Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

22 timmar sedan, skrev frogfish:

Nu blir du sådär konstig igen. Bevis för vad? Att du som pensionär inte behöver gå på apoteket på lunchen när alla andra är där? Eller att du skulle kunna beställt på nätet innan?

Jag försöker ge ett tips. Mina föräldrar (säkert i din ålder) var oxå sånadär "stå i kö"-personer. Sen lärde jag dem att använda internet, så nu slipper de stå i kö. Up2u vad du vill göra.

Jag har beställt medicin på nätet, och det gick ju bra.
Nu handlar den här tråden och sådant som man retar upp sig på.
Som jag tidigare skrivit så saknas ju vissa mediciner och det gäller även nätapotek.
Det var alltså fysiska apotek jag irriterat mig på.
Ska du bestämma vad jag retar upp mig på?
Just nu är det du!

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Krille:

De har naturligtvis lite personal bara för att irritera dig och andra kunder .... Dålig bemanning och irriterande kunder är nyckeln till framgång när konkurrensen är hård.

Såna småsaker som pandemin har säkert inte påverkat just apotekspersonal. 

/Krille 

Som sagt var "SKITSAKER som jag irriterar mig på".

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Sluta att stressa. Det är allmänt känt att det tar tid numera på apoteket. Har du inte 5 minuter till övers så får du väl planera dina besök bättre alt. beställa på nätet som beskrivits här.

Haha vissa letar efter problem som inte finns. Kom igen när du får köa i dagar för att toapappret har tagit slut.

Den som startat denna tråden skulle gärna få förklara den för ett helt gäng här. :44:

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Mankan:

Vad är det för specifik medicin du har så svårt att hitta? Jag kan inte påminna mig att jag någonsin behövt lämna något apotek utan det jag kom dit för. Men ja jag tycker det är bra att de finns fler än ett apotek att välja på om jag någon gång skulle drabbas av att det kom dit för var slut.

Det är väl bättre med ett några få apotek som har de flesta medicinerna, än att behöva springa från apotek till apotek?
Först skriver du att du aldrig varit inne på ett apotek utan att få den medicin du kommit dit för att köpa, sedan skriver du att det är bra om det finns fler apotek om det första apoteket inte skulle ha det du kom dit för.
Skit samma, jag skrev bara om en skitsak som jag retat upp mig på.
Avregleringen var iofs ingen skitsak, men likväl mycket irriterande.

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev samet:

Du är väl pensionär nu? Då hinner man bara med ett ärende per dag. Så med andra ord har du ju 7,5 tim kvar av ordinarie dag efter att du BARA var på Apoteket i 30min. 

Således kan du gott stå i kö en stund till, du har ju inget annat viktigt för dig. Då är ju numera bidragstagare och bör således lämna företrädde för dem som har ett jobb att sköta och försöker få till ett snabbt lunchärende på apoteket. 

Eftersom du inte är pensionär är du ursäktad, vi hinner visst med mer än en sak om dagen, t.ex idag då jag både köpt rakblad och hundmat åt valpen samt intagit en god kopp cappuccino på lokala kaféet.

Och allt detta utan att vara stressad....Bara en enkel information så du inte går omkring och är orolig för din förhoppningsvis gyllene pensionsålder.

😇😇😇

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2022-03-04 at 21:09, skrev Batting:

Ja det är ju möjligt, men varför inte öppna en speciell kassa för dessa då?
Sedan så tycker jag inte alls att det är märkligt om det blir lite brist på medicin när man flerdubblar antalet apotek som vill ha samma medicin på hyllorna.
Det säger ju sig självt att antalet förpackningar inte räcker till.
Men dom förflyttar apotekets jakt på specifika mediciner till oss.
Nu är det vi som ska springa från apotek till apotek för att hitta den medicin vi behöver.
Det tycker du är bra?

På apoteket som vi använder oss av så när man kommer in finns det en panel med 2 knappar märkta Recept och Paket och då trycker man på den som passar ens ärende och i min värld så måste det väl ändå vara bättre att samtliga öppna kassor hanterar alla ärende i turordning istället för att ha specifika kassor för de olika kategorierna.

Vi använder oss endast av de gamla "statliga" apoteken.  

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

UglyFarang
3 timmar sedan, skrev Baa:

Eftersom du inte är pensionär är du ursäktad, vi hinner visst med mer än en sak om dagen, t.ex idag då jag både köpt rakblad och hundmat åt valpen samt intagit en god kopp cappuccino på lokala kaféet.

Och allt detta utan att vara stressad....Bara en enkel information så du inte går omkring och är orolig för din förhoppningsvis gyllene pensionsålder.

😇😇😇

Hmm, vad ska en hundvalp ha rakblad till..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev UglyFarang:

i min värld så måste det väl ändå vara bättre att samtliga öppna kassor hanterar alla ärende i turordning istället för att ha specifika kassor för de olika kategorierna.

Det blir ju inte turordning, jag kan ha väntat redan 20 minuter när jag tagit turnummer på "recept" sen glider en tant in, trycker knappen "hämta paket" och får komma till disken på2 minuter, då passar hon på att köpa annat receptfritt och även receptbelagta samtidigt. Till det tillhör att under restriktioner fick max 5 st vistas i lokalen, andra fick snällt vänta ute i -21 grader. 55555

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

UglyFarang
2 minuter sedan, skrev Amigo:

Det blir ju inte turordning, jag kan ha väntat redan 20 minuter när jag tagit turnummer på "recept" sen glider en tant in, trycker knappen "hämta paket" och får komma till disken på2 minuter, då passar hon på att köpa annat receptfritt och även receptbelagta samtidigt. Till det tillhör att under restriktioner fick max 5 st vistas i lokalen, andra fick snällt vänta ute i -21 grader. 55555

Nu hämtar vi ytterst sällan ut receptvaror men jag uppfattar det som att de olika kategorierna betjänas i hyfsad turordning.

Har ni fortfarande restriktioner på mängd i butik i lapphelvetet?

I söder ska detta vara borta men i vissa butiker så sitter lapparna kvar.

Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Den är kanske lite krokig..

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

På apoteket som vi använder oss av så när man kommer in finns det en panel med 2 knappar märkta Recept och Paket och då trycker man på den som passar ens ärende och i min värld så måste det väl ändå vara bättre att samtliga öppna kassor hanterar alla ärende i turordning istället för att ha specifika kassor för de olika kategorierna.

Krävs annan utbildning och legitimation för att expediera recept så alla som jobbar på apoteket får helt enkelt inte göra det. 

/Krille 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Trimma morrhåren, och sen låna ut hyveln till husse i utbyte mot kotlettben.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Har ni fortfarande restriktioner på mängd i butik i lapphelvetet?

Restriktioner är borta för länge sedan, det var i vintras. Vad då för laphelvete?

temp_outside.jpg

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Vad menas egentligen med "Paket" då?
Kassörskan (Den enda) frågade en av de som kom fram med ett sådant där högt nummer om han verkligen fått veta att dom skulle ha den medicinen hemma?
 "Sa dom verkligen så?", Undrade hon?
Då känns det ju som om han blivit ditskickad av ett annat apotek.
Vad har det med "Paket" att göra?

Dela på andra sajter

UglyFarang
3 timmar sedan, skrev Amigo:

Restriktioner är borta för länge sedan, det var i vintras. Vad då för laphelvete?

temp_outside.jpg

Norr om Hallandsåsen därom finnes endast fäbodar och soptippar.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Vad menas egentligen med "Paket" då?
Kassörskan (Den enda) frågade en av de som kom fram med ett sådant där högt nummer om han verkligen fått veta att dom skulle ha den medicinen hemma?
 "Sa dom verkligen så?", Undrade hon?
Då känns det ju som om han blivit ditskickad av ett annat apotek.
Vad har det med "Paket" att göra?

Paket = förbeställd medicin/egenvård som är klar när du kommer och du behöver bara hämta ut ditt paket. (I stort sett) vem som helst som jobbar på apoteket kan lämna ut ditt paket. 

Recept = apoteket tar fram och expedierar din medicin medan du väntar. 

Apotek inom samma kedja kan enkelt se exakt vad andra apoteken har hemma i och med att de har samma system som uppdateras i realtid. Har de inte själva det kunden söker försöker de ofta ändå hjälpa kunden genom att gå in på andra (d v s konkurrerande.....) apoteks hemsidor för att se om de har produkten hemma. Tyvärr är hemsidorna inte alltid lika uppdaterade gällande lagersaldon vilket antagligen var det som hände med det du beskriver.

/Krille

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Att dom inte har Tonic i plastflaskor med skruvkork i Thailand. Får aldrig ihop delen gin med tonicen, blir alltid en skvätt över som inte duger dagen efter. Tar man en till så blir det för lite tonic så får man öppna en till och så fortsätter det tills ginflaskan är tom. 

Du har för små glas och för klena groggar.

Dela på andra sajter

Efter att nazisterna och Hitler tog den urgamla svastikan som sin symbol är den starkt förknippad med nazismen framförallt i västvärlden.

Nu har Ryssland och Putin tagit Zorros märke som sin symbol.

”Z” har fått ryssar att enas bakom Putins krigsvilja.

Symbolen har synts på vapen, fordon, uniformer och i propagandafilmer.

Dela på andra sajter

image.thumb.jpg.d15afdf4afd33bfeda23291fc5ce3290.jpg

detta var ju smått irriterande för en månad sedan

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

PostNord, en pålitlig partner. Ska det ta en vecka att leverera ett brev från grannkommunen? Luleå - Piteå. Viktigt intyg som ska till FK

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

PostNord, en pålitlig partner. Ska det ta en vecka att leverera ett brev från grannkommunen? Luleå - Piteå. Viktigt intyg som ska till FK

Det var nog ner i Malmö och vände

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Amigo:

FB_IMG_1646583719109.jpg.f50f172fc7c37877f40f5515d8cb17b5.jpg

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Det var nog ner i Malmö och vände

Inte Malmö, fick ett annat brev förra veckan från Luleå som var stämplat i Umeå. Vet att den var postat i Luleå för pratade med avsändaren. Klimat snack är bara strunt.

Dela på andra sajter

On 2022-03-04 at 22:11, skrev M33:

Hur troligt är det att någon döendes köar på apoteket och raljerar över dess köer på ett forum? Sluta gnäll, ta dina bunkrade toarullar och dela ut på lunchrestaurangen istället. För det är väl ok nu? 

Vi är alla döende sedan födseln, så det är 100 procent säkert att alla som står i onödigt långa köer är det...

Du kan få gratis toarullar av mig, om du inte lyckas skaffa dem på nåt annat sätt, du vet var vi finns?

Men ingen Bulgur, den vi hade har gått ut, och ingen har någonsin ens frågat om vi har det, en så kallad "icke intressant" produkt...

Nu har vi bara kört haket i +8år, så vem vet, det kan ju hända att nån förvirrad person kommer in och vill ha det...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...