navion hispania Inlagd September 15, 2024 Dela Inlagd September 15, 2024 Skulle nog har bokat lite tidigare ned till Phuket Khao lak, 29 oktober är det bokat. Mitten av oktober har nog passat bättre. Men det är trots allt en del jobb kvar att göra. Velar lite om skall boka Qatar eller Thai hem i december och innan eller efter jul. På tal om kort mitt Hb business card vart skimmat eller va fan assholen nu gör på Cirkel K i Härnösand i våras. Hade tappat tankkortet så jag tankade HB kortet , kände på mig att nått kändes fel 2 st rökande zigenare typer sprang runt på macken. OK vipps så stoppades tankning på typ 350 kr, pump lät jävligt konstigt å fan vart det fel på pumpen. Har en kredit på 30 000 kr på det kortet, nån timme senare ringde det från Banken hemma vid . Du har blivit skimmad eller vad dom nu gör på ca 16 000 kr det var kredit gränsen som var uppnådd, var på tankning tog stopp. Nu känner jag hon på banken så det var väl ok så att hon ringde, inga pengar förlorade så allt väl. En annan gång nåt dragit från en nått spa i Capri . Samma där lyckades stoppa transaktionen i tid. men korten är ju förbrukade så det kan ju ställa till det på en resa. Så några kort är nog bra ha , i Thailand använder jag dom svenska kortet väldigt sällan. 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd September 15, 2024 Dela Inlagd September 15, 2024 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Lucky: Jag har tre kort, och detta var det enda kreditkortet av dem. Med en rejält tilltagen kredit kopplad till. Så jag tar lärdom av vad som hänt och använder de andra korten vid köp på internet (där jag tror att olyckan skedde), så blir inte fallhöjden så hög med bara lite pengar på debetkortet. Men tänk om man varit i tex Thailand och bara haft detta kort. Det hade ju skapat panik, iaf hos mig. Då är det faktiskt bättre med kreditkort när man blir skimmad. Det är inte dina pengar som bedragarna tar, utan lånade pengar, som kan ta lite tid innan det betalas tillbaka. Skimmar dom ett debetkort så är det dina egna pengar som försvinner. Därför handlar jag allt med kreditkortet numera. Ändrades September 15, 2024 av uptoyou 4 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 15, 2024 Dela Inlagd September 15, 2024 (ändrad) 1 timme sedan, skrev rolba: Brorsan, som bor i Sydafrika, var hem till Sverige för en massa år sedan. Han passade på att byta bankkort då. Använde det på någon flygplats i Europa och sen när han kom hem fick han meddelande om att kortet var spärrat för att nån försökt att använda det i Sydamerika. Frugan visade någon youtube video där en plockade ut ett kort från plånboken och fotade/filmade det medans ägaren blev kollad vid bågen på en flygplats. Man behöver alltså inte ens använda kortet. Ändrades September 15, 2024 av Wangthong 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd September 15, 2024 Dela Inlagd September 15, 2024 23 minuter sedan, skrev Wangthong: Frugan visade någon youtube video där en plockade ut ett kort från plånboken och fotade/filmade det medans ägaren blev kollad vid bågen på en flygplats. Man behöver alltså inte ens använda kortet. Då är t.ex Google Wallet perfekt. 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Marlon Inlagd September 15, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 15, 2024 (ändrad) 30 minuter sedan, skrev Wangthong: Frugan visade någon youtube video där en plockade ut ett kort från plånboken och fotade/filmade det medans ägaren blev kollad vid bågen på en flygplats. Man behöver alltså inte ens använda kortet. Så är det, har man kortnummer, giltighetstid och cvv nummer så kan man handla med kortet på nätet. Jag har skrapat bort cvv nummer på ett kort jag använder vid resa för att undvika att någon fotar det i tex en hotellobby. Har blivit nekad att använda kortet på några hotell varpå det uppstått diskussion om varför de behöver cvv numret när de gör en reservation (som ju godkänns via kortterminal med min kortkort) vilket de aldrig kan förklara. Hänt att jag valt att betala kontant istället, skrivit en dålig review med varning om potentiell scam och aldrig mer återvänt. Ändrades September 15, 2024 av Marlon 17 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 15, 2024 Dela Inlagd September 15, 2024 3 timmar sedan, skrev uptoyou: Då är det faktiskt bättre med kreditkort när man blir skimmad. Det är inte dina pengar som bedragarna tar, utan lånade pengar, som kan ta lite tid innan det betalas tillbaka. Skimmar dom ett debetkort så är det dina egna pengar som försvinner. Därför handlar jag allt med kreditkortet numera. Jag har ett gäng bensinkort med 10-15000 kredit som jag använder om jag shoppar på nätet och dylikt. 2 timmar sedan, skrev Marlon: Så är det, har man kortnummer, giltighetstid och cvv nummer så kan man handla med kortet på nätet. Jag har skrapat bort cvv nummer på ett kort jag använder vid resa för att undvika att någon fotar det i tex en hotellobby. Har blivit nekad att använda kortet på några hotell varpå det uppstått diskussion om varför de behöver cvv numret när de gör en reservation (som ju godkänns via kortterminal med min kortkort) vilket de aldrig kan förklara. Hänt att jag valt att betala kontant istället, skrivit en dålig review med varning om potentiell scam och aldrig mer återvänt. Fick ett nytt visakort från OK härom dagen. Där står både kortnummer och cvv på samma sida. Känns väl inte så genomtänkt. 2 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 15, 2024 Dela Inlagd September 15, 2024 59 minuter sedan, skrev rolba: Jag har ett gäng bensinkort med 10-15000 kredit som jag använder om jag shoppar på nätet och dylikt. Fick ett nytt visakort från OK härom dagen. Där står både kortnummer och cvv på samma sida. Känns väl inte så genomtänkt. är nog flera som börjat med detta otyg enis 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 15, 2024 Dela Inlagd September 15, 2024 1 timme sedan, skrev Enis: är nog flera som börjat med detta otyg enis Kan du fota av lunchkortet så får jag se om det är lika. 😎 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 Blir lite irriterad och betänksamt, Här kommer en glass bil kl 13,00 en onsdag vem är hemma då här bor 8 hushäll 3 pensinärer 3 med barn 2 singel. Hur kan dom skicka en glass bil hit finns ingen hemma. Skulle vara roligt att prata med den som planerar Fredag eftermiddag till Söndag kväll är folk hemma, Ge dom som kör bilen dubbelt betalt för helgen och dom når 90% mera kunder. Dubbel Huva 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 2 timmar sedan, skrev Boa52: Blir lite irriterad och betänksamt, Här kommer en glass bil kl 13,00 en onsdag vem är hemma då här bor 8 hushäll 3 pensinärer 3 med barn 2 singel. Hur kan dom skicka en glass bil hit finns ingen hemma. Skulle vara roligt att prata med den som planerar Fredag eftermiddag till Söndag kväll är folk hemma, Ge dom som kör bilen dubbelt betalt för helgen och dom når 90% mera kunder. Dubbel Huva Misstänker att nästan alla glassbilar är franchising.... Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 Tror de till och med kan skippa den turen helt, är nog ingen stor förtjänst på dessa 8 hushåll ändå 🙂 För övrigt åkte glassbilen förbi nyss 18:00 🍦 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 12 minuter sedan, skrev uptoyou: Misstänker att nästan alla glassbilar är franchising.... Det är det jag menar ingen logik att åka här när ingen är hemma även om det vilka som helst åtagande, bilen och glassen äger dom ju inte 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 34 minuter sedan, skrev Boa52: Det är det jag menar ingen logik att åka här när ingen är hemma även om det vilka som helst åtagande, bilen och glassen äger dom ju inte 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 8 minuter sedan, skrev kolla min fot: Inte oväntatt när det kom från dej. tänk en stund sen går du på sängen, blir nog bättre i morgon. hoppas vi😏 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 14 minuter sedan, skrev Boa52: Inte oväntatt när det kom från dej. tänk en stund sen går du på sängen, blir nog bättre i morgon. hoppas vi😏 Prova med att kontakta Varsego Sverige AB Dina egna Problem är bra mycket värre än när och var Hemglassbilen besöker obygden... 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 2, 2024 Dela Inlagd Oktober 2, 2024 1 timme sedan, skrev Boa52: Det är det jag menar ingen logik att åka här när ingen är hemma även om det vilka som helst åtagande, bilen och glassen äger dom ju inte De har inte slagit dig att de kanske är mer lönsamt för dem att vara i samhällen med mera än 8 hushåll på kvällstid när folk är hemma. De verkar ju himla korkat att ödsla tid en by på 8 hushåll under bästa försäljningstid. 1 3 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... goli006 Inlagd Oktober 22, 2024 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 22, 2024 Meeeeen kan dom ge dom några riktiga böter så det känns lite iaf 50:- per dag SUCK vilket jävla skämt. 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 28, 2024 Dela Inlagd December 28, 2024 Vem fan inreder ett hotellrum utan eluttag vid sängen??? 6 2 2 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 28, 2024 Dela Inlagd December 28, 2024 7 timmar sedan, skrev M33: Vem fan inreder ett hotellrum utan eluttag vid sängen??? Stackars dig med ditt I-landsproblem 😉😉😉🤣🤣. 1 2 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd December 28, 2024 Dela Inlagd December 28, 2024 7 timmar sedan, skrev M33: Vem fan inreder ett hotellrum utan eluttag vid sängen??? Vad är det för jävla härbärge du tagit in på? 2 2 5 Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd December 29, 2024 Dela Inlagd December 29, 2024 10 timmar sedan, skrev Benriach: Vad är det för jävla härbärge du tagit in på? Med min budget stod det mellan Meros Camping och detta. Borde valt Meros. Efter att sovit en natt med belysningen tänd, hittade ingenstans att släcka, insåg jag att detta är ett rum för två sängar. Se på fan, vad fanns bakom kuddarna…. Perfekt med eluttag mitt i sängen om jag blir sugen på att dra igång min elektriska kokplatta inatt. 6 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 29, 2024 Dela Inlagd December 29, 2024 7 minuter sedan, skrev M33: Med min budget stod det mellan Meros Camping och detta. Borde valt Meros. Efter att sovit en natt med belysningen tänd, hittade ingenstans att släcka, insåg jag att detta är ett rum för två sängar. Se på fan, vad fanns bakom kuddarna…. Perfekt med eluttag mitt i sängen om jag blir sugen på att dra igång min elektriska kokplatta inatt. Spring ut och köp en värmefilt så du får valuta för pengarna. Och samtidigt ökar du ju på spenden på kortet. 😉 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 29, 2024 Dela Inlagd December 29, 2024 6 minuter sedan, skrev M33: Med min budget stod det mellan Meros Camping och detta. Borde valt Meros. Efter att sovit en natt med belysningen tänd, hittade ingenstans att släcka, insåg jag att detta är ett rum för två sängar. Se på fan, vad fanns bakom kuddarna…. Perfekt med eluttag mitt i sängen om jag blir sugen på att dra igång min elektriska kokplatta inatt. Verkligen någon som tänkt till. Förstå vad praktiskt att bara slå på vattenkokaren när man vill ha morgonkaffet. Behöver inte ens kliva upp innan man druckit morgonkaffe. Man måste förstås ha laddat innan man gått och lagt sig. Byt ut vattenkokaren mot bryggare eller vad som passar bäst. Thailändarna kör väl med riskokaren. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 29, 2024 Dela Inlagd December 29, 2024 Det här är så närma skitsak som jag kan komma. Sedan vi kom ner i oktober har vi inte haft någon sophämtning. Det började flera månader innan vi kom ner. Ampö har av någon jäkla anledning skippat sophämtningen i hela ampö. Alla bränner numera sina egna sopor. Vi som klagade på att det var några enstaka grannar som brände ibland. Nu luktar det sopbränning så gott som överallt. Några tycker det är bra och vill inte att ampö ska ordna någon ny sophämtning. TiT. 1 6 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 29, 2024 Dela Inlagd December 29, 2024 5 minuter sedan, skrev Wangthong: Det här är så närma skitsak som jag kan komma. Sedan vi kom ner i oktober har vi inte haft någon sophämtning. Det började flera månader innan vi kom ner. Ampö har av någon jäkla anledning skippat sophämtningen i hela ampö. Alla bränner numera sina egna sopor. Vi som klagade på att det var några enstaka grannar som brände ibland. Nu luktar det sopbränning så gott som överallt. Några tycker det är bra och vill inte att ampö ska ordna någon ny sophämtning. TiT. Här i Rawai, det riktiga Thailand, kommer det sopbilar flera gånger per natt. Irriterande, det borde räcka med en gång per gata. Men naturligtvis bättre än att de inte kommer alls. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu