Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.


andrejsdenruskige

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev M33:

Med min budget stod det mellan Meros Camping och detta. Borde valt Meros.

 

Efter att sovit en natt med belysningen tänd, hittade ingenstans att släcka, insåg jag att detta är ett rum för två sängar.

 

IMG_6992.jpeg.ae795d5324b37bd188b7521c1197ba24.jpeg
 

Se på fan, vad fanns bakom kuddarna….

 

IMG_6993.jpeg.181dcca472b83fe1f398efcc87a3ed6d.jpeg
Perfekt med eluttag mitt i sängen om jag blir sugen på att dra igång min elektriska kokplatta inatt.

Spring ut och köp en värmefilt så du får valuta för pengarna.

Och samtidigt ökar du ju på spenden på kortet. 😉

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev M33:

Med min budget stod det mellan Meros Camping och detta. Borde valt Meros.

 

Efter att sovit en natt med belysningen tänd, hittade ingenstans att släcka, insåg jag att detta är ett rum för två sängar.

 

IMG_6992.jpeg.ae795d5324b37bd188b7521c1197ba24.jpeg
 

Se på fan, vad fanns bakom kuddarna….

 

IMG_6993.jpeg.181dcca472b83fe1f398efcc87a3ed6d.jpeg
Perfekt med eluttag mitt i sängen om jag blir sugen på att dra igång min elektriska kokplatta inatt.

Verkligen någon som tänkt till. Förstå vad praktiskt att bara slå på vattenkokaren när man vill ha morgonkaffet. Behöver inte ens kliva upp innan man druckit morgonkaffe. Man måste förstås ha laddat innan man gått och lagt sig. Byt ut vattenkokaren mot bryggare eller vad som passar bäst. Thailändarna kör väl med riskokaren. 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är så närma skitsak som jag kan komma. Sedan vi kom ner i oktober har vi inte haft någon sophämtning. Det började flera månader innan vi kom ner. Ampö har av någon jäkla anledning skippat sophämtningen i hela ampö. Alla bränner numera sina egna sopor.

 

Vi som klagade på att det var några enstaka grannar som brände ibland. Nu luktar det sopbränning så gott som överallt. Några tycker det är bra och vill inte att ampö ska ordna någon ny sophämtning. TiT.

  • Ge karma 1
  • Ojojoj 6
  • Snurrigt 1
  • Hmm? 1
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Wangthong:

Det här är så närma skitsak som jag kan komma. Sedan vi kom ner i oktober har vi inte haft någon sophämtning. Det började flera månader innan vi kom ner. Ampö har av någon jäkla anledning skippat sophämtningen i hela ampö. Alla bränner numera sina egna sopor.

 

Vi som klagade på att det var några enstaka grannar som brände ibland. Nu luktar det sopbränning så gott som överallt. Några tycker det är bra och vill inte att ampö ska ordna någon ny sophämtning. TiT.

Här i Rawai, det riktiga Thailand, kommer det sopbilar flera gånger per natt. Irriterande, det borde räcka med en gång per gata. Men naturligtvis bättre än att de inte kommer alls.

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde att jag fått erbjudande om 2 för priset av 1 igår. Ändå passerade jag på eftermiddagen och såg att höll på att grilla en gris.Screenshot_20241228-130712_Facebook.jpg.e1ad55f90792c3f3cef82a413ed4e176.jpg

  • Ge karma 7
  • Hjärta 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Glömde att jag fått erbjudande om 2 för priset av 1 igår. Ändå passerade jag på eftermiddagen och såg att höll på att grilla en gris.Screenshot_20241228-130712_Facebook.jpg.e1ad55f90792c3f3cef82a413ed4e176.jpg

Nu så här på ålderns höst känns det lite mäktigt att orka med 2 hot ladies. Måntro om det skulle fungera att få 1 för halva priset. 2st känns som upplagt för hjärtattack. 

  • Ge karma 5
  • Bullseye 1
  • Haha 9
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Wangthong:

Nu så här på ålderns höst känns det lite mäktigt att orka med 2 hot ladies. Måntro om det skulle fungera att få 1 för halva priset. 2st känns som upplagt för hjärtattack. 

Min tanke åxå även om man efter några stärkande öl tror sig kunna klara av minst ett halvdussin.

  • Ge karma 2
  • Haha 8
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev rolba:

Här i Rawai, det riktiga Thailand, kommer det sopbilar flera gånger per natt. Irriterande, det borde räcka med en gång per gata. Men naturligtvis bättre än att de inte kommer alls.

Thailand, bästa landet asså!😎

  • Bullseye 2
  • Haha 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Mittfilskramare 🤬🤬

 

 

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Mittfilskramare 🤬🤬

 

 

bara preja dom av vägen

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa förbaskade valbilar som åker runt och väcker en kl halv nio på morgonen. 

Tydligen är det något lokalt val som pågår och de åker runt med högtalare på bilarna och skriker. 

Om de hade kunnat spelat Black Sabbath eller något annat trevligt istället.

  • Ge karma 5
  • Bullseye 2
  • Haha 5
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Wangthong:

Dessa förbaskade valbilar som åker runt och väcker en kl halv nio på morgonen. 

Tydligen är det något lokalt val som pågår och de åker runt med högtalare på bilarna och skriker. 

Om de hade kunnat spelat Black Sabbath eller något annat trevligt istället.

Finns nått som heter Sillbilen på Värmdö som gör likadant! Val har dom inte tror jag.😉

  • Haha 8

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
13 timmar sedan, skrev Wangthong:

Dessa förbaskade valbilar som åker runt och väcker en kl halv nio på morgonen. 

Tydligen är det något lokalt val som pågår och de åker runt med högtalare på bilarna och skriker. 

Om de hade kunnat spelat Black Sabbath eller något annat trevligt istället.

Ett jobb för Percy Nilsson!

  • Ge karma 4
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2024-04-07 at 10:14, skrev frogfish:

Vart är världen på väg? Har @Boa52 rätt? Sörlänningar.....

 

image.png.7b0f91db36b6dbf2ab8ea1f8f414b3b4.png

 

Detta beror på att busschaufförerna inte får vidta åtgärder när folket från icke skidåkande nationer skiter i att betala pga det blir för mycket skador på bussar och busskurer.

  • Ge karma 4

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-06-16 at 22:26, skrev rolba:

Nu är miljötallibanerna på gång igen. 

3 föråkare och 2 följebilar hann jag räkna till. Allt för en vinge till en vindsnurra.

20240616_205928.jpg.1a457022ee9a2d9776e7f3052cbed3ed.jpg

20240616_205931.jpg.da8f877f28edfe6901c468d87b54183d.jpg

20240616_205933.jpg.a1ba75c7797eef7163a9140627b8c2df.jpg

 

Hur många kvart i fem har du?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter och letar efter Mc grejer och hittar flera gånger grejer där det i annonsens rubrik står NOS och när man kollar bilderna så är det rostiga och buckliga grejer eller manualer med hundöron och oljiga fingeravtryck på sidorna!

Fan ta skojarna!

  • Ge karma 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2025-01-08 at 08:42, skrev Kenneth4618:

Mittfilskramare 🤬🤬

 

 

Jag hatar mittfältskramare!

Har funderat på att skaffa en LED-skylt med ett budskap om det.

Lustigt nog är det högre böter om man kör om till höger, än om man tvingar andra att göra så.

Sverige...

 

MVH

  • Ge karma 6
  • Bullseye 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Hur många kvart i fem har du?

Har haft 7 men nu är det bara 2 lik kvar plus räsern.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

Har haft 7 men nu är det bara 2 lik kvar plus räsern.

Sak ru va med i F1 med den i år?🤠

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick just en bild tillsänd från en polare ett par gator bort.

Ryss som inte kan hålla sig på rätt köl på en liten återvändsgata. En timme innan alkoholförbudet upphävs.

Messenger_creation_C4725DD6-06EC-4099-B33C-27731F434C71.jpeg.445d231eb4a789628f79dd990f59f12c.jpeg

  • Ge karma 9
  • Ojojoj 1
  • Haha 9
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev rolba:

Fick just en bild tillsänd från en polare ett par gator bort.

Ryss som inte kan hålla sig på rätt köl på en liten återvändsgata. En timme innan alkoholförbudet upphävs.

Messenger_creation_C4725DD6-06EC-4099-B33C-27731F434C71.jpeg.445d231eb4a789628f79dd990f59f12c.jpeg

500B och en wai, case closed. 

 

  • Ge karma 2
  • Bullseye 1
  • Haha 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...