter tätt. Problem solved. 

Ärtsoppa räcker inte långt mot en Thai som käkat div stinkande grönsaker och prala 🤯

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Batting:

Ja det där är lite knepigt. Jag tror det beror på att det finns skriknysare så som Alarik och Wanchai som inte klarar av att parkera endast med hjälp av en målad ruta. Dom måste liksom kunna sikta och styra in sin bil genom att ha en annan bil som riktmärke. Precis som dom för övrigt måste ha hjälp med det mesta i sina liv. 

Vi klarar i alla fall av att hitta en English breakfast....

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tommy:

En av många fördelar med att ha en högerstyrd bil är att ytterst få idi*ter parkerar för nära förardörren på min gamla KIA, då får de ju själva problem att ta sej ur sina bilar!

En fördel med att ha en gammal bil är att om någon trots allt parkerar för nära förardörren, så bryr jag mej väldigt lite om om jag "råkar" repa lacken på min dörr mot den andra bilens dörr, när jag klämmer mej in på förarplatsen, det spelar lixom väldigt liten roll, för mej...

MVH

Inget större mysterium egentligen, folk blir helt enkelt sämre och sämre på att köra bil. Jag har lite problem i knäna och behöver lite mer utrymme än smalare människor för att tråkla mig ut ur bilen. Därför backar jag ofta in på parkeringen. Då kommer förardörrarna mot varandra. Man tycker då att den andra bilen skulle kunna ställa sig mer mot andra sidan av sin ruta. Icke så, om de tycker att de ska vara artiga mot bilen på andra sidan eller om de tänker på något annat vis har jag ingen aning om. I en del fall lyckas de ställa sig så nära min bil att jag får problem att ta sig in, då den andra bilen nästan lyckas ställa sig på min ruta. 

Man ser också bilar som parkerar på vägen ställer sig en halvmeter - en meter från trottoarkanten. Även fast de står helt ensamma på gatan. De har alltså ingen koll på var de har sidorna på bilen.

Samma ser man när bila i en korsning ska svänga höger eller vänster. Trots att det ryms två bilar på väghalvan bilen kör på ställer de sig så att de plockerar för andra att köra förbi. Speciellt irriterande när det är mycket trafik och bilen som blockerar ska svänga vänster. De kommer aldrig ut och köerna byggs på. Brukar köra upp på trotoaren för att komma förbi. Fast de fattar nog ändå inte att de blockerar, de tror väl bara att vägen är bredare än vad de först trodde.

En annan sak jag irriterar mig på är på enkelriktade gator. Ryms två bilar i bredd kan man ge sig fan på att en del kör mitt på vägen. Står i högerfilen fast de ska svänga vänster. Man tycker ju att taxi ska kunna köra filkörning men det är samma idi*ter där. Speciellt dåliga bilister verkar det vara i Sundsvall. Jag kör mycket i tjänsten och samma problematik med filkörning finns inte i samma utsträckning i storstäderna. Som tur är.

Varför har så få bilar blinkers numera? idi*terna som blinkar vänster i rondellerna. Varför i helvete ska man blinka vänster så att man inte hinner blinka höger när de ska ut ur rondellen. Otroligt många vänsterblinkare kör nästan ut ur rondellen när de kommer på att blinka höger. Vore bättre om dessa lätt bli blinkersen.

Nu när  jag har retat upp mig så har jag min gamla fundering om hur många timmerbilsförare det egentligen finns. Dessa gamla timmerkörare med långt släp fullt med timmer som är så tungt att de skär ner i vägkanten om de kommer för nära. Man ser att dessa timmerkörare tar med sig dessa vanor när de sätter sig i Clion och kör. Vid högersväng svänger de ut ordentligt mot mitten på vägen för att få nog med utrymme för det långa timmersläppet de har efter Clion. Värst är nog ändå när de ska göra en vänstersväng. Kan bli rent av livsfarligt. Scenario 1. De blinkar vänster i god tid (konstigt nog). Går ut mot vägens mitt, nu kommer de helt plötsligt ihåg att de har timmersläpet med. De går alltså tillbaka in på höger väghalva för att få med det stora släpet. 

Scenario 2. Naturligtvis inträffar detta oftare hos de som inte har blinkers. Eftersom de har timmersläpet anser de att det är onödigt att gå ut till mitten på vägen. De saktar ner ordentligt för att klara svängen.

Scenario 3. Liknande 2 men nu blinkar de höger för att bilen bakom ska köra förbi.  

Inte bara bilkörning där standarden sänks. Tänker man inte när man kör så blir det inte så bra. Vissa verkar ha otur när de tänker men tänker ändå. Är det för lätt att få körkort eller vad är det?

Dela på andra sajter

Vedertagna ord och påhittade ord som används i de mest märkliga sammanhang.

Reklam från en bank:

Pengar är inte allt i världen. Hälsa, familj, vänskap och trygghet är några av de områden som kan ge mycket mer värde än en summa pengar på kontot. Men om brist på pengar är anledningen till att du inte kan lämna en relation som påverkar din hälsa negativt mentalt och fysiskt, eller om små marginaler gör att du inte kan lämna en arbetsplats som du vantrivs på så blir ekonomin helt plötsligt en viktig hygienfaktor. Att bygga upp ett eget frihetskapital – ett kapital som möjliggör en förändring, kan vara nyckeln till ett tryggare och lyckligare liv.

Dela på andra sajter

On 2021-07-22 at 16:48, skrev Naam kaeng:

IMG_4779.thumb.jpg.376fca45d97534686a36563c463afdd6.jpg

Skitsak som irriterar mig just nu....

Ja potatis skall inte läggas så djupt!:buba:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...