Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Nicholas:

yes. 

Men till Finland gick den iallafall inte? 

Nä, de guppade nog bara runt lite tror jag.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

yes. 

Den gick till Åland (Mariehamn) som tillhör Finland. Fanns bl.a. en mycket bra bar i lugn miljö med Chesterfieldsoffor och fåtöljer med fina och dyra sorter av både Whisky och Rom med mycket kunniga bartenders. I den baren sålde de också dyra cigarrer och hade ett rökrum för de som ville röka cigarr. Maten ombord var också klassen bättre än Viking Lines.

//mrco

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

yes. 

Var väl vikings gamla apollo 3 tror jag 

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev mrco:

Birka är den klart trevligaste och bästa båten som varit i trafik på Östersjön mellan Sverige och Finland. Byggd som ett kryssningsfartyg och inte en bilfärja.

//mrco

Fast det är kanske bilfärjor Gotlandsbolaget behöver mest,typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Haha

Ökända Baltic Star, kallaes väl för SS ballan, SS lär ha en egen tolkning som sprit och spe-a linjen...Har jag hört.. 

• Ge karma 1
  • Haha 2

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Baa:

Haha

Ökända Baltic Star, kallaes väl för SS ballan, SS lär ha en egen tolkning som sprit och spe-a linjen...Har jag hört.. 

Den frekventerade vi ofta som ungkarlar från vischan,alltid napp i den sjön 😂

• Ge karma 1
  • Haha 3

Måne

Dela på andra sajter

1 sep 2023 har man fan aldrig vart med om!

• Haha 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

När det skrivs i tidningar nu om årets första snö!!!!🥵 Kom det ingen snö i Jan och feb typ?😂

• Haha 12

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Kansk inte skitsaker men man funderar hur sörlänningarna tänker. Vi har hört att

det finns för mänga vildsvin i sörlänningarnas land OK men om man erbjuder sej

kanske ett jaktlag eller några stycken vi hjälper er att få ned stammen då får

man inte ett svar och inte bara jag som provat det, nu kommer ju skit, pest för att det är

för många grisar och kommer också drabba tamgrisar, Ego gubbar är det vill behålla

sitt jaktvilt men kan inte hålla nere stammen ca 300000 tusen grisar i Sverige nu

Stackars gris bönder som måste avliva alla sina djur för ego trippade gubbar

• Ge karma 1
  • Minus 9
  • Haha 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Kansk inte skitsaker men man funderar hur sörlänningarna tänker. Vi har hört att

det finns för mänga vildsvin i sörlänningarnas land OK men om man erbjuder sej

kanske ett jaktlag eller några stycken vi hjälper er att få ned stammen då får

man inte ett svar och inte bara jag som provat det, nu kommer ju skit, pest för att det är

för många grisar och kommer också drabba tamgrisar, Ego gubbar är det vill behålla

sitt jaktvilt men kan inte hålla nere stammen ca 300000 tusen grisar i Sverige nu

Stackars gris bönder som måste avliva alla sina djur för ego trippade gubbar

Eftersom sörlänningarna måste jobba och betala skatt (försörja de "sjukskrivna" norrlänningarna), så har de inte tid att skjuta en massa grisar. Och iom att norrlänningarna är "sjuka" vill man ju inte anlita dem och riskera de de mister sin "sjukersättning".

Så om norrlänningarna frisknade till och började försörja sig själva (kanske genom att skjuta gris vitt, eller bara jobba vitt öht), så skulle de även kunna betala skatt, vilket ju också är bra för landet.

Så sluta sjukskriv er där uppe i norr, så löser sig grisproblemet av sig självt.....😉

PS: Till dig äldre herre som alltid blir sur när man skojar om norrlänningar (Det är inte du, Boa), hetsa inte upp dig alltför mkt och börja spamma med PM. Det kan ligga en del ironi i texten ovan..... 

Ändrades av frogfish
  • Ge karma 5
  • Minus 2
  • Haha 12
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev frogfish:

Eftersom sörlänningarna måste jobba och betala skatt (försörja de "sjukskrivna" norrlänningarna), så har de inte tid att skjuta en massa grisar. Och iom att norrlänningarna är "sjuka" vill man ju inte anlita dem och riskera de de mister sin "sjukersättning".

Så om norrlänningarna frisknade till och började försörja sig själva (kanske genom att skjuta gris vitt), så skulle de även kunna betala skatt, vilket ju också är bra för landet.

Så sluta sjukskriv er där uppe i norr, så löser sig grisproblemet av sig självt.....😉

PS: Till dig äldre herre som alltid blir sur när man skojar om norrlänningar (Det är inte du, Boa), hetsa inte upp dig alltför mkt och börja spamma med PM. Det kan ligga en del ironi i texten ovan..... 

Har väl inte det med grisar att göra men läs tidningar och lyssna på nyheterna det

är Norrland som går framåt storstäder i söder backar, du måste hänga med

att det är för mycket grisar med pest som resultat har väl inte med det att göra

Sörlänningar är snikna  och dåliga jägare ni skulle inte klara en dag med Norrpilen

för ni var tvungna att lämna mobilen eller stänga av den

• Haha 3
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Har väl inte det med grisar att göra men läs tidningar och lyssna på nyheterna det

är Norrland som går framåt storstäder i söder backar, du måste hänga med

att det är för mycket grisar med pest som resultat har väl inte med det att göra

Sörlänningar är snikna  och dåliga jägare ni skulle inte klara en dag med Norrpilen

för ni var tvungna att lämna mobilen eller stänga av den

Det betalas ju lika mycket skatt i ett kvarter i Stockholm som i hela Norrland. Och vadå dåliga jägare? Vi klipper ju minst en kriminell per dygn här nere, mer än ni kan stoltsera med där uppe (och här snackar vi sörlänningar, way south).

Och snikna? Halva min lön går ju till att betala för "sjukskrivna" norrlänningar, det är väl generöst om nåt😎

Nja, norrlänningar är ingen vinstmaskin, om inte det är nån i Sandviken som räknat.....

• Ge karma 4
  • Minus 1
  • Haha 6
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Så om norrlänningarna frisknade till och började försörja sig själva (kanske genom att skjuta gris vitt), så skulle de även kunna betala skatt, vilket ju också är bra för landet.

Hehehe. Lockade tydligen fram en annan gammal sur bidragstagare. Inte den jag avsåg, men jag tar det som en vinst ändå😁

• Ge karma 2
  • Minus 1
  • Haha 4
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Hehehe. Lockade tydligen fram en annan gammal sur bidragstagare. Inte den jag avsåg, men jag tar det som en vinst ändå😁

Har väl inte skrivit nåt PM och inte till dej, Norrland går bra vi har el, skog, naturtillgångar

så jag tror vi föder sörläningrna  Men det var grisjakten jag ville prata om, du jagar inte

• Haha 1
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Har väl inte skrivit nåt PM och inte till dej

Härligt att du inte tappat din läsförmåga, den kan man alltid lita på. Bra, Boa😉

• Ge karma 3
  • Minus 1
  • Haha 5
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev frogfish:

Härligt att du inte tappat din läsförmåga, den kan man alltid lita på. Bra, Boa😉

Ok vad tycker du om grisjakten då,även om du inte jagar,ni får ett helskotta där

nere för ni kan inte kan jaga, Och dom som jagar och skriver här på MPR är helt tyst

• Minus 5
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Boa52:

Ok vad tycker du om grisjakten då,även om du inte jagar,ni får ett helskotta där

nere för ni kan inte kan jaga, Och dom som jagar och skriver här på MPR är helt tyst

Jägare jagar inte gris, det är inte status. 

Älg jagas, sedan är det väl i stort inte mer än så, björn jagar ju jägaren och inte tvärtom. 

"jag kunde ju inte skjuta för hunn va ivägen" (som vanligt helt enkelt, och inget lär dom sig) 

Regel #1, vid jakt av björn ta med en skithund som kan kvitta om den hamnar i skottlinjen. 

• Haha 5
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad blev det minus på inlägget för ,skriv gjärna. Songsamen och ding ding

• Minus 4
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jägare jagar inte gris, det är inte status. 

Älg jagas, sedan är det väl i stort inte mer än så, björn jagar ju jägaren och inte tvärtom. 

"jag kunde ju inte skjuta för hunn va ivägen" (som vanligt helt enkelt, och inget lär dom sig) 

Regel #1, vid jakt av björn ta med en skithund som kan kvitta om den hamnar i skottlinjen. 

Du är inte frisk och vet ingenting om jakt

• Minus 3
  • Haha 2
Dela på andra sajter

Boa verkar tro att alla jägare bara kan springa ut i skogen och skjuta vildsvin hur som helst.

Det visar bara hur lite han kan om jakt.

Den är reglerad men det finns förslag på kraftigt ökad jakt på vildsvin.

Undrar om han ens har sett et vildsvin i verkligheten eller stått öga mot öga med en ilsken galt.

Det har jag fast jag inte jagar,och det var mindre trevligt å jag kastade mig in i lastbilen snabbt.

• Ge karma 3
  • Haha 2

Veteran

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Gris är gott, Boa. Och visst skjuts det sånt i trakterna, vildsvin på grillen är inte att förakta.

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Boa verkar tro att alla jägare bara kan springa ut i skogen och skjuta vildsvin hur som helst.

Det visar bara hur lite han kan om jakt.

Den är reglerad men det finns förslag på kraftigt ökad jakt på vildsvin.

Undrar om han ens har sett et vildsvin i verkligheten eller stått öga mot öga med en ilsken galt.

Det har jag fast jag inte jagar,och det var mindre trevligt å jag kastade mig in i lastbilen snabbt.

Det är markägaren som i första hand har jakträtt sen bestämmer han vilka som får jaga

Vildsvin får jagas i stort sett hela året bara kalla det skydsjakt och får även jagas på

natten med mörkersikte det får man inte använda på andra djur. Förstår att du inte jagar

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är markägaren som i första hand har jakträtt sen bestämmer han vilka som får jaga

Vildsvin får jagas i stort sett hela året bara kalla det skydsjakt och får även jagas på

natten med mörkersikte det får man inte använda på andra djur. Förstår att du inte jagar

Hela året?

"Vildsvin, utom sugga som följs av randiga eller bruna små kultingar, får jagas i hela landet den 1 april-31 jan. Det är således inte under någon del av året allmän jakttid på sugga som åtföljs av randiga eller bruna små grisar. Årsunge av vildsvin får jagas i hela landet den 1 juli-30 juni."

Men nu har ju inte ni mycket vildsvin, så förstår du inte har koll, men du kunde ju lagt 15sek på att googla.....

• Ge karma 6
  • Haha 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...