Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev apknug:

Jag har väl för fan inte dömt ut hela sjukvården? 

Jag säger att det är en klen tröst för dem som måste vänta i den växande kön att de andra får en teknisk bättre sjukvård! 

Jag fick den uppfattningen av tonen i ditt inlägg. Som jag skrev. Det är helt omöjligt att 100% av alla patienter blir nöjda men sin behandling vilket jag förutsätter att du förstår också så din kommentar känns mer som en "ja ja men" i klassisk svensk surstil

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev apknug:

Tråkigt att du inte tar de växande vårdköerna på allvar, hoppas att du inte får prostatacancer och fastnar i kön.

Och ändå botas allt fler från prostatacancer för varje år som går.....

Det gläds i alla fall jag över. Synd du måste vara så bitter.....

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev apknug:

Det är roligt för de som blir botade. Jag Har aldrig sagt nåt annat!

Har du svetsat foliehatten i huvet så du inte ser att vårdköer växer.....

Nä nu är det natt i Thailand så tjena.

Jo jag ser att vårdköerna har växt, Inte minst nu med Coronapandemin som skjuter mycket planerad vård framåt

Men jag har också förmågan att dels förstå sammanhang och dels se hur mycket positiva trender det är i vården. Se till statistik på en mängd områden. Läs till exempel årsrapporterna från vården

Och att du är bitter påverkar tack och lov inte vården som oavsett hur butter du är faktiskt förbättras år för år. Inte bara i Sverige utan i de flesta länder i världen. Även Thailand

Så sov du så gott och dröm bittra hatardrömmar om Sverige för det verkar vara en nationalsport bland "Svärijevänner"

Ändrades av Tallviking

Dela på andra sajter

4 hours ago, born41 said:

Intressant att den som äger assistansbolaget själv sitter i rullstol, och förmodligen aldrig betalat en krona i skatt på intjänat arbete.Nu har hon tagit ut mångmiljonvinster dom senaste åren.

Har jobbat lite som personlig assistent och noterat att "krymplingarna" saknar skam i kroppen när det gäller att kräva gratis service och extra förmåner.

"vi har varit naiva"

och det finns en dold agenda som gör att vi är fortsatt naiva och även kommer vara naiva i framtiden.

ondskan epicentrum är Morgan Johansson.

Varje muntligt uttalande om skärpningar av regler följs av 3 förändringar för ökat import från 3:de världen.
a runaway train, och det är inte en slump, det finns en agenda och ett skäl.

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Nicholas:

"vi har varit naiva"

och det finns en dold agenda som gör att vi är fortsatt naiva och även kommer vara naiva i framtiden.

ondskan epicentrum är Morgan Johansson.

Varje muntligt uttalande om skärpningar av regler följs av 3 förändringar för ökat import från 3:de världen.
a runaway train, och det är inte en slump, det finns en agenda och ett skäl.

Nja hur då Morgan Johansson?
Det var väl knappast Sossarna som avreglerade hela jävla välfärdssystemet!
Sök syndaren hos han som flydde efter valet 2014.
Han insåg väl vad han ställt till med och drog som en normalsvensk avlöning.
Numera så kryper han ihop bakom kärringen Olofsson så fort det kommer en fråga, "Nej jag visste absolut ingenting, hon köpte NUON och avreglerade allt utan min vetskap!".

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Batting:

Nja hur då Morgan Johansson?
Det var väl knappast Sossarna som avreglerade hela jävla välfärdssystemet!
Sök syndaren hos han som flydde efter valet 2014.
Han insåg väl vad han ställt till med och drog som en normalsvensk avlöning.
Numera så kryper han ihop bakom kärringen Olofsson så fort det kommer en fråga, "Nej jag visste absolut ingenting, hon köpte NUON och avreglerade allt utan min vetskap!".

Du som är fast i 2014, jag kan försöka upplysa dig om vad som händer efter 2014. Din landsfader får äran att förvalta systemet och misslyckas i 6 år. Misslyckandet att fortsätta i flera år till.

Dela på andra sajter

Svenska sjukvården är grym när det väl gäller saker som inte kan vänta, kan inte nog 

tacka dem för det.

Dela på andra sajter

Svensk sjukvård? Min dotter Ea hade riktigt stor tur som fick sin cancer i höstas borttagen.

Landsting finns väl bara 2 länder i världen, när dom tog beslut att bygga om Karolinska sjukhuset.

Det gick väl åt några miljarder till detta, men tyvärr så blev det inte fler vårdplatser.

Tjänstemannansvar har dom i alla fall lyckats förhandla bort.

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Snacka om att vara bittergubbe. 

Sitta och dra fram SD kortet med Sverige hat och fan och hans moster mot mig för att jag påpekar det uppenbara; "det är en klen tröst för den som hinner dö i vårdkön att strålmaskinen är bra och att de som hann dit före överlevde."

Jag brukar gilla det du skriver men nu har du sjunkit bra lågt. Förhoppningsvis hade du bara en dålig dag.

Jag la mig bara på din nivå i mina svar......

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Esspe:

Det mesta verkar det som.

Det stora felet är dom 21 regionerna och dom avdankade politrukerna som behövde ett väl avlönat jobb med ingen prestation. Nu har jag ingen ny siffra på vad byråkratin kostar. Men det har säkert TV som han kan prestera. När jag läste det sist var det runt 40%. 

Det är absolut inte hela felet. Läkarnas makt borde man titta på. Arbetstiden för syrrorna. 

PS vi ska inte tala om Fellipa och KS. Hon fick ett välbetalt arbete  i branschen efter. Varför hon inte fick fängelse är helt obegripligt och en skam. 

INFÖR TJÄNSTEMANNANSVAR nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu  

Dela på andra sajter

Underbart när foliehattarna predikar. Tråkigt bara att det saknas grundläggande förståelse om hur det svenska systemet är uppbyggt med poltiker och tjänstemän med skilda roller. 

Men alltid lätt att sitta i soffan med knuten näve i fyra år och säga -När Jimmy blir statsminister blir det ordning" 

Den uppenbara bristen på kunskap är beklaglig. Kan rekommendera boken "Samhällskunskap för högstadiet" som en bok att läsa!

Dela på andra sajter

Dessa Fitt snabblim som finns för olika ändamål

lovar guld och gröna skogar att trasigt material kan  repareras i ett nafs

Händer inte ett skit förutom om man får den mista lilla knappnålsgnutta på ett finger... så fastnar fingrarna ihop som betong

Enis utan fingeravtryck för närvarande

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Hänsyn! Eller möjligen bristen därpå.

Ofta när man bor på hotell så "råkar man ut för städning" på morgonkvisten.

Städningen i sig har jag inget bekymmer med, lite ordning och reda är ju enbart trevligt.

Förmodligen har städarna blivit utbildade i att man minsann måste knacka innan man kliver in.

Vad de gör är att de sätter kortet i dörren, knackar en gång med fingret på dörren, samtidigt som de kliver in. Det förflyter alltså ingen tid mellan knackningen och själva dörröppnandet.

Allt detta för att de vill komma på herr Naam Kaeng i en synnerligen obekväm situation.

Men ack så de bedrar sig. Jag har hörsel som en fladdermus på syra och reflexer likt en väloljad gepard.

Dela på andra sajter

Fan också,

missade detta

Statist.se

Hej!
Söker vältränade män ca 20-30 år som ska posera nakna till reklamfilm för ostmärke!
Arvode 5.000 kr på faktura
Inspelning: 1 dag - 2 september.
Med vänlig hälsning,
Cara

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Alarik:

Fan också,

missade detta

Statist.se

Hej!
Söker vältränade män ca 20-30 år som ska posera nakna till reklamfilm för ostmärke!
Med vänlig hälsning,
Cara

Dåligt betalt!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Alarik:

Fan också,

missade detta

Statist.se

Hej!
Med vänlig hälsning,
Cara

Reklam för Flensost?

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev audirs2:

Dåligt betalt!

Detta passar kanske dig bättre  😉

(kanske Audi).

Vi söker Huvudroll med komisk ådra till en reklamfilm för känt bilmärke som ska visas World Wide och som spelas in i Göteborg och Norrland mellan 16-28 januari 2021. Huvudrollen har ca 8 inspelningsdagar och 4 resdagar.
Ersättning: 15.000 SEK per inspelningsdag (ca 90.000 lön totalt)

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Alarik:

Detta passar kanske dig bättre  😉

(kanske Audi).

Vi söker Huvudroll med komisk ådra till en reklamfilm för känt bilmärke som ska visas World Wide och som spelas in i Göteborg och Norrland mellan 16-28 januari 2021. Huvudrollen har ca 8 inspelningsdagar och 4 resdagar.
Ersättning: 15.000 SEK per inspelningsdag (ca 90.000 lön totalt)

Var finns kontaktuppgifter (annonsen)

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev born41:

Var finns kontaktuppgifter (annonsen)

Som jag skrev tidigare:

statist.se

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Alarik:

Gör dom ost i Flen?

Gjorde, Jurss Mejeri flyttade till Hälleforsnäs för ett par år sedan.

Testa Sörmlands Ädel, mycket god.

Dela på andra sajter

Chrille Columbus

16105262788662614043076608606779.thumb.jpg.e807f9c8a6152842c00dc2a86a2d369d.jpgVisst tillverkas det glass i Flen? Ellet är det nåt jag fått om bakfoten så att säga ? 

Lite irriterande att vädret gör en sugen på glass hela tiden men det finns knappt nåt ställe som säljer glass nuförtiden .

20201224_093914.jpg

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Chrille Columbus:

16105262788662614043076608606779.thumb.jpg.e807f9c8a6152842c00dc2a86a2d369d.jpgVisst tillverkas det glass i Flen? Ellet är det nåt jag fått om bakfoten så att säga ? 

Lite irriterande att vädret gör en sugen på glass hela tiden men det finns knappt nåt ställe som säljer glass nuförtiden .

20201224_093914.jpg

Helt korrekt! GB har sin glassfabrik där.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev ellim63:

Fantastiskt god till och med! :D

Den goda svenska osten är nog det jag saknar mest i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...