Alarik Inlagd April 24, 2023 Dela Inlagd April 24, 2023 2 minuter sedan, skrev audirs2: Bra att man blir av med pengarna, dom blir så tunga att bära i alla fall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 20230425_060229.mp4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 När man äntligen får en tresits för sig själv på flyget, så är det mellan Khon Kaen och Bangkok. Där man knappt hinner fälla upp armstöden innan det är dags att landa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 3 timmar sedan, skrev rolba: 20230425_060229.mp4 Jepps, ut med utemöblerna för fan! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 1 timme sedan, skrev audirs2: Jepps, ut med utemöblerna för fan! Ja, i och med sommartid så skall trädgårdsmöblerna flyttas fram och när det blir normaltid så skall de flyttas tillbaka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 Att jag han byta till sommardäck innan snön kom tillbaka. Har drygt två dm ute. Nu ska jag åka och handla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 9 minuter sedan, skrev Wangthong: Att jag han byta till sommardäck innan snön kom tillbaka. Har drygt två dm ute. Nu ska jag åka och handla. Ja, gör aldrig idag vad du kan skjuta upp tills i morgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 1 timme sedan, skrev Alarik: Ja, gör aldrig idag vad du kan skjuta upp tills i morgon. Jag har redan skjutit upp det tre dagar. De sa på väderleken att det skulle bli bättre efter måndag. Att tro på väderleken är ju skratt retande det vet vi sedan länge. Men hur ofta lurar man inte sig själv! Är tillbaka med varorna nu. Fick ta omtag och backa ner några gånger utför backen hem. Man får inte släppa bromsen då glider det bara, lite tryck hela tiden behövs. Så lite spännande är det. Fast lite spänning gör livet värt att leva. Det tycker ju även elektrikerna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 On 2023-04-24 at 14:34, skrev Alarik: att samtidigt som Ica sänkte priset på över 300 varor den 11 april höjde samtidigt många butiker priset många på andra livsmedel. Det visar en undersökning gjord av Matspar.se. Det var i slutet av mars som ett priskrig bröt ut mellan de olika matjättarna i Sverige. Det hela började med att Lidl sänkte priset och sedan hängde övriga butiker på. – Många av de stora aktörerna har gjort som de sagt och sänkt priset på många varor men på totalen är det inte en prissänkning för konsumenterna, säger Omid Ghanbari, vd på Matspar.se. Enligt undersökningen, där 375 butiker från Ica, Coop, Willys, Hemköp och Mathem ingick, är det bara Willys som har en övergripande prissänkning av sitt sortiment. Enligt Matspar har Ica höjt priset på i snitt 135 varor fler än man sänkt priset på. Sajten har också tittat på värdet för prissänkningarna jämfört med höjningarna. Den visar att priset steg med totalt 51 101 kronor på de kontrollerade varorna på Ica. Så här såg det ut i övriga undersökta butiker under perioden 21 mars till 12 april: Coop: Priset steg med 8 438 kronor på de kontrollerade varorna. Hemköp: Priset steg med 3 998 kronor på de kontrollerade varorna. Mathem: Priset steg med 747 kronor på de kontrollerade varorna. Willys Priset sjönk med 49 874 kronor på de kontrollerade varorna. Jag orkar inte, men googla på icahandlarnas utdelning. Fan de e miljarder... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 När man ska tanka husbilen, måste man tanka 2 gånger för att få full tank. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd April 25, 2023 Dela Inlagd April 25, 2023 4 timmar sedan, skrev FF: När man ska tanka husbilen, måste man tanka 2 gånger för att få full tank. FF Det där med hur stor tanken är och hur mycket man får vid pumpen är helt klart underordnat. Jag tankar alltid för 100 kr, vare sig för mer eller mindre. Inga problem, får alltid plats i så väl liten som stor tank i bilen! //Ing S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd April 29, 2023 Dela Inlagd April 29, 2023 Kombinationen papperspåse och regn. Ogillar även dem var för sig men kombinationen är otrevlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 29, 2023 Dela Inlagd April 29, 2023 On 2023-04-25 at 22:02, skrev Stefan: Det där med hur stor tanken är och hur mycket man får vid pumpen är helt klart underordnat. Jag tankar alltid för 100 kr, vare sig för mer eller mindre. Inga problem, får alltid plats i så väl liten som stor tank i bilen! //Ing S Problemet är ju när man behöver fylla 200kr i reservdunken också för att ta sig hem. Jag har fått öka från 100kr till 500kr för ganska länge sedan. Då tar jag mig både hem och till livsmedelsaffären. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 Transportstyrelsens telefonrobot. Den dummaste telefonrobot som jag stöt på. Att få bli kopplad till en lång telefonkö känns som en befrielse efter att blivit förhörd av denna telefonrobot. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 (ändrad) 22 minuter sedan, skrev Esspe: Det var bättre förr, då hamnade man hos en människa som undrade vad man ville och kopplade vidare med en tryckning om hon kunde sitt jobb. Nu ska man trycka 511 gånger för att sen ändå landa på fel ställe. På transportstyrelsen slipper du trycka 511 ggr. Jag är nu osäker vad som är bättre att trycka 511 ggr eller ha kontakt med transportstyrelsens telefonrobot. Det som var bättre förr kommer vi aldrig att få uppleva igen. Lyckas de få tag på en människa som svarar kommer troligen den människan att prata något språk som knappast är begripligt. Funderar på om vi i Sverige kanske ska införa engelskan som huvudspråk. Men en andra tanke är hur ofta har man inte gett upp försöken att samtala med någon på dålig engelska. Vi får nog dras med att trycka 511 ggr eller att försöka kommunicera med någon dum telefonrobot. Det har inte gått framåt så mycket på den fronten som jag trodde. Trodde Alexa och allt vad de heter skulle ha inneburit en del framsteg. Tänker nu många år tillbaka, på alla roliga och pinsamma ögonblick som man fått uppleva med SJ's gamla telefonrobot. Kan det vara den som Transportstyrelsen övertagit, i en ny skepnad? Den var i varje fall rolig. Åtminstonne i efterhand. Ändrades Maj 4, 2023 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 1 timme sedan, skrev Wangthong: På transportstyrelsen slipper du trycka 511 ggr. Jag är nu osäker vad som är bättre att trycka 511 ggr eller ha kontakt med transportstyrelsens telefonrobot. Det som var bättre förr kommer vi aldrig att få uppleva igen. Lyckas de få tag på en människa som svarar kommer troligen den människan att prata något språk som knappast är begripligt. Funderar på om vi i Sverige kanske ska införa engelskan som huvudspråk. Men en andra tanke är hur ofta har man inte gett upp försöken att samtala med någon på dålig engelska. Vi får nog dras med att trycka 511 ggr eller att försöka kommunicera med någon dum telefonrobot. Det har inte gått framåt så mycket på den fronten som jag trodde. Trodde Alexa och allt vad de heter skulle ha inneburit en del framsteg. Tänker nu många år tillbaka, på alla roliga och pinsamma ögonblick som man fått uppleva med SJ's gamla telefonrobot. Kan det vara den som Transportstyrelsen övertagit, i en ny skepnad? Den var i varje fall rolig. Åtminstonne i efterhand. 1 timme sedan, skrev Esspe: Har länge ställt mig frågan om det verkligen är ekonomiskt försvarbart att installera auto televäxlar. Dom är inte gratis och det krävs personal för att underhålla samt ska uppgraderas titt som tätt. För att inte tala om all badwill det skapar. Lisa i växeln kanske var billigare trots allt? När ni testat ChatGPI (@Esspe i alla fall vet om det men har inte vågat ännu med risk för ruckad världsbild 😉) så vet ni att det blir bättre i framtiden. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 3 timmar sedan, skrev Esspe: Har länge ställt mig frågan om det verkligen är ekonomiskt försvarbart att installera auto televäxlar. Dom är inte gratis och det krävs personal för att underhålla samt ska uppgraderas titt som tätt. För att inte tala om all badwill det skapar. Lisa i växeln kanske var billigare trots allt? Idag verkar ju inte goodwill eller service vara ledord längre. Numera verkar det primära vara att avskräcka folk från att ringa eller på något annat vis ta kontakt. Telefon och epost är ofta inte möjliga, chat verkar vara populärare. Fast det är kanske bara jag som börjar bli gammal och gaggig. Fast jag förstår också att man behöver ha något effektvt som håller ner kostnaderna för kommunikation med kunderna. Där verkar företagen ha missuppfattat ordet "effektivt"! Lisa i växeln var i varje fall effektiv, fast kanske inte nog billig. Hur värderar man antalet nöjda kunder? Har ekonomerna något nyckeltal där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 1 timme sedan, skrev spooncreek: När ni testat ChatGPI (@Esspe i alla fall vet om det men har inte vågat ännu med risk för ruckad världsbild 😉) så vet ni att det blir bättre i framtiden. 😎 AI är det nya, allt! Gäller bara att programmera dom så att de inte svarar för ärligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 1 timme sedan, skrev Esspe: Har du ställt frågan? Blir det bättre i framtiden? Jag har ställt frågan och har svaret. Vill du veta måste du emellertid ställa frågan själv. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 5 timmar sedan, skrev Wangthong: Transportstyrelsens telefonrobot. Den dummaste telefonrobot som jag stöt på. Att få bli kopplad till en lång telefonkö känns som en befrielse efter att blivit förhörd av denna telefonrobot. Jag hatar alla telefonrobotar... totalt värdekassa Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 Att man inte har denna servicen längre. Någon som kommer ihåg? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 Satt med Adobes enterprise support idag eftersom det var problem att uppdatera licensen på Ilustrator isolated licens (Hemlig dator som inte får/kan gå ut på nätet), man skapar ett offlinepaket som man sedan skall köra en cmd för att få in den nya licensen. 1: telefonsupporten klippte samtalet 3ggr. (Callcenter med indier men svenskt telenummer 2: Begärde hjälp från expertchatten, då dök en robotjävel upp där jag fick upprepa samma fråga 4ggr innan en ny indisk tekniker dök upp i chatten och skulle kolla vårat konto, trots jag var inloggad som vårat enterprise konto. Gav upp efter 5min väntetid 3: Googlade skiten och minst en till i världen hade haft samma problem, case closed. Nätet är inte bara fullt utav hat och skit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dooks Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 Den här meningslösa negativa tråden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2023 Dela Inlagd Maj 4, 2023 30 minuter sedan, skrev dooks: Den här meningslösa negativa tråden. Det är väl lite typiskt MPR. Många här som älskar att "hata" och vara negativa Lite som det sägs om svenskar i utlandet. När någon säger hur fint vädret är kommenterar alltid svensken det med "ja men imorgon ska det regna" ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Maj 5, 2023 Dela Inlagd Maj 5, 2023 12 timmar sedan, skrev Tallviking: Det är väl lite typiskt MPR. Många här som älskar att "hata" och vara negativa Lite som det sägs om svenskar i utlandet. När någon säger hur fint vädret är kommenterar alltid svensken det med "ja men imorgon ska det regna" ! Bara de från Örebro med omnejd... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu