Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

#12: Mattider! Inte så irriterad egentligen, mest förundrad.

Varför är det omöjligt att få thai att äta samtidigt? Och då menar jag inte medan de skvallrar hela em, utan att tex säga "Idag äter vi kl 18". Alla äter när de vill, sitta vid matbordet är omöjligt, och mat lagas så fort nån blir sugen. Har försökt styra upp detta några år, men blir mest idi*tförklarad...

Dela på andra sajter

ThailandNovise
39 minuter sedan, skrev frogfish:

Varför är det omöjligt att få thai att äta samtidigt? Och då menar jag inte medan de skvallrar hela em, utan att tex säga "Idag äter vi kl 18". Alla äter när de vill, sitta vid matbordet är omöjligt, och mat lagas så fort nån blir sugen. Har försökt styra upp detta några år, men blir mest idi*tförklarad...

Det ska ätas när du är hungrig, du vet om/när du får/kan äta nästa gång.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev ThailandNovise:

Det ska ätas när du är hungrig, du vet om/när du får/kan äta nästa gång.

Missat ett "inte"?

Jo, jag accepterar deras stil. Men det står mat framme (äckligt), och blir ett jäkla svinn eftersom de inte kan äta samma rätt etc. Men det finns nog lite för mkt svenne kvar i mig🐸

Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev frogfish:

För 22 år sedan när min väna hustru flyttade in hos mig med medhavd son trodde jag att nu ska vi äta middag på samma tid. Jag har gett upp den tanken. Det äts när man är hungrig. Därmed basta.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
19 minuter sedan, skrev Peolito:

För 22 år sedan när min väna hustru flyttade in hos mig med medhavd son trodde jag att nu ska vi äta middag på samma tid. Jag har gett upp den tanken. Det äts när man är hungrig. Därmed basta.

Samma här 🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Peolito:

Det äts när man är hungrig

dygnets alla vakna timmar

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev frogfish:

3 timmar sedan, skrev Peolito:

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Samma här 🙂

1 timme sedan, skrev wavis:

Samma här med ,, Många som e i samma sits..😆...

Ser inte problemet.

Bara att bjuda på ett restaurangbesök, så äter alla samtidigt!

(Fast annars håller jag med...)

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

dygnets alla vakna timmar

Enis

Du verkar ha mycke problem med det mesta, jag och min thaifru äter tillsamans vad är problemet

Är det du eller henne

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev MickeN:

Vem var det som väckte björnen som sov?

Det är vår då vaknar alla björnar

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev MickeN:

Vem var det som väckte björnen som sov?

Sorry...

Hade glömt hans otrevlighetstourettes.

Men det blir fart ett tag iaf🐸

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Sorry...

Hade glömt hans otrevlighetstourettes.

Men det blir fart ett tag iaf🐸

När inte nån, jag, tycker som ni är man en idi*t och blir snabbt anmäld till Surin

Det jag har tyckt nu är om försäkring och om Ford Granda, jag jobbade på ford

när dom kom, sen kommer en och svammlar om V 6 tycker du jag ska bara hålla

med när det är bara lögn

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

När inte nån, jag, tycker som ni är man en idi*t och blir snabbt anmäld till Surin

Det jag har tyckt nu är om försäkring och om Ford Granda, jag jobbade på ford

när dom kom, sen kommer en och svammlar om V 6 tycker du jag ska bara hålla

med när det är bara lögn

He he... Kör på du, Boa. Jag kommer inte anmäla dig.

Men du är ju inte alltid så diplomatisk i dina konstateranden...

Jag tycker dock att det är kul att se dig igen. Vad hände med dina moppeprojekt?

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

He he... Kör på du, Boa. Jag kommer inte anmäla dig.

Men du är ju inte alltid så diplomatisk i dina konstateranden...

Jag tycker dock att det är kul att se dig igen. Vad hände med dina moppeprojekt?

Får se vad som händer, Har fixat en Ford Taunus 2,0 Ghia -81, i morgon nya sommardäck på

orginal lättmetalfäljar. MC och Mopparna är ju klara, lite jobb  kvar på Lambereten

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Får se vad som händer, Har fixat en Ford Taunus 2,0 Ghia -81, i morgon nya sommardäck på

orginal lättmetalfäljar. MC och Mopparna är ju klara, lite jobb  kvar på Lambereten

Vore kul att se bilder på mopparna, även om det tar lite tid. Väcker ju minnen av svunna tider🐸

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Vore kul att se bilder på mopparna, även om det tar lite tid. Väcker ju minnen av svunna tider🐸

Har väl visat förut men kommer kanske senare

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Samma här 🙂

Me too!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Boa52:

Du verkar ha mycke problem med det mesta, jag och min thaifru äter tillsamans vad är problemet

Är det du eller henne

Jo, de e väl klart att har man hänglås på kylskåp o skafferi, 15 mil till närbutiken och alla skalbaggar är i ide så har hon väl inte annat än att anpassa sig.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Senaste varningen/sitta på bänken du fick av mig @Boa52, var i december 2020. 

Och det var faktiskt helt på egen hand av mig, utan några anmälningar.

Det är egentligen ingen som anmäler inlägg här på MPR, vilket säkert är en följd av den nästan obefintliga modereringen överlag.

Och självklart även att det inte finns så mycket att anmäla.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 timmar sedan, skrev Surin P3:

Senaste varningen/sitta på bänken du fick av mig @Boa52, var i december 2020. 

Och det var faktiskt helt på egen hand av mig, utan några anmälningar.

Det är egentligen ingen som anmäler inlägg här på MPR, vilket säkert är en följd av den nästan obefintliga modereringen överlag.

Och självklart även att det inte finns så mycket att anmäla.

Ja man kan ju undra vem som svamlar mest på forumet och då menar jag inte dig P3 🤣

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

#n: Värmen😓

Det är så jävla varmt, så det räcker med en hostning för att frammana en svettattack...

Dela på andra sajter

On 2022-04-20 at 17:02, skrev frogfish:

Haha, där har jag gett upp och insett att man bara äter en gång om dagen, tiden för det börjar ca 06.00 och slutar före man sover på kvällen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev frogfish:

#n: Värmen😓

Det är så jävla varmt, så det räcker med en hostning för att frammana en svettattack...

Jo, ingen risk att man ligger i solen med bakrus. 34C i bkk 

Dela på andra sajter

Ingen skitsak egentligen men i Thailand kan man komma lätt undan bara man är rätt person.

UPDATE:

The Thai policeman who earlier today was sentenced to 1 year and 15 days in prison for driving his Ducati motorbike into a woman killing her at a zebra crossing in Bangkok, has now been released on bail. Bail was posted this afternoon at 200,000 baht. The 21 year old policeman will now be free whilst his lawyer and father (who is also a policeman) arrange his appeal over the jail sentence.

https://thethaiger.com/news/national/officer-who-killed-eye-doctor-at-Bangkok-zebra-crossing-out-on-bail?fbclid=IwAR34I4Fqwbs-jGGb_mHVV4mo8-ofidFXNPnS8Lgdntc2Hl2o8K9383u2cO8

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...