Jump to content
IGNORERAD

Skitsaker som jag irriterar mig på.

andrejsdenruskige

Recommended Posts

32 minuter sedan, skrev frogfish:

Internet? En fluga kanske....

Nä det tror jag inte, men du får gärna lägga fram dina bevis.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Hur menade du att Batting skulle göra för att "Sluta belasta sjukvården", Att han blir magiskt frisk, eller avlider???

Jag ser inte några andra alternativ, tar gärna en förklaring, helst med nån vackert designad bakgrund, eller bild från nån takbar...

MVH

Hur troligt är det att någon döendes köar på apoteket och raljerar över dess köer på ett forum? Sluta gnäll, ta dina bunkrade toarullar och dela ut på lunchrestaurangen istället. För det är väl ok nu? 

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev M33:

Sluta belasta sjukvården så är problemet löst. 

Ja jag gör mitt bästa, varför tror du att jag varit på apoteket?

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev M33:

Hur troligt är det att någon döendes köar på apoteket och raljerar över dess köer på ett forum? Sluta gnäll, ta dina bunkrade toarullar och dela ut på lunchrestaurangen istället. För det är väl ok nu? 

Nej jag är inte döende, och jag vet inte om jag raljerar. Varför får jag inte klaga på apoteket utan att vara döende?

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Batting:

Ja jag gör mitt bästa, varför tror du att jag varit på apoteket?

Bara en känsla.

09A8DDFD-4A1B-4A87-914E-77EDA2DB1CEF.thumb.jpeg.0a72a4c0f2d81c960ac508fa46b60d30.jpeg

Dela på andra sajter

Ja, du frågade ju.

Ja jag har varit på apoteket, och?

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Ja jag har varit på apoteket, och?

Precis. Då är vi överens.

Dela på andra sajter

Precis. Då är vi överens.

Ja var det svårt för dig att konstatera det?

Dela på andra sajter

Irriterande att @Batting alltid avslutar sina inlägg med motfråga för att hålla provokationen rullande. 

Eller hur? 

Ändrades av Nicholas
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
33 minuter sedan, skrev Tommy:

Det är helt ok för mig om du uppskattar kö-systemet på ditt lokala Apotek!

Hoppas du får snabb service där och ett långt och friskt liv.

Det är inte alla förunnat, och att vänta 30 minuter när det ser ut som att det är 3 pers före dej i kön när du vill hämta ett recept för dina barn, är faktiskt inte kul, alls...

MVH

Ahhhh. Här spelar man fram känslokortet och drar in barn i leken. 

Hämta ett recept för dina barn….

Menar du då att man har planerat allt så dåligt hämtar ut medicinen alldeles för sent. 
Dessa 30 minuter är nog endast jobbigt för dig och det oavsett om det är dig själv eller barnen du hämtar medicinen till. 
Du får det att låta som att det är något akut. 
Då kan jag meddela dig om att du är på fel plats. Apoteket är inte det stället man ska besöka vid akuta problem. 

Du kan alltså gärna vänta 30 minuter när du hämtar medicin åt dig själv, men när barnen ska få sin medicin så pallar du inte med någon väntetid alls?

Förklara dig gärna. 

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Tommy:

Hur menade du att Batting skulle göra för att "Sluta belasta sjukvården", Att han blir magiskt frisk, eller avlider???

Jag ser inte några andra alternativ, tar gärna en förklaring, helst med nån vackert designad bakgrund, eller bild från nån takbar...

MVH

Varför blandar du in designad bakgrund och takbar? Du är väl inte stött över den sunkiga miljön från någon recension?

Bättre kan du. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Det är helt ok för mig om du uppskattar kö-systemet på ditt lokala Apotek!

Hoppas du får snabb service där och ett långt och friskt liv.

Det är inte alla förunnat, och att vänta 30 minuter när det ser ut som att det är 3 pers före dej i kön när du vill hämta ett recept för dina barn, är faktiskt inte kul, alls...

MVH

Jag måste skriva otydligt. För jag utgår från att du är läskunnig.

BESTÄLL PÅ INTERNET, FÅ HEMLEVERANS ELLER HÄMTA I DEN HATFYLLDA GRÄDDFILEN PÅ NÄRMASTE APOTEK.

Jag står inte i kö om jag inte behöver, det är pensionärer som gillar att göra det, gärna i "rusningstrafik".

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Nä det tror jag inte, men du får gärna lägga fram dina bevis.

Nu blir du sådär konstig igen. Bevis för vad? Att du som pensionär inte behöver gå på apoteket på lunchen när alla andra är där? Eller att du skulle kunna beställt på nätet innan?

Jag försöker ge ett tips. Mina föräldrar (säkert i din ålder) var oxå sånadär "stå i kö"-personer. Sen lärde jag dem att använda internet, så nu slipper de stå i kö. Up2u vad du vill göra.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Om man nu her ett sådant system så föreslår jag att man har två kassor öppna...minst!

De har naturligtvis lite personal bara för att irritera dig och andra kunder .... Dålig bemanning och irriterande kunder är nyckeln till framgång när konkurrensen är hård.

Såna småsaker som pandemin har säkert inte påverkat just apotekspersonal. 

/Krille 

Dela på andra sajter

Risifrutti
11 timmar sedan, skrev Batting:

Om man nu her ett sådant system så föreslår jag att man har två kassor öppna...minst!

Sluta att stressa. Det är allmänt känt att det tar tid numera på apoteket. Har du inte 5 minuter till övers så får du väl planera dina besök bättre alt. beställa på nätet som beskrivits här.

Haha vissa letar efter problem som inte finns. Kom igen när du får köa i dagar för att toapappret har tagit slut.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Sluta att stressa. Det är allmänt känt att det tar tid numera på apoteket. Har du inte 5 minuter till övers så får du väl planera dina besök bättre alt. beställa på nätet som beskrivits här.

Haha vissa letar efter problem som inte finns. Kom igen när du får köa i dagar för att toapappret har tagit slut.

Har du köat för toapapper i dagar har nog olyckan varit framme och du behöver nog en rejäl rövduch 😉 

Pattaya

Dela på andra sajter

Risifrutti
3 minuter sedan, skrev Stoneys:

Har du köat för toapapper i dagar har nog olyckan varit framme och du behöver nog en rejäl rövduch 😉 

Jag klarade mig, men det finns många oroliga människor som skulle hetsa upp sig för det.

Dela på andra sajter

Du är väl pensionär nu? Då hinner man bara med ett ärende per dag. Så med andra ord har du ju 7,5 tim kvar av ordinarie dag efter att du BARA var på Apoteket i 30min. 

Således kan du gott stå i kö en stund till, du har ju inget annat viktigt för dig. Då är ju numera bidragstagare och bör således lämna företrädde för dem som har ett jobb att sköta och försöker få till ett snabbt lunchärende på apoteket. 

Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev samet:

Du är väl pensionär nu? Då hinner man bara med ett ärende per dag. Så med andra ord har du ju 7,5 tim kvar av ordinarie dag efter att du BARA var på Apoteket i 30min. 

Således kan du gott stå i kö en stund till, du har ju inget annat viktigt för dig. Då är ju numera bidragstagare och bör således lämna företrädde för dem som har ett jobb att sköta och försöker få till ett snabbt lunchärende på apoteket. 

HMMM bidragstagare hur vet du du det, han har säkert jobbat i hela sitt liv och betalat skatt, och i med det även betalat in sin pension.
Då kan man väl inte vara bidragstagare, utan man har betalat in sin pension i förtid för att kunna få pension utan att det ska belasta staten.

Sedan att staten använder våra pensionspengar till annat än det var till för det är en sak, så använda ordet bidragstagare till nån som har gjort rätt för sig är väl jävligt fel.

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Batting:

Ja det är ju möjligt, men varför inte öppna en speciell kassa för dessa då?
Sedan så tycker jag inte alls att det är märkligt om det blir lite brist på medicin när man flerdubblar antalet apotek som vill ha samma medicin på hyllorna.
Det säger ju sig självt att antalet förpackningar inte räcker till.
Men dom förflyttar apotekets jakt på specifika mediciner till oss.
Nu är det vi som ska springa från apotek till apotek för att hitta den medicin vi behöver.
Det tycker du är bra?

Vad är det för specifik medicin du har så svårt att hitta? Jag kan inte påminna mig att jag någonsin behövt lämna något apotek utan det jag kom dit för. Men ja jag tycker det är bra att de finns fler än ett apotek att välja på om jag någon gång skulle drabbas av att det kom dit för var slut.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Batting:

Nu är det vi som ska springa från apotek till apotek för att hitta den medicin vi behöver.

Jag som är storhandlare på apoteket brukar kolla på nätet om mina preparat finns på mitt apotek, om inte kollar nästa som ligger 150 m längre bort. Vissa licensmediciner finns inte i hyllan utan beställs varje gång, minns inte om de går förbeställa via nätet pga de är så speciella. Men det har alltid löst sig.

EN gång blev jag skraj, en av immunsuppresiva tog slut i helgen. Tänkte att faan det blir minst en veckas avbrott, som är inte bra. Höll på kolla mina polare om nån kan skicka express. Men kollade iallafall o i Luleå (ca 5 mil bort) finns en apotek som tillhandahåller nästan alla i sitt lager, det ska tydligen finnas nån inom rimlig område som gör det. Så det var bara ta länstrafikens buss o åka dit. För att hålla mig i trådens anda, är jag irreterat på mig själv att jag var så slarvig o lät förrådet bli så låg.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Har inte gått att komma in på migrationsverkets hemsida på ett par dygn. 😒

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...