Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

17 minuter sedan, skrev apknug:

Tråden heter "skitsaker jag irriterar mig på" riksdagsledamöter behöver inte vara skrivna där de har sitt "permanenta" boende (huvudsakliga dygnsvila) då skulle alla vara skrivna i Stockholm. Alf Svensson var alltid skriven i Gränna och representerade Jönköpings län i riksdagen. Men det fattar inte folk.

Det går naturligtvis att fuska med bidrag för övernattningslägenheten i alla fall. Kärringen om detta exempel tyckte väl att hon bodde på vischan och skulle ha övernattnings lägenhet och traktamente, trots att hon också hade ett hus i Nacka och innan en bostadsrätt, där tydligen "bara" övriga familjen bodde.....

Om käringen i detta exempel gjort rätt så skulle hon fortsatt vara skriven i det län som hon representerar, så kan hon bli invald på mandat därifrån i nästa val. Hon skulle dock inte sökt övernattningslägenhet och traktamente då hon bor med sin familj i eget hus i Nacka. 

Jag missuppfattade nog din och Ålens diskussion. Jag trodde han var irriterad över att riksdagsledamöter skrivit sig där de inte bor för att få lägenhet och bidrag.

Självklart får de bo var de vill, men ska de ha lägenhet och bidrag så finns ju regler för detta som myglats med här.

Men iom att detta inte var frågan drar jag mig ur här. Självklarheterna du rabblade upp tolkade jag inte som det fanns nån kontrovers om, och det var definitivt inte det som UG handlade om.

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag missuppfattade nog din och Ålens diskussion. Jag trodde han var irriterad över att riksdagsledamöter skrivit sig där de inte bor för att få lägenhet och bidrag.

Självklart får de bo var de vill, men ska de ha lägenhet och bidrag så finns ju regler för detta som myglats med här.

Men iom att detta inte var frågan drar jag mig ur här. Självklarheterna du rabblade upp tolkade jag inte som det fanns nån kontrovers om, och det var definitivt inte det som UG handlade om.

Nej, du Puggeflabb, du missuppfattade inte alls Apejävlens och min diskussion.

Det är han som har missuppfattat.

För mig får de politiker bo precis var de vill men inte mygla sig till skattepengar.

Helena Bouveng sitter i skatteutskottet och har i flera år varit folkbokförd hos sin bror och hans hustru i Vetlanda, i Småland. Därför har hon rätt till en övernattningslägenhet i Stockholm, på skattebetalarnas bekostnad.

Men hon har gett motstridiga uppgifter om vad som faktiskt är hennes permanenta bostad.

I maj 2020 köpte Helena Bouveng ett hus på Värmdö, drygt 3,5 mil från riksdagen. I kontakter med kommunen har hon använt sin officiella mejladress från riksdagen och i handlingar kryssat i att huset är ett permanentboende för två personer.

När hon begärt strandskyddsdispens för att bygga ett nytt hus har hon angivit att hennes adress var en stor bostadsrätt som hon då ägde på Värmdö. Där har hon också intygat med namnteckning att uppgifterna i ansökan varit korrekta.

– Då ber jag om ursäkt. Då har jag begått ett misstag, säger nu Helena Bouveng

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev rolba:

Dessa miljötalibaner 

Var minst tre till föråkare som jag inte filmade.

Här kom dom släpandes på en transformator genom byn! zigenar tåget drygt 100m långt och 750 ton så nu är vägen äntligen jämn

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

att det årligen felaktigt betalas ut mellan 8 och 20 miljarder kronor i bidrag.

Nu levererar en utredning förslag på hur man ska få bukt med välfärdsbrotten.

Om vi inte får kontroll på fusket kommer medborgarnas vilja att bidra till välfärden att sjunka drastiskt.

Den slutsatsen drar Amir Rostami, kriminolog och regeringens särskilda utredare för den utredning som ska ta fram åtgärder för stoppa bidragsbrott.

– Jag skulle vilja säga att det finns ett stort läckage i vårt välfärdssystem och att det är ett samhällshotande problem, säger Rostami.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

att det årligen felaktigt betalas ut mellan 8 och 20 miljarder kronor i bidrag.

Nu levererar en utredning förslag på hur man ska få bukt med välfärdsbrotten.

Om vi inte får kontroll på fusket kommer medborgarnas vilja att bidra till välfärden att sjunka drastiskt.

Den slutsatsen drar Amir Rostami, kriminolog och regeringens särskilda utredare för den utredning som ska ta fram åtgärder för stoppa bidragsbrott.

– Jag skulle vilja säga att det finns ett stort läckage i vårt välfärdssystem och att det är ett samhällshotande problem, säger Rostami.

Vem är Rostami som kan yttala sej om det

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Vem är Rostami som kan yttala sej om det

Pannslag från k flera nummer men vem är det, är det inte bättre att förklara det

Dela på andra sajter

Kenneth4618
41 minuter sedan, skrev Boa52:

Pannslag från k flera nummer men vem är det, är det inte bättre att förklara det

Prova läs inlägget du svamlar om. Det står där vem han är.

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Hörrö BOA

Om du läser ursprungsinlägget så står följande där.

Den slutsatsen drar Amir Rostami, kriminolog och regeringens särskilda utredare för den utredning som ska ta fram åtgärder för stoppa bidragsbrott.

Nu slipper du googla själv...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Baa:

Hörrö BOA

Om du läser ursprungsinlägget så står följande där.

Den slutsatsen drar Amir Rostami, kriminolog och regeringens särskilda utredare för den utredning som ska ta fram åtgärder för stoppa bidragsbrott.

Nu slipper du googla själv...

Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip

Säj int de

Boa52 gick upp en nivå
Stamgäst

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gorjos:

Var skall  jag nu få plats med poolen?

Kam1.jpg

Takpool 🏊‍♀️

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev matz:

Takpool 🏊‍♀️

Skulle tänkt på det tidigare. Blir nog svårt nu.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev gorjos:

Skulle tänkt på det tidigare. Blir nog svårt nu.

Jaha,, inomhuspool suger väl lite gissar jag,,

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev C-dude:

Jaha,, inomhuspool suger väl lite gissar jag,,

C;D

Skulle ju vara ett alternativ, eftersom jag ändå inte får vistas i solen.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gorjos:

Var skall  jag nu få plats med poolen?

Kam1.jpg

Bilder från invigningen av bostadsdelen.

Inv av huset.jpg

inv av huset2.jpg

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gorjos:

Skulle ju vara ett alternativ, eftersom jag ändå inte får vistas i solen.

Varför får du inte det, om jag får fråga.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Alarik:

Frugan gillar mig blekfet som jag är, solbränd går helt bort.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Alarik:

Precis nyss, skrev gorjos:

Frugan gillar mig blekfet som jag är, solbränd går helt bort.

image.thumb.png.7ed8e011d9f3eaf461ba96b5ea9d2660.png

@gorjos eller ett litet filmtips 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Enis:

image.thumb.png.7ed8e011d9f3eaf461ba96b5ea9d2660.png

@gorjos eller ett litet filmtips 

Enis

Hade inte han på första bilden sett så undernärd ut så hade det varit ganska likt.

Dela på andra sajter

– När ett stort empiriskt material från 76 av världens mest utvecklade länder studerades framkom att Sverige är det mest feminina landet. Sedan kommer Norge, Lettland och Nederländerna. De mest maskulina landet är Slovakien, följt av Japan och Ungern, berättar ARW:s (Academic Rights Watch) Erik J Olsson.

- I en feminin kultur leder försök att briljera till avundsjuka och avståndstagande, i en maskulin kultur uppmuntras däremot excellens och konkurrens, fortsätter Erik J Olsson.

Ändrades av Alarik

Dela på andra sajter

"Studio Ett" som just diskuterat det höga elpriset.
Dom vänder och vrider på ämnet och verkar ha väldigt svårt att komma på orsaken.
Är dom dumma i huvudet, eller vågar man inte säga som det är?
Det levereras/köps mindre gas från Ryssland till den Europeiska kontinenten.
Sverige använder ingen sådan gas, men ändå så får det elpriset att höjas här.
Säg, vad kan det bero på
Kan det bero på marknadskrafterna?  :lll._.:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...