Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev rolba:

Var så igår men verkar vara väck nu.

Grymt irriterande var det i alla fall.

Kommer aldrig att köpa något från dylik reklam.

Man kan ju undra om det inte får motsatt effekt. Så fort det dyker upp nåt sånt så letar jag efter stängnings knappen. Kollar inte ens vad det är för reklam. Man blir ju bara irriterad.

• Ge karma 3
  • Bullseye 2

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Mickey1969
9 timmar sedan, skrev wavis:

E jag ensam att få upp en massa jäkla reklam i nedankanten som man måste klicka väck för att gå vidare...

Får också upp skiten och det är ju ingen höjdare när man sitter med mobilen, skärmytan är ju ganska begränsad redan innan.

Men är det någon som ibland får en fråga om att verifiera att man är en människa och behöva hålla på och klicka på en massa rutor i en bild?

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

kolla min fot
5 timmar sedan, skrev rolba:

Nu är skiten tillbaka igen, men inte helatiden. @Surin P3, agera.

Degen ska in

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kolla min fot:

Degen ska in

Att bli lite irriterad för att få tillgång till ett gratis forum man uppskattar är väl inget stort problem?

Nästan allt ni inte betalar för är reklamfinansierat idag, "Degen ska in..." Och för mej är MPR värt en lätt känsla av irritation, ibland.

MVH

• Ge karma 2

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

kolla min fot
18 minuter sedan, skrev Tommy:

Att bli lite irriterad för att få tillgång till ett gratis forum man uppskattar är väl inget stort problem?

Nästan allt ni inte betalar för är reklamfinansierat idag, "Degen ska in..." Och för mej är MPR värt en lätt känsla av irritation, ibland.

MVH

Alla är vi olika. 

Det finns olika vägar att nå eventuella kunder med reklam. 

När 95% av det sk. spelutrymmet fylls med något som jag Inte har något som helst intresse av då ifrågasätter jag om det behöver vara på detta sättet, en helomvändning från ett dygn till ett annat. 

Vill forum ägaren köra med dessa villkoren så visst, han äger hur korten spelas...

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

65Selander

Kontentan är ju att det inte är gratis att hosta en sajt!

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev kolla min fot:

Alla är vi olika. 

Det finns olika vägar att nå eventuella kunder med reklam. 

När 95% av det sk. spelutrymmet fylls med något som jag Inte har något som helst intresse av då ifrågasätter jag om det behöver vara på detta sättet, en helomvändning från ett dygn till ett annat. 

Vill forum ägaren köra med dessa villkoren så visst, han äger hur korten spelas...

Jag missade att ni kollar MPR på mobilen...

Jag läser och skriver bara vid datorn.

Sorry!

MVH

• Ge karma 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Nu har den miljövänliga återvinningen nått Gävle norra.

1742382113920.jpg.30d5ba36bbbd449c45f0bdad5d6a7fd7.jpg

• Ge karma 3
  • Bullseye 1
  • Haha 3
Dela på andra sajter

UglyFarang

Dessa jävla plastkorkar på mjölkpaketen, minst 60% funkar fan inte som de ska, man måste hålla på och fjåckla för att kunna skruva tillbaka skräpet så att de tätar!

Varför kunde man inte ha kvar de tidigare som funkade enkelt och smidigt!

När barnbarnen är här så ska det stängas mjölkpaket i parti och minut.....

• Bullseye 7
  • Haha 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Dessa jävla plastkorkar på mjölkpaketen, minst 60% funkar fan inte som de ska, man måste hålla på och fjåckla för att kunna skruva tillbaka skräpet så att de tätar!

Varför kunde man inte ha kvar de tidigare som funkade enkelt och smidigt!

När barnbarnen är här så ska det stängas mjölkpaket i parti och minut.....

Även om jag har gamla händer tycker jag inte det är nåt problem med korkarna, när det gäller

dna barn barn är det väl ditt problem, häll upp mjölken i ett glas så är det löst

• Pannslag 3
  • Haha 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Även om jag har gamla händer tycker jag inte det är nåt problem med korkarna, när det gäller

dna barn barn är det väl ditt problem, häll upp mjölken i ett glas så är det löst

Ja är man korkad som dig så korrelerar du säkert med korkade lösningar  

• Ge karma 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

UglyFarang
Inlagd (ändrad)
2 timmar sedan, skrev Boa52:

Det är nog bara du som inte begriper, ni kanske inte har skruvkorkar på mjölkpaketen i norr?

Givetvis så häller jag upp mjölken i glas när de ska dricka men paketen ska stängas igen när den har öppnats eller hur gör du själv?

De vi har i söder var mycket bra tills idioterna i EU(parlamentet?) bestämde att plastkorkarna ska sitta kvar på flaskor och paket så att likadana idioter inte kastar dem i naturen när de har öppnat en flaska eller ett paket men saken är den att ringen som ska hålla kvar korken glider upp lite och då går det inte att skruva tillbaka korken i gängan igen utan att hålla på och krångla med skräpet.

Ändrades av UglyFarang
  • Ge karma 6

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Inlagd (ändrad)

"Vi har samtal före, du har plats 1 i kön"...

I mer än 17 minuter (hittills) när jag ringer miljöförvaltningen i Göteborg!

Jävla skit-kommun!

Edit: 20 minuter nu, plats 1 i kön från första sekunden...

Edit2: tog 26 minuter, från "Du har plats 1 i kön"... OCH Hon som svarade kunde inte hjälpa till... Jag hatar dem!

MVH

Ändrades av Tommy
  • Ge karma 7

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Don Went:

Att Sverige är kört...

20250429_195813.jpg.a0893cb685291ed48651cb4f3869ba8b.jpg

Har sett det där en kvinna fick fängelse för att hon sålde sina bakverk via Facebook... Sverige har problem, med våra myndigheter, FÄNGELSESTRAFF för en Hobby???

MVH

• Ge karma 6
  • Ojojoj 1

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Har sett det där en kvinna fick fängelse för att hon sålde sina bakverk via Facebook... Sverige har problem, med våra myndigheter, FÄNGELSESTRAFF för en Hobby???

MVH

Tar man betalt för sina bakverk och blir varnad flera ggr att hon måste rega en firma eller vad skule du

tycka om grannen öppnade ett matställe och fick allt svart

• Ge karma 1
  • Bullseye 2
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Tar man betalt för sina bakverk och blir varnad flera ggr att hon måste rega en firma eller vad skule du

tycka om grannen öppnade ett matställe och fick allt svart

Du har rätt, men det känns väl ändå som att Fängelse för ett litet brott mot regler är lite väl tufft?

Jag vet inte exakt var gränsen går för att sälja sina varor som hobby går, men den finns, det är tillåtet att sälja lite grann utan att registrera sej som företag.

MVH

• Ge karma 3

Dela på andra sajter

Surin P3

Tänk om man skulle börja straffa alla i Thailand som säljer utan registrerade företag...?

• Ge karma 2
  • Snurrigt 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Wangthong
2 timmar sedan, skrev Tommy:

Du har rätt, men det känns väl ändå som att Fängelse för ett litet brott mot regler är lite väl tufft?

Jag vet inte exakt var gränsen går för att sälja sina varor som hobby går, men den finns, det är tillåtet att sälja lite grann utan att registrera sej som företag.

MVH

Det borde väl ligga någonstans mellan 12500 kr som du får plocka bär, svamp eller kott för och var gränsen för när du ska skatta för hobbyverksamhet.

Du behöver inte deklarera en hobbyverksamhet som gått med förlust (underskott). Sålde du för mer än 80 000 kr under inkomstår 2024 så kan det också vara aktuellt att registrera sig för moms. Från och med inkomstår 2025 höjs omsättningsgränsen för att vara undantagen från momsplikt till 120 000 kronor.

https://skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/inkomster/hobby.4.58d555751259e4d661680003940.html

Står mer att läsa där också. Har hon fått uppmaning att skatta kommer hon väl i en annan dager.

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...