Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Utan kontorsfolket hade du inte fått din lön 🙂

Sant, men är det speciellt synd om dem?

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Batting:

Sant, men är det speciellt synd om dem?

Nej....

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Att det verkar ha knullats friskt doggystyle samt knästående avstigningar i parti och minut ute i det fria i stadsparker, folkparker och så 

tvärslut i hela Gävle typ 

A3AA0340-9356-4E4F-8E4A-682FAD67251F.thumb.jpeg.c76f69544afce88f36ba581c5dda39f6.jpeg

många blåmärken på knän som skall botas tydligen…

fick napp i de yttre regionernas Apotek den sista i hela Gävle tror jag.

Frugan har fått blodansamling som koagulerat som med hjälp av denna kräm tydligen skall lösa på sig lite så sköterskan kan tappa na på blod

enis

Dela på andra sajter

spooncreek
21 timmar sedan, skrev Batting:

Att det alltid är så synd om kontorsfolk.
Nu är det de arma stackarna som ska utfärda pass som det är synd om.
Dom blir utbrända, springer in i väggen, sjukskrivs och får snyftreportage i media.
Har ni någonsin hört ett reportage om en en stressad industriarbetare som står med fullastade pallhyllor omkring sig?
Nä det är väl bara för fanskapet att jobba över, eller ställa om till femskift! 
Va fan, är han inte glad över att det finns jobb?

När Pandemin bröt ut så skulle de som kunde jobba hemifrån.
Ännu en gång så blev det synd om kontorsnissarna.
Tänk vilken disciplin det krävdes för att jobba hemifrån, och fikapauserna med jobbarkompisarna, hur ska det gå, hur ska det gå?
Att det även vill till en viss självkontroll för att vräka sig upp ur sängen vid fyra/fem på natten för att ta sig till ett dånande fabriksgolv var det ingen som nämnde.

Nu när Pandemin börjat lägga sig lite så är det åter bekymmersamt för dessa stackars tjänstemän.
Nu kräver tydligen arbetsgivaren att de ska infinna sig på sin arbetsplats lite oftare, hur ska det gå, hur ska det gå?
Tänk sicken omställning, huga!

Efter varje sommarsemester så brukar Nordegren och Epstein ha ett reportage om just detta.
Hur ska dom stackars tjänstemännen klara av omställningen från att vara lediga till att gå upp på morgonen och åka till ett arbete?
Dom brukar kontakta sömnforskare m.m.
Jag kar mejlat dem vid något tillfälle och föreslagit dem att ta kontakt med valfri skiftarbetare, men har aldrig fått något svar.

Jag körde nattskift inom vården under flera år, arbetstidsmässigt var det kanon för min del. Samma lika nu faktiskt när jag jobbat mer bakom en skärm under flera covid-år, nattpass är kanon. Gillar man det inte, så får man ta ett så kallat eget initativ och förändra sin situation.

För övrigt är det rätt kul att just du, som inte gjort annat än gnällt över ditt eget industrikneg sedan du blev medlem på forumet, nu gnäller över andras gnäll om sitt jobb. Självinsikt?

Dela på andra sajter

Guest Fredman
45 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag körde nattskift inom vården under flera år, arbetstidsmässigt var det kanon för min del. Samma lika nu faktiskt när jag jobbat mer bakom en skärm under flera covid-år, nattpass är kanon. Gillar man det inte, så får man ta ett så kallat eget initativ och förändra sin situation.

För övrigt är det rätt kul att just du, som inte gjort annat än gnällt över ditt eget industrikneg sedan du blev medlem på forumet, nu gnäller över andras gnäll om sitt jobb. Självinsikt?

Det kallas avundsjuka eller självförakt för sin egen oförmåga. 

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Känns inte direkt som om du skiftar.
Jag jobbade länge enbart kvällsskift, och det var kanon, men att byta från morgonskift, och till kvällsskift var ingen hit.
Vadå gnäll, det är väl konstaterat att det inte är nyttigt.
Ja jag erkänner att jag gärna hade stannat hemma och "Jobbat" om det bara gått, och jag tror inte att dom som kunde mådde så dåligt av det som reportagen gjorde gällande.
Tror du?

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fredman:

Det kallas avundsjuka eller självförakt för sin egen oförmåga. 

Fjant!

Dela på andra sajter

Risifrutti

Har jobbat både nattskift, dagskift och hemifrån.

Hemifrån var överlägset det sämsta. Passade inte mig alls. Dagskiftet var ok, men nattskiften passar mig som handen i handsken. Får man ett bra roterande schema så hinner man vila ut och vara ledig mer än två dagar vilket uppskattas oerhört på ålderns höst.

Dela på andra sajter

Risifrutti

Köpte två cheeseburgare på Max idag och törs sätta en slant på att dom skurkarna har gjort dom mindre. Märkbar skillnad i antal tuggor och mättnadskänsla.Har klarat mig fint på 2 st som en lättare lunch tidigare, men idag var det samma skit som deras konkurrenter serverar. 

Samma pris men mindre innehåll är ju en klassiker numera.

Edit: igår var det faktiskt. Nytt dygn nu😀

Ändrades av Risifrutti
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Köpte två cheeseburgare på Max idag och törs sätta en slant på att dom skurkarna har gjort dom mindre. Märkbar skillnad i antal tuggor och mättnadskänsla.Har klarat mig fint på 2 st som en lättare lunch tidigare, men idag var det samma skit som deras konkurrenter serverar. 

Samma pris men mindre innehåll är ju en klassiker numera.

Edit: igår var det faktiskt. Nytt dygn nu😀

personligen tycker jag att det inte går att jämföra Max och McDonalds cheeseburgare.

Donken vinner med hästlängder

enis

Dela på andra sajter

Risifrutti
20 minuter sedan, skrev Enis:

personligen tycker jag att det inte går att jämföra Max och McDonalds cheeseburgare.

Donken vinner med hästlängder

enis

Har alltid tyckt tvärtom fram tills igår. Max burgare smakar mer, bättre bröd,  bättre dressing och är 20% större för 2 kr mera.

Gör ett nytt försök nästa vecka. Kanske fick några sönder krympta knäskålar - för någonting har dom ändrat på den senaste veckan.

Dela på andra sajter

Tallviking

Tog en sväng i svampskogen, trampade snett på den sten och stöp. Helvete vad det dunkar i stortån. Får se om en rejäl "Sommarlätt" dämpar.....

IMG_20220709_145205.jpg

IMG_20220709_145211.jpg

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest Fredman
41 minuter sedan, skrev Tallviking:

Tog en sväng i svampskogen, trampade snett på den sten och stöp. Helvete vad det dunkar i stortån. Får se om en rejäl "Sommarlätt" dämpar.....

IMG_20220709_145205.jpg

IMG_20220709_145211.jpg

Dr Fredman rekommenderar några sommartunga! 

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
53 minuter sedan, skrev Tallviking:

IMG_20220709_145205.jpg

IMG_20220709_145211.jpg

Kolla om du kan anmäla det som arbetsskada....🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Nytvättad bil,åker mot Enköping.🥵

DSC_0506.JPG

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

När man helt oförberedd får gubbfötter i tråden, vidrigt🤮

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev hamnoi:

När man helt oförberedd får gubbfötter i tråden, vidrigt🤮

Fötter överlag är döäckligt ingen får iallafall peta på mina fötter eller fingrar (kanske lite mer okänslig där).

Därför ogillar starkt dessa manikyrister som svassar runt på stränderna i Thailand. 🥶🤢🤮

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Rillex:

Fötter överlag är döäckligt ingen får iallafall peta på mina fötter eller fingrar (kanske lite mer okänslig där).

Därför ogillar starkt dessa manikyrister som svassar runt på stränderna i Thailand. 🥶🤢🤮

Dom är skit bra på att behandla fötterna dom blir som nya, Du kanske når ner till fossingar

men vi som inte gör det längre, fy fan vad skönt det är

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Esspe:

Dom är jävligt irriterande och ger sig aldrig. Ett artigt "nej tack" räcker inte, dom börjar ändå peka och påpeka vilka fula fötter man har och kör dessutom gärna upp en om dom kan. Ser jag dom närma sig så kör jag ner tårna i sanden.

En färsk undersökning visar att 60 % av thailändarnas utgifter för att kunna leva ett värdigt liv är större än deras inkomster. Därför är de tvingade till skitjobb som att pilla på andras fötter. Jag kan förstå att de har svårt att nöja sig med ett "nej tack".

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Jive:

En färsk undersökning visar att 60 % av thailändarnas utgifter för att kunna leva ett värdigt liv är större än deras inkomster. Därför är de tvingade till skitjobb som att pilla på andras fötter. Jag kan förstå att de har svårt att nöja sig med ett "nej tack".

Därför ska jag.

För det för det ju inte deras fel att de knalar runt och raggar kunder som du skriver.

Ha en extra plånbok med ja 50-100 baths sedlar och en lapp på thai där det står att det är inget fel på dem utan att jag inte vill bli tagen på fötterna eller få fingrarna knäckta eftersom jag ogillar det så pass mycket.

Så den som inte pillar på mig få  helt sonika 50-100 bath, vad kan det kosta per strandbesök 500 bath kanske det har jag råd me.

På en vecka orkar jag nog med 2-3 strandbesök utan att jag blir uttråkad.

Och jag får vara ifred och alla får en liten allmosa det bör ju vara fair.

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Rillex:

Därför ska jag.

För det för det ju inte deras fel att de knalar runt och raggar kunder som du skriver.

Ha en extra plånbok med ja 50-100 baths sedlar och en lapp på thai där det står att det är inget fel på dem utan att jag inte vill bli tagen på fötterna eller få fingrarna knäckta eftersom jag ogillar det så pass mycket.

Så den som inte pillar på mig få  helt sonika 50-100 bath, vad kan det kosta per strandbesök 500 bath kanske det har jag råd me.

På en vecka orkar jag nog med 2-3 strandbesök utan att jag blir uttråkad.

Och jag får vara ifred och alla får en liten allmosa det bör ju vara fair.

Och då tror du att de känner sin värdighet när de får en allmosa av dig?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Och då tror du att de känner sin värdighet när de får en allmosa av dig?

?

Dela på andra sajter

När man efter ett besök i den 30c poolen måste in på toaletten, och ac:n står på 23c.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...