Wangthong Inlagd April 29 Dela Inlagd April 29 2 timmar sedan, skrev Tommy: Du har rätt, men det känns väl ändå som att Fängelse för ett litet brott mot regler är lite väl tufft? Jag vet inte exakt var gränsen går för att sälja sina varor som hobby går, men den finns, det är tillåtet att sälja lite grann utan att registrera sej som företag. MVH Det borde väl ligga någonstans mellan 12500 kr som du får plocka bär, svamp eller kott för och var gränsen för när du ska skatta för hobbyverksamhet. Du behöver inte deklarera en hobbyverksamhet som gått med förlust (underskott). Sålde du för mer än 80 000 kr under inkomstår 2024 så kan det också vara aktuellt att registrera sig för moms. Från och med inkomstår 2025 höjs omsättningsgränsen för att vara undantagen från momsplikt till 120 000 kronor. https://skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/hobby.4.58d555751259e4d661680003940.html Står mer att läsa där också. Har hon fått uppmaning att skatta kommer hon väl i en annan dager. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 4 Dela Inlagd Juni 4 Skulle åka buss hem idag. Dyrt som fan här i kommunen, 47 spänn. Appen funkade inte. Fick betala med kort. Blev 67 spänn. Flera efter mig som åkte dit på det. Har väl råd med 20 spänn men retar upp mig ändå när det är bolagets app som inte funkar. 5 1 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 5 Dela Inlagd Juni 5 16 timmar sedan, skrev rolba: Skulle åka buss hem idag. Dyrt som fan här i kommunen, 47 spänn. Appen funkade inte. Fick betala med kort. Blev 67 spänn. Flera efter mig som åkte dit på det. Har väl råd med 20 spänn men retar upp mig ändå när det är bolagets app som inte funkar. Om det är till ngn tröst, så är det precis lika skitdåligt i Götlabörg🤬 3 1 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd 10 timmar sedan Dela Inlagd 10 timmar sedan Väl använda skattepengar eller 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd 9 timmar sedan Dela Inlagd 9 timmar sedan (ändrad) 1 timme sedan, skrev goli006: Väl använda skattepengar eller Där har de sparat massor med pengar. Tänk vad det skulle kostat om alla dessa 60 chefer haft personal! Nästa steg måste bli att ha 80 eller fler chefer utan personal. 😉 Här är det någon med hög månadslön som tänkt till ordentligt. Ändrades 9 timmar sedan av Wangthong 1 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu