Alarik Inlagd Mars 17, 2022 Dela Inlagd Mars 17, 2022 Flera stora fabriker som tillverkar glasburkar finns i Ukraina och nu får en av Sveriges största syltfabriker i Lycksele inte tillräckligt med glasburkar. Det innebär förseningar och i kombination med dyrare energi och diesel väntar nu dyrare sylt rapporterar P4 Västerbotten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 17, 2022 Dela Inlagd Mars 17, 2022 8 timmar sedan, skrev Alarik: Flera stora fabriker som tillverkar glasburkar finns i Ukraina och nu får en av Sveriges största syltfabriker i Lycksele inte tillräckligt med glasburkar. Det innebär förseningar och i kombination med dyrare energi och diesel väntar nu dyrare sylt rapporterar P4 Västerbotten. Sylt i plastkondom funkar ju det åxå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 17, 2022 Dela Inlagd Mars 17, 2022 Att det för första gången på 22 år inte blir "Sommar med Ernst" på TV4... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 17, 2022 Dela Inlagd Mars 17, 2022 5 timmar sedan, skrev Benriach: Att det för första gången på 22 år inte blir "Sommar med Ernst" på TV4... Möjligen om du räknar "Sommartorpet" på SVT dit. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 17, 2022 Dela Inlagd Mars 17, 2022 Att man är så sugen på som tam och det är så långväga att köpa den (Dong Yai Pattana, Buriram) Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 17, 2022 Dela Inlagd Mars 17, 2022 6 minuter sedan, skrev Enis: Att man är så sugen på som tam och det är så långväga att köpa den (Dong Yai Pattana, Buriram) Enis Kom osökt att tänka på en AC/DC låt... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 18, 2022 Dela Inlagd Mars 18, 2022 9 timmar sedan, skrev Enis: Att man är så sugen på som tam och det är så långväga att köpa den (Dong Yai Pattana, Buriram) Enis 9 timmar sedan, skrev Tommy: Kom osökt att tänka på en AC/DC låt... MVH Själv kom jag att tänka på en gammal jobbarkompis. Hans erotiska dröm var att ha en mycket stor kvinna. Då hon ställt upp sig på alla fyra skulle han slå ut armarna och utbrista "Allt detta, är det mitt"? Vet ej än idag om han skojade eller inte.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 19, 2022 Dela Inlagd Mars 19, 2022 Kallaste jag någonsin upplevt här på Phuket kl 12 på dagen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 Den före detta tennisstjärnan Boris Becker har dömts skyldig på fyra punkter i det mål som gäller hans personliga konkurs 2017. 54-åringen döms bland annat för att ha gömt undan tillgångar värda miljontals pund, för att slippa betala av sina skulder och för att ha dolt skulder. Tysken frias dock från 20 av åtalspunkterna. Han anklagas för att inte ha att överlämnat ett antal tillgångar, inklusive nio troféer och medaljer från sin karriär. Så jävla tråkigt att behöva lämna ifrån sig erhållna trofeér och medaljer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 8, 2022 Dela Inlagd April 8, 2022 11 minuter sedan, skrev Alarik: Den före detta tennisstjärnan Boris Becker har dömts skyldig på fyra punkter i det mål som gäller hans personliga konkurs 2017. 54-åringen döms bland annat för att ha gömt undan tillgångar värda miljontals pund, för att slippa betala av sina skulder och för att ha dolt skulder. Tysken frias dock från 20 av åtalspunkterna. Han anklagas för att inte ha att överlämnat ett antal tillgångar, inklusive nio troféer och medaljer från sin karriär. Så jävla tråkigt att behöva lämna ifrån sig erhållna trofeér och medaljer. Ja det kan man ju tycka är hans egendom oavsett vad. Sedan om han inte kan betala sina räkningar blir det ju lite problematiskt. Eller ska sportstjärnor behandlas olika från övrig befolkning? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 9, 2022 Dela Inlagd April 9, 2022 5 timmar sedan, skrev apknug: Ja det är en vanlig synpunkt.från västern. Lars Ohly, som var en inbiten djurgårdare, ville att skatten skulle sänkas för utländska spelare så Djurgården hade råd att köpa fler. Att.samma resonemang skulle kunna appliceras i näringslivet i övrigt var helt omöjligt för honom och vänstern att förstå..... Lars Ohly hyrde andra hand mitt inne i stan. Flyttade ut efter ett par år och stämde för att det var hög hyra i efterhand. Totalt vidrig människa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd April 9, 2022 Dela Inlagd April 9, 2022 Översnöade isfläckar Halkade under min morgonpromenad. Fin snöängel på bilden. Gaya och bygg har varit duktiga på att sopa upp allt grus . Varning utfärdas för halka på gångvägar och trottoarer. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 9, 2022 Dela Inlagd April 9, 2022 12 timmar sedan, skrev Mankan: Ja det kan man ju tycka är hans egendom oavsett vad. Sedan om han inte kan betala sina räkningar blir det ju lite problematiskt. Eller ska sportstjärnor behandlas olika från övrig befolkning? För Boris Becker är det väl enbart affektionsvärde på troféerna och medaljerna. De flesta guldmedaljer till exempel består faktiskt inte av massivt guld. De är mestadels endast guldpläterade som exempelvis de olympiska guldmedaljerna. Men samlare lär vara beredda att betala bra för hans troféer och medaljer. Och i det här fallet är det nog inte vilka "samlare" som helst som kommer att lägga vantarna på Boris Beckers grejor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 10, 2022 Dela Inlagd April 10, 2022 Stenbordstolar! När man väl börjar få babianarsle finns det ingen väg tillbaka🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 10, 2022 Dela Inlagd April 10, 2022 Så jag vart ju hemma hos pappa idag och bytte köksarmaturer över diskbänken och det slog mig att nu för tiden skall allt vara form före funktion, för den som hade designat dessa armaturer var definitivt inte samma person som skall montera dem...... Hur fan är det möjligt att designa ngt där det t.o.m. är näst intill omöjligt att få in monteringsskruvarna i hålen på armaturen om man inte har sytrådstunna fingrar (inte ens magnetisk skruvmejsel fungerade tillfredsställande).......🤬 Dessutom så har man slutat med de klassiska "sockerbitarna" när man skall ansluta strömkablarna och istället ersatt dem med ngn form av "klämgrej" som går sönder bara man tittar på dem och därmed fick man göra abrovinsch för att få det till att fungera.......🤬 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd April 10, 2022 Dela Inlagd April 10, 2022 Grandiosa panpizza classic. Den lilla halvmåneformade perforeringen på kartongens översida som man med tummen kunde trycka ner och därmed öppna kartongens sida på ett enkelt sätt är borta. Nu får man slita i hela jävla kartonggaveln. Hur mycket tjänade norrbaggarna där tro? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 10, 2022 Dela Inlagd April 10, 2022 Mina barn ..., som tar så mycket för givet .... dags att bli en elak bitter faan Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 11, 2022 Dela Inlagd April 11, 2022 Hur j*vla svårt kan det vara? Varenda gång... Inte konstigt ACn måste gå dygnet runt... Och medan jag skriver händer detta, WTF🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 11, 2022 Trådstartare Dela Inlagd April 11, 2022 55 minuter sedan, skrev frogfish: Hur j*vla svårt kan det vara? Varenda gång... Inte konstigt ACn måste gå dygnet runt... Och medan jag skriver händer detta, WTF🐸 Härligt när det anordnas korsdrag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd April 11, 2022 Dela Inlagd April 11, 2022 1 timme sedan, skrev frogfish: Hur j*vla svårt kan det vara? Varenda gång... Inte konstigt ACn måste gå dygnet runt... Och medan jag skriver händer detta, WTF🐸 Har du samma svärmor som mig, helt jävla hopplös. Världsmästare på att öppna dörrar, tända lampor och starta fläktar men trots sina 67 år har hon aldrig fattat att det ofta är samma knapp man startar som man stänger av med. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 11, 2022 Dela Inlagd April 11, 2022 Precis nyss, skrev SatanG: Har du samma svärmor som mig, helt jävla hopplös. Världsmästare på att öppna dörrar, tända lampor och starta fläktar men trots sina 67 år har hon aldrig fattat att det ofta är samma knapp man startar som man stänger av med. / SatanG Nä, det är frun. Och kidsen är likadana. Sen klagas det högt om hög elräkning nu, men det verkar vara helt omöjligt att förstå varför (har försökt förklara i 14 år nu...). Tydligen en thaigrej. När man var ung och glömde bastudörren en gång, det gjorde man inte igen. Kanske ska börja med hårdare tag här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 11, 2022 Dela Inlagd April 11, 2022 12 minuter sedan, skrev SatanG: Har du samma svärmor som mig, helt jävla hopplös. Världsmästare på att öppna dörrar, tända lampor och starta fläktar men trots sina 67 år har hon aldrig fattat att det ofta är samma knapp man startar som man stänger av med. / SatanG För mig är det precis tvärt om. Både min svärmor och fru är extremt noggranna med att stänga av allt som drar el. Jag får ofta påpekande om att jag slarvar med att släcka lyset. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 11, 2022 Dela Inlagd April 11, 2022 (ändrad) 17 minuter sedan, skrev Mankan: För mig är det precis tvärt om. Både min svärmor och fru är extremt noggranna med att stänga av allt som drar el. Jag får ofta påpekande om att jag slarvar med att släcka lyset. Läste - kanske var det här på MPR - att någon hade en svärmor som stängde av kylskåpet på kvällen för att spara el. Ändrades April 11, 2022 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 11, 2022 Dela Inlagd April 11, 2022 Att jag glömmer att man inte ska hjälpa thai med att lösa deras "problem"... Nyss satt frun och 2 tanter och försökte koppla upp en ny mobil mot en bluetoothhögtalare. Gick sådär. Jag fösökte säga att de måste koppla bort den första mobilen först, men farangen skulle hålla sig borta. Efter ett par minuter tog jag den uppkopplade mobilen, kopplade bort den, och kopplade upp den nya. Big mistake. Blir nog veboa inatt...🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 11, 2022 Trådstartare Dela Inlagd April 11, 2022 1 timme sedan, skrev frogfish: Att jag glömmer att man inte ska hjälpa thai med att lösa deras "problem"... Nyss satt frun och 2 tanter och försökte koppla upp en ny mobil mot en bluetoothhögtalare. Gick sådär. Jag fösökte säga att de måste koppla bort den första mobilen först, men farangen skulle hålla sig borta. Efter ett par minuter tog jag den uppkopplade mobilen, kopplade bort den, och kopplade upp den nya. Big mistake. Blir nog veboa inatt...🐸 Jag har en relativt nyinköpt BT högtalare om det saknas en. Denna är mestadels till för faranger som vill överrösta thailändarna. Bra grejer som jag inte orkar släpa till Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu