Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Issanbonde
3 minuter sedan, skrev Amigo:

Tyvär rkan du inte påverka det, men gör gärna en anmälan till admin, finns under tre punkter uppe tillhöger 

Sorry har inte tid att tjafsar med dig mer.

Ska fixa lite vickning.  Blir nog kex å lite goda ostar..

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Sorry har inte tid att tjafsar med dig mer.

Ska fixa lite vickning.  Blir nog kex å lite goda ostar..

Ha det bra, gosa nu med gumman för det har du inte tid när du fixar hennes momsredovisning och elräkning

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Issanbonde

Ha det bra, gosa nu med gumman för det har du inte tid när du fixar hennes momsredovisning och elräkning

Det var lågvattenmärke på det inlägget!!

Är du verkligen så pantad?!

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Det var lågvattenmärke på det inlägget!!

Är du verkligen så pantad?!

Vad då, gillar du inte gosa med gumman? 

Dela på andra sajter

Issanbonde

Vad då, gillar du inte gosa med gumman? 

Åter igen ge upp!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Åter igen ge upp!

Var inte så förbannat lättkränkt. Köp ett par byxor släng trosorna.

Dela på andra sajter

Issanbonde
Precis nyss, skrev M33:

Var inte så förbannat lättkränkt. Köp ett par byxor släng trosorna.

Jag är inte lättkränkt men konsulten har ju fel!

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Jag är inte lättkränkt men konsulten har ju fel!

Jo, du går i taket så fort någon säger bu.

Dela på andra sajter

Issanbonde
2 minuter sedan, skrev M33:

Jo, du går i taket så fort någon säger bu.

Gift i 23 år med frugan.  Hjälper henne med allt. Men Amigo med ny gumma vet ju allt. Tror inte att det är så bra han försöker framställa.  Efter 1 år@

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Issanbonde:

Gift i 23 år med frugan.  Hjälper henne med allt. Men Amigo med ny gumma vet ju allt. Tror inte att det är så bra han försöker framställa.  Efter 1 år@

Vad har jag föreställt? Vi har varit ihop sen 2017 då vistades jag mestadels i Thailand. Tror att dina antagningar grundar på två idi*ters påståenden, enl dem är jag både kvinnomisshandlare o bedragare samt i behov av hemhjälp. Jag gillar själv att gosa med gumman, det var menat i all välvilja 

Dela på andra sajter

Soengsang

Tjafsa bäst ni vill, men blanda inte in parters…de har inget med sandlådan att göra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Issanbonde
5 minuter sedan, skrev Amigo:

Vad har jag föreställt? Vi har varit ihop sen 2017 då vistades jag mestadels i Thailand. Tror att dina antagningar grundar på två idi*ters påståenden, enl dem är jag både kvinnomisshandlare o bedragare samt i behov av hemhjälp. Jag gillar själv att gosa med gumman, det var menat i all välvilja 

???????

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Issanbonde:

???????

Du kan fråga mig om det var nåt som var svårt att begripa!

Dela på andra sajter

On 2023-05-05 at 22:11, skrev Kötthandlarn:

Va fan vet Italienare om riktig pizza?!!:giggle:

Nä, de kan ta mig fan hålla sig till att odla pasta från spaghettiträden istället......:rotfl:

OBS: Ovanstående citat kan innehålla spår av skämt och ironi.....💙

Nä ingenting kan de om Pizza eftersom de inte kan addera lite banan på dem 👍🥰

Dela på andra sajter

Risifrutti

Iof rätt tråd att ta skitsaker i, men det känns att spänningen om Thailand har dött ut för länge sedan. Har väl inte så mycket nytt själv att bidraga med då jag finner Phil mycket intressantare på många punkter.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Rillex:

Nä ingenting kan de om Pizza eftersom de inte kan addera lite banan på dem 👍🥰

Absolut, banan och ananas tillhör riktiga pizzor-

Dela på andra sajter

spooncreek
On 2023-05-06 at 03:11, skrev Kötthandlarn:

Va fan vet Italienare om riktig pizza?!!:giggle:

Nä, de kan ta mig fan hålla sig till att odla pasta från spaghettiträden istället......:rotfl:

OBS: Ovanstående citat kan innehålla spår av skämt och ironi.....💙

Problemet med italienarna är att de blir överambitiösa i sitt pizzabakande. Äkta råvaror såsom riktig skinka, mozarella,  färsk svamp och färska örter, tomatsås gjord från grunden....

Svenska pizzabagare vet att det funkar lika bra eller bättre med tomatsås och champinjoner på burk, processad ost, majonäsbea, pressat kebabkött, pizzabog....

:party:😎😉

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 timmar sedan, skrev Boa52:

Vi har en surströmmings fest  varje höst, Thai och svenskar, vissa gillar en del inte

Thailändare verkar gilla surströmming. Kanske inte i några större mängder, men det slinker ner några om det bjuds

Dela på andra sajter

Soengsang
52 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Thailändare verkar gilla surströmming. Kanske inte i några större mängder, men det slinker ner några om det bjuds

Allt som bjuds på slinker väl ned innan allt är fördigt 😏

Jag brukar ha surströmming med mig, då jag tycker om det, och anser det måste ätas minst en gång per år.

Men absolut, de äter den.

Men tyvärr var det dålig tillgång på strömming förra året.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

lasseiudon

Har du en Svensk flagga utanför huset i Thailand kan du läsa vad som drabbat oss idag.

Det gäller att hålla sig väl med grannarna, något som jag tydligen inte gjort! Idag fick huset besök av myndighetspersoner, som snokade upp min fru via Messenger och meddelade att vi hade en olaglig utländsk flagga (den Svenska) hissad utanför huset.

Enligt 1979 års Flag Act är detta helt förbjudet och kan rendera flera år i fängelse och eller tusentals Baht i böter. Utländska flaggor får bara hänga inne i ett hus eller utanför utländska ambassader och dylikt.

Min fru fick reda på att det troligen var en granne som anmält, vilka jävla typer, undrar vem det kan vara?

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Idag fick huset besök av myndighetspersoner, som snokade upp min fru via Messenger och meddelade att vi hade en olaglig utländsk flagga (den Svenska) hissad utanför huset.

Tänk hur mycket bath till polisens kaffekassa i turistorter? Är nog en o annan bar i Pattaya etc som har flaggor utanför.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Har du en Svensk flagga utanför huset i Thailand kan du läsa vad som drabbat oss idag.

Det gäller att hålla sig väl med grannarna, något som jag tydligen inte gjort! Idag fick huset besök av myndighetspersoner, som snokade upp min fru via Messenger och meddelade att vi hade en olaglig utländsk flagga (den Svenska) hissad utanför huset.

Enligt 1979 års Flag Act är detta helt förbjudet och kan rendera flera år i fängelse och eller tusentals Baht i böter. Utländska flaggor får bara hänga inne i ett hus eller utanför utländska ambassader och dylikt.

Min fru fick reda på att det troligen var en granne som anmält, vilka jävla typer, undrar vem det kan vara?

När jag var nere sist o hängde upp en flagga som var lika stor som thaiflaggan så blev jag tillsagd av darlingens bror som e byhövding att ta ner o sätta upp en som var mindre än thaiflaggan så var det ok.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har haft flaggor där sedan 2009 när huset var nybyggt.

Haft både poliser och byboss på besök ett antal gånger och ingen har sagt något.

20230125_162623.jpg.280f031e3458951cda400316cc2a0345.thumb.jpg.13450ef29f105fdbd4a175c543d80e33.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

falukorven
2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Någon som frågat efter Laokao fast blev utan? 

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Har haft flaggor där sedan 2009 när huset var nybyggt.

Haft både poliser och byboss på besök ett antal gånger och ingen har sagt något.

20230125_162623.jpg.280f031e3458951cda400316cc2a0345.thumb.jpg.13450ef29f105fdbd4a175c543d80e33.jpg

På tomten är det ok om den inte är dominerande.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...