Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ärligt talat har jag inte särskilt bråttom, har en upplagd plan som jag vill följa för att olika saker ska funka under året....

Jag har fortfarande dina kanelbullar i frysen om du har vägarna förbi. 😉

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev rolba:

Jag har fortfarande dina kanelbullar i frysen om du har vägarna förbi. 😉

Risk att jag kör förbi om ett par veckor....får se om får tid och åka upp o häls på familj.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Risk att jag kör förbi om ett par veckor....får se om får tid och åka upp o häls på familj.

Nu är det inga Coronarestriktioner så det kan ju även bli lunch på något hak.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Mittfilskramare 😡

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev rolba:

Nu är det inga Coronarestriktioner så det kan ju även bli lunch på något hak.

Jadå, men svårt att sia om vilken tid jag visslar förbi, är jag påväg upp kan det ju bli vilken tid som helst på dagen, är jag påväg till Arlanda så är jag nog rätt tidig....troligen för tidig.

Får se då det närmar sig, hoppas blir vettig tid.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Mittfilskramare 😡

Dessutom när dom ligger i 88 km på 90 väg! Jag kör alltid om till höger då! Peeeeeeeeeeeeeeeeerrrrekel!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Dessutom när vi ligger i 88 km på 90 väg!

Peeeeeeeeeeeeeeeeerrrrekel!

🫨🫨

Ändrades av Soengsang

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

🫨🫨

Harru slut på 4kanter?:lipa:

Dela på andra sajter

Storleken på servetter på många restauranger, rena skämtet. :(

IMG20230522170541.thumb.jpg.74a9965af04ac5c170e76bfef67fa12d.jpglo

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
On 2023-05-20 at 18:54, skrev Kötthandlarn:

När man under en tidig helgdagmorgon gör ett besök på templet (inte Thaitempel utan tempel för grejjer. D.v.s. Biltema, Jula, Bauhaus etc.).....

Som idag t.ex. när jag besökte Bauhaus precis efter de hade öppnat....

Parkeringsplatsen utanför de flesta av dessa ställen har väl iaf 300-400 platser för bilar?.....

Fanns kanske 7 bilar på parkeringen innan jag kom dit, så gott om parkeringsplatser fanns det iaf.....

Givetvis hamnade jag precis bakom "Britta Beslutslös" eller om det var "Viktor Virrpanna"?🤬

Saken är väl den att dessa sorters personligheter inte kan ta ett beslut när det finns för många valmöjligheter.....:yuush:

De kör in på parkeringsplatsen i ca. 5 km/h och blinkar än till höger och än till vänster medans de vinglar fram och tillbaka i sina beslutsamhetsproblem men ändå kör rakt fram.....🖕

Slutligen parkerar de ändå så långt bort de kan från de övriga 7 bilarna på parkeringen som de kan men de svänger ändå in på motsatt parkering, som de blinkar in till.......🤬

När de väl är inne på varuhuset, så tar de upp i stort sett hela personalens uppmärksamhet från övriga kunders behov av hjälp med normala frågor medans de ställer frågor som exempelvis:

-"Vi skall bygga en altan och undrar om vi verkligen behöver både reglar och trallvirke?"

-"Räcker det inte med bara golvplankor (va fan det nu betyder)"?....

-"Behöver vi verkligen köpa både hammare, spik, skruvdragare och skruv"?.......

-"Finns det ngn form av måttband man kan köpa för att mäta längden och hur gör man för att altanen inte skall bli sned"?.......

OK, lite överdrivet (eller inte :giggle:) men men men.........:rotfl:

Mmmm Stämmer, vissa plantförsäljningsställen tex Plantagen har börjat ta betalt, typ konsultavgift för att ge råd.

Nu är ju det inte aktuellt vid ovannämnda etablissemang, då personalen där som utger sej för att vara experter inom sitt område verkligen inte är det och ger felaktiga och ibland livsfarlig råd.

Dessutom har tex. BT blivit väldigt dyrt, i paritet med järnaffärerna inne i stan.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Odin:

Mmmm Stämmer, vissa plantförsäljningsställen tex Plantagen har börjat ta betalt, typ konsultavgift för att ge råd.

Nu är ju det inte aktuellt vid ovannämnda etablissemang, då personalen där som utger sej för att vara experter inom sitt område verkligen inte är det och ger felaktiga och ibland livsfarlig råd.

Dessutom har tex. BT blivit väldigt dyrt, i paritet med järnaffärerna inne i stan.

Biltemas sortiment har dessutom havererat. 

Det märks att bolaget styrs av siffernissar numera. 

Dom enda filarna dom säljer är nålfilar. 

Massa bra saker som försvunnit till förmån för kalsonger och korv. 

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

Biltemas sortiment har dessutom havererat. 

Det märks att bolaget styrs av siffernissar numera. 

Dom enda filarna dom säljer är nålfilar. 

Massa bra saker som försvunnit till förmån för kalsonger och korv. 

Kallingar och korv hör ju till livets nödtorf.

Dela på andra sajter

image.thumb.jpg.37d0742c3bbec6124cc9664574dba412.jpg

jaha å så var denna dag förstörd

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Blir så arg! Har handlat länge och ofta på Biltema! Gick dit idag igen och hämtade det jag behövde! Går fram till kassan och tjejen som är från Afrika (gör inte mig nått) börjar slå in i kassan och jag säger som vanligt att fakturera!

Halar fram kontonummer och ger henne, hon ser lite rädd ut och börjar knappa in mina siffror, sedan kollar hon mitt körkort och sedan på skärmen! Förut vid två tillfällen så har just folk från Afrika stoppat mig att handla för att i deras 

system så står det en siffra fel hos dom i mitt personummer! Bossen har alltid fått komma ned och fixa detta så att jag fått mina saker och en faktura på 14 dagar. Till saken hör att jag handlat kontant förut men får då ett kvitto som är två kilometer långt och min revisor gillar inte detta alls! Fixa företags konto sa han så du får faktura! Har funkat bra under alla år dessa förutom nu under ca två år när just personal från Afrika har stoppat mig från att köpa! Blev väl lite irriterad 

på henne och sa att vad är problemet och hon säger att mitt körkort stämmer inte! Sedan kommer en kollega och börjar glo på mig och jag frågar honom varför Afrika alltid skall stoppa mig när jag handlar hos dom? Han blir skogstokig och hotar med polisanmälan och hela domstolen och skit! Jag tog mitt körkort sa hej då, aldrig en pryl från er nått mera! Vad händer med gamla Sverige? 

Dela på andra sajter

Tallviking
15 minuter sedan, skrev audirs2:

Blir så arg! Har handlat länge och ofta på Biltema! Gick dit idag igen och hämtade det jag behövde! Går fram till kassan och tjejen som är från Afrika (gör inte mig nått) börjar slå in i kassan och jag säger som vanligt att fakturera!

Halar fram kontonummer och ger henne, hon ser lite rädd ut och börjar knappa in mina siffror, sedan kollar hon mitt körkort och sedan på skärmen! Förut vid två tillfällen så har just folk från Afrika stoppat mig att handla för att i deras 

system så står det en siffra fel hos dom i mitt personummer! Bossen har alltid fått komma ned och fixa detta så att jag fått mina saker och en faktura på 14 dagar. Till saken hör att jag handlat kontant förut men får då ett kvitto som är två kilometer långt och min revisor gillar inte detta alls! Fixa företags konto sa han så du får faktura! Har funkat bra under alla år dessa förutom nu under ca två år när just personal från Afrika har stoppat mig från att köpa! Blev väl lite irriterad 

på henne och sa att vad är problemet och hon säger att mitt körkort stämmer inte! Sedan kommer en kollega och börjar glo på mig och jag frågar honom varför Afrika alltid skall stoppa mig när jag handlar hos dom? Han blir skogstokig och hotar med polisanmälan och hela domstolen och skit! Jag tog mitt körkort sa hej då, aldrig en pryl från er nått mera! Vad händer med gamla Sverige? 

Men om du vet att detta är ett problem och du vet vad problemet är. Varför löser du då inte grundproblemet från början så du slipper sådana här situationer gång på gång ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Men om du vet att detta är ett problem och du vet vad problemet är. Varför löser du då inte grundproblemet från början så du slipper sådana här situationer gång på gång ?

Det är ju dom som slagit in fel person / orgnummer, inte jag! Nu väntar jag bara på polisanmälan att jag är rasse!

Dela på andra sajter

Kenneth4618
14 minuter sedan, skrev apknug:

Du kommer bara kunna köpa äckliga Ikea korvar. Fixa detta du. Det är ju lokala specialiteter till skillnad. 

Puckon som dig är väll portade på Biltema 😆

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Men hur svårt kan det vara för Biltema att fixa felet dom själva är orsakat till?

För tusan, slå näven i bordet och be dom ordna problemet en gång för alltid.

Var ska du annars handla i fortsättningen?

Bauhaus tex!:buba:

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

En Revisor gillar väl kvitton om dom så är halvmeters långa o kopierade ,,, Men visst faktura är bättre 

Dela på andra sajter

Kontantlöst samhälle där politikerna kan se allt och beskatta efter det, allt för att sno varje krona ifrån dig även beskattade pengar, alla regeringar är värre än maffian, förlåt mig dom är den värsta maffian som gör allt för fylla egna fickor.

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Man är stolt för vad folkvalda har tagit hit, och detta ska vi betala för fy fan 

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

GreenValley
4 timmar sedan, skrev audirs2:

Det är ju dom som slagit in fel person / orgnummer, inte jag! Nu väntar jag bara på polisanmälan att jag är rasse!

Vem ska de polisanmäla,?

De har ju inte ditt rätta personnummer,!

Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 timmar sedan, skrev rolba:

Finns väl ingen korv där?

I Uppsala finns Pölsemannen där 🌭

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...