Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev rolba:

Jävla tattare att parkera mitt i in/utfarten.

Puh ... ingen röd Seat 🤣

Tokslut idag så kunde inte komma ut och kika på liket

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Enis:

Puh ... ingen röd Seat 🤣

Tokslut idag så kunde inte komma ut och kika på liket

Enis

Laddningen såg lika ut mitt på dagen idag så jag kopplade bort den. 

Dela på andra sajter

spooncreek
12 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Nu går jag lite OT i den här tråden för detta var en skitsak som jag irriterade mig på.

När jag loggade in på olika sidor ska allt ju vara så jäkla trevligt så det var typ Välkommen Mats. Vilken jävIa Mats? Det är förvisso mitt första förnamn men mitt tilltalsnamn är det andra. Tänkte att dom bara plockar det första man heter. 

En gång i väntrummet hos tandläkaren så kallar dom på Mats. Normalt hade jag aldrig reagerat men då det endast var jag och en äldre dam där så kände jag på mig att det var jag som skulle in.

När jag var inloggad och skrev i en gruppchatt stod det Mats ....sson. Garanterat ingen som visste vem det var. Började fundera på om jag skulle byta bort Mats till mitt smeknamn precis som dom flesta som heter Lars kallas Lasse. I så fall skulle det bli Lasse Lars .....sson. Då började jag att tänka på att behöva byta körkort, förarkort, pass o.s.v. så det la jag ned.

Men så kollade jag på Ratsit och där stod det att inget tilltalsnamn var registrerat. En detalj som jag totalt missat efter vi att flyttade tillbaka från Thailand för några år sedan. Loggade in på folkbokföringen och klickade i vad jag ville ha som tilltalsnamn och några dagar senare så heter jag nu detta. Hade ändå föredragit mitt smeknamn men man kan inte få allt.

Jag tog bort ett av mina två förnamn för några år sedan i samband med att jag skulle förnya mitt pass.  Tog två dagar tror jag från det att jag lämnade blanketten till Skatteverket. På myndighetssajterna ändrades det rätt fort vill jag minnas,  utan någon insats från mig.

På det stora hela ett riktigt bra beslut. Jag som reste mycket då hade ständiga problem vid flygbokningar, incheckningar på hotel etc, då det ofta blev fel.

Det som återstår att rätta till är att jag har ett ä i efternamnet, vilket är ytterligare en källa till problem. Ändra efternamn är dock lite meckigare, men jag har tänkt tanken att ta bort de där jävla prickarna en gång för alla.  Eller finns det måhända något parti som driver avskaffandet av de meningslösa å,ä,ö i det svenska språket? Då får de min röst. 😎

Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev spooncreek:

Jag tog bort ett av mina två förnamn för några år sedan i samband med att jag skulle förnya mitt pass.  Tog två dagar tror jag från det att jag lämnade blanketten till Skatteverket. På myndighetssajterna ändrades det rätt fort vill jag minnas,  utan någon insats från mig.

På det stora hela ett riktigt bra beslut. Jag som reste mycket då hade ständiga problem vid flygbokningar, incheckningar på hotel etc, då det ofta blev fel.

Det som återstår att rätta till är att jag har ett ä i efternamnet, vilket är ytterligare en källa till problem. Ändra efternamn är dock lite meckigare, men jag har tänkt tanken att ta bort de där jävla prickarna en gång för alla.  Eller finns det måhända något parti som driver avskaffandet av de meningslösa å,ä,ö i det svenska språket? Då får de min röst. 😎

Ditt namn skulle ju bli riktigt kul utan prickarna! 
Har en kollega som jag rest en del med så jag förstår problemet. Han heter Jörgen och jag har rekommenderat honom att byta till ”Jorgen with two pricks!” Han tyckte inte att det var lika roligt som jag tyckte! 

Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 timmar sedan, skrev rolba:

En till bild på Arabturkens dyra bil.

Nästa kanske blir på en Seat. :rotfl:

20220701_180737.jpg.1d1ac0eb22b9b276a21ca35dfab23055.jpg

Du skulle gått dit och klippt bort GPS antennerna för araben 😃

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Det visste jag inte... att du internationaliserat ditt namn. 

Heter du egentligen Spööncreek eller Spooncrääk? 

Dela på andra sajter

Här kommer en bild på @enis Seat 

Liket startade, hurra. 

Men verkar vara bromslös, irriterande! 

20220703_092055.thumb.jpg.60bd16cf7b946695b157e52783332f7d.jpg

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

Eller en förfining av Spånken. :blind2:

Dela på andra sajter

spooncreek
13 minuter sedan, skrev samet:

Spoonkräk är den korrekta svenska stavningen, men när jag ska boka flyg blir det ju Spoonkraek som det står längst ned på fotosidan i passet.  Men under Efternamn/Surname i passet stavas det svenskt, dvs Spoonkräk. Eländigt krångligt. 😎

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Tog bort 2 mellan-namn när jag bodde i USA för att minska strul. 

Supersmidigt. 

Aldrig några frågor mer om namnet. 

Angående efternamnet borde jag göra processen kort med prickarna. 

När passet ska förnyas nästa gång så slår jag till. 

Dela på andra sajter

ThailandNovise

Spoonkräk är den korrekta svenska stavningen, men när jag ska boka flyg blir det ju Spoonkraek som det står längst ned på fotosidan i passet.  Men under Efternamn/Surname i passet stavas det svenskt, dvs Spoonkräk. Eländigt krångligt. 😎

Trodde det var Spånkräk.

Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2022-06-26 at 11:58, skrev audirs2:

Blir irriterad på att landsmoder Maggan gör reklam på rockklassiker och dessutom använder ordet Sverige fel: hon säger Svärige!!!!! Med ääääääääääääää! Perkele!

Tjockholmarna kan inte ens uttala vår valuta korrekt, de påstår att vi använder kroner.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Tjockholmarna kan inte ens uttala vår valuta korrekt, de påstår att vi använder kroner.

Jo fän, börjar ångra att jag bott 42 år här i denna staden, bara idi*ter överallt! Skulle flyttat till Götlaborg i stället och "pörjat" på  "Volfo"!😆:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

UglyFarang

En butikskedja som heter Zara är ena jävla skojare har vi upptäckt, sambon handlade på deras rea igår när vi var med kompisar på Emporia i Hyllie, idag kom hon med kvittot och plagget hon hade köpt, plagget var märkt 299:-med röd lapp och på kvittot så stod det 499:- detta var garanterat både första och sista gången hon handlade där.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

UglyFarang
1 minut sedan, skrev audirs2:

Jo fän, börjar ångra att jag bott 42 år här i denna staden, bara idi*ter överallt! Skulle flyttat till Götlaborg i stället och "pörjat" på  "Volfo"!😆:lipa:

Du menar att trots utvandringen så finns det idi*ter kvar i staden?

Det roligaste är ändå att vår tidigare finansminister inte hade koll på att vi använder oss av kronor i Sverige, kroner är väl både danskarna och baggarna som kör med.

Dela på andra sajter

AnimalPlanets ständiga reklamavbrott där de gör reklam för sig själva.
Inser dom inte att jag redan tittar på kanalen om jag ser den där reklamen? :wut:

Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Eller vi använder flis, stålar, spänn, bagis, pix kärt barn har många namn.

Dela på andra sajter

UglyFarang
51 minuter sedan, skrev Rillex:

Eller vi använder flis, stålar, spänn, bagis, pix kärt barn har många namn.

Flis ska jag använda till att värma fd ladan som ska bli mekplatser.

Dela på andra sajter

Att det alltid är så synd om kontorsfolk.
Nu är det de arma stackarna som ska utfärda pass som det är synd om.
Dom blir utbrända, springer in i väggen, sjukskrivs och får snyftreportage i media.
Har ni någonsin hört ett reportage om en en stressad industriarbetare som står med fullastade pallhyllor omkring sig?
Nä det är väl bara för fanskapet att jobba över, eller ställa om till femskift! 
Va fan, är han inte glad över att det finns jobb?

När Pandemin bröt ut så skulle de som kunde jobba hemifrån.
Ännu en gång så blev det synd om kontorsnissarna.
Tänk vilken disciplin det krävdes för att jobba hemifrån, och fikapauserna med jobbarkompisarna, hur ska det gå, hur ska det gå?
Att det även vill till en viss självkontroll för att vräka sig upp ur sängen vid fyra/fem på natten för att ta sig till ett dånande fabriksgolv var det ingen som nämnde.

Nu när Pandemin börjat lägga sig lite så är det åter bekymmersamt för dessa stackars tjänstemän.
Nu kräver tydligen arbetsgivaren att de ska infinna sig på sin arbetsplats lite oftare, hur ska det gå, hur ska det gå?
Tänk sicken omställning, huga!

Efter varje sommarsemester så brukar Nordegren och Epstein ha ett reportage om just detta.
Hur ska dom stackars tjänstemännen klara av omställningen från att vara lediga till att gå upp på morgonen och åka till ett arbete?
Dom brukar kontakta sömnforskare m.m.
Jag kar mejlat dem vid något tillfälle och föreslagit dem att ta kontakt med valfri skiftarbetare, men har aldrig fått något svar.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Dom blir utbrända, springer in i väggen, sjukskrivs och får snyftreportage i media.
Har ni någonsin hört ett reportage om en en stressad industriarbetare som står med fullastade pallhyllor omkring sig?

Tänk vilken disciplin det krävdes för att jobba hemifrån, och fikapauserna med jobbarkompisarna, hur ska det gå, hur ska det gå?
Att det även vill till en viss självkontroll för att vräka sig upp ur sängen vid fyra/fem på natten för att ta sig till ett dånande fabriksgolv var det ingen som nämnde.

Nu när Pandemin börjat lägga sig lite så är det åter bekymmersamt för dessa stackars tjänstemän.
Nu kräver tydligen arbetsgivaren att de ska infinna sig på sin arbetsplats lite oftare, hur ska det gå, hur ska det gå?

Efter varje sommarsemester så brukar Nordegren och Epstein ha ett reportage om just detta.
Hur ska dom stackars tjänstemännen klara av omställningen från att vara lediga till att gå upp på morgonen och åka till ett arbete?
Jag kar mejlat dem vid något tillfälle och föreslagit dem att ta kontakt med valfri skiftarbetare, men har aldrig fått något svar.

Haha... 👍 . skulle man lägga in på intranätet hos oss .... kontorsnissar....

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Utan kontorsfolket hade du inte fått din lön 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

John Khonken
13 timmar sedan, skrev Batting:

Det har aldrig varit så ont om tider på golfbanan under pandemin. Även brädgårdarna hade toppår. Att dom jobbade hemifrån är utom allt tvivel. Men för vem ????

Själv fick man arbeta för fullt under pandemin. Degen måste in

Dela på andra sajter

ThailandNovise
57 minuter sedan, skrev John Khonken:

Det har aldrig varit så ont om tider på golfbanan under pandemin. Även brädgårdarna hade toppår. Att dom jobbade hemifrån är utom allt tvivel. Men för vem ????

Själv fick man arbeta för fullt under pandemin. Degen måste in

Arbeta hemifrån

Hemarbete

Same same but different

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Enis:

Haha... 👍 . skulle man lägga in på intranätet hos oss .... kontorsnissar....

/Enis

Feel free!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...