Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Amigo:

https://sv.wikipedia.org/ Hur mycket äger staten av LKAB Ändå vill de släppa köpet till Kanada o Brasilien? Märkligt tänker min lastbilscahufförs hjärna. Borde kunna inkassera investerrade pengar rätt snabbt tillbaka. Ju mer jag läser desto märkligare det blir.

Änvänd din hjärna till att köra lastbilen så blir det lungt

• Haha 2
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev Amigo:

Har läst på lite om banan, hade fel om byggandet, blandade säkert med Bottniabanan som också behöver förlängas från Umeå till norr, kanske till Luleå eller Haparanda (Norrbottniabanan). 

Malmbanan har renoverats senast 40 år sedan! https://lkab.com/Malmbanan/ Men eftersom behovet finns och staten har intressen i LKAB borde man rusta upp malmbanan så att den kommer klara framtida behov o belastning. Tänk vilka idi*ter sitter vid makten idag? De vill ju strypa all tillväxt i Sverige med sina ändringar! 

idi*ter vid makten idag?

Synd att de smarta inte har fixat problemet när man har haft 40 år på sig. 

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev 65Selander:

På mig själv som bytte skor igår till lördagens pw efter fredagens.

Screenshot_20230812_141428_Runkeeper.jpg

Screenshot_20230811_191300_Runkeeper.jpg

20230812_175340.jpg

Det är inte bra att gå i pjäxor

• Ge karma 1
  • Haha 5

Måne

Dela på andra sajter

k*k Apple skräp. Om jag surfar med paddan och ska svara på ett inlägg på Facebook och innan jag postar inlägget vill kontrollera en uppgift så kan jag inte det. Byter jag till en webbläsare och sedan återvänder till Facebook så är inlägget borta och flödet återställt så jag inte ens hittar inlägget jag skulle svara på.

• Haha 2

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Vem fan har hittat på nya Ica reklamen?🤥

• Haha 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

On 2023-08-09 at 14:17, skrev Kenneth4618:

Finns även köttfri köttfärssås numera 🤣

Finns väl även bensinfri bensin, fast det säger man ju inte. Utan det har ju namn utifrån vad det är gjort av.

Dela på andra sajter

Thaiwatsadu... Vilket skitsystem de har.

Beställde nyss via deras app, som vanligt, men tänkte att jag åker och hämtar grejorna själv denna gång eftersom det var bara en liten beställning. Istället för att få levererat och istället för att krångla med personal och betalning på plats. De är omständiga.

Så får notifikation från appen att beställningen är klar och instruktioner om var exakt produkterna ska hämtas.

Åker glatt iväg och svänger in i deras hämthall och visar upp beställningen på appen...

Nä. Serru, det går inte.

Måste in och stå i kö för att få en lapp och kvitto inifrån.

Och ja, nu åker jag härifrån efter en timmes  väntan. De lyckas inte hitta ordern.

Ändrades av Surin P3
  • Ge karma 1
  • Haha 13
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Surin P3:

Thaiwatsadu... Vilket skitsystem de har.

Beställde nyss via deras app, som vanligt, men tänkte att jag åker och hämtar grejorna själv denna gång eftersom det var bara en liten beställning. Istället för att få levererat och istället för att krångla med personal och betalning på plats. De är omständiga.

Så får notifikation från appen att beställningen är klar och instruktioner om var exakt produkterna ska hämtas.

Åker gkatt iväg och svänger in i deras hämthall och visar upp beställningen på appen...

Nä. Serru, det går inte.

Måste in och stå i kö för att få en lapp och kvitto inifrån.

Och ja, nu åker jag härifrån efter en timmes  väntan. De lyckas inte hitta ordern.

Det är väl p.g.a sådana här små anekdoter alla älskar att bo i Thailand ! 🙂

Charmen med att inte allt "bara fungerar" !

• Ge karma 6
  • Haha 7

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Surin P3:

Ja det här är definitivt landet med riktiga kontraster. Vissa grejer fungerar fantastiskt bra och andra fantastiskt obra.

Dom har iallafall rejält mycket personal på plats, oftast fler än antalet kunder. 

Men inte i kassan dock. 

Ändrades av Nicholas
  • Ge karma 2
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Det är väl p.g.a sådana här små anekdoter alla älskar att bo i Thailand ! 🙂

Charmen med att inte allt "bara fungerar" !

Lite jobbigt bara för dom som tycker om att jäkta.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Nicholas:

Dom har iallafall rejält mycket personal på plats, oftast fler än antalet kunder. 

Men inte i kassan dock. 

Problemet är att ingen av dessa verkar ha någon som helst kunskap om den avdelnings produkter dom jobbar vid eller kan engelska

Vet inte hur många gånger jag letat efter någon produkt eller något med viss funktion, försökt förklara det för min sambo som försöker översätta det till personalen som skakar på huvudet och säger att dom inte vet om det finns och pekar på en hylla i allänhet som jag redan tittat igenom....

• Ge karma 3
  • Haha 2

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Tallviking:

Problemet är att ingen av dessa verkar ha någon som helst kunskap om den avdelnings produkter dom jobbar vid eller kan engelska

Vet inte hur många gånger jag letat efter någon produkt eller något med viss funktion, försökt förklara det för min sambo som försöker översätta det till personalen som skakar på huvudet och säger att dom inte vet om det finns och pekar på en hylla i allänhet som jag redan tittat igenom....

visa bild i telefonen. 

be en bön hoppas på tur. 

mai mi, är standard. 

Betyder antingen att det inte finns eller att dom är lata, oftast det senare. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nicholas:

visa bild i telefonen. 

be en bön hoppas på tur. 

mai mi, är standard. 

Betyder antingen att det inte finns eller att dom är lata, oftast det senare. 

Ja. Enklast är att klara sig själv och använda översättningsappen som översätter thai-texten på förpackningarna med hjälp av kameran i mobilen

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

Bild eller en medhavd Biltemakatalog har funkat rätt bra 🙂

• Ge karma 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Bredbandssupport

99,99 gånger av 100 så är det ju en driftsstörning

ändock tjatar de på om har du startat om datorn kör du via router eller wifi, kan du koppla in datorn direkt till vägguttaget etc

enis

• Ge karma 6

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Bredbandssupport

99,99 gånger av 100 så är det ju en driftsstörning

ändock tjatar de på om har du startat om datorn kör du via router eller wifi, kan du koppla in datorn direkt till vägguttaget etc

enis

Callcenter som följer operatörens manual, kvittar att man säger att man jobbar med IT.

• Ge karma 2
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Saker som jag INTE irriterar mej på...Tvärtom:

Gotlandsbolaget har köpt kryssningsfärjan Birka Stockholm av Rederiaktiebolaget Eckerö för cirka 38 miljoner euro.

Birka Stockholm är för många känt som kryssningsfartyget mellan Stockholm och Mariehamn, en verksamhet som lades ner under pandemin. Nu kommer Gotlandsbolaget tillsammans med dotterbolaget Destination Gotland att använda fartyget för att erbjuda kryssningar, och som ett komplement till befintlig Gotlandstrafik. Det berättar Gotlandsbolaget i ett pressmeddelande under måndagskvällen.

Birka Stockholm kommer att erbjuda tax-free och trafikera Stockholm, Mariehamn och Visby med varierande trafikupplägg beroende på säsong.

– Birka Stockholm är ett renodlat passagerarfartyg, och vi ser stora möjligheter för henne att komplettera Gotlandstrafiken. Under 2022 fortsatte vi att renodla vår fartygsflotta för att fokusera på infrastruktur och framtidens sjöfart. Med Birka Stockholm befäster vi ytterligare vår position inom passagerarsjöfart i Östersjön, säger Håkan Johansson, vd för Gotlandsbolaget, i pressmeddelandet.

Finns en marknad

Enligt Marcus Risberg, vd för Destination Gotland, finns det en marknad för denna typ av kryssningar i Östersjön, och trafik till Visby delar av året kommer att stärka intresset ytterligare.

– Visby har blivit en alltmer attraktiv kryssningshamn, och vi ser det som en fin möjlighet att både utveckla vår verksamhet, och skapa nya besöksanledningar till Gotland. För gotlänningar innebär det ett ökat antal avgångar för de som har mer tid och inte har med sig bil, eller vill göra en nöjeskryssning, säger Marcus Risberg i pressmeddelandet.

Birka är ett renodlat passagerarfartyg utan bildäck. Den nya sträckan kommer att erbjuda tax-free, mat och underhållning och passagerarna kommer att kunna välja vilka sträckor de vill åka med. Uppstarten innebär även nya arbetstillfällen inom svensk sjöfart.

– Det innebär nya arbetstillfällen under svensk flagg, och vi kommer även utveckla vår organisation i land. Nöjeskryssningar är en annan produkt än den vi har idag, säger Marcus Risberg.

Enligt Gotlandsbolaget är tanken att verksamheten ska starta våren 2024. Arbetet med att utveckla organisation och erbjudande inleds omgående.

– Gotlandsbolaget har fört Gotland och fastlandet närmare varandra sedan 1865. Nu för vi även Gotland och Åland närmare varandra, säger Håkan Johansson.

Fantastiskt roligt, enligt facket

Mikael Lindmark, ombudsman på Seko sjöfolk, gläds åt beskedet om Birka Stockholm.

– Det är jättekul! Att få till en såhär stor satsning som Gotlandsbolaget gör här, det är fantastiskt roligt, säger han till Sjöfartstidningen. 

I dagsläget vet fackförbundet inte hur många nya arbetstillfällen det rör sig om.

– Vi hoppas på mellan 150 och 250 arbetstillfällen på vårt avtalsområde beroende på säsong, säger Mikael Lindmark.

• Ge karma 8

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Odin:

Saker som jag INTE irriterar mej på...Tvärtom:

Gotlandsbolaget har köpt kryssningsfärjan Birka Stockholm av Rederiaktiebolaget Eckerö för cirka 38 miljoner euro.

Birka Stockholm är för många känt som kryssningsfartyget mellan Stockholm och Mariehamn, en verksamhet som lades ner under pandemin. Nu kommer Gotlandsbolaget tillsammans med dotterbolaget Destination Gotland att använda fartyget för att erbjuda kryssningar, och som ett komplement till befintlig Gotlandstrafik. Det berättar Gotlandsbolaget i ett pressmeddelande under måndagskvällen.

Birka Stockholm kommer att erbjuda tax-free och trafikera Stockholm, Mariehamn och Visby med varierande trafikupplägg beroende på säsong.

– Birka Stockholm är ett renodlat passagerarfartyg, och vi ser stora möjligheter för henne att komplettera Gotlandstrafiken. Under 2022 fortsatte vi att renodla vår fartygsflotta för att fokusera på infrastruktur och framtidens sjöfart. Med Birka Stockholm befäster vi ytterligare vår position inom passagerarsjöfart i Östersjön, säger Håkan Johansson, vd för Gotlandsbolaget, i pressmeddelandet.

Finns en marknad

Enligt Marcus Risberg, vd för Destination Gotland, finns det en marknad för denna typ av kryssningar i Östersjön, och trafik till Visby delar av året kommer att stärka intresset ytterligare.

– Visby har blivit en alltmer attraktiv kryssningshamn, och vi ser det som en fin möjlighet att både utveckla vår verksamhet, och skapa nya besöksanledningar till Gotland. För gotlänningar innebär det ett ökat antal avgångar för de som har mer tid och inte har med sig bil, eller vill göra en nöjeskryssning, säger Marcus Risberg i pressmeddelandet.

Birka är ett renodlat passagerarfartyg utan bildäck. Den nya sträckan kommer att erbjuda tax-free, mat och underhållning och passagerarna kommer att kunna välja vilka sträckor de vill åka med. Uppstarten innebär även nya arbetstillfällen inom svensk sjöfart.

– Det innebär nya arbetstillfällen under svensk flagg, och vi kommer även utveckla vår organisation i land. Nöjeskryssningar är en annan produkt än den vi har idag, säger Marcus Risberg.

Enligt Gotlandsbolaget är tanken att verksamheten ska starta våren 2024. Arbetet med att utveckla organisation och erbjudande inleds omgående.

– Gotlandsbolaget har fört Gotland och fastlandet närmare varandra sedan 1865. Nu för vi även Gotland och Åland närmare varandra, säger Håkan Johansson.

Fantastiskt roligt, enligt facket

Mikael Lindmark, ombudsman på Seko sjöfolk, gläds åt beskedet om Birka Stockholm.

– Det är jättekul! Att få till en såhär stor satsning som Gotlandsbolaget gör här, det är fantastiskt roligt, säger han till Sjöfartstidningen. 

I dagsläget vet fackförbundet inte hur många nya arbetstillfällen det rör sig om.

– Vi hoppas på mellan 150 och 250 arbetstillfällen på vårt avtalsområde beroende på säsong, säger Mikael Lindmark.

Birka är den klart trevligaste och bästa båten som varit i trafik på Östersjön mellan Sverige och Finland. Byggd som ett kryssningsfartyg och inte en bilfärja.

//mrco

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev mrco:

Birka är den klart trevligaste och bästa båten som varit i trafik på Östersjön mellan Sverige och Finland. Byggd som ett kryssningsfartyg och inte en bilfärja.

//mrco

Som jag minns det gick Birka bara ut och guppade lite på sjön och återvände till Stockholm. 

Tror inte dom angorde nån hamn. 

Ändrades av Nicholas
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Nicholas:

Som jag minns det gick Birka bara ut och guppade lite på sjön och återvände till Stockholm. 

Jag har då klivit iland i Mariehamn och partat nån timme innan man återvände.

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev rolba:

Jag har då klivit iland i Mariehamn och partat nån timme innan man återvände.

De var tvungna att angöra Åland för att få sälja skattefritt har jag för mig

• Ge karma 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Nicholas:

Det är nog Ånedinlinjen du tänker på.

Baltic nåt hette väl båten?

Baltic Star?

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev rolba:

Det är nog Ånedinlinjen du tänker på.

Baltic nåt hette väl båten?

Baltic Star?

yes. 

Men till Finland gick den iallafall inte? 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...