JohanR Inlagd Mars 31, 2023 Dela Inlagd Mars 31, 2023 16 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Hur kom du fram till det? Har inte sett någon siffra,på antal 🤔 Cyklar varje dag, inomhus på vintern. Du kan väll inte ens cykla så jävla korkad som du är, möjligtvis på en trehjuling då Du skrev att det är miljöpartister som framför cyklar och det finns en jäkla massa cyklister. Inte svårare än så Mr Pannslag 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 31, 2023 Dela Inlagd Mars 31, 2023 (ändrad) 28 minuter sedan, skrev JohanR: Du skrev att det är miljöpartister som framför cyklar och det finns en jäkla massa cyklister. Inte svårare än så Mr Pannslag 😉 Så smart du är 🤣🤣🤣 Ändrades Mars 31, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 Eftersom många har svårt att veta när de skall använda de eller dem i skrift och en stor del av den svenska befolkningen i tal ersätter pronomenen de och dem med dom har Lena Lind Palicki som är tillträdande chef för Språkrådet föreslagit att även i skrift använda dom istället för de och dem. Nu har det även kommit ett förslag att honom och henne skall slopas i skrift eftersom många svenskar både skriver och säger han och hon istället för honom och henne och då i jämställdhetens namn istället alltid ersätta han och hon med hen i både skrift och tal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Alarik: Eftersom många har svårt att veta när de skall använda de eller dem i skrift och en stor del av den svenska befolkningen i tal ersätter pronomenen de och dem med dom har Lena Lind Palicki som är tillträdande chef för Språkrådet föreslagit att även i skrift använda dom istället för de och dem. Nu har det även kommit ett förslag att honom och henne skall slopas i skrift eftersom många svenskar både skriver och säger han och hon istället för honom och henne och då i jämställdhetens namn istället alltid ersätta han och hon med hen i både skrift och tal. Vore bättre de lärde politiker och radio/tv folk prata svenska. Det heter inte skoler, kroner, kvinner, Morrongåva, eta, lesa är bara några exempel 😉 Ändrades April 1, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 3 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Vore bättre de lärde politiker och radio/tv folk prata svenska. Det heter inte skoler, kroner, kvinner, Morrongåva, eta, lesa är bara några exempel 😉 durr, funster, k*k Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 Alla som börjar ett svar med,,,Nä men,, oavsett fråga. Att lägga in ,,liksom,, x antal ggr i en mening. Avsluta med,,Du vet,, varje gång. Språkbruket i landet har blivit bedrövlig. Egängtligen är ett annat sånt ord. Vad är det dom gängar då tro? Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 7 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Alla som börjar ett svar med,,,Nä men,, oavsett fråga. Att lägga in ,,liksom,, x antal ggr i en mening. Avsluta med,,Du vet,, varje gång. Språkbruket i landet har blivit bedrövlig. Egängtligen är ett annat sånt ord. Vad är det dom gängar då tro? Det där får du ta upp med Tavelsjö, han har koll på språk och skrift Personligen hatar jag det nya ordet "återkopplar" Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 20 timmar sedan, skrev Boa52: År det inte så att några av er är lättkränkta som fjortisar tål inte att någon tänker inte som er Där förstår jag inte att ni orkar, allt ni inte tycker om är skit, väx upp allt är inte skit Men gnäll för fan då inte om att du blir mobbad när du får svar tillbaka din lättkränkta fjortis. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 2 timmar sedan, skrev Soengsang: Det där får du ta upp med Tavelsjö, han har koll på språk och skrift Personligen hatar jag det nya ordet "återkopplar" Ta den bollen med Tavelsjö och återkoppla till mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 19 minuter sedan, skrev Nicholas: Ta den bollen med Tavelsjö och återkoppla till mig. Absolut 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 Mycket irriterande servitör En stor stark. Absolut blev svaret En pepparstek. Absolut Frun tar en fisk. Absolut Hon dricker en cola till det. Absolut osv osv osv 🤬 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Mycket irriterande servitör En stor stark. Absolut blev svaret En pepparstek. Absolut Frun tar en fisk. Absolut Hon dricker en cola till det. Absolut osv osv osv 🤬 Hur många Absolut blev det på notan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 4 timmar sedan, skrev Soengsang: Det där får du ta upp med Tavelsjö, han har koll på språk och skrift Personligen hatar jag det nya ordet "återkopplar" Det är väl inget nytt ord kanske på en barkbåt, där återkopplar man väl inte till något Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 3 timmar sedan, skrev Mankan: Men gnäll för fan då inte om att du blir mobbad när du får svar tillbaka din lättkränkta fjortis. Du anänder mina ord, lättkränkta fjortis. En tanke vad heter tråden som jag svarar på ,skitsaker som jag irriterar mej får jag en massa skit för det, Skrev bara om vad tråden handlade om är det också fel. Det jag skrev om irriterar mej OK Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev Boa52: Du anänder mina ord, lättkränkta fjortis. En tanke vad heter tråden som jag svarar på ,skitsaker som jag irriterar mej får jag en massa skit för det, Skrev bara om vad tråden handlade om är det också fel. Det jag skrev om irriterar mej OK Har du någon sin funderat på dina egna kommentarer om andras inlägg i denna tråd? Du ger en massa skit och får skit tillbaka. Lär dig leva med det eller sluta själv med att kasta skit. Ändrades April 1, 2023 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 3 minuter sedan, skrev Mankan: Har du någon sin funderat på dina egna kommentarer om andras inlägg i denna tråd? Du ger en massa skit och får skit tillbaka. Lär dig leva med det eller sluta själv med att kasta skit. Har du nånsin funderat på att läsa vad som står i inläggen, Kom inte med erat vanliga, jag förstår inte vad du skriver det gör ni men vill bara kasta skit. Mina inlägg i denna tråd kan du visa när jag var dum och inte bara visa min sikt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 (ändrad) 1 timme sedan, skrev rolba: Hur många Absolut blev det på notan? Och det blev ett dussin ungefär😉 Ändrades April 1, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 Har blivet vanligt att avsluta en mening med ”tänker jag”. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 11 minuter sedan, skrev apknug: Har blivit ännu vanligare att inleda en mening med "Jag tänker att". 12 minuter sedan, skrev apknug: Har blivit ännu vanligare att inleda en mening med "Jag tänker att". Lite lustigt att det finns så många lärare i svenska på forumet man blr imponerad Ni är helt underbar med era rätteleser på inläggen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 Precis nyss, skrev apknug: Inläggen? Detta handla om talspråket! Vist, man kan skriva i tal språk men du och jag inte många på forumet har pratat med dej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 On 2022-09-30 at 17:34, skrev Boa52: Du gnäller väl på allt inte f-n letar jag några inllägg där du gnäller som mest. det får du leta själv Eller påstår du att du inte gnäller på vart och varandrat inlägg On 2020-12-05 at 17:03, skrev Boa52: Ok men du är en loser när du inte tar tag i dina egna saker utan bara litar på henne Du har inget hon har allt On 2020-12-05 at 17:00, skrev Boa52: Har du ingen hjälp av svenska människor för du verkar inte klara av vardagen. Hur kan du låta henne ta hand om all det ekonomiska i Sverige. Hon är säkert en fn människa men hon är från Thailand On 2022-04-20 at 16:49, skrev Boa52: Du verkar ha mycke problem med det mesta, jag och min thaifru äter tillsamans vad är problemet Är det du eller henne On 2022-05-03 at 17:05, skrev Boa52: Men herre gud du är ju en idi*t, sen vem som skriver det är detsamma, alla tycker det On 2022-06-01 at 16:00, skrev Boa52: Herre gud det tar 6 timmar stackars dej, vad skulle du handla som du inte kunde vänta sex timmar On 2022-07-11 at 17:41, skrev Boa52: Har man läst 157 sider på Flash back är man nog inte frisk, sen inte bra med ett sån överfall On 2015-06-17 at 19:03, skrev Boa52: Hej Jag är helt säker på att det är du som fyllt i papperna helt fel eller nåt annat. Det retar jag mej på när vissa inte kan kolla vad som gäller 1 timme sedan, skrev Boa52: Mina inlägg i denna tråd kan du visa när jag var dum och inte bara visa min sikt Ja de var väl inte direkt någon övermäktig uppgift att leta reda på några inlägg där du var du varit dum så varsågod. Det vore ju snygg om du själv någon gång också plockar fram bevis för dina påståenden om mig och andra. Hur går det med länken till tråden där de pratar om mig på grannforumet som du påstod fanns. Är det inte dag att plocka fram den nu? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 10 timmar sedan, skrev Soengsang: Nja, vet inte det.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 2 minuter sedan, skrev Mankan: Ja de var väl inte direkt någon övermäktig uppgift att leta reda på några inlägg där du var du varit dum så varsågod. Det vore ju snygg om du själv någon gång också plockar fram bevis för dina påståenden om mig och andra. Hur går det med länken till tråden där de pratar om mig på grannforumet som du påstod fanns. Är det inte dag att plocka fram den nu? Jag kan bara skratta inte har du mycket att göra, ha en bra kväll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 1, 2023 Dela Inlagd April 1, 2023 7 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Alla som börjar ett svar med,,,Nä men,, oavsett fråga. Att lägga in ,,liksom,, x antal ggr i en mening. Avsluta med,,Du vet,, varje gång. Språkbruket i landet har blivit bedrövlig. Egängtligen är ett annat sånt ord. Vad är det dom gängar då tro? Ny rad för varje ny mening man skriver är ett annat otyg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu