Nicholas Inlagd Januari 6, 2022 Dela Inlagd Januari 6, 2022 13 timmar sedan, skrev Alarik: Påvens beskrivning på dem som väljer bort barn för hund och katt. Själviska, beskriver Påve Franciskus dem. – Nuförtiden ser vi en sorts själviskhet. Vi ser folk som inte vill ha barn. Ibland kanske de får ett barn och stannar där, men de skaffar hundar och katter som fyller barnens roll, säger påven under ett tal i Vatikanen under onsdagen. Välja bort..... Snacka om att kasta sten i glashus. Hundar och katter betalar ingen skatt till kyrkan. Värdelösa. Möjligen greyhounds som man kan spela på, att dom har ett litet värde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 När man ska komma i kontakt med kundtjänst(er) Ställde mig i kö för chatt kl 16.00, 100 st före mig i kön. Uppskattad kötid 50 min. Kl 16.59 är man nr 2 i kö, kl 17.00 stänger de kundtjänstens chatt. Hade även ställt mig i telefonkö, knappat in att de skulle ringa upp när det är dags, inget samtal därifrån (Chatt är snabbast) Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 Ingen skitsak precis men jävligt irriterande. Då har jag inte ens kollat elräkningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 12, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 12, 2022 21 minuter sedan, skrev Fredman: Ingen skitsak precis men jävligt irriterande. Då har jag inte ens kollat elräkningen. Förstod väl att något sådant skulle komma eftersom staten har styrt över folket mot både diesel och elbil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 (ändrad) Sex miljarder i stöd åt hushåll som drabbats av de skenande elpriserna utlovades av den givmilda regeringen idag. Det handlar om upp till 6000 kronor fördelat på december, januari och februari. Låter fint. Men erbjudandet gäller i sann socialdemokratisk ordning bara vissa. De som gör allt vad de kan för att spara el och de som skaffat optimalt med hus med tanke på driftsekonomin, istället för de som tänkt skrytsamt maximalt, får inte något stöd eftersom gränsen är satt till 2000 kW per månad. Vad sänder detta för signaler? Ty var och en som har, åt honom skall varda givet, så att han får över nog; men den som icke har, från honom skall tagas också det han har. Matteus 25:29 Ändrades Januari 12, 2022 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 (ändrad) 24 minuter sedan, skrev Alarik: Sex miljarder i stöd åt hushåll som drabbats av de skenande elpriserna utlovades av den givmilda regeringen idag. Det handlar om upp till 6000 kronor fördelat på december, januari och februari. Låter fint. Men erbjudandet gäller i sann socialdemokratisk ordning inte alla. De som gör allt vad de kan för att spara el och de som skaffat optimalt med hus med tanke på driftsekonomin, istället för de som tänkt skrytsamt maximalt, får inte något stöd eftersom gränsen är satt till 2000 kW per månad. Vad sänder detta för signaler? Ty var och en som har, åt honom skall varda givet, så att han får över nog; men den som icke har, från honom skall tagas också det han har. Matteus 25:29 Ersättning ges varierat upp till 2000 kwh/mån. Inte bara för de som har över 2000 kwh/mån Kompensationen kommer att kunna gå till såväl hushåll som har lägre elförbrukning än 2000 kWh som de som har högre elförbrukning. Elpriskompensationen på 6 miljarder kronor kommer nå 1,8 miljoner hushåll. Den högsta ersättningen blir 2 000 kronor per månad för december-februari, alltså totalt 6 000 kronor för de som har en elförbrukning som överstiger 2 000 kWh per månad. Även hushåll som har en förbrukning under 2 000 kWh kan få ersättning. Ersättningen baseras på hushållets elförbrukning och betalas ut via elnätsbolagen. Den tekniska lösningen för kompensationen kommer regeringen att meddela vid ett senare tillfälle. Ändrades Januari 12, 2022 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 Nu är det inte klart än för det ska klubbas i riksdagen också. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Tallviking: Ersättning ges varierat upp till 2000 kwh/mån. Inte bara för de som har över 2000 kwh/mån Kompensationen kommer att kunna gå till såväl hushåll som har lägre elförbrukning än 2000 kWh som de som har högre elförbrukning. Elpriskompensationen på 6 miljarder kronor kommer nå 1,8 miljoner hushåll. Den högsta ersättningen blir 2 000 kronor per månad för december-februari, alltså totalt 6 000 kronor för de som har en elförbrukning som överstiger 2 000 kWh per månad. Även hushåll som har en förbrukning under 2 000 kWh kan få ersättning. Ersättningen baseras på hushållets elförbrukning och betalas ut via elnätsbolagen. Den tekniska lösningen för kompensationen kommer regeringen att meddela vid ett senare tillfälle. Det var då inte vad finansminister Mikael Damberg sa i tv 4. Har till och med åter kollat inslaget, inlagt för två timmar sedan, nyss. Men okej. Inte fan kan man lita på vad den säger. MSN nyheter: TV4 Sex miljarder i stöd för skenande elpriser Längd: 02:07 2 timmar sedan Sex miljarder i stöd åt de hushåll som drabbats hårdast av de skenande elpriserna utlovade regeringen idag. Det handlar om upp till 6000 kronor fördelat på december, januari och februari. Men när pengarna hamnar på kontot är ännu oklart. Ändrades Januari 12, 2022 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 4 minuter sedan, skrev Alarik: Det var inte vad finansminister Mikael Damberg sa i tv 4. Sa han inte att 2000 kWh är en max gräns, oavsett hur mycket man förbrukat får man inte mer än 2000/mån. Först uppmuntras man spara på elen, sen belönas man, tänk på de som försökt snåla med värme? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 10 minuter sedan, skrev Alarik: Det var då inte vad finansminister Mikael Damberg sa i tv 4. Har till och med åter kollat inslaget, inlagt för två timmar sedan, nyss. Men okej. Inte fan kan man lita på vad den säger. MSN nyheter: TV4 Sex miljarder i stöd för skenande elpriser Längd: 02:07 2 timmar sedan Sex miljarder i stöd åt de hushåll som drabbats hårdast av de skenande elpriserna utlovade regeringen idag. Det handlar om upp till 6000 kronor fördelat på december, januari och februari. Men när pengarna hamnar på kontot är ännu oklart. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/01/sex-miljarder-i-elpriskompensation-till-hushallen/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 (ändrad) 44 minuter sedan, skrev Amigo: Sa han inte att 2000 kWh är en max gräns, oavsett hur mycket man förbrukat får man inte mer än 2000/mån. Först uppmuntras man spara på elen, sen belönas man, tänk på de som försökt snåla med värme? Det finns de som borde rensa ur öronvaxet och lyssna på inslaget ....................för dom som har en elförbrukning som överstiger 2000 kW...................... Ändrades Januari 12, 2022 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 7 minuter sedan, skrev Tallviking: https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2022/01/sex-miljarder-i-elpriskompensation-till-hushallen/ Ja, rensa vaxet ur öronen och lyssna då på inslaget 0:55 till 01:25 så vore det fan om du inte för någon gångs skull kunde ge dig.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 (ändrad) www.regeringen.se/pressmeddelanden Det står klart o tydligt: Kompensationen baseras på hur stor elförbrukning hushållet har varje månad, där den högsta nivån är hushåll som använder över 2000 kWh per månad. Ändrades Januari 12, 2022 av Amigo glömde länken! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 Kul om man investerat stort för att minska elkonsumtionen. Då blir man utan... Konstiga signaler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 On 2022-01-02 at 12:58, skrev Benriach: "Folk" som dricker med blöja på. Denna stollen tar en liten klunk öl för att sedan ta på sig sunkskyddet igen, ingen sitter i närheten förutom jag 2 meter bort... Nu sitter fanskapet med hakblöja och käkar... Man skulle kanske försöka vara lite tuff och fälla upp den i pannan istället. Så där lite typ "slips runt pannan festligt"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 26 minuter sedan, skrev Amigo: www.regeringen.se/pressmeddelanden Det står klart o tydligt: Kompensationen baseras på hur stor elförbrukning hushållet har varje månad, där den högsta nivån är hushåll som använder över 2000 kWh per månad. Såg, och lyssnade på inslaget i TV och det var det jag refererade till..... Inte blir man då förvånad att det sägs en sak och skrivs något annat. Var väl i och för sig inte bättre när det fanns en samordningsminister vare sig hen var sosse eller folkpartist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Januari 12, 2022 Dela Inlagd Januari 12, 2022 Rena rama valfläsk...Staten drar in mångdubbelt på skatt o moms via el konsumtion.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 10 timmar sedan, skrev wavis: Rena rama valfläsk...Staten drar in mångdubbelt på skatt o moms via el konsumtion.. För att inte snacka om alkohol skatten! Sänk sänk! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 1 timme sedan, skrev audirs2: För att inte snacka om alkohol skatten! Sänk sänk! Det borde vara gratis. Jag skulle ge bort min ranson. Nån som vill? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 34 minuter sedan, skrev Amigo: Det borde vara gratis. Jag skulle ge bort min ranson. Nån som vill? Den sämsta internetleverantören heter det. Det sämsta internetleverantöret heter det inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 21 minuter sedan, skrev Nicholas: Den sämsta internetleverantören heter det. Det sämsta internetleverantöret heter det inte. Det är det! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 1 timme sedan, skrev Nicholas: Den sämsta internetleverantören heter det. Det sämsta internetleverantöret heter det inte. Jo då, man får ha det som man vill i Svergistan! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 1 minut sedan, skrev audirs2: Jo då, man får ha det som man vill i Svergistan! Jag står för det jag skrev. Det med basta! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Exakt vilka som kommer att få bidrag på upp till 6 000 kronor för att klara vinterns elprischock är ännu inte klart. Men 1,8 miljoner hushåll som bor i villa eller radhus med eluppvärmning kan enligt regeringen räkna med att få ta del av stödet. Det skriver DN:s Dan Lucas i en analys. DI:s Hans Bolander konstaterar att många europeiska länder redan infört elbidrag till hushållen och att Sverige kom ”sent in i matchen”. Däremot lär många elkunder som trots höga elräkningar inte får ta del av pengaregnet ”känna sig svikna”, skriver Bolander. SvD Näringslivs Mikael Törnwall skriver att de värst drabbade hushållen får ungefär samma tillskott med både Moderaternas och regeringens förslag. ”Förslagen har också det gemensamt att stöden inte är i närheten av vad staten faktiskt tjänar på den uppkomna situationen”, noterar han. Nyheten du läste här kommer från Omni Ekonomi, som är Omnis systerapp för affärsläsare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 10 timmar sedan, skrev audirs2: För att inte snacka om alkohol skatten! Sänk sänk! Kan man väl tycka men alkoholen är en klar förlustaffär för Moder Svea trots den höga skatten. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu