Kenneth4618 Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/fiskaren-om-storskaliga-strommingsfisket-man-blir-forbannad “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 2 timmar sedan, skrev Odin: För ett par år sedan så va jag nere på Scandic Pelagik i Västervik å kopplade deras solceller. Dom är en inlastningshamn för skarpsill, fan vet ni 100% går till djurmat? De e ju fördjävligt, bra människomat går till j-a laxodlingar i Norge. Förädling?? Ja de kan vi väl snacka om, full av penecelin (som inte hjälper mot gonne) e ju inte att föredra. Tvärtom det ökar din tolerans om du mot förmodan skulle få... ja nåt Dom lastar in dom i Sverige för att få bidrag, dom går sedan vidare till fabriken i Danmark med lastbil, men om båten lastar ur i Sverige får den bidrag. Så vi betalar aktivt för denna utfiskning. Lobby och liberalism. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 9, 2023 Dela Inlagd April 9, 2023 1 timme sedan, skrev Nicholas: Dom lastar in dom i Sverige för att få bidrag, dom går sedan vidare till fabriken i Danmark med lastbil, men om båten lastar ur i Sverige får den bidrag. Så vi betalar aktivt för denna utfiskning. Lobby och liberalism. Mmm arbetsledaren/verkarn på stället va väldigt uppgiven. Han var med på den tiden då 90% stannade i Sverige SOM MÄNNISKOMAT. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd April 11, 2023 Dela Inlagd April 11, 2023 Det är skillnad på kalv och kalv. Du har gödkalv = en kalv som endast under sitt korta liv livnärt sig på MJÖLK. Därefter kan en kalv växa och bli stor och fortfarande kallas för kalv men är egentligen ungnöt. Du har liknande fenomen när det gäller kyckling, en kyckling är egentligen en hönsart i tillväxtfasen när den lagt sitt första ägg är det en höna eller tupp när kammen växt till sig. Men folk i gemen tror att kyckling är en väldigt ung höna men så är inte fallet. En "kyckling" som väger 2 till 2,5 kg är egentligen ingen kyckling utan en stor broiler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 On 2023-04-09 at 16:07, skrev Odin: För ett par år sedan så va jag nere på Scandic Pelagik i Västervik å kopplade deras solceller. Dom är en inlastningshamn för skarpsill, fan vet ni 100% går till djurmat? De e ju fördjävligt, bra människomat går till j-a laxodlingar i Norge. Förädling?? Ja de kan vi väl snacka om, full av penecelin (som inte hjälper mot gonne) e ju inte att föredra. Tvärtom det ökar din tolerans om du mot förmodan skulle få... ja nåt Jag visste väl att det inte skulle hjälpa,jävla bondepraktika. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 Stick-skada istället för knivskuren. Avled till följd av stickskada istället för knivmord. Normförskjutning. Nyspråk och nytänk. Dubbelplusbra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 En sak mindre att irritera sig på: https://omni.se/skatten-pa-plastpasar-slopas-vid-arsskiftet/a/bged43 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 Nu gråts det i det rödgröna lägret 😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 36 minuter sedan, skrev Tallviking: En sak mindre att irritera sig på: https://omni.se/skatten-pa-plastpasar-slopas-vid-arsskiftet/a/bged43 Jävlar vad det händer saker med nya regeringen. 🤣 Man får hoppas att folk lärt sig använda flergångs kassar. Skatten irriterade när den kom, men idag har den ingen betydelse, behöver jag köpa kasse nuförtiden, blir det en pappkasse idag istället för plast. Annars har vi nog en tio tal olika kassar från COOP, Willys, ÖB etc. Soppåsar får vi gratis från Renhållning Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 Har varit smått irriterat på Region Norrbotten, och Piteå Älvdals sjukhus/ögon mottagning. Min doctor på lungvård skrev en remiss till ögonmottagningen i Piteå sjukhus, nu har de svarat att jag måste till min privata optiker som sedan skriver en remiss till Ögon mottagningen i Piteå Sjukhus. Vad är det för jävla skit, de har ju redan fått en remiss. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 3 minuter sedan, skrev Amigo: Jävlar vad det händer saker med nya regeringen. 🤣 Man får hoppas att folk lärt sig använda flergångs kassar. Skatten irriterade när den kom, men idag har den ingen betydelse, behöver jag köpa kasse nuförtiden, blir det en pappkasse idag istället för plast. Annars har vi nog en tio tal olika kassar från COOP, Willys, ÖB etc. Soppåsar får vi gratis från Renhållning Synd om dej med alla kassar, du har ett problem där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 1 minut sedan, skrev Boa52: Synd om dej med alla kassar, du har ett problem där Nej, det är sällan jag har problem. Minst med kassar. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 2 minuter sedan, skrev Amigo: Har varit smått irriterat på Region Norrbotten, och Piteå Älvdals sjukhus/ögon mottagning. Min doctor på lungvård skrev en remiss till ögonmottagningen i Piteå sjukhus, nu har de svarat att jag måste till min privata optiker som sedan skriver en remiss till Ögon mottagningen i Piteå Sjukhus. Vad är det för jävla skit, de har ju redan fått en remiss. Läs vad du skriver stämmer inte alls, försök en gång till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 Precis nyss, skrev Amigo: Nej, det är sällan jag har problem. Minst med kassar. Du skrev ju att du har problem med kassar eller hur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev Boa52: Läs vad du skriver stämmer inte alls, försök en gång till Så Du menar att min doc på lungvården skojar o har inte skickat en remiss eller? 9 minuter sedan, skrev Esspe: En remiss från lungvård till ögonklinik låter ju lite märkligt Nej, låter inte alls märkligt, jag har blivit remiterad till olika mottagningar i fall ansvarig läkare har inte haft kunskap eller utrustning för nödvändiga utredningar, och försämrat syn är en vanlig biverkning pga mina mediciner och reumatism, nu handlar det om efterstarr som kräver fortsättnings behandling med laser, för tidigare linsbyte i ögonen, remiterad av lung och allergi mottagningen. 10 minuter sedan, skrev Boa52: Du skrev ju att du har problem med kassar eller hur Det skrev jag väl inte, tvärtom, förlåt att jag fortsatte diskution med Dig, glömde att det är lönlöst. Ändrades April 12, 2023 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 9 minuter sedan, skrev Boa52: Du skrev ju att du har problem med kassar eller hur Du är ju helt kass! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 27 minuter sedan, skrev Esspe: En remiss från lungvård till ögonklinik låter ju lite märkligt så det kanske inte är så konstigt att dom vill ha från en optiker i stället? husläkaren går alltid bra för remisser. Det är ju husläkaren som ska vara sammanhållande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 17 minuter sedan, skrev Nicholas: husläkaren går alltid bra för remisser. Det är ju husläkaren som ska vara sammanhållande. Nu har jag löst det genom att beställa tid hos en privat ögonläkare som behandlar efterstarr utan jävla väntetid. 2000 SEK för båda ögon inkl undersökning, behandling och efterkontroll Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 1 timme sedan, skrev Naam jai: Nu gråts det i det rödgröna lägret 😂 Och i L och KD som ju också var för den skatten. Var väl främst L som stred för den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Synd om dej med alla kassar, du har ett problem där En lektion i svenska. https://sv.wikipedia.org/wiki/ Kasse Kasse kan syfta på: Bärkasse – en mjuk behållare med handtag avsedd för transporter. Tygkasse – en bärkasse i tyg med två handtag. https://plural.nu / Kasse i plural Kasse i plural Kasse är ordet. Plural för kasse är kassar, kassarna, kassars och kassarnas. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 Precis nyss, skrev Amigo: En lektion i svenska. https://sv.wikipedia.org/wiki/ Kasse Kasse kan syfta på: Bärkasse – en mjuk behållare med handtag avsedd för transporter. Tygkasse – en bärkasse i tyg med två handtag. https://plural.nu / Kasse i plural Kasse i plural Kasse är ordet. Plural för kasse är kassar, kassarna, kassars och kassarnas. Försöker du med det omöjliga? Lycka till. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 En väldigt dysfunktionell skatt på många sätt och vis L backade efter ett år och kallade den för ett misslyckande. Undrar om de medvetet glömde att kolla hur mycket försäljningen av soppåsar av icke återvunnen plast från Kina med flera länder ökade 🤔 Enligt en undersökning som genomfördes av Svenska Miljöemissionsdata på uppdrag av Naturvårdsverket så minskade försäljningen av plastpåsar tydligt efter att skatten infördes. Effekten var 83 procent färre plastpåsar per krona av butiksomsättningen. Köpen av papperskassar ökade i stället markant. Förr använde vi dem till sopor som gick till förbränning och blev till el och värme. Nu köper man icke miljövänliga påsar på rulle istället. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Amigo: Jävlar vad det händer saker med nya regeringen. 🤣 Man får hoppas att folk lärt sig använda flergångs kassar. Skatten irriterade när den kom, men idag har den ingen betydelse, behöver jag köpa kasse nuförtiden, blir det en pappkasse idag istället för plast. Annars har vi nog en tio tal olika kassar från COOP, Willys, ÖB etc. Soppåsar får vi gratis från Renhållning Skatten är lika korkad nu som den var när det infördes så självklart ska den bort. Bra regeringen och framför allt SD som har den bästa miljöpolitiken. Ändrades April 12, 2023 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 46 minuter sedan, skrev Mankan: Skatten är lika korkad nu 49 minuter sedan, skrev Kenneth4618: En väldigt dysfunktionell skatt Måste bara fråga, känns det som en stor framgång nu? Det enda som Jimmy har kunnat åstadkomma på ett halv år. För mig personligen är plastskatten lika obetydlig som tobaksskatten, finns tusen olika produkter i affärer som jag inte lägger notice för, plastpåse tillhör dem. Och jag är ingen miljönisse på det sättet, utan tycker bara att plastpåsar är en onödigt belastning i världen. Har nog inte köpt ett enda sen skatten infördes, innan hade jag två, tre plastpåsar fulla med plastpåsar under köksbänken. Papperskassar köper jag ibland bara för att kunna sortera papper i dem, visst kunde man skaffa en kartong där man lägger all papper man ska kasta, det blir inte så mycket av det heller eftersom det mesta kommer digitalt idag. En killgissning är att priset på plastpåse kommer inte att gå ner trots att skatten avskaffas. 😁 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 12, 2023 Dela Inlagd April 12, 2023 Me love plastkassar! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu