Kenneth4618 Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 21 minuter sedan, skrev Tallviking: Rebecca Weidmo Uvell hade värvats till tankesmedjan Oikos, som är knuten till Sverigedemokraterna. Så bra då, då är det en som kan se verkligheten utan skygglappar “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Så bra då, då är det en som kan se verkligheten utan skygglappar Ja sossarna har alltid gjort rätt, även när dom rustade ned försvaret och gav sparken åt 1000 tals officerare! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 5 timmar sedan, skrev Tallviking: Den här rapporten kommer säkert irritera många på forumet...... https://www.gp.se/debatt/alla-hade-fel-asylinvandringen-blev-en-vinstaffär-1.65447815? Ja nu måste väl alla kommuner så i kö för att få ta emot mer vinstmaskiner från mellanöstern. ”Alla hade fel - asylinvandringen blev en vinstaffär” Är det de här som kallar ”fake news” eller tror du verkligen att det stämmer? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 21 minuter sedan, skrev Mankan: Ja nu måste väl alla kommuner så i kö för att få ta emot mer vinstmaskiner från mellanöstern. ”Alla hade fel - asylinvandringen blev en vinstaffär” Är det de här som kallar ”fake news” eller tror du verkligen att det stämmer? Jag är inte tillräckligt insatt i alla bokomliggande faktorer för att avgöra om han har rätt eller fel. Du får ställa den frågan direkt till honom Han är ju dock inte ensam om att komma fram till att invandring har sina positiva effekter. Det är väl som med allt annat som är "politiskt laddat" att "som man frågar får man svar" ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 50 minuter sedan, skrev Mankan: Ja nu måste väl alla kommuner så i kö för att få ta emot mer vinstmaskiner från mellanöstern. ”Alla hade fel - asylinvandringen blev en vinstaffär” Är det de här som kallar ”fake news” eller tror du verkligen att det stämmer? Sedan kan man ju säga att många jobbar ju faktiskt åxå. Bussgaraget i Björknäs där jag äter min lunch har en jäkla massa anställda och skulle säga att 60 - 70 % inte är från Norden! Sedan skulle inte jag själv vilja ha raketforskar jobbet som bussis, sitta dag ut och dag in å stirra på en jävla motorväg! Sedan kanske vi i Stockholm har lyckats bättre med att få invandrare i jobb medans det inte alls går i andra städer! Vad vet jag, jag kör ju bara frugan till "Balo Hangkok"! 32 minuter sedan, skrev Tallviking: Jag är inte tillräckligt insatt i alla bokomliggande faktorer för att avgöra om han har rätt eller fel. Du får ställa den frågan direkt till honom Han är ju dock inte ensam om att komma fram till att invandring har sina positiva effekter. Det är väl som med allt annat som är "politiskt laddat" att "som man frågar får man svar" ! Ja ni skåningar vet inte allt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 6 timmar sedan, skrev Tallviking: Den här rapporten kommer säkert irritera många på forumet...... https://www.gp.se/debatt/alla-hade-fel-asylinvandringen-blev-en-vinstaffär-1.65447815? Om det lönsamt! Varför behöver Malmö 6 miljarder bidrag från andra kommuner för att klara budgeten? FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 6 minuter sedan, skrev FF: Om det lönsamt! Varför behöver Malmö 6 miljarder bidrag från andra kommuner för att klara budgeten? FF Det finns förklarat här: https://malmo.se/Om-Malmo-stad/Malmo-stads-budget/Malmo-och-utjamningssystemet.html Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 (ändrad) Som att påstå att socialbidragstagare är en vinst eftersom de betalar skatt på socialbidraget. / SatanG Ändrades Februari 14, 2022 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Jag är inte tillräckligt insatt i alla bokomliggande faktorer för att avgöra om han har rätt eller fel. Du får ställa den frågan direkt till honom Han är ju dock inte ensam om att komma fram till att invandring har sina positiva effekter. Det är väl som med allt annat som är "politiskt laddat" att "som man frågar får man svar" ! Ja, varför inte smälla upp en anläggning för ett par hundra mena-hanar i Tågarp, typ... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 11 timmar sedan, skrev Tallviking: Den här rapporten kommer säkert irritera många på forumet...... https://www.gp.se/debatt/alla-hade-fel-asylinvandringen-blev-en-vinstaffär-1.65447815? Förmodligen har du rätt i det att den kommer "irritera många på forumet" men hans teser är motbevisande sedan länge...... Sedan finns det en verklighet också från oss som faktiskt levt i den verkligheten....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 6 timmar sedan, skrev Tallviking: Jag är inte tillräckligt insatt i alla bokomliggande faktorer för att avgöra om han har rätt eller fel. Du får ställa den frågan direkt till honom Han är ju dock inte ensam om att komma fram till att invandring har sina positiva effekter. Det är väl som med allt annat som är "politiskt laddat" att "som man frågar får man svar" ! Jiddra. Slang för att prata om ovidkommande saker för att dölja att man ljuger. Enbart vissa svenskar jiddrar.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Förmodligen har du rätt i det att den kommer "irritera många på forumet" men hans teser är motbevisande sedan länge...... Sedan finns det en verklighet också från oss som faktiskt levt i den verkligheten....... Det går inte att förneka det trots fina citat från högre ort. TV skulle nog inte klara ett dygn ute i det "nya Sverige" utan livvakter. Hantverkare som måste ha väktare med sig för att utföra sitt jobb. Hallå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Februari 14, 2022 Dela Inlagd Februari 14, 2022 6 timmar sedan, skrev Tallviking: Jag är inte tillräckligt insatt i alla bokomliggande faktorer för att avgöra om han har rätt eller fel. Du får ställa den frågan direkt till honom Han är ju dock inte ensam om att komma fram till att invandring har sina positiva effekter. Det är väl som med allt annat som är "politiskt laddat" att "som man frågar får man svar" ! Ja som du skriver man får svar men det beror vem du frågar. statistik den kan man vinkla hur man vill det vet vi lärda som kan sanningsläran inom matematikens värld. Sanningshalten i om invandringen ger vinst. Ja det svaret får du av den du frågar pkrätt person att den går med vinst. Och tvärtom om för den som ser ren sanning. Men om man nu ser sanningen så vet vi att dom senaste 20 årens invandring har Sverige gått back. Och skulle bara ta invandringen från flyktingsskrisen 2015 då har vi absolut gått back. Och hur vet vi det. Jo till och med sossarna vill utvisa mer folk från Svedala dom vill till och med ändra straffen för utvisning från 12 månader till 6 månader fängelse. Om dom som har förnekat allt och dolt allt om invandringen har börjat se sanningen bortom deras fina villor i kvarter som vanlig Svensson inte har råd med. Då måste det finnas en sanning att vi går back på invandringen. Är det valfläsk absolut för det ska börja gälla från 1 juli. Och då kan dom påvisa att dom gör mycket för Sverige. Fast dom har haft 8 år på sig att ordna till allt. Men så kommer valår och då behövs inga utredningar eller kommittéer för bordlägga ett beslut Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 18, 2022 Dela Inlagd Februari 18, 2022 nu jävlar! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 18, 2022 Dela Inlagd Februari 18, 2022 (ändrad) Så kallade statsvetare....... Den forskningen känns lika trovärdig som genusforskning....... I min värld, så känns statsvetarforskningen inte så trovärdigt, då det verkar finnas ett stort utrymme för politisk agenda i deras teser beroende på politisk tillhörighet..... Tallviking lade lade in nedan inlägg för ett tag sedan, som var baserat på ett debattinlägg från en statsvetare i GP........ Ingen kritik mot Tv varför han lade in det (kanske han har den åsikten och det är helt ok, även om den inte är min. Men i en demokrati skall alla få föra sin talan) och jag tycker på ett personligt plan väldigt mycket om Tv.......... On 2022-02-14 at 09:11, skrev Tallviking: Den här rapporten kommer säkert irritera många på forumet...... https://www.gp.se/debatt/alla-hade-fel-asylinvandringen-blev-en-vinstaffär-1.65447815? Jag svarade som nedan angående teserna som denna statsvetare visade upp i sitt debattinlägg, samt mina egna upplevelser av vad jag upplevt under min uppväxt i en verklighet som jag har levt i den "s.k. vinstaffären"....... On 2022-02-14 at 20:28, skrev Kötthandlarn: Förmodligen har du rätt i det att den kommer "irritera många på forumet" men hans teser är motbevisande sedan länge...... Sedan finns det en verklighet också från oss som faktiskt levt i den verkligheten....... Ändrades Februari 18, 2022 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 18, 2022 Dela Inlagd Februari 18, 2022 1 minut sedan, skrev Kötthandlarn: Så kallade statsvetare....... Den forskningen känns lika trovärdig som genusforskning....... I min värld, så känns statsvetarforskningen inte så trovärdigt, då det verkar finnas ett stort utrymme för politisk agenda i deras teser beroende på politisk tillhörighet..... Tallviking lade lade in nedan inlägg för ett tag sedan, som var baserat på ett debattinlägg från en statsvetare i GP........ Ingen kritik mot Tv varför han lade in det (kanske han har den åsikten och det är helt ok, även om den inte är min. Men i en demokrati skall alla få föra sin talan) och jag tycker på ett personligt plan väldigt mycket om Tv.......... Jag svarade som nedan angående teserna som denna statsvetare visade upp i sitt debattinlägg, samt mina egna upplevelser av vad jag upplevt under min uppväxt i en verklighet som jag har levt i den "s.k. vinstaffären"....... Tänkte fortsätta i tidigare inlägg men det blev ngt fel........🙃 Min åsikt när det kommer till forskning, så är det grundläggande att det skall vara vetenskapligt belagt i alla dess teser....... Matematik är väl den bästa metoden?....... https://www.gp.se/debatt/att-asylinvandringen-skulle-vara-lönsam-är-önsketänkande-1.65855374 Men det kanske finns en politisk agenda i forskningen om nationalekonomi också?... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 18, 2022 Dela Inlagd Februari 18, 2022 11 timmar sedan, skrev Amigo: nu jävlar! Är det därför du spammar forumet med all möjlig skit överallt och alltid skall komma med ytterligare ett inlägg med meningslös text. Tror du någon bryr sig det minsta om vilken nivå någon är på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 19, 2022 Dela Inlagd Februari 19, 2022 (ändrad) 7 timmar sedan, skrev samet: Är det därför du spammar forumet med all möjlig skit överallt Bevisbördan ligger hos Dig, men jag blr glad att jag kan påverka Dig! Så pass mycket att Du anstränger Dig att skriva om mig! Tack, min dag började bra. Sen vet jag inte längre vad som är syftet med forumet? Blir skälld på sakliga svar om att vara besserwisser o all vetare, sen blir man skälld för att man driver tiden här och är inte så seriös? Vad jag läst är Dina inlägg alltid så seriösä, sakliga, pedagokiska och korrekta. Om mina inlägg stör Dig så var vänlig använd "ignorera" knappen så slipper Du. Ha en bra dag. Ändrades Februari 19, 2022 av Amigo typo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 19, 2022 Dela Inlagd Februari 19, 2022 4 timmar sedan, skrev apknug: Så visst finns det folk som tyvärr bryr sig om dessa skitsaker. Som mister @samet gjorde, för annars hade han inte skrivit! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Februari 19, 2022 Dela Inlagd Februari 19, 2022 On 2022-02-14 at 22:01, skrev Nerike: Ja som du skriver man får svar men det beror vem du frågar. statistik den kan man vinkla hur man vill det vet vi lärda som kan sanningsläran inom matematikens värld. Gör en clion citerar mig själv. När jag läser om era olika uppfattningar om statistik, men har man läst matematik där bla. sanningslära ingår då vet vi vi att Att 1+1=1 och nu skriker många att det är fel för 1+1=2, ja det är rätt det med för dom som inte har läst så mycket matematik. Nu säger dom flesta att jag är dum och inte kan matematik för 1+1 blir 2 och inget annat, men jag kan tala om att jag har vunnit många öl på mitt påstående. Och jag säger till er att 1+1 blir 1, nu är vi inne i matematikens underbara värld som många politiker använder sig av från olika statistikbyråer. Så man kan tolka hur man vill, men man måste se sanningen också och inte stirra sig blind och säga att 1+1 blir 1 är fel för ni har lärt er att 1+1 blir 2. Och nu ska jag tala om för er att 1+1 blir 1 likaväl som 1+1 blir 2. för i eran värld så har jag fel och ni tittar inte runt hörnet utan stirrar och hör bara vad ni ser som rätt. Jo hur blir 1+1=1 jo det är enkelt om ni tar en sandhög plus en sandhög och lägger ihop dom så blir det en sandhög. Som sagt man kan tolka statistik hur man vill som våra så kallade politiker gör, då kan man få det resultat man vill som låter rätt och vidhålla sanningen. Men ska man säga sanningen som jag gjorde i mitt matte exempel, och bara använda fakta då kommer vi fram till att vi går back på invandringen. Men det finns ingen politiker/myndighet som kommer säga det, för det vore rena rama självmordet för deras karriär. Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 19, 2022 Dela Inlagd Februari 19, 2022 On 2022-02-13 at 15:01, skrev Tommy: Testa Ad block plus, funkar fint för mig! Just nu 5 blockade annonser på denna sidan, men skönast är det när man kollar på Youtube, ingen reklam avbryter filmerna! Rekommenderas! https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock-plus-free-ad-bloc/cfhdojbkjhnklbpkdaibdccddilifddb MVH Stort tack för tipset! Jag ska flytta mitt deltagande på detta forum till en annan dator med cookierensning vid varje avstängning så att jag kan stoppa in en Google-produkt i den... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 19, 2022 Dela Inlagd Februari 19, 2022 6 timmar sedan, skrev Amigo: Som mister @samet gjorde, för annars hade han inte skrivit! Du tror alldeles för mycket om dig själv. Jag satt på skithuset och det fanns inget kul att skriva. Då tänkte jag att hacka lite på Amiga brukar alltid rendera i uppståndelse från hans sida. Å mycket riktigt gick du i spinn även denna gång. Tack, nu var min långbaj inte i onödan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 19, 2022 Dela Inlagd Februari 19, 2022 6 minuter sedan, skrev samet: Tack, nu var min långbaj inte i onödan. Härligt att jag kommit under huden på Dig! Under ytan finns stora och små Under ytan finns det skratt och gråt Det finns mycket där som händer som vi inte kan förstå m Men vi hittar alltid svaren där i botten av oss själva Under ytan Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet Det skrattas och det skålas Men slutar snart i kaos Någon sparkar och slår en stackare där som är helt utan chans Jag ser att ingen verkar bry sig och inte heller jag Rädslan är för stor och stark för att göra något alls Under ytan skäms jag för mig själv Under ytan bränner bilden mig Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet Jag tänker på det ofta Om det varit min egen bror Då hade också jag förvandlats till ett monster utan ord När jag ser all den ondska som vi människor släppt lös Det meningslösa lidandet Då har jag svårt att förstå att alla har vi varit barn och hjälplösa nån gång Älskat utan gränser Älskat utan tvång Under ytan är vi alla små Under ytan kan en god själ förgås Lähde: Musixmatch Lauluntekijät: Uno Svenningsson Kappaleen Under ytan sanoitukset © Chalkstripe Songs Ab Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 19, 2022 Dela Inlagd Februari 19, 2022 6 timmar sedan, skrev Amigo: Härligt att jag kommit under huden på Dig! Under ytan finns stora och små Under ytan finns det skratt och gråt Det finns mycket där som händer som vi inte kan förstå m Men vi hittar alltid svaren där i botten av oss själva Under ytan Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet Det skrattas och det skålas Men slutar snart i kaos Någon sparkar och slår en stackare där som är helt utan chans Jag ser att ingen verkar bry sig och inte heller jag Rädslan är för stor och stark för att göra något alls Under ytan skäms jag för mig själv Under ytan bränner bilden mig Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet att du finns där Jag vet, jag vet, jag vet Jag tänker på det ofta Om det varit min egen bror Då hade också jag förvandlats till ett monster utan ord När jag ser all den ondska som vi människor släppt lös Det meningslösa lidandet Då har jag svårt att förstå att alla har vi varit barn och hjälplösa nån gång Älskat utan gränser Älskat utan tvång Under ytan är vi alla små Under ytan kan en god själ förgås Lähde: Musixmatch Lauluntekijät: Uno Svenningsson Kappaleen Under ytan sanoitukset © Chalkstripe Songs Ab Ja, om du känner glädje av att vara mitt bajssällskap så lider jag med dig om det är sådana relationer du värdesätter, med någon som ser ner på dig, förminskar dig och allmänt tycker du är en udda och konstig halvfigur. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Februari 20, 2022 Dela Inlagd Februari 20, 2022 7 timmar sedan, skrev samet: Ja, om du känner glädje av att vara mitt bajssällskap så lider jag med dig om det är sådana relationer du värdesätter, med någon som ser ner på dig, förminskar dig och allmänt tycker du är en udda och konstig halvfigur. Synd att Du inte klarar skita ensam o själv! Jag har inte bett om att få ditt skitsällskap så Du får drömma om nån annan, är inte lagt åt det hållet, varken bajs eller karlar. Jag trivs med mig, även om jag är en udda figur, så jag har ingen behov att se ner nån annan i världen, inte förminska nån heller. När man läser din inlägg undrar jag vem det är som är "udda"! Vad jag minns har jag aldrig tidigare hackat på Dig så jag undrar vad din avsky på mig beror på? Du mäste må dåligt på nåt sätt, kanske psykiskt? Vad gäller spam på forumet anser jag inte vara värre än nån annan, klart det inte är alltid seriösa inlägg men det tillhör liksom i forumets karaktär också. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu