Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Alarik:

Nu var du väldigt snäll.

Jag tror Boa55 är mer korrekt.

Jag lägger ned för i kväll ni är inte roliga längre, Sörlänningar kanske tycker det här är humor

inte jag. Det kallas mobbing

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

I Högdalen bakom Matdax har staden stängt av parkering och byggt om några månader. Resultatet blev en gång väg mellan bilarna och till kostnad av ca: 10 st färre parkeringsplatser. Ombyggnaden kostade förmodligen en hel del pengar. Till vems nytta undrar jag? Vem är målgrupp för denna gångväg. Ska barnfamiljerna gå och strosa på denna ca 40 meter gångväg? Nej självklart inte. Dom enda som kommer att nytta gångvägen är de som använder parkeringen och de hade förmodligen hellre haft tillgång till 10 fler platser. Tyvärr är det nog en medveten strategi för att försvåra för bilägarna. Det vill säga klassisk miljöpartistisk politik. Ingen vinnare bara förlorare. Detta är egentligen mer än en skitsak men jag hittade ingen annan lämplig tråd.

IMG20230217114558.thumb.jpg.7707fda0825613c4657316cd55ea004e.jpgIMG20230217114614.thumb.jpg.6a3a1d9023d444f02976458c858aeda4.jpg

Innan ombyggnad 

image.png.10441cfd07c93f2059918507886ef443.png

Var ju där polisen blev skjuten på 80 talet vid ett  bankrån! Dom som gjorde det går fria fortfarande!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev audirs2:

Var ju där polisen blev skjuten på 80 talet vid ett  bankrån! Dom som gjorde det går fria fortfarande!

På den parkeringen , det var som f-n HUVA. Men inget med att göra med dagens bygge

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

På den parkeringen , det var som f-n HUVA. Men inget med att göra med dagens bygge

Ge inte upp nu, jag har laddat upp med kakor och godis å bira och whiskey för denna kvällen! Slipper Netflix när man får sin underhållning här!:jester:

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Hur vet du om dom inte tänkt till en och flera ggr men ändå bättre att göra nånting, kanske

inte blir hundra än inte göra nåt

Jag vet i alla fall att du ytterst sällan gör det. Hur vet du att det bara finns ett klagomål än så länge?

I detta fall var det hade det varit bättre att inte göra något.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev audirs2:

Ge inte upp nu, jag har laddat upp med kakor och godis å bira och whiskey för denna kvällen! Slipper Netflix när man får sin underhållning här!:jester:

Netflix!!!  Vad fan är det????

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag vet i alla fall att du ytterst sällan gör det. Hur vet du att det bara finns ett klagomål än så länge?

I detta fall var det hade det varit bättre att inte göra något.

högdalen måste vara bland det tristaste som finns hur man än vrider och vänder på gatorna. 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev Nicholas:

högdalen måste vara bland det tristaste som finns hur man än vrider och vänder på gatorna. 

Nu ska du inte avslöja din adress

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nu ska du inte avslöja din adress

Åkte imorse och jobbade i Överrum. 

Sedan en fika i Åtvidaberg, vid stortorget. 

Se bild nedan på en sjö längs vägen. 

Nu är jag på Färingsö, där jag växte upp. 

Imorgon är jag i Thailand. 

Dock har jag inte varit i Högdalen idag. 

Inte Hökarängen heller. 

20230217_091113.jpg

Dela på andra sajter

I måndags var jag i Mjölby. 

Men det är ju inget att irritera sig på, vilket säkert kan irritera någon. 

20230213_081440.jpg

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Nicholas:

I måndags var jag i Mjölby. 

Men det är ju inget att irritera sig på, vilket säkert kan irritera någon. 

20230213_081440.jpg

Går sopbilen så långa sträckor, ja där ser man sparar inte på disel eller är det bara för ert fika

för ensam kan du inte vara, nån måste köra också

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Går sopbilen så långa sträckor, ja där ser man sparar inte på disel eller är det bara för ert fika

för ensam kan du inte vara, nån måste köra också

Diesel är till för att brännas.

Körkort har jag också. 

Notera stavningen på Diesel. 

Tack för att du irriterar dig. 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Netflix!!!  Vad fan är det????

image.png.3f94fe8988b62e5c87497034cea28883.png:lipa:

Dela på andra sajter

Klåfingrighet i litteraturen.

Enligt The Telegraph har hundratals ord bytts ut eller tagits bort i Roald Dahls böcker.

Flera grupper av fantasifulla karaktärer har också gjorts könsneutrala.

Ordet ”tjock” har genomgående tagits bort. Karaktären August Glupsk i ”Kalle och chokladfabriken” beskrivs nu som ”enorm”. Även ord som ”svart”, ”galen” och ”ful” har ändrats eller strukits i böcker som ”James och jättepersikan” och ”Häxorna”.

Dela på andra sajter

On 2023-02-17 at 12:50, skrev Mankan:

I Högdalen bakom Matdax har staden stängt av parkering och byggt om några månader. Resultatet blev en gång väg mellan bilarna och till kostnad av ca: 10 st färre parkeringsplatser. Ombyggnaden kostade förmodligen en hel del pengar. Till vems nytta undrar jag? Vem är målgrupp för denna gångväg. Ska barnfamiljerna gå och strosa på denna ca 40 meter gångväg? Nej självklart inte. Dom enda som kommer att nytta gångvägen är de som använder parkeringen och de hade förmodligen hellre haft tillgång till 10 fler platser. Tyvärr är det nog en medveten strategi för att försvåra för bilägarna. Det vill säga klassisk miljöpartistisk politik. Ingen vinnare bara förlorare. Detta är egentligen mer än en skitsak men jag hittade ingen annan lämplig tråd.

IMG20230217114558.thumb.jpg.7707fda0825613c4657316cd55ea004e.jpgIMG20230217114614.thumb.jpg.6a3a1d9023d444f02976458c858aeda4.jpg

Innan ombyggnad 

image.png.10441cfd07c93f2059918507886ef443.png

Daniel Helden och hans anhang. Gör allt för att jävlas med oss. Men pension ska dom ha hela livet som vi arbetat ihop hos skithögarna.

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev John Khonken:

Daniel Helden och hans anhang. Gör allt för att jävlas med oss. Men pension ska dom ha hela livet som vi arbetat ihop hos skithögarna.

Har inte dom också arbetat ihop till pension eller är det bara du som gjort det, Alla som

jobbar bet in till pension även vilket arbete dom har

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev John Khonken:

Har du jobbat med Daniel Hellden? Det var som f-n! Hade jag aldrig trott. 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Att det inte finns taxi eller tuk-tuk så fort man kommer utanför turiststråken eller dom större städerna. Och skulle det finnas så står alla 45 vid market och väntar.

Ring en Bolt bil.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Bolt finns inte överallt.

Men Grab funkar lite här o där….

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev M33:

Dumjävlar & danskjävlar som har teamsmöten utan lurar. Resten av folket i loungen vill inte höra deras samtal. 

Har du varit i CPH?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...