Tallviking Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 58 minuter sedan, skrev LTD: Men då tänds även bakljuset Det gör det väl även när ljusautomatiken slår om från DRL-beslyningen till Körljus ? (halvljus+parkeringsljus) Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Mja, EU ville nog mest öka säkerheten i trafiken som vi gjorde i Sverige för ca 40 år sedan att man sen inte kollar upp saken med fordonsindustrin utan fattar ett beslut på felaktiga grunder är väl EU i ett nötskal. Mja, om Eu ville öka säkerheten borde de nog inte ha skapat denna regel med släckta bakljus. Här vägde nog symbolvärdet av "miljöeffekten" tyngre. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 Folk och Fä som hittar något de inte gillar gällande en bild eller text i en tråd eller två..... och sedan Citerar det man inte gillar i tråden man inte tycker det passar i och sedan skriver ännu ett inlägg gällande det man inte gillar i tråden man inte tycker det passar i... På så sätt så sprider man ju dyngan vidare och ursprungstråden bli ännu mera kontanimerad enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 Jag retar mig lite på den där plastpåseskatten. Nu vet jag ju inte vad skatten används till, men det kom tydligen inte in så mycket pengar. Det kan bero på att de flesta, precis som jag, tar papperskassar. Nu har jag upptäckt ännu ett fel på den där skatten. Plastpåsen återanvände väl de flesta som t.ex. soppåse, men vad gör man med papperskassen? När jag får för många papperskassar här hemma så slänger jag dem. Jag knölar ned dem i en gammal plastpåse och slänger dem i soptunnan. Jag borde kanske vika ihop papperskassarna och stoppa ned dem i bakfickan för att återanvändas som bärkasse. Men gör man det? Man hugger alltså ner trän för att tillverka papperskassar som folk bara slänger. Antingen i soptunnan, eller om man är riktigt duktig på sopsorteringen, Det låter liksom inte speciellt miljövänligt. Vad gör ni med alla papperskassar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 32 minuter sedan, skrev Batting: Jag retar mig lite på den där plastpåseskatten. Nu vet jag ju inte vad skatten används till, men det kom tydligen inte in så mycket pengar. Det kan bero på att de flesta, precis som jag, tar papperskassar. Nu har jag upptäckt ännu ett fel på den där skatten. Plastpåsen återanvände väl de flesta som t.ex. soppåse, men vad gör man med papperskassen? När jag får för många papperskassar här hemma så slänger jag dem. Jag knölar ned dem i en gammal plastpåse och slänger dem i soptunnan. Jag borde kanske vika ihop papperskassarna och stoppa ned dem i bakfickan för att återanvändas som bärkasse. Men gör man det? Man hugger alltså ner trän för att tillverka papperskassar som folk bara slänger. Antingen i soptunnan, eller om man är riktigt duktig på sopsorteringen, Det låter liksom inte speciellt miljövänligt. Vad gör ni med alla papperskassar? Jag köpte 1000 kassar innan skatten infördes, och använder varje kasse flera vändor till affären, slutligen blir det en soppåse. Nu under coronahotet så beställer jag via internett och då levereras alltid i papperskassar. Jag staplar dom tomma kassarna på hög för framtida behov. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 39 minuter sedan, skrev Batting: Vad gör ni med alla papperskassar? Tillverkar 🤖 naturligtvis enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 10 minuter sedan, skrev Enis: Tillverkar 🤖 naturligtvis enis Aha...men den där kan du väl använda vid flera bankrån? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 (ändrad) 12 timmar sedan, skrev Batting: Man hugger alltså ner trän för att tillverka papperskassar som folk bara slänger. Antingen i soptunnan, eller om man är riktigt duktig på sopsorteringen, Det låter liksom inte speciellt miljövänligt. Vad gör ni med alla papperskassar? Papperspåsar är klimatvänligare än plastpåsar. En stor anledning är att pappret i den specifika studien produceras av förnybar energi. Studien gjord av IVL Svenska Miljöinstitutet visade att papperskassar var överlägset bäst för klimatet. Plastkassar av återvunnen plast stod för mer än dubbelt så stort klimatavtryck som papperskassar. Ändrades Januari 15, 2021 av Alarik Tillägg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 33 minuter sedan, skrev Alarik: Papperspåsar är klimatvänligare än plastpåsar. En stor anledning är att pappret i den specifika studien produceras av förnybar energi. Vilka papperspåsar menar du?? Mina sopor åker rakt ner i sopnerkastet och är så jävla trött på sorteringen då gubbarna skiter i det i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 Läs i aftonhoran . 75% av deras läsare har röstat för inskränkningar i vår yttrandefrihet. I vår grundlag. Man blir mållös. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 32 minuter sedan, skrev John Khonken: Läs i aftonhoran . 75% av deras läsare har röstat för inskränkningar i vår yttrandefrihet. I vår grundlag. Man blir mållös. Var hittar du den omröstningen? Länk tack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 2 timmar sedan, skrev John Khonken: Läs i aftonhoran . 75% av deras läsare har röstat för inskränkningar i vår yttrandefrihet. I vår grundlag. Man blir mållös. Det är ganska irriterande att du inte styrker det inlägget med en länk, borde väl inte vara för mycket begärt. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 (ändrad) 13 timmar sedan, skrev Batting: Aha...men den där kan du väl använda vid flera bankrån? Den är till för herdestunden, annars får han inte krypa på😉 Ändrades Januari 15, 2021 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 (ändrad) 20 timmar sedan, skrev Risifrutti: Vilka papperspåsar menar du?? Mina sopor åker rakt ner i sopnerkastet och är så jävla trött på sorteringen då gubbarna skiter i det i alla fall. Så länge det skeppas/körs sopor från andra länder för förbränning här så sorterar jag inte ett skit. Eller glas, pet och batterier typ. Soppåsar köps på rulle, 20st för 15kr. Ändrades Januari 15, 2021 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 55 minutes ago, Fritz said: Det är ganska irriterande att du inte styrker det inlägget med en länk, borde väl inte vara för mycket begärt. Men vafan, det står ju vilken kvalitetsblaska uppgifter hämtats ifrån, snart går det inte att konversera utan nån jävla länk, du får väl fundera en stund så kanske du vet var du skall söka. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 2 minuter sedan, skrev Baa: Men vafan, det står ju vilken kvalitetsblaska uppgifter hämtats ifrån, snart går det inte att konversera utan nån jävla länk, du får väl fundera en stund så kanske du vet var du skall söka. Kan inte du hjälpa till då... För google kunde inte... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 (ändrad) 13 minuter sedan, skrev Baa: Men vafan, det står ju vilken kvalitetsblaska uppgifter hämtats ifrån, snart går det inte att konversera utan nån jävla länk, du får väl fundera en stund så kanske du vet var du skall söka. Men vafan, tror du på allt som JK skriver är sant så får du nog tänka ett varv till, minst. Jag har sökt men ej funnit så därför frågade jag. Ändrades Januari 15, 2021 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 21 minutes ago, Fritz said: Men vafan, tror du på allt som JK skriver är sant så får du nog tänka ett varv till, minst. Jag har sökt men ej funnit så därför frågade jag. Nä, det gör jag inte, men tråden heter ju skitsaker jag irriterar mig på och en skitsak är alla jävla krav på länkar hit o dit. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 Riksrätt för minister som vill skydda barn! Danmarks Invandrings- och integrationsminister Inger Støjberg, som i februari 2016 gav en instruktion om att skilja asylsökande par åt där ena parten var minderårig för att undvika barnbrudar i danska flyktingboenden, kommer att ställas inför riksrätt. En kommission har kommit fram till att fast det inte finns några bevis på att Inger Støjberg gav en direkt instruktion om att bryta lagen har hon varnats för att åtgärden var olaglig. Inger Støjberg anser att hon agerade rätt och det är hon inte ensam om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 2 minuter sedan, skrev Alarik: för att undvika barnbrudar i danska flyktingboenden, Ooops... Jag läste först "barbrudar" men fick läsa om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 6 minuter sedan, skrev Fantomen: Ooops... Jag läste först "barbrudar" men fick läsa om. Du behöver kanske skaffa läsglasögon för att leva upp till följande djungelordspråk: Fantomen har tusen ögon och tusen öron. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 2 timmar sedan, skrev hamnoi: Så länge det skeppas/körs sopor från andra länder för förbränning här så sorterar jag inte ett skit. Eller glas, pet och batterier typ. Soppåsar köps på rulle, 20st för 15kr typ. Här hemma är soppåsar gratis, nu mera är dom nästan alltid slut på butikerna. Den där förbannade plastskatten kan dra åt Helvete. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 1 timme sedan, skrev Alarik: Du behöver kanske skaffa läsglasögon för att leva upp till följande djungelordspråk: Fantomen har tusen ögon och tusen öron. Jag har 500 par... minst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 Kan ni stava till aftonhoran. Märkligt. Ni vet och kan allt ändå kan inte kolla en enda sak. När ni själv länkar hur gör ni då. Kontrollerar ni alltid sanningshalten eller bara om det är rätt värdegrund. PS ni ärkesossar läser väl aftonhoran som en bibel. Ni är bara fega att svara på påståendet. Vad tycker ni om att inskränka yttrandefriheten . Tala nu inte om att det bara gäller en här gången. Jag säger som på Titanic. Det började som en skakning på yttre däck. Njut nu av helgens underbara dagar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 5 minuter sedan, skrev John Khonken: Kan ni stava till aftonhoran. Märkligt. Ni vet och kan allt ändå kan inte kolla en enda sak. När ni själv länkar hur gör ni då. Kontrollerar ni alltid sanningshalten eller bara om det är rätt värdegrund. PS ni ärkesossar läser väl aftonhoran som en bibel. Ni är bara fega att svara på påståendet. Vad tycker ni om att inskränka yttrandefriheten . Tala nu inte om att det bara gäller en här gången. Jag säger som på Titanic. Det började som en skakning på yttre däck. Njut nu av helgens underbara dagar Kollade ett intressant program på SVT ang. fakenews från BBC i veckan. Men bättre då med en skakning som Titanic än Estonia som bara flippade runt....? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu