Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev Atom:

Kusinen och hans fru håller jag som helt oskyldiga, de är de bästa släktingar och grannar man kan ha. Har träffat flera av deras riktiga vänner tidigare och dyker de upp på en middag så hör de av sig innan och har alltid med sig mer mat och dricka än de gör av med, precis som jag tycker de allra flesta thailändare gör. Situationen häromdagen blev lite lurig då de bara dök upp och vi inte visste hur väl de kände dem, är ju lite svårt att fråga när de redan är där.

Hur väl än din kusin kände snyltgästerna fanns det väl inte någon anledning att knata hem och hämta whisky särskilt inte om det var chauffören som tänkte sig att dricka.

Dela på andra sajter

2 minutes ago, Alarik said:

Hur väl än din kusin kände snyltgästerna fanns det väl inte någon anledning att knata hem och hämta whisky särskilt inte om det var chauffören som tänkte sig att dricka.

Nja, att bjuda en gäst på en whiskey får nog anses som ganska normalt i de flesta länder, inte minst i Thailand och på Nyår. Även om jag själv är väldigt försiktig med kombinationen alkohol och bilkörning så får man nog acceptera att en väldigt stor andel av alla bilförare på thailändska vägar har bra mycket mer än en whiskey under skjortan på Nyår. 

Hade jag vetat att de bara var ytligt bekanta hade jag inte hämtat whiskeyn. Samtidigt var det en Red Label och jag har försökt bli av med den rätt länge så kanske hade jag gjort det ändå 😉

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev Atom:

Nja, att bjuda en gäst på en whiskey får nog anses som ganska normalt i de flesta länder, inte minst i Thailand och på Nyår. Även om jag själv är väldigt försiktig med kombinationen alkohol och bilkörning så får man nog acceptera att en väldigt stor andel av alla bilförare på thailändska vägar har bra mycket mer än en whiskey under skjortan på Nyår. 

Hade jag vetat att de bara var ytligt bekanta hade jag inte hämtat whiskeyn. Samtidigt var det en Red Label och jag har försökt bli av med den rätt länge så kanske hade jag gjort det ändå 😉

Med facit i hand så hade det väl varit alldeles utmärkt om det hade halsats från flaskan och bilfärden hade slutat i diket utan försäkring. 

Dela på andra sajter

Just now, andrejsdenruskige said:

Med facit i hand så hade det väl varit alldeles utmärkt om det hade halsats från flaskan och bilfärden hade slutat i diket utan försäkring. 

Det är en såndär jobbig flaska med serveringsventil så skulle jag behövt vänta på att han halsat den så hade jag blivit kvar i en timme och då hade nog hans fru redan dödat mig med berättelser om deras fantastiskt exklusiva resa till Hua Hin eller Baan Saeng.  

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Atom:

Visst, det anses tyvärr ofta vara helt okej att dricka sprit och sedan köra bil i Thailand.

Positivt att du ransonerade whiskyintaget till endast en dram.

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Alarik:

Har faktiskt aldrig, i Thailand, fått någon fråga typ om vad något kostat. 

Men så har jag heller inte några solbrillor värda 10 000 baht.

När folk ser mina tattueringar får jag typ ALLTID frågan vad det kostade.
Och om jag skulle svara på frågan får jag ALLTID veta att det kunde dom fixa mycket billigare.

Tröttsamt.

Ändrades av lasseiudon
La till en mening
Dela på andra sajter

Alltsomoftast när jag loggar in på MPR så får jag ett felmeddelande typ: Opps prblm samt något mer,men allt fungerar. 

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Batting:

En gång när jag var i Thailand och var på en sådan utflykt med båt för att snorkla, plaska runt, och titta på öar så retade jag verkligen upp mig på en liten fet och bortskämd kineskille.
Hans föräldrar hade tillåtit honom att ta med en sådan där stor badleksak.
Jag tror att det var en flamingo.
Uppblåst!
Den var i vägen från informationsmötet tills vi klev iland vid återkomsten vid avgångsbryggan.
Om jag bara haft en nål!   :yuush:

Han är vuxen nu och härjar fortfarande i Thailand

135762317_1277921219252527_5402808271266008149_o.thumb.jpg.e9617e9aea0dbb3097379fe4d002990d.jpg

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Han är vuxen nu och härjar fortfarande i Thailand

135762317_1277921219252527_5402808271266008149_o.thumb.jpg.e9617e9aea0dbb3097379fe4d002990d.jpg

Enis

Ja det var någonting i den stilen  :559bdc4880218_haveaniceday:
Jag är fortfarande förvånad över att besättningen på båten tillät den bortskämde lilla grisen att ha med sig den.
Nu var den kanske inte fullt så där stor, men dom bara log tappert och lät dem hållas.
Jag antar att mäktiga Kineser alltid har rätt.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

En bild säger mer än tusen ord.

Slutet närmar sig och är taggat i kanten.

20210107_112855.thumb.jpg.70720b48213dd120279d00939643b3d2.jpg20210107_112855.thumb.jpg.70720b48213dd120279d00939643b3d2.jpg

Ett elände att behöva dra zickzack i rövhålet 😄

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
9 timmar sedan, skrev rolba:

En bild säger mer än tusen ord.

Slutet närmar sig och är taggat i kanten.

20210107_112855.thumb.jpg.70720b48213dd120279d00939643b3d2.jpg20210107_112855.thumb.jpg.70720b48213dd120279d00939643b3d2.jpg

Köper man kvalitetsskethuspapper, så får man inga sådana problem.......:giggle:

Livet är alldeles för kort för att utveckla analklåda p.g.a. taskigt skethuspapper........

Ser ut som ngt standard emv från coop eller motsvarande......:rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Köper man kvalitetsskethuspapper, så får man inga sådana problem.......:giggle:

Livet är alldeles för kort för att utveckla analklåda p.g.a. taskigt skethuspapper........

Ser ut som ngt standard emv från coop eller motsvarande......:rotfl:

Dum huvud, 😉 skit 💩 på jobbet och få betalt för det. 

Har gjort så och säkert tjänat en årslön på det. 

Pattaya

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
8 minuter sedan, skrev Stoneys:

Dum huvud, 😉 skit 💩 på jobbet och få betalt för det. 

Har gjort så och säkert tjänat en årslön på det. 

Nu handlade det inte om att tjäna pengar utan en bekväm rövbehandling i form av bra skethuspapper.......😉

Men i sak håller jag med dig, det är bättre att skita på arbetstid än på fritiden......

Känns lite mer tillfredsställande på ngt sätt när man får betalt för "utgifterna"........:rotfl: 

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Nu handlade det inte om att tjäna pengar utan en bekväm rövbehandling i form av bra skethuspapper.......😉

Men i sak håller jag med dig, det är bättre att skita på arbetstid än på fritiden......

Känns lite mer tillfredsställande på ngt sätt när man får betalt för "utgifterna"........:rotfl: 

Skit samma om man som jag jobbar på distans hemifrån......

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Nu måste jag bara yttra mig.

Låt säga att äta en chokladpudding med någon som kastar det på dig i ansiktet.

Skulle ni då ta bara papper och torka rent lite på måfå och sen knata vidare och prata med folk, läckra er i en bar?

Nä ni rövdusch är det som gäller alla gånger.

Dela på andra sajter

I ett nyhetsinslag om ansiktsskydd så har "kärringen" inte över näsan bara över munnen. 

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
7 timmar sedan, skrev Rillex:

Nu måste jag bara yttra mig.

Låt säga att äta en chokladpudding med någon som kastar det på dig i ansiktet.

Skulle ni då ta bara papper och torka rent lite på måfå och sen knata vidare och prata med folk, läckra er i en bar?

Nä ni rövdusch är det som gäller alla gånger.

Tja, nu handlade mitt svar om kvalitet på skethuspapper.......

Hade ngn kastat chokladpudding i ansiktet på mig, så hade jag bett om en "slickepott" för att skrapa av det mesta och äta upp det.....:giggle:

Nu vet jag inte hur din avföring ser ut och det vill jag nog inte veta men min är fast och fin (en fast och fin avföring är den bästa huvudkudden som jag brukar säga :giggle:) och då räcker en bra torkteknik med ett bra skethuspapper långt........:thumbsup:

Men om liknelsen är att man skiter ner hela röven likt om man får en lös chockladpudding kastad i ansiktet och i motsvarande yta, så skulle jag också använda en dusch........:rotfl:

Dela på andra sajter

Är man frågar frugan typ 1000 gånger om hon är hungrig och skall  laga någon mat...

Nääääääää

och en annan är för lat att ställa sig vid spisen och börjar Tina någon gammal matlåda...

innan micron hinner säga pling

Så är frugan i köket och börjar tillaga nått, jag blev sugen

enis

Dela på andra sajter

1 hour ago, Enis said:

Är man frågar frugan typ 1000 gånger om hon är hungrig och skall  laga någon mat...

Nääääääää

och en annan är för lat att ställa sig vid spisen och börjar Tina någon gammal matlåda...

enis

En annan klassiker. 

På restaurang, jag beställer vad jag vill ha, frugan beställer vad hon vill ha. 

Frugan blir missnöjd med sin mat och äter upp min. 

Alternativt, säger hon inte är hungrig och beställer lite eller inget alls, äter sedan upp min mat. 

Ändrades av Nicholas
Dela på andra sajter

Dessa trådar som dyker upp i diverse facebookgrupper med Thaianknytning i tid och otid

där man fullkomligt sätter sin thaipartner på en ouppnåelig perfektionspedistal och totalt trashar sina tidigare förhållanden (och ev mödrar till sina barn)

patetiskt är bara förnamnet

en kvinna är en kvinna

en man är en man

i bland passar man livet ut och i bland inte

Tycker sådana diskussioner visar på en ytterst svag och ynkerlig man

enis

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Enis:

Dessa trådar som dyker upp i diverse facebookgrupper med Thaianknytning i tid och otid

där man fullkomligt sätter sin thaipartner på en ouppnåelig perfektionspedistal och totalt trashar sina tidigare förhållanden (och ev mödrar till sina barn)

patetiskt är bara förnamnet

en kvinna är en kvinna

en man är en man

i bland passar man livet ut och i bland inte

Tycker sådana diskussioner visar på en ytterst svag och ynkerlig man

enis

Nu vet jag inte vad du syftar på, då jag inte är på facebook. Men normalt sett är man sällan nöjd med sina ex... å det nya kanske förskönas ytterligare för man är förälskad... men betänk att även hon kan vara någons ex och tids nog kanske även ditt.

Jag har några ex... ganska övertygad om att de kommer bli fler... tror inte på detta med giftermål och "tills döden skiljer oss åt".

Njut och ha roligt medans det är skoj, ett närande förhållande är underbart men när det blir tärande är det dags att gå vidare. 

Ändrades av samet
Komplettering
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Enis:

Nääääääää

enis

Lyckligt lottad du, fick både mat och blev sugen.😛

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev samet:

Nu vet jag inte vad du syftar på, då jag inte är på facebook. Men normalt sett är man sällan nöjd med sina ex... å det nya kanske förskönas ytterligare för man är förälskad... men betänk att även hon kan vara någons ex och tids nog kanske även ditt.

Jag har några ex... ganska övertygad om att de kommer bli fler... tror inte på detta med giftermål och "tills döden skiljer oss åt".

Njut och ha roligt medans det är skoj, ett närande förhållande är underbart men när det blir tärande är det dags att gå vidare. 

Nä det är väl därför hen eller en själv är ett EX

Är inte fenomenet att man har en eller tio EX jag hade några synpunkter på utan den totala odugligheten hos de svenska EX kvinnorna som målas upp...som då blir hela den svenska kvinnliga befolkningen

På Forum typ "Vi som har en cockerspaniel ...... nej  Thaitjej menar ja naturligtvis".... som om det vore en ägodel

Finns det forum "Vi svenska män som har en svensk kvinna" kan man ju undra.

Enis

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...