Alarik Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 14 minuter sedan, skrev Boa52: Vilka dj-la problm ni har i sörläningarnas land Herre gud har ni inte annat att göra Hade jag inte känt till att du är dåligt läskunnig så hade jag bett dig läsa trådrubriken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 22 minuter sedan, skrev Alarik: att biljettkontrollanter inte har vett att uttrycka sig på ett professionellt sätt. Fallerar möjligen utbildningen eller rekryteringen? och att vissa ersättningar för kränkningar är, i mitt tycke orimligt höga. 90 000 kr är väl, i och för sig, kanske peanuts för Skånetrafiken - särskilt nu när de höjt biljettpriserna rejält. Vid kontroll av tre bröders skolkort ombord på ett tåg mellan Skurup och Malmö ifrågasatte en biljettkontrollant om bröderna verkligen var de rätta innehavarna av skolkorten med hänvisning till deras utseende och svenskklingande efternamn. När brödernas mamma konfronterade kontrollanten så svarade hon att personer med sådant utseende inte brukar vara svenskar. Diskrimineringsombudsmannen hotade Region Skåne med att ta fallet till domstol om inte regionen betalar en ersättning på 30 000 kronor till var och en av pojkarna. DO anser att tågvärden, utifrån att hon ifrågasatt brödernas etniska tillhörighet, utsatt bröderna för en kränkning och att det är fråga om trakasserier enligt diskrimineringslagen. Skånetrafiken håller med, beklagar det som hände, och godtar DO:s beslut om att pojkarna ska få ersättning. – Vi har tagit del av DO:s beslut och vi godtar det fullt ut sa Hans Engleson, affärsområdeschef på Skånetrafiken, till SVT Nyheter Skåne. Hade han sagt att dom är svetsare så hade han klarat sig! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 3 minuter sedan, skrev audirs2: Hade han sagt att dom är svetsare så hade han klarat sig! Kanske, men du är säkert medveten om att svetsare var på god väg att bli ett skällsord på grund av en viss svetsare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 Precis nyss, skrev Alarik: Kanske, men du är säkert medveten om att svetsare var på god väg att bli ett skällsord på grund av en viss svetsare. Nej nej, folka "fatar" vilken hög utbildning vi har! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 11 minuter sedan, skrev Alarik: Hade jag inte känt till att du är dåligt läskunnig så hade jag bett dig läsa trådrubriken. Läst och vet vad tråd rubriken menar men vet du det. Det du skriver om är nåt som sörläningar hålle på med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 2 minuter sedan, skrev audirs2: Nej nej, folka "fatar" vilken hög utbildning vi har! Ja, svetsare har utbildning tillräcklig för att bli statsminister - tyvärr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 3 minuter sedan, skrev Boa52: Läst och vet vad tråd rubriken menar men vet du det. Det du skriver om är nåt som sörläningar hålle på med Ja, all Lapplanspilens trafik är väl inställd? och skolor är säkert ett okänt begrepp i Tavelsjö. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 10 minuter sedan, skrev Alarik: Ja, svetsare har utbildning tillräcklig för att bli statsminister - tyvärr. Helt plötsligt blir han en svetsare förut var han inte det, Vissa vänder saker som dom vill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 5 minuter sedan, skrev Alarik: Ja, all Lapplanspilens trafik är väl inställd? och skolor är säkert ett okänt begrepp i Tavelsjö. Jag bor inte i Tavelsjö det är ni sörlänningar som hittat på det, ni kan inte bättre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 2 minuter sedan, skrev Boa52: Helt plötsligt blir han en svetsare förut var han inte det, Vissa vänder saker som dom vill Jaså? Nämnda statsminister påbörjade, har jag läst, en svetsarkurs på AMU som inte slutfördes samt var anställd som svetsare på försvarsindustriföretaget Hägglund & Söner i Örnsköldsvik mellan 1979 och 1995. med fackliga uppdrag sedan 1981 och blev sedan anställd som svetsare ombudsman hos IF Metall 1995. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 10 minuter sedan, skrev Boa52: Jag bor inte i Tavelsjö det är ni sörlänningar som hittat på det, ni kan inte bättre Vet inte om det är så märkligt att jag inte blir förvånad över att du inte vet var du bor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 6 minuter sedan, skrev Alarik: Vet inte om det är så märkligt att jag inte blir förvånad över att du inte vet var du bor. Jag vet var jag bor, min fru också men ni vet inte det är skillnaden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 57 minuter sedan, skrev Boa52: Jag vet var jag bor, min fru också men ni vet inte det är skillnaden Leker du skrubbleken? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 1 timme sedan, skrev Mankan: Leker du skrubbleken? Vem fan behöver Netflix å skit när det finns Emmmpeeeeärrrr! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 19 minuter sedan, skrev audirs2: Vem fan behöver Netflix å skit när det finns Emmmpeeeeärrrr! Är det nåt finskt skämt. 50 % av er som skriver här är från Finland och alla verkar använda sej av google rättstavning för så bra kan ni inte vara på svenska. Någon 7 år i folkhögskola ???? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 3 minuter sedan, skrev Boa52: Är det nåt finskt skämt. 50 % av er som skriver här är från Finland och alla verkar använda sej av google rättstavning för så bra kan ni inte vara på svenska. Någon 7 år i folkhögskola ???? Fel, 7 år i folkskola Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThaiTommy Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 7 minuter sedan, skrev Boa52: Fel, 7 år i folkskola Hur många år har du i Felskola Fel menar folkskola Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 (ändrad) 53 minuter sedan, skrev ThaiTommy: Hur många år har du i Felskola Fel menar folkskola Boa gick 7 år i årskurs 1, sen gav skolmyndigheten upp! Ändrades Februari 16, 2023 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 16, 2023 Dela Inlagd Februari 16, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Är det nåt finskt skämt. 50 % av er som skriver här är från Finland och alla verkar använda sej av google rättstavning för så bra kan ni inte vara på svenska. Någon 7 år i folkhögskola ???? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 17, 2023 Dela Inlagd Februari 17, 2023 (ändrad) I Högdalen bakom Matdax har staden stängt av parkering och byggt om några månader. Resultatet blev en gång väg mellan bilarna och till kostnad av ca: 10 st färre parkeringsplatser. Ombyggnaden kostade förmodligen en hel del pengar. Till vems nytta undrar jag? Vem är målgrupp för denna gångväg. Ska barnfamiljerna gå och strosa på denna ca 40 meter gångväg? Nej självklart inte. Dom enda som kommer att nytta gångvägen är de som använder parkeringen och de hade förmodligen hellre haft tillgång till 10 fler platser. Tyvärr är det nog en medveten strategi för att försvåra för bilägarna. Det vill säga klassisk miljöpartistisk politik. Ingen vinnare bara förlorare. Detta är egentligen mer än en skitsak men jag hittade ingen annan lämplig tråd. Innan ombyggnad Ändrades Februari 17, 2023 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 17, 2023 Dela Inlagd Februari 17, 2023 1 timme sedan, skrev Mankan: I Högdalen bakom Matdax har staden stängt av parkering och byggt om några månader. Resultatet blev en gång väg mellan bilarna och till kostnad av ca: 10 st färre parkeringsplatser. Ombyggnaden kostade förmodligen en hel del pengar. Till vems nytta undrar jag? Vem är målgrupp för denna gångväg. Ska barnfamiljerna gå och strosa på denna ca 40 meter gångväg? Nej självklart inte. Dom enda som kommer att nytta gångvägen är de som använder parkeringen och de hade förmodligen hellre haft tillgång till 10 fler platser. Tyvärr är det nog en medveten strategi för att försvåra för bilägarna. Det vill säga klassisk miljöpartistisk politik. Ingen vinnare bara förlorare. Detta är egentligen mer än en skitsak men jag hittade ingen annan lämplig tråd. Innan ombyggnad Ibland är det bättre att göra nånting än göra ingenting, dom som projekterade trodde det skulle bli bra, men bara ett klagomål än så länge och på MPR, HUVA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 17, 2023 Dela Inlagd Februari 17, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Ibland är det bättre att göra nånting än göra ingenting, dom som projekterade trodde det skulle bli bra, men bara ett klagomål än så länge och på MPR, HUVA I bland är det nog bättre att tänka till både en och två gånger innan man skrider till verket. Lite som man skulle önska du gjorde innan du skriver dina inlägg. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 17, 2023 Dela Inlagd Februari 17, 2023 51 minuter sedan, skrev Mankan: I bland är det nog bättre att tänka till både en och två gånger innan man skrider till verket. Lite som man skulle önska du gjorde innan du skriver dina inlägg. Hur vet du om dom inte tänkt till en och flera ggr men ändå bättre att göra nånting, kanske inte blir hundra än inte göra nåt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 17, 2023 Dela Inlagd Februari 17, 2023 19 minuter sedan, skrev Boa52: Hur vet du om dom inte tänkt till en och flera ggr men ändå bättre att göra nånting, kanske inte blir hundra än inte göra nåt En åsikt från en som inte är helt hundra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 17, 2023 Dela Inlagd Februari 17, 2023 Precis nyss, skrev Alarik: En åsikt från en som inte är helt hundra. Boa99 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu