andrejsdenruskige Inlagd Januari 27, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 27, 2022 6 minuter sedan, skrev Batting: Nu när man blivit äldre så börjar allt fler småkrämpor krypa sig på, men är det någon mening att söka vård? Jag hade ju magproblem i flera år, och sökte hjälp på sjukhus 4 till 5 gånger men blev alltid upplyst om IBS. Sedan brast tarmen, och jag fick fara ut och in på sjukhuset innan de fick ordning på mig. Det som irriterar mig är att man måste gå sönder innan det händer något. När man väl gått söner så får man ju ganska god vård och undersöks uppifrån, ner, in och utvändigt. Tänk om man kunde få den där undersökningen innan man går sönder. Sluta med antisverigepropaganda! Att man endast kan ställa diagnos när ett finger blivit avhugget eller när et ben har brutits rakt av hör inte hit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 27, 2022 Dela Inlagd Januari 27, 2022 48 minuter sedan, skrev Batting: Nu när man blivit äldre så börjar allt fler småkrämpor krypa sig på, men är det någon mening att söka vård? Jag hade ju magproblem i flera år, och sökte hjälp på sjukhus 4 till 5 gånger men blev alltid upplyst om IBS. Sedan brast tarmen, och jag fick fara ut och in på sjukhuset innan de fick ordning på mig. Det som irriterar mig är att man måste gå sönder innan det händer något. När man väl gått söner så får man ju ganska god vård och undersöks uppifrån, ner, in och utvändigt. Tänk om man kunde få den där undersökningen innan man går sönder. Jag hade ont i magen i stort sett hela livet fram till 50 år. Naturligtvis var jag på en massa undersökningar,men någon diagnos fick jag inte o heller ingen medicin. Jag besökte då en helhetsterrapeft, och han kom fram till att jag inte tålde potatis, vare sig i fast form eller flytande. Sen dess har jag inte haft några nämnvärda magproblem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 27, 2022 Dela Inlagd Januari 27, 2022 2 timmar sedan, skrev born41: Jag hade ont i magen i stort sett hela livet fram till 50 år. Naturligtvis var jag på en massa undersökningar,men någon diagnos fick jag inte o heller ingen medicin. Jag besökte då en helhetsterrapeft, och han kom fram till att jag inte tålde potatis, vare sig i fast form eller flytande. Sen dess har jag inte haft några nämnvärda magproblem. Potatis i flytande form är det väl ingen som tål, det är ju liksom själva iden, eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 28, 2022 Dela Inlagd Januari 28, 2022 14 timmar sedan, skrev Batting: Potatis i flytande form är det väl ingen som tål, det är ju liksom själva iden, eller? Spannmål i flytande form är betydligt bättre. 100 kilo potatis ger enbart 10 liter sprit medan däremot 100 kilo säd ger 30 liter vodka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 28, 2022 Dela Inlagd Januari 28, 2022 Att inte ens visumtrådar får vara just visumtrådar utan tillåts spåra ur redan i inlägg två. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 28, 2022 Dela Inlagd Januari 28, 2022 Precis nyss, skrev Fritz: Att inte ens visumtrådar får vara just visumtrådar utan tillåts spåra ur redan i inlägg två. Bedrövligt, när trådarna spårar ur... speciellt de seriösa trådarna... Finns det någon med normalbegåvning som tar ett forumsvar på allvar i sådana frågor. Nej, utan man kollar med ambassaden. Alternativt en snabbsökning på Google som anger priset till 2.000 thb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 28, 2022 Dela Inlagd Januari 28, 2022 18 minuter sedan, skrev Fritz: Att inte ens visumtrådar får vara just visumtrådar utan tillåts spåra ur redan i inlägg två. Nja, det är ju fortfarande en visumtråd, om än lite urspårad (dock inte så farligt tycker jag). Om man ser tips på visumagenter som urspårning..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 28, 2022 Dela Inlagd Januari 28, 2022 (ändrad) 6 timmar sedan, skrev samet: Bedrövligt, när trådarna spårar ur... speciellt de seriösa trådarna... Finns det någon med normalbegåvning som tar ett forumsvar på allvar i sådana frågor. Nej, utan man kollar med ambassaden. Alternativt en snabbsökning på Google som anger priset till 2.000 thb. Om jag säger så här då. Även om man tycker att frågan var löjlig så behöver man inte sänka sig ner till ren mobbing i sina svar, bara min åsikt. 6 timmar sedan, skrev samet: Ändrades Januari 28, 2022 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 28, 2022 Dela Inlagd Januari 28, 2022 On 2022-01-16 at 16:07, skrev Alarik: Irriterar mig på att Sveriges Radios ledning planerar att sluta sända det traditionella inslaget med Sveriges domkyrkoklockor vid nyår.... Anses det kanske inte politiskt korrekt? Gör en Clirre... "Vi har inga planer på att sluta sända i P1 på nyårsnatten och vi har inte förmedlat att kyrkklockorna ska försvinna. Den som satte punkt på nyårsafton var Christofer Murray, inte P1s nyårsprogram". Nina Glans, kanalansvarig för P1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Januari 28, 2022 Dela Inlagd Januari 28, 2022 4 timmar sedan, skrev Fritz: Att inte ens visumtrådar får vara just visumtrådar utan tillåts spåra ur redan i inlägg två. Det är väl tjusningen med MPR. En så tråkig tråd som visum kan bli dagens höjdare😀finns fortfarande väldigt mycket bra information här om man har tålamod att sålla lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 (ändrad) Upptäckte igår att min flaska med Roses Lime började ta slut Iväg på lunchen idag och handla på City Gross i närheten och letade igenom allt i dricka/öl/juice-sortiment inkl drinktillbehör som Schweppes-hyllan men icke.... Kom på att det kanske klassades som saft så iväg till helt andra änden av varuhuset (varför i helvete är inte saft och läsk/dricka i samma område ?) Letar och letar med icke ! Får tag på en butiksanställd som då svarar att den "utgått ur sortimentet" ! Vad i helv...... Kommer hem tomhänt och ser detta: https://www.citygross.se/matvaror/dryck/drinkmixer-och-essenser/roses-lime-p230748 Ändrades Februari 1, 2022 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 Alla foliehattar, hamnade i samspråk med tyskar som typ tror att jorden är platt samt att Biden stal valet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 6 minuter sedan, skrev Tallviking: Upptäckte igår att min flaska med Roses Lime började ta slut Iväg på lunchen idag och handla på City Gross i närheten och letade igenom allt i dricka/öl/juice-sortiment inkl drinktillbehör som Schweppes-hyllan men icke.... Kom på att det kanske klassades som saft så iväg till helt andra änden av varuhuset (varför i helvete är inte saft och läsk/dricka i samma område ?) Letar och letar med icke ! Får tag på en butiksanställd som då svarar att den "utgått ur sortimentet" ! Vad i helv...... Kommer hem tomhänt och ser detta: https://www.citygross.se/matvaror/dryck/drinkmixer-och-essenser/roses-lime-p230748 Det råkar jag ut för allt som oftast i ICA-butikerna i närheten och det är upp till dem. Får ibland köra till en ICa -butik längre bort för att få tag i det jag vill ha. Handlar sällan på City Gross numera. Kan det vara som så även i City Grossbutiken där du handlar att det är upp till dem att bestämma vilket sortiment där skall finnas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 9 minuter sedan, skrev Alarik: Det råkar jag ut för allt som oftast i ICA-butikerna i närheten och det är upp till dem. Får ibland köra till en ICa -butik längre bort för att få tag i det jag vill ha. Handlar sällan på City Gross numera. Kan det vara som så även i City Grossbutiken där du handlar att det är upp till dem att bestämma vilket sortiment där skall finnas? Får gynna Willys imorgon för jag vill ha min drink..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 Jag tror inte att någon importerar den till Sverige längre. Tidigare tillverkades Nordens volymer av Hans Just AS i Köpenhamn som också tappade Jägermeister i samma fabrik. En av de trevligare fabrikerna att besöka då de alltid bjöd på kaffe, wienerbröd och en Jäger eller två vad klockan än var. På deras kontor var det alltid vin till lunchen! En utmärkt produkt som var perfekt till Gimlet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 1 timme sedan, skrev Tallviking: Får gynna Willys imorgon för jag vill ha min drink..... Självklart skall du få din drink....... Roses Lime bör anses som stapelvara i skafferiet....... Det är sedan gammalt........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 1, 2022 Dela Inlagd Februari 1, 2022 9 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Självklart skall du få din drink....... Roses Lime bör anses som stapelvara i skafferiet....... Det är sedan gammalt........ Är ju lillördag imorgon och måste ha en rejäl lunchgrogg i hemmakontoret ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kungchristian Inlagd Februari 2, 2022 Dela Inlagd Februari 2, 2022 Thailändskt toapapper helt värdelöst.. viker ihop papperet 7-8gånger o lik förbannat kör man fingret igenom..vill inte visa fingret nu. Är det rövdusch eller vika 10 gånger som gäller? Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Februari 2, 2022 Dela Inlagd Februari 2, 2022 7 timmar sedan, skrev kungchristian: Thailändskt toapapper helt värdelöst.. viker ihop papperet 7-8gånger o lik förbannat kör man fingret igenom..vill inte visa fingret nu. Är det rövdusch eller vika 10 gånger som gäller? Christian Du får göra som jag gör! Ta med 4 rullar när du reser.🏅 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 8, 2022 Dela Inlagd Februari 8, 2022 Fusk med användande av servicebilar. Många tar numera med sig servicebilen hem för att direkt kunna åka ut på jobb. Enligt skatteverket skall inte bilförmån påföras när sådan bil på grund av sin speciella utrustning och användning inte lämpar sig för privat körning och inte heller används för andra resor än för resorna mellan bostaden och arbetsplatsen. Man måste också kunna visa upp att bilen inte används privat i "mer än ringa omfattning" 10/100 regeln, max 10ggr/år eller max 100mil. Och hur kontrolleras detta? Vet många som använder företagets bil kontinuerligt privat. Förtäckt löneförmån. Fler och fler låter sin egen bil i dessa dagar, med orimligt höga drivmedelspriser, antingen mestadels stå parkerad eller till och med säljer den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Februari 8, 2022 Dela Inlagd Februari 8, 2022 1 timme sedan, skrev Alarik: Fusk med användande av servicebilar. Många tar numera med sig servicebilen hem för att direkt kunna åka ut på jobb. Enligt skatteverket skall inte bilförmån påföras när sådan bil på grund av sin speciella utrustning och användning inte lämpar sig för privat körning och inte heller används för andra resor än för resorna mellan bostaden och arbetsplatsen. Man måste också kunna visa upp att bilen inte används privat i "mer än ringa omfattning" 10/100 regeln, max 10ggr/år eller max 100mil. Och hur kontrolleras detta? Vet många som använder företagets bil kontinuerligt privat. Förtäckt löneförmån. Fler och fler låter sin egen bil i dessa dagar, med orimligt höga drivmedelspriser, antingen mestadels stå parkerad eller till och med säljer den. Är anställningsavtalet skrivet så att" man utgår till arbetet hemifrån" så är det lagligt och skatt asen rår inte på det. Sen är det upp till arbetsgivaren om man vill sätta in elektronisk körjournal i bilen, då är det svårare att fuska. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 8, 2022 Dela Inlagd Februari 8, 2022 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Alarik: Fusk med användande av servicebilar. Många tar numera med sig servicebilen hem för att direkt kunna åka ut på jobb. Enligt skatteverket skall inte bilförmån påföras när sådan bil på grund av sin speciella utrustning och användning inte lämpar sig för privat körning och inte heller används för andra resor än för resorna mellan bostaden och arbetsplatsen. Man måste också kunna visa upp att bilen inte används privat i "mer än ringa omfattning" 10/100 regeln, max 10ggr/år eller max 100mil. Och hur kontrolleras detta? Vet många som använder företagets bil kontinuerligt privat. Förtäckt löneförmån. Fler och fler låter sin egen bil i dessa dagar, med orimligt höga drivmedelspriser, antingen mestadels stå parkerad eller till och med säljer den. Jäpp, så gjorde jag i 30 år. Vi kallade det för löneglidning 🙂 Ändrades Februari 8, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 8, 2022 Dela Inlagd Februari 8, 2022 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Jäpp, så gjorde jag i 30 år. Vi kallade det för löneglidning 🙂 Har förstått att du är en glidare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 8, 2022 Dela Inlagd Februari 8, 2022 3 timmar sedan, skrev Koh Changer: Är anställningsavtalet skrivet så att" man utgår till arbetet hemifrån" så är det lagligt och skatt asen rår inte på det. Sen är det upp till arbetsgivaren om man vill sätta in elektronisk körjournal i bilen, då är det svårare att fuska. Det borde vara obligatoriskt med elektronisk körjournal. Det krävs en komplett och detaljerad körjournal även om bilen bara används av företaget. Inte ovanligt numera med rättsfall där fel har upptäckts, och då underkänns körjournalen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 8, 2022 Dela Inlagd Februari 8, 2022 44 minuter sedan, skrev Alarik: Det borde vara obligatoriskt med elektronisk körjournal. Det krävs en komplett och detaljerad körjournal även om bilen bara används av företaget. Inte ovanligt numera med rättsfall där fel har upptäckts, och då underkänns körjournalen. 4 timmar sedan, skrev Koh Changer: Är anställningsavtalet skrivet så att" man utgår till arbetet hemifrån" så är det lagligt och skatt asen rår inte på det. Sen är det upp till arbetsgivaren om man vill sätta in elektronisk körjournal i bilen, då är det svårare att fuska. Som jag förstår det så ligger ju bevisbördan på den som har tillgång till bilen. Blir det revision och man inte kan visa upp en körjornal så är nog risken stor att man åker på förmånsskatt i efterhand. Beviskravet försvinner knappast för att man utgår hemifrån. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu