hamnoi Inlagd Maj 27, 2022 Dela Inlagd Maj 27, 2022 On 2022-05-26 at 19:34, skrev audirs2: Tror jag skall polisanmäla Värmdö Kommun! Min fru har ett fast jobb på Nacka Kommun 8 timmar per dag! Sedan ringer Värmdö och undrar om inte hon kan komma efter Nacka jobbet och hjälpa dom med gamla för dom har personalbrist! Nu 19,00 ringer frugan å säger att hon måste jobba även natt! Detta har nu pågått i ca 5 år så dom har helt enkelt kidnappat min fru som jag tog hit för 12 år sedan för att just det ha en fru! Vad fan!!!!??? Jobba natt=Tjejparty på tigern. Kolla instagram din gamla stofil😉 Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 Y-front...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 10 timmar sedan, skrev UglyFarang: Mycket vackert område, jag har tagit många långa promenader där när vi har legat med båten i hamnen. Det är ju ganska passande att du bosätter dej i Tågarp nu med tanke på ditt ursprung, har du eldstäder till båda skorstenarna i nya huset? Den ena skorstenen är en braskamin i vardagsrummet. Den andra går till pannrummet i en liten källare under huset där det idag sitter en alldeles nyinstallerad biogaspanna (huset är anslutet till naturgas/biogasnätet som bl.a matar Skånemöllans torkanläggningar i byn) Pappas släkt är från Helsingborgsområdet dessutom. Farfar var stins/stationsmästare på Grevie station Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 21 minuter sedan, skrev Tallviking: Den ena skorstenen är en braskamin i vardagsrummet. Den andra går till pannrummet i en liten källare under huset där det idag sitter en alldeles nyinstallerad biogaspanna (huset är anslutet till naturgas/biogasnätet som bl.a matar Skånemöllans torkanläggningar i byn) Pappas släkt är från Helsingborgsområdet dessutom. Farfar var stins/stationsmästare på Grevie station Trevligt, då gissar jag att du har mycket släkt i bygden. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 11 timmar sedan, skrev hamnoi: Jobba natt=Tjejparty på tigern. Kolla instagram din gamla stofil😉 Fyra st kulhål på Tigern i deras fönsterrutor förra helgen! Nej tack, det blir Amazing Thai som vanligt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 5 minuter sedan, skrev audirs2: Fyra st kulhål på Tigern i deras fönsterrutor förra helgen! Nej tack, det blir Amazing Thai som vanligt! På tigern ska jag i kväll. Vad säger du behöver jag skottsäker väst? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Den ena skorstenen är en braskamin i vardagsrummet. Den andra går till pannrummet i en liten källare under huset där det idag sitter en alldeles nyinstallerad biogaspanna (huset är anslutet till naturgas/biogasnätet som bl.a matar Skånemöllans torkanläggningar i byn) Pappas släkt är från Helsingborgsområdet dessutom. Farfar var stins/stationsmästare på Grevie station Jag är född i Grevie församling och döpt i Förslövs kyrka men far var rumpmas och mor smålänning 🙂 Ändrades Maj 28, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 16 timmar sedan, skrev UglyFarang: Jag har endast varit i England/Storbritannien pga flygplansbyte men skulle gärna åka dit och hyra bil eller MC och snurra runt lite med några goda vänner i sällskap. Det enda land jag har åkt till för att äta frokost är faktiskt Danmark och specifikt till Rungsted Kro, deras frokostplade var fantastisk! Frokost betyder väl Lunch, på danska? Fukost heter morgenmat i Danmark? Har jag för mej. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 1 timme sedan, skrev Tommy: Frokost betyder väl Lunch, på danska? Fukost heter morgenmat i Danmark? Har jag för mej. MVH Stämmer bra där... När jag jobbade på planeringsavdelningen på KLS (dotterbolag till Danish Crown) och höll på att utveckla planeringsverktyget APO tillsammans med IT-nördarna från Danish Crown, så uppstod de alltid språkförbistringar om detta (även om Danska inte skall ses som ett språk, utan mer ett läte ).... Hade vi en tidig sittning när IT-nördarna var i Sverige och vi sa att "det kanske är dags för frukost nu", så skruvade Danskarna på sig och undrade om det inte var för tidigt för det vid 09:00?.... "Vi äder frokost vid 12-13 i Denmark"..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 4 timmar sedan, skrev Mankan: På tigern ska jag i kväll. Vad säger du behöver jag skottsäker väst? Kyskhetsbälte räcker 🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 4 timmar sedan, skrev audirs2: Fyra st kulhål på Tigern i deras fönsterrutor förra helgen! Nej tack, det blir Amazing Thai som vanligt! Kanske blir det kulhål i Amazing thais rutor idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 Precis nyss, skrev Peolito: Kanske blir det kulhål i Amazing thais rutor idag. Är du på väg dit? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 4 minuter sedan, skrev MickeN: Är du på väg dit? Ja ska bara sätta på mig hölstret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 5 minuter sedan, skrev Peolito: Ja ska bara sätta på mig hölstret. Och bombsäkrad utstyrsel....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 Där tycker jag man har passerat en gräns🤬 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 1 timme sedan, skrev Peolito: Ja ska bara sätta på mig hölstret. Du får låna min AK 4,a! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 16 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Där tycker jag man har passerat en gräns🤬 Just det, inga Foppa tofflor! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 10 minuter sedan, skrev audirs2: Just det, inga Foppa tofflor! Det är lugnt, för hen hade förmodligen Chang-linne och midjeväska på sig....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 Svenska fördomar på arbetsmarknaden Frugan har sökt 1000 tals jobb med perfekt skrivet personligt brev och CV utan att få ett enda svar i en bransch där hon är utbildad och har erfarenhet i där de under många år säger att de skriker efter folk Som ett experiment så sökte jag ett riktigt arbete i en bransch där jag har noll erfarenhet eller kunskap, väsensskilt mot vad jag jobbar med idag. Hade inget personlig brev eller CV skrev bara typ jag söker jobbet i ett email Efter två dagar blev jag kallad på en intervju, efter två veckor blev jag erbjuden jobbet. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 28, 2022 Dela Inlagd Maj 28, 2022 6 timmar sedan, skrev Enis: Svenska fördomar på arbetsmarknaden Frugan har sökt 1000 tals jobb med perfekt skrivet personligt brev och CV utan att få ett enda svar i en bransch där hon är utbildad och har erfarenhet i där de under många år säger att de skriker efter folk Som ett experiment så sökte jag ett riktigt arbete i en bransch där jag har noll erfarenhet eller kunskap, väsensskilt mot vad jag jobbar med idag. Hade inget personlig brev eller CV skrev bara typ jag söker jobbet i ett email Efter två dagar blev jag kallad på en intervju, efter två veckor blev jag erbjuden jobbet. /Enis Nja, låt mig killgissa lite att åldern och kön går före namn. Att jobba i kök är jävligt slitsamt och att då ta in en dam i 55(?) års åldern med ett par års erfarenhet efter utbildning är nog ingenting som lockar tyvärr.. Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 30, 2022 Dela Inlagd Maj 30, 2022 Enligt en sammanställning som Sveriges Folktandvårdsförening gjort är 18 av 21 regioner i Sverige är försenade med att kalla vuxna till Folktandvården. Värst är det i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Dalarna där personalen är underbemannad och där kliniker ligger efter med nästan alla patientgrupper. I Norrbotten står runt 50 000 patienter i kö för vanliga tandvårsbehov. En av dem är 31-åriga Maria från Luleå. I juli 2020 konstaterade man att hon hade tre hål i tänderna som behövde lagas. Men idag, två år senare, har hon ännu inte fått någon tid. Och tänderna, de börjar göra mer och mer ont. – Jag väntar fortfarande och nu har jag riktigt ont också till och från, det gör ju till och med ont att borsta tänderna ibland. Maria har betalat över 8 000 kronor i frisktandvård men trots det inte fått hjälp att laga tänderna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 30, 2022 Dela Inlagd Maj 30, 2022 19 minuter sedan, skrev Alarik: Enligt en sammanställning som Sveriges Folktandvårdsförening gjort är 18 av 21 regioner i Sverige är försenade med att kalla vuxna till Folktandvården. Värst är det i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Dalarna där personalen är underbemannad och där kliniker ligger efter med nästan alla patientgrupper. I Norrbotten står runt 50 000 patienter i kö för vanliga tandvårsbehov. En av dem är 31-åriga Maria från Luleå. I juli 2020 konstaterade man att hon hade tre hål i tänderna som behövde lagas. Men idag, två år senare, har hon ännu inte fått någon tid. Och tänderna, de börjar göra mer och mer ont. – Jag väntar fortfarande och nu har jag riktigt ont också till och från, det gör ju till och med ont att borsta tänderna ibland. Maria har betalat över 8 000 kronor i frisktandvård men trots det inte fått hjälp att laga tänderna. Finns ju privat läkare! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 30, 2022 Dela Inlagd Maj 30, 2022 24 minuter sedan, skrev audirs2: Finns ju privat läkare! Är väl inte därför, som i detta fallet, Maria gått och betalt till Folktandvården varje månad för att sedan gå till en privat tandläkare när hon behöver få gjort vid tänderna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 30, 2022 Dela Inlagd Maj 30, 2022 24 minuter sedan, skrev apknug: Nu är det ju tråkigt att Maria har betalt 8 000 kr till staten och ändå inte ha fått någon tandvård. Det positiva är att hon kan söka sig till en ny annan tandläkare och även där få subventionerad tandvård! Eller åka till Thailand och laga tänderna där, det är i alla fall ett thailändskt forum detta..... Ja, det var ju väldigt positivt. Och de 8000 kronorna då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 30, 2022 Dela Inlagd Maj 30, 2022 Enligt Folktandvården är frisktandvård en smart och trygg tandvård - till en fast månadskostnad. Med Frisktandvård fås regelbunden tandvård till fast pris. Avtalsperioden löper över tre år då man betalar ett fast pris från 90 kronor i månaden. Man slipper drabbas av plötsliga och ovälkomna kostnader om man till exempel skulle tappa en fyllning eller råka bita av en bit av en tand. Folktandvården kallar regelbundet under avtalstiden. Man behöver alltså inte själv hålla koll på när det är dags att boka tid. Avtalet gäller även om man flyttar. Avtalet gäller i hela Sverige. Med Frisktandvård får man undersökningar och förebyggande tandvård. Liksom lagningar och rotbehandling. Man får också tips och råd om hur man kan förbättra sin munhälsa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu