MickeN Inlagd Oktober 19, 2023 Dela Inlagd Oktober 19, 2023 Vad gör jag fel, kan inte skicka sms eller mms från Thailand. Har 2 sim kort i mobilen och testat med svenska kortet och Wi-Fi men det fungerar inte. Har för mig att det fungerade förut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 19, 2023 Dela Inlagd Oktober 19, 2023 On 2023-08-09 at 11:34, skrev audirs2: Expressen asså! Igår föll en ko ur en lastbil i 120 km som körde i England! Idag föll den ur i hög hastighet! Alla lastbilar i väst får köra i 90 km! Är det hög hastighet? Får och gör är två vitt skilda saker. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 19, 2023 Dela Inlagd Oktober 19, 2023 (ändrad) On 2023-08-09 at 16:02, skrev Surin P3: Finns det bensinfri bensin? Thailand har det, åk till Malaysia så kan du köpa riktig bensin. Ändrades Oktober 19, 2023 av UglyFarang 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 19, 2023 Dela Inlagd Oktober 19, 2023 On 2023-08-09 at 13:36, skrev Thaiger: Angående vegetarisk mat, vad f-n är köttfria köttbullar för något? Jag stod i en kö på en Ikearestaurang när kvinnan framför mej frågade efter vegetarisk Chilli con carne och då inflikade jag att det är omöjligt och fick då en sur fråga varför det skulle vara omöjligt och då svarade jag att du frågade efter chilli med kött.... 1 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 19, 2023 Dela Inlagd Oktober 19, 2023 On 2023-08-09 at 16:52, skrev Mankan: När man vill skiva in ett långt gatunamn på GPS:en i bilen och rätt gata kommer upp som förslag efter 3 bokstäver men måste ändå skriva ut hela namnet för att få skiva ett gatunummer efter. I appen jag använder så pekar man bara på gatunamnet så det kommer upp i vald adress och pekar efter gatunamnet och fortsätter skriva där. Kanske lite otydligt men jag kan kanske fixa ett par bilder i helgen om det är intressant. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 Städerskor på hotell..... De knackar på dörren och en tusendels sekund senare, så öppnar de den 🤬..... Va fan, låt mig få en liten chans iaf att få på mig kalsongerna 🤣🤣.... 2 6 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Städerskor på hotell..... De knackar på dörren och en tusendels sekund senare, så öppnar de den 🤬..... Va fan, låt mig få en liten chans iaf att få på mig kalsongerna 🤣🤣.... Real Hotel Maid ... de är grejer det.... 🤣🤣🤣 Enis 4 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Städerskor på hotell..... De knackar på dörren och en tusendels sekund senare, så öppnar de den 🤬..... Va fan, låt mig få en liten chans iaf att få av mig kalsongerna 🤣🤣.... Rättade lite. 😁 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: De knackar på dörren och en tusendels sekund senare, så öppnar de den 🤬..... Ingår i grundkursen när de börjar på jobbet 1 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Städerskor på hotell..... De knackar på dörren och en tusendels sekund senare, så öppnar de den 🤬..... Va fan, låt mig få en liten chans iaf att få på mig kalsongerna 🤣🤣.... Kan ju bli roligt 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 On 2023-09-27 at 15:11, skrev Boa52: Kansk inte skitsaker men man funderar hur sörlänningarna tänker. Vi har hört att det finns för mänga vildsvin i sörlänningarnas land OK men om man erbjuder sej kanske ett jaktlag eller några stycken vi hjälper er att få ned stammen då får man inte ett svar och inte bara jag som provat det, nu kommer ju skit, pest för att det är för många grisar och kommer också drabba tamgrisar, Ego gubbar är det vill behålla sitt jaktvilt men kan inte hålla nere stammen ca 300000 tusen grisar i Sverige nu Stackars gris bönder som måste avliva alla sina djur för ego trippade gubbar Jaktlaget som jagar på mina marker skjuter mycket gris, bonnen säjer att det visserligen tagit ett par år men skördeskadorna har minskat drastiskt så vad ska vi med norrlänningar till?? 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 On 2023-09-28 at 17:21, skrev Mr Ning Ning: Här kan Superjägaren från norr läsa vad som gäller. Det går alltså inte att bara springa ut och skjuta hur som helst som han verkar tro. Men han klarar väl inte så mkt text på en gång. Om du kollar efter den tredje och fjärde punkten så kan man jaga 1/7-30/6 om man hävdar dessa problem. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 Utrota vildsvinen. Ta hit IQ52, så löser vi problemen på en grisblink 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 On 2023-10-18 at 23:25, skrev Lars12: Påsar på rulle , måste sitta någon fabrikör i Kina eller öst som sitter och skrattar över vad de lyckas sälja , en del är ju helt omöjliga att öppna ... Slip är dyrt och i kombination med för hög hastighet och för hög upprullningsspänning orsakas detta. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Om du kollar efter den tredje och fjärde punkten så kan man jaga 1/7-30/6 om man hävdar dessa problem. Läste att julskinkan är i fara i år, har den rymt eller? 😁 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 Önskar jag kunde ta dom med bågen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 6 minuter sedan, skrev axe: Önskar jag kunde ta dom med bågen Enda problemet är väl att det inte är lagligt, ett par kompisar har varit ute på bågjakt med bra resultat. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 20, 2023 Dela Inlagd Oktober 20, 2023 18 minuter sedan, skrev axe: Önskar jag kunde ta dom med bågen Blir långa eftersök inte bra ,, Bättre med ett skott i pannan med en 22a 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Oktober 21, 2023 Dela Inlagd Oktober 21, 2023 17 timmar sedan, skrev UglyFarang: Enda problemet är väl att det inte är lagligt, ett par kompisar har varit ute på bågjakt med bra resultat. Ja tyvärr är det så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Oktober 21, 2023 Dela Inlagd Oktober 21, 2023 16 timmar sedan, skrev wavis: Blir långa eftersök inte bra ,, Bättre med ett skott i pannan med en 22a Nä det blir det inte. Skulle utan problem lägga en Björn med min utrustning som är för tävlings skytte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 21, 2023 Dela Inlagd Oktober 21, 2023 4 timmar sedan, skrev axe: Nä det blir det inte. Skulle utan problem lägga en Björn med min utrustning som är för tävlings skytte. Ok?? Så varför är det olagligt då?? Efter alla studier och praktiska undersökningar, så beslutade man att förbjuda av humanitära skäl. Berätta gärna du som vet bättre varför Naturvårdsverk och jägareförbund sa nej. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 21, 2023 Dela Inlagd Oktober 21, 2023 4 timmar sedan, skrev axe: Nä det blir det inte. Skulle utan problem lägga en Björn med min utrustning som är för tävlings skytte. Har faktiskt med tävlat om inte mycket men ändå ett år precis när flugan kom till Sverige kommer inte ihåg 75 eller 80 pounds båge, o visst upp till 30 meter sköt man i sönder pilarna då träffbilden är över förväntan . Men jagat sen barnsben o tycker ändå det humana sättet att avliva ett djur på vid jakt är ett säkert o bra skott. Som jaktledare på ca 2000ha o har bågskyttar under jakt skulle jag inte vilja då djuren går många gånger längre än ett bra skott.. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Oktober 21, 2023 Dela Inlagd Oktober 21, 2023 24 minuter sedan, skrev wavis: Har faktiskt med tävlat om inte mycket men ändå ett år precis när flugan kom till Sverige kommer inte ihåg 75 eller 80 pounds båge, o visst upp till 30 meter sköt man i sönder pilarna då träffbilden är över förväntan . Men jagat sen barnsben o tycker ändå det humana sättet att avliva ett djur på vid jakt är ett säkert o bra skott. Som jaktledare på ca 2000ha o har bågskyttar under jakt skulle jag inte vilja då djuren går många gånger längre än ett bra skott.. Nja tycker nog ett bra skott med pil är lite bättre då genomblödningen blir större. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
axe Inlagd Oktober 21, 2023 Dela Inlagd Oktober 21, 2023 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 21, 2023 Dela Inlagd Oktober 21, 2023 1 timme sedan, skrev axe: Nja tycker nog ett bra skott med pil är lite bättre då genomblödningen blir större. Visst vet att en pil går genom en sandsäck o en kula tar energin o stannar i sandsäcken ,, Men som Jaktledare vill jag inte ringa runt till grannlagen o köra eftersök då påskjutet djur med båge går mycket längre än ett bra skott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu