Tommy Inlagd Juni 1, 2022 Dela Inlagd Juni 1, 2022 Irriterande att det är minst 2 veckor sedan Herr Chang senast steg i rankingen/ fick sitt senaste "Märke på MPR... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claus Inlagd Juni 1, 2022 Dela Inlagd Juni 1, 2022 Irriterande med bilar som stannar typ 4-5 meter bakom bilen framför vid rödljus och sen när jag stannar bakom den bilen då rullar den fram, så står jag där som en idi*t 5-6 meter bakom 😕? Varför gör dom så? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 1, 2022 Dela Inlagd Juni 1, 2022 1 timme sedan, skrev Boa52: Du hänger inte med Forden behöver jag inte varje dag men skulle det vara en Bil jag behöver varje dag 7 - 8 dar för länge Som jag förespådde. Du förstod inte sambandet. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 1, 2022 Dela Inlagd Juni 1, 2022 16 minuter sedan, skrev Claus: Irriterande med bilar som stannar typ 4-5 meter bakom bilen framför vid rödljus och sen när jag stannar bakom den bilen då rullar den fram, så står jag där som en idi*t 5-6 meter bakom 😕? Varför gör dom så? Och dessutom rullar de fram i omgångar, en meter i taget. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 1, 2022 Dela Inlagd Juni 1, 2022 2 timmar sedan, skrev Claus: Irriterande med bilar som stannar typ 4-5 meter bakom bilen framför vid rödljus och sen när jag stannar bakom den bilen då rullar den fram, så står jag där som en idi*t 5-6 meter bakom 😕? Varför gör dom så? Varför bry sig? Sitter man i kö så gör man oavsett första bilen. Skruva upp volymen och njut av livet istället för att känna dig som en idi*t för ingenting.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 1, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 1, 2022 40 minuter sedan, skrev Risifrutti: Varför bry sig? Sitter man i kö så gör man oavsett första bilen. Skruva upp volymen och njut av livet istället för att känna dig som en idi*t för ingenting.. Skruva upp volymen? Åh nej! Det är väl ett av det grövsta brotten man kan syssla med idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 1, 2022 Dela Inlagd Juni 1, 2022 15 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Skruva upp volymen? Åh nej! Det är väl ett av det grövsta brotten man kan syssla med idag. Nästan så att man saknar dom gamla trafikpoliserna som var ute 24/7 och faktiskt gjorde sitt jobb på den tiden.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 2, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 2, 2022 7 timmar sedan, skrev Risifrutti: Nästan så att man saknar dom gamla trafikpoliserna som var ute 24/7 och faktiskt gjorde sitt jobb på den tiden.. Nu har ju faktiskt polisen tagit krafttag mot den grova kriminaliteten. Varenda dag läser jag nyheter om folk som får böter för innehav av olagligt många och stora högtalare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Juni 2, 2022 Dela Inlagd Juni 2, 2022 TV6 som håller sig med expertkommentatorer som ERIK NIVA, och BOJAN DJORDJIC. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 Att man sover 2h, och sedan inte kan somna om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 Den helt totalt meningslösa debatten och diskussionerna om hur lekkamraten fick vänta i kompisens rum utan att bli inbjuden till middag medans kompisen åt.....🤬 I flera dagar diskuterades detta i nyhetsuppdateringarna varje halvtimme på SR, precis som om det var en sanning att alla Svenska familjer gör på detta sättet och är snåla och ogästvänliga..... Det spreds internationellt också tack vare ngn idi*t som tog på sig offerkoftan i vuxen ålder och kände sig kränkt och startade "swedengate" (eller va fan det hette)......🤬 Va fan, om man ser till sig själv, så ibland var det så att man inte blev inbjuden men kanske var det så att kompisens föräldrar bara hade lagat mat så att det räckte till familjen? Ibland blev man inbjuden men hade redan käkat middag hemma och då tackade man nej och ibland blev man inbjuden och hade inte käkat hemma och då ringde man hem till mamma och frågade om det var ok att käka middag hos kompisen..... Sedan så sätter vissa föräldrar i system i att skicka hem sina ungar till kompisars familjer bara för att föräldrarna själva inte orkar laga mat till sina barn.....🤬 Min bror har upplevt detta med både sin sons och dotters kompisar och det är alltid samma "lekkamrater" som ringer på lagom tills middagen skall serveras.....🤬 Som sagt, hur detta har fått ett nyhetsvärde går bortom mitt förstånd........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 (ändrad) 17 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Den helt totalt meningslösa debatten och diskussionerna om hur lekkamraten fick vänta i kompisens rum utan att bli inbjuden till middag medans kompisen åt.....🤬 I flera dagar diskuterades detta i nyhetsuppdateringarna varje halvtimme på SR, precis som om det var en sanning att alla Svenska familjer gör på detta sättet och är snåla och ogästvänliga..... Det spreds internationellt också tack vare ngn idi*t som tog på sig offerkoftan i vuxen ålder och kände sig kränkt och startade "swedengate" (eller va fan det hette)......🤬 Va fan, om man ser till sig själv, så ibland var det så att man inte blev inbjuden men kanske var det så att kompisens föräldrar bara hade lagat mat så att det räckte till familjen? Ibland blev man inbjuden men hade redan käkat middag hemma och då tackade man nej och ibland blev man inbjuden och hade inte käkat hemma och då ringde man hem till mamma och frågade om det var ok att käka middag hos kompisen..... Sedan så sätter vissa föräldrar i system i att skicka hem sina ungar till kompisars familjer bara för att föräldrarna själva inte orkar laga mat till sina barn.....🤬 Min bror har upplevt detta med både sin sons och dotters kompisar och det är alltid samma "lekkamrater" som ringer på lagom tills middagen skall serveras.....🤬 Som sagt, hur detta har fått ett nyhetsvärde går bortom mitt förstånd........ Jag måste säga att jag inte hängt med i debatten om det nu vart någon debatt men jag har hört att det var en snackis. Men så var det när jag växte upp hos vissa av mina kompisars familjer. Middag var andakt med familjen och var jag där fick jag kompisen minsann vänta på rummet. Vi i våran familj var aldrig speciellt nogsamt med sådant vad jag kommer jag ihåg och min mamma var ju dessutom från Tyskland så vi hade väl inta samma kultur. Om min polare ville sitta ner till bords med oss så var det ok. Vad blir du irriterad över? De är väl bara ett konstaterade att det fanns en sådan kultur eller vad handlar debatten om? Ändrades Juni 3, 2022 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 13 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Den helt totalt meningslösa debatten och diskussionerna om hur lekkamraten fick vänta i kompisens rum utan att bli inbjuden till middag medans kompisen åt.....🤬 I flera dagar diskuterades detta i nyhetsuppdateringarna varje halvtimme på SR, precis som om det var en sanning att alla Svenska familjer gör på detta sättet och är snåla och ogästvänliga..... Det spreds internationellt också tack vare ngn idi*t som tog på sig offerkoftan i vuxen ålder och kände sig kränkt och startade "swedengate" (eller va fan det hette)......🤬 Va fan, om man ser till sig själv, så ibland var det så att man inte blev inbjuden men kanske var det så att kompisens föräldrar bara hade lagat mat så att det räckte till familjen? Ibland blev man inbjuden men hade redan käkat middag hemma och då tackade man nej och ibland blev man inbjuden och hade inte käkat hemma och då ringde man hem till mamma och frågade om det var ok att käka middag hos kompisen..... Sedan så sätter vissa föräldrar i system i att skicka hem sina ungar till kompisars familjer bara för att föräldrarna själva inte orkar laga mat till sina barn.....🤬 Min bror har upplevt detta med både sin sons och dotters kompisar och det är alltid samma "lekkamrater" som ringer på lagom tills middagen skall serveras.....🤬 Som sagt, hur detta har fått ett nyhetsvärde går bortom mitt förstånd........ Helt otänkbart om man bor tillsammans med en thailändska. Kommer kompisarna på besök så ska dom oxå äta. Helt rätt, lite mat kan man alltid bjuda på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 (ändrad) 6 minuter sedan, skrev Mankan: Jag måste säga att jag inte hängt med i debatten om det nu vart någon debatt men jag har hört att det var en snackis. Men så var det när jag växte upp hos vissa av mina kompisars familjer. Middag var andakt med familjen och var jag där fick jag kompisen minsann vänta på rummet. Vi i våran familj var aldrig speciellt nogsamt med sådant kommer jag ihåg och mins mamma var ju dessutom från Tyskland så vi hade väl inta samma kultur. Om min polare ville sitta ner till bords med oss så var det ok. Vad blir du irriterad över? De är väl bara ett konstaterade att det fanns en sådan kultur eller vad handlar debatten om? Hade jag någon lekkamrat hemma så fick vederbörande alltid erbjudandet att käka med oss. Ändrades Juni 3, 2022 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 35 minuter sedan, skrev Mankan: Jag måste säga att jag inte hängt med i debatten om det nu vart någon debatt men jag har hört att det var en snackis. Men så var det när jag växte upp hos vissa av mina kompisars familjer. Middag var andakt med familjen och var jag där fick jag kompisen minsann vänta på rummet. Vi i våran familj var aldrig speciellt nogsamt med sådant vad jag kommer jag ihåg och min mamma var ju dessutom från Tyskland så vi hade väl inta samma kultur. Om min polare ville sitta ner till bords med oss så var det ok. Vad blir du irriterad över? De är väl bara ett konstaterade att det fanns en sådan kultur eller vad handlar debatten om? Jag blev irriterad över att det blev en snackis och debatt över en skitsak som inte ens vore vara nyhetsvärde om inte det framgick av mitt inlägg.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 1 timme sedan, skrev Mankan: Jag måste säga att jag inte hängt med i debatten om det nu vart någon debatt men jag har hört att det var en snackis. Men så var det när jag växte upp hos vissa av mina kompisars familjer. Middag var andakt med familjen och var jag där fick jag kompisen minsann vänta på rummet. Vi i våran familj var aldrig speciellt nogsamt med sådant vad jag kommer jag ihåg och min mamma var ju dessutom från Tyskland så vi hade väl inta samma kultur. Om min polare ville sitta ner till bords med oss så var det ok. Vad blir du irriterad över? De är väl bara ett konstaterade att det fanns en sådan kultur eller vad handlar debatten om? Det jag ser är Rasistkortet viftar till höger och vänster från nysvenskar att så minsann är och var det inte i vår familj bla bla bla... utan där bjöd man oavsett om man hade nått att bjuda på... med noll förståelse att det är en kulturyttring Jag tyckte det inte alls var konstigt att sitta på rummet eller att kompisar ombads sitta på rummet om nu familjerna hade olika middagstider... Det var så det var.... middagen ansågs ofta vara en helig stund för kärnfamiljen med två arbetande föräldrar som ville träffa sina barn och hör hur de haft det under dagen etc. Min dotter Pia kände igen sig i sina kompisars helyllesvenska familjer men inte alls i vår familj då ... där det kommit in en annan kultur med andra traditioner och levnadssätt /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 44 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Jag blev irriterad över att det blev en snackis och debatt över en skitsak som inte ens vore vara nyhetsvärde om inte det framgick av mitt inlägg.... Jag förstår köttis men jag förstod inte hur detta kunde uppröra någon. Men som sagt har har inte lystnad debatten, Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 Däringa med att barnens lekkamrater får mat eller fika när de leker hos kompisar varierar från familj till familj, egentligen inget att orda om. En del barn FÅR inte för sina föräldrar äta borta hos kompisar/lekkamrater, andra vill inte, medans för många hör det till det normala att ALLA äter tillsammans, även då gäster/lekkamrater. Självklart finns det SNÅLA föräldrar som inte över huvud taget kan tänka sig att erbjuda någon annan något om de inte kan få tiofalt igen. INGEN säger INGEN i Sverige behöver ha det så fattigt att de inte kan erbjuda barnens lekkamrater på lite mat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 11 minuter sedan, skrev Enis: Det jag ser är Rasistkortet viftar till höger och vänster från nysvenskar att så minsann är och var det inte i vår familj bla bla bla... utan där bjöd man oavsett om man hade nått att bjuda på... med noll förståelse att det är en kulturyttring Jag tyckte det inte alls var konstigt att sitta på rummet eller att kompisar ombads sitta på rummet om nu familjerna hade olika middagstider... Det var så det var.... middagen ansågs ofta vara en helig stund för kärnfamiljen med två arbetande föräldrar som ville träffa sina barn och hör hur de haft det under dagen etc. Min dotter Pia kände igen sig i sina kompisars helyllesvenska familjer men inte alls i vår familj då ... där det kommit in en annan kultur med andra traditioner och levnadssätt /Enis Jag känner återigen att jag inte hängt med i debatten. Vad är problemet? Jag fick gott vänta om jag ville efter min kompis middag leka vidare. De var ju inte direkt som om jag annars svälte till döds. Sedan tycker jag att dessa människor i efterhand var idi*ter man det är väl av mindre betydelse, Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 2 minuter sedan, skrev Mankan: Jag känner återigen att jag inte hängt med i debatten. Vad är problemet? Jag fick gott vänta om jag ville efter min kompis middag leka vidare. De var ju inte direkt som om jag annars svälte till döds. Sedan tycker jag att dessa människor i efterhand var idi*ter man det är väl av mindre betydelse, Det var inget problem då och inget problem för mig nu Men det verkar vara ett djävla problem för nysvenskar.... Skall man vara likadana som dem så säger man väl .... Så klart de inte fattar de har väl aldrig haft föräldrar som jobbat en endaste dag ... utan bara lyft bidrag och kunnat vara hemma och lallat så att umgås vid middagen är ju inte viktigt Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 Lite mer komplicerat nu att bjuda barns kompisar på mat eftersom var och varannan unge är allergisk mot både det ena och det andra eller är vegetarianer. När en annan växte upp så var det ytterst ovanligt med allergier och vegetarianer fanns inte så därmed mycket enklare. // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Juni 3, 2022 Dela Inlagd Juni 3, 2022 31 minuter sedan, skrev mrco: Lite mer komplicerat nu att bjuda barns kompisar på mat eftersom var och varannan unge är allergisk mot både det ena och det andra eller är vegetarianer. När en annan växte upp så var det ytterst ovanligt med allergier och vegetarianer fanns inte så därmed mycket enklare. // mrco Glöm inte bort fläsk och skaldjur. Kan bli ett jäkla problem om föräldrarna får reda på deras barn har ätit orent kött hos en kompis. Såg en skön grej på en fotbollsturnering för många år sedan. Ledarna på bjöd på någon form av snacks till barnen och en kvicktänkt grabb skrek högt som fan att det innehöll gris. Han stod i princip själv kvar med en binge godsaker😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 3, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Juni 3, 2022 Där jag växte upp var det helt vanligt att man åt lite här och där och kompisar åt hos oss. Det under förutsättning att man ringde hem och meddelade/frågade om det gick bra att man käkade hos kompisen. Jag känner inte igen mig i ”problemet”. Min dotter var över till grannarna förra veckan och meddelade grannen ”min mamma har sagt att jag kan äta hos er” och satte sig ner och åt. Hon är 4 år och grannungarna är typ 10 år. Det har väl hänt ibland med äldsta dottern att hon frågat om polarna kan äta hos oss och det har aldrig varit några problem. Fast ibland hade det nog varit vettigare om det meddelades i tid att det blir fler gäster till middagen. Man gör en grej av ingenting. Det är väl media som vill flytta fokus från riktiga problemen vi har i samhället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Juni 5, 2022 Dela Inlagd Juni 5, 2022 att man skall behöva vänta Vid bärgningen av regalskeppet Vasa återfanns en flaska med 33-procentigt brännvin, kryddad med bland annat anis. Den har nu återskapats efter noggranna analyser och kommer finnas på Systembolaget inom kort, uppger Sjöhistoriska museets chef Mats Djurberg. ”Efter årtionden av forskning så är drycken nu klar!” skriver han på twitter. Exakt när spriten, som går under namnet Vasa 1628, börjar säljas är dock oklart. ”Lite osäkert då den ska lagras, dock inte i 333 år”, skriver museichefen i ett inlägg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juni 5, 2022 Dela Inlagd Juni 5, 2022 On 2022-06-01 at 17:53, skrev Boa52: Du hänger inte med Forden behöver jag inte varje dag men skulle det vara en Bil jag behöver varje dag 7 - 8 dar för länge I vilket land finns Autodoc? Åk dit och hämta själv om du vill ha deras prylar snabbare. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu